Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Wie zie je nu het liefst als premier?
Balkenende 40 45.98%
Bos 47 54.02%
Aantal stemmers: 87. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-07-2006, 21:33
McCaine
McCaine is offline
Ik ben weinig fan van Bos, maar hij is nog altijd beslist beter dan Balkenende.
Oud 07-07-2006, 21:36
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
pc nerd schreef op 07-07-2006 @ 09:01 :
Ik hoop echt dat Balkende in november weer wint.

Hij heeft tijdens dit kabinet dan wel wat onpopulistische maatregelen moeten nemen. Maar dat was echt nodig.
Denk dan bijv. aan de vergrijzing van Nederland.
Ja, je kunt rustig zeggen dat Nederland tijdens zijn heerschappij heel wat grijzer is geworden.
Oud 07-07-2006, 21:39
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 05-07-2006 @ 14:36 :
Balkenende zegt of niks, of hij zegt wat ie weet.
Volgens mij zegt hij vooral niks omdát hij zegt wat hij weet.
Oud 07-07-2006, 21:39
Pierreke
Pierreke is offline
Citaat:
McCaine schreef op 07-07-2006 @ 22:36 :
Ja, je kunt rustig zeggen dat Nederland tijdens zijn heerschappij heel wat grijzer is geworden.
Tsja mensen die geen problemen willen zien... We zullen aan je denken als je straks op je 70ste geen AOW meer ontvangt omdat anders de Nederlandsche Staat failliet gaat..
Oud 07-07-2006, 21:40
Verwijderd
Bos is een snotjoch, die niet instaat is een waardige premier te zijn.
Oud 07-07-2006, 21:45
K-pax
K-pax is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-07-2006 @ 09:46 :
Als ik moet kiezen tussen stront eten en doodgaan, kies ik stront eten. Bos, dus.
Oud 08-07-2006, 01:51
Verwijderd
Citaat:
Barry K schreef op 07-07-2006 @ 21:23 :
Rutte zou zeker de beste MP zijn... op vele punten is hij de betere.
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAAHAHAH

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHA HAHAHAHAHAAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAH AAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHA HAHAHAHAAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAA HAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHA HAHAHAAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAAHA HAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAAHAHAHv

En dan nog meer maar toen was de knop van mijn toetsenbord versleten.
Oud 08-07-2006, 11:09
Pierreke
Pierreke is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-07-2006 @ 02:51 :

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHA HAHAHAHAHAAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAH AAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHA HAHAHAHAAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAA HAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHA HAHAHAAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAAHA HAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAAHAHAHv

Kunnen forumbazen zichzelf bannen? Kinderachtig hoor
Oud 08-07-2006, 12:08
AsianDF
AsianDF is offline
.

Laatst gewijzigd op 08-07-2006 om 12:18.
Oud 08-07-2006, 12:17
AsianDF
AsianDF is offline
Kijk die witte rijkeluiskindjes eens steen en been klagen over leerrechten
Oud 08-07-2006, 12:45
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 08-07-2006 @ 02:51 :

http://www.vandale.nl/opzoeken/woord...oekwoord=leven
Oud 08-07-2006, 22:22
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 05-07-2006 @ 14:36 :
Balkenende zegt of niks, of hij zegt wat ie weet. Bos roept elke dag weer wat anders. Heeft niks met PR te maken, heeft wat met eerlijkheid en standvastigheid te maken.

Bos en duidelijkere standpunten innemen? Zie je dat serieus gebeuren?
Hij zal wel moeten, als premier kun je je veel minder permiteren dan als oppositieleider, zie bijv. de afgelopen jaren. Maar eerlijkheid stelt weinig voor bij matig getalenteerde mensen als Balkenende, en standvastig is hij niet bepaald.

Ik verwacht zeker geen wonderen van Bos, simpelweg dat hij het het minder slecht zal doen dan Balkenende.
Oud 09-07-2006, 01:03
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
AsianDF schreef op 08-07-2006 @ 13:17 :
Kijk die witte rijkeluiskindjes eens steen en been klagen over leerrechten
Wat heeft leerrechten daar nou mee te maken? Doet schade aan het onderwijs voor iedereen, hoor.
Oud 09-07-2006, 18:49
Interupter
Interupter is offline
Balkenende, omdat ik het meer met de standpunten van hem en zijn partij eens ben, dan met die van Bos.
Oud 10-07-2006, 00:05
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Pierreke schreef op 08-07-2006 @ 12:09 :
Kunnen forumbazen zichzelf bannen? Kinderachtig hoor
Dat is niet kinderachtig, dat is gewoon een bijzonder slecht gevoel voor humor. <3
Oud 10-07-2006, 13:41
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Pierreke schreef op 07-07-2006 @ 22:39 :
Tsja mensen die geen problemen willen zien... We zullen aan je denken als je straks op je 70ste geen AOW meer ontvangt omdat anders de Nederlandsche Staat failliet gaat..
Ik geloof anders niet dat de kabinetten-Balkenende nou zoveel werk van de vergrijzing hebben gemaakt. Niet dat ik me echt kan herinneren, tenminste.
Oud 10-07-2006, 13:43
Verwijderd
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 10-07-2006 @ 14:41 :
Ik geloof anders niet dat de kabinetten-Balkenende nou zoveel werk van de vergrijzing hebben gemaakt. Niet dat ik me echt kan herinneren, tenminste.
Aangezien kerngezonde ouderen nog steeds luiheidssubsidie krijgen, lijkt me dit wel juist. Maar ja, stemmen gaan voor het landsbelang. Wat dat betreft is Bos wel moedig (maar dom) geweest.
Oud 10-07-2006, 14:26
reine claude
reine claude is offline
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 07-07-2006 @ 14:14 :
Tussen die twee Bos, zeker, maar uiteindelijk vind ik Mark Rutte de beste man.
Oud 10-07-2006, 14:27
reine claude
reine claude is offline
Citaat:
McCaine schreef op 07-07-2006 @ 22:33 :
Ik ben weinig fan van Bos, maar hij is nog altijd beslist beter dan Balkenende.
Inderdaad.
Balkenende maakt er in ieder geval een potje van. Van Bos weet je dat niet zeker. De 'gok' maar wagen dus.
Oud 10-07-2006, 14:49
Verwijderd
CDA + VVD staat trouwens voor het eerst in jaren weer hoger in de peilingen dan PvdA + SP + GL. Hoewel de PvdA de grootste blijft, maar de AOW-plannen van Bos hebben de PvdA nogal wat zetels gekost, zo te zien. Wellicht slaat de misplaatste propaganda van Balkenende, die (nota bene met procyclisch beleid) beweert verantwoordelijk te zijn voor het verbeteren van de economie, ook wat aan. It's the economy, stupid.
Oud 14-07-2006, 21:45
MH
MH is offline
Balkenende uiteraard. Als Bos premier wordt, wordt het land er echt niet beter op. Iedereen met een eigen huis gaat er flink op achteruit door afschaffing van de hypotheekrenteaftrek, studenten mogen hun financiering terugdokken tegen een inkomensafhankelijke rente, ook ouders met kinderen moeten alle bij aan het werk en niet uit vrije wil, maar uit noodzaak. Willen we daar dan heen?
Oud 14-07-2006, 21:46
MH
MH is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 10-07-2006 @ 15:49 :
It's the economy, stupid.
It's much more than the economy!
Oud 15-07-2006, 11:32
Verwijderd
Citaat:
MH schreef op 14-07-2006 @ 22:45 :
Balkenende uiteraard. Als Bos premier wordt, wordt het land er echt niet beter op. Iedereen met een eigen huis gaat er flink op achteruit door afschaffing van de hypotheekrenteaftrek, studenten mogen hun financiering terugdokken tegen een inkomensafhankelijke rente, ook ouders met kinderen moeten alle bij aan het werk en niet uit vrije wil, maar uit noodzaak. Willen we daar dan heen?
Eigen huis-bezitters gaan er helemaal niet noodzakelijkerwijs op achteruit als de hypotheekrenteaftrek verdwijnt. Een verlaging van de inkomensbelastingen kan bijvoorbeeld prima gefinancierd worden met (stapsgewijze) afschaffing van de hypotheekrenteaftrek. Verder lijkt het me inderdaad prima als ouders met kinderen gaan werken. Niemand is gebaat bij subsidiering van pathologische luiheid, zoals die van moeders die thuis blijven 'voor de kinderen'.
Oud 15-07-2006, 12:25
MH
MH is offline
Gewoon zelf het huishouden doen en geen werkster regelen is niet bepaald mijn invulling van pathologische luiheid. Daarnaast vindt men het onderwijs al zo onaantrekkelijk (getuige de afnemende aanmelding op pabo en lerarenopleidingen), dus zullen die leraren niet die koters ook nog eens met liefde willen opvangen in hun schoolgebouw.
Oud 15-07-2006, 12:28
Verwijderd
3 Uur per week schoonmaken in het eigen huis is niet lui? Ja, ik weet ook wel dat de gemiddelde thuismoeder meer tijd besteedt aan het huishouden, maar dat is niet omdat dat werkelijk nodig is (sterker nog, het is schadelijk, een te schoon huis leidt tot een verhoogd risico op allergieen bij kinderen), maar omdat ze zich anders nutteloos voelen (want dat zijn ze ook). Gratis kinderopvang is de oplossing, en als meer luie moeders gaan werken is dat prima te betalen. Daar heb je overigens geen leraren voor nodig, dus de link met onderwijs zie ik niet zo.
Oud 15-07-2006, 12:33
MH
MH is offline
Dat met kinderopvang op scholen is iets wat momenteel hier in Groningen speelt, dus is idd een meer lokaal discussiepunt. Haal je er nog vaak bij als je kandidaat voor de gemeenteraad bent.
Maarja, ik weet niet hoe veel mensen kinderen willen krijgen om ze bij een met-pedagogische-zes-voor-vmbo-geslaagde muts te droppen om 8:00 en ze om 17:30 weer op te halen, ze vol te stoppen met eten en ze dan in bed te doen. "wie zijn toch die mensen die me elke avond bij mijn nieuwe moeder weghalen".
Oud 15-07-2006, 12:34
Orpheus
Orpheus is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 15-07-2006 @ 13:28 :
3 Uur per week schoonmaken in het eigen huis is niet lui? Ja, ik weet ook wel dat de gemiddelde thuismoeder meer tijd besteedt aan het huishouden, maar dat is niet omdat dat werkelijk nodig is (sterker nog, het is schadelijk, een te schoon huis leidt tot een verhoogd risico op allergieen bij kinderen), maar omdat ze zich anders nutteloos voelen (want dat zijn ze ook). Gratis kinderopvang is de oplossing, en als meer luie moeders gaan werken is dat prima te betalen. Daar heb je overigens geen leraren voor nodig, dus de link met onderwijs zie ik niet zo.

Akkoord. Hier ook een huishouden van zes mensen (dus lui zijn mijn ouders zeker niet) waarvoor ook gekookt moet worden. Wat schoongemaakt moet worden, de dieren verzorgt moeten worden - enzovoorts enzovoorts.

Mijn vader werkt hele dagen, mijn moeder halve dagen. Ik heb twee banen maar ben wel de oudste thuis en lig daardoor vaak krom- werken, eten koken, werken, huis schoonmaken en dan...

Nu wil jij gaan beweren dat drie uur in de week genoeg moet zijn voor het huishouden?
Voor mij is dat gewoon het bewijs dat je zelf niets van het huishouden af weet.
Oud 15-07-2006, 12:36
Verwijderd
Gast, ik schrob hier thuis de plees.
Oud 15-07-2006, 12:37
MH
MH is offline
In een studentenhuis kan dat veel werk zijn.
Oud 15-07-2006, 12:40
Verwijderd
Twee minuten per plee per week is ruim voldoende. Dan ziet het er niet altijd blinkend schoon uit nee, maar moet dat dan? Het lijkt wel alsof iedereen tegenwoordig smetvrees heeft.
Oud 15-07-2006, 12:40
Orpheus
Orpheus is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 15-07-2006 @ 13:36 :
Gast, ik schrob hier thuis de plees.
Het huishouden bestaat uit zoveel meer, en de opvoeding van de kinderen moeten we dan ook maar overlaten aan de creches?

Ja, laten we ons allemaal maar kapotgooien op de economie, op de markt en op het grote geld.

De grote maatschappij versus de individu.
Het spijt me ten zeerste voor je, maar voor mij is het individu belangrijker dan de grote geldverslindende wolf die zich in schaapskleren hult.

Waarop baseer je trouwens dat moeders lui zijn (akkoord - dat staat er niet, maar je spreekt wel degelijk van 'luie moeders'). Zit je met je visie niet vast in de Libelle-generatie of zoiets?

- Hogere arbeidsparticipatie voor vrouwen zou inderdaad niet verkeerd zijn, maar dan wel wanneer het initiatief vanuit hen komt. De dwangstaat is zo al erg genoeg.
Oud 15-07-2006, 12:43
MH
MH is offline
Citaat:
Orpheus schreef op 15-07-2006 @ 13:40 :
Het huishouden bestaat uit zoveel meer, en de opvoeding van de kinderen moeten we dan ook maar overlaten aan de creches?

Ja, laten we ons allemaal maar kapotgooien op de economie, op de markt en op het grote geld.

Het spijt me ten zeerste voor je, maar voor mij is het individu belangrijker dan de grote geldverslindende wolf die zich in schaapskleren hult.

Waarop baseer je trouwens dat moeders lui zijn (akkoord - dat staat er niet, maar je spreekt wel degelijk van 'luie moeders'). Zit je met je visie niet vast in de Libelle-generatie of zoiets?

- Hogere arbeidsparticipatie voor vrouwen zou inderdaad niet verkeerd zijn, maar dan wel wanneer het initiatief vanuit hen komt. De dwangstaat is zo al erg genoeg.
In Noorwegen en Zwitserland zijn ze hiermee al een eind op weg. In feite ben je dan een slaaf van moedertje (of vadertje) Staat. En nergens zijn de mensen zo van elkaar vervreemd als daar. Tuurlijk, een overkill aan familieleven (bijv. Italië) is ook niet heilig, maar de mens blijft een sociaal wezen en wil ik het recht op twee ouders niet onthouden.
Oud 15-07-2006, 12:45
Verwijderd
Citaat:
Orpheus schreef op 15-07-2006 @ 13:40 :

Ik zeg niet dat moeders niet thuis mogen blijven voor de kinderen, maar als ze dat doen, moet dat zeker niet aangemoedigd worden en moeten ze dus ook zelf (met het gezin) daarvan de financiele consequenties dragen. Overigens zeg ik niet dat alle moeders fulltime moeten gaan werken, parttime is goed zat. Heck, als je niets kunt, ga dan vrijwilligerswerk doen, ofzo, maar van die moeders dus hun kinderen van 15 nog altijd aan het handje houden word ik echt agressief. Ga toch iets nuttigs doen.
Citaat:

Wat een holle retoriek.
Citaat:
Nee, als het aan mij ligt komt er een stuk meer dwang. Mensen zijn doorgaans dom en kunnen derhalve niet omgaan met teveel verantwoordelijkheid.
Oud 15-07-2006, 12:49
MH
MH is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 15-07-2006 @ 13:45 :
van die moeders dus hun kinderen van 15 nog altijd aan het handje houden word ik echt agressief. Ga toch iets nuttigs doen.
Dat zijn er echt niet veel. En allemaal verregaande maatregelen uitvoeren om dat kleine clubje in de hand te houden, met de grootste consequenties voor wie zich wel kan 'gedragen'?
Oud 15-07-2006, 12:51
Verwijderd
Citaat:
MH schreef op 15-07-2006 @ 13:49 :
Dat zijn er echt niet veel. En allemaal verregaande maatregelen uitvoeren om dat kleine clubje in de hand te houden, met de grootste consequenties voor wie zich wel kan 'gedragen'?
Het was maar een voorbeeld. Vervang 15 desnoods door 7.
Oud 15-07-2006, 12:54
MH
MH is offline
Kind van 7 heeft ook nog iig wat aandacht nodig.
Oud 15-07-2006, 17:37
Verwijderd
Akkoord, maar daarvoor hoef je niet 24/7 thuis te zitten. Bovendien geven thuismoeders ook het slechte voorbeeld door aan te geven dat het wel oke is om, ook al ben je kerngezond, lekker te gaan profiteren van de maatschappij.
Oud 15-07-2006, 20:06
MH
MH is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 15-07-2006 @ 18:37 :
Akkoord, maar daarvoor hoef je niet 24/7 thuis te zitten. Bovendien geven thuismoeders ook het slechte voorbeeld door aan te geven dat het wel oke is om, ook al ben je kerngezond, lekker te gaan profiteren van de maatschappij.
Ze profiteren meestal van de inkomsten van hun partner.
Oud 16-07-2006, 10:00
Donald Duck
Donald Duck is offline
Citaat:
Sylph schreef op 01-07-2006 @ 20:41 :
Of moedertje Femke natuurlijk.
liever moedertje femke dan koningin verdonk
Oud 16-07-2006, 13:41
Verwijderd
ik heb stiekem liever dat mensen hun kinderen zelf opvoeden als dat ze aan de lopende band kinderen eruitgooien en ze vervolgens naar de creche of kinderopvang brengen, ik ga toch ook geen hond nemen om m de halve dag in t asiel te laten omdat ik er geen tijd voor heb?
Oud 16-07-2006, 13:55
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ik overweeg sterk om VVD te gaan stemmen. Die komen tenminste niet continu met absurde ideeen waarbij werkgevers op mogen draaien voor de kosten van niet-werkende werknemers.

van welke droplul was het idee om werkgevers de WW te laten betalen eigenlijk ?

(stel je voor, je hebt een kleine winkel. 4 man personeel, jaaromzet twee ton of zo. ik noem maar wat. stel, winkelbediende piet bevalt niet, om wat voor reden dan ook, maar het is een reden waarvoor je iemand mag ontslaan, en die regels zijn al aardig streng. Dan zou je - volgens het door mij bedoelde voorstel - als werkgever nog een jaar de WW-uitkering van piet mogen gaan betalen, zonder dat piet iets uitvreet waar je als werkgever wat aan hebt. in dezelfde periode moet piet wel vervangen worden.
leuk, winkel failliet door ontslagen werknemer. ge-wel-dig idee.)

er is geen partij die voldoet aan mijn ideaalbeeld; echter, de vvd is de partij die het minst waarschijnlijk is om financieel belachelijke voorstellen uit te voeren, dus vandaar mijn voorkeur.

en dat van iemand die een jaar geleden nog dacht nooit vvd te willen stemmen. dat zegt meer over de andere partijen nu, dan over de vvd.

@koekjes : als de gemiddelde linkse rakker in den haag zn zin krijgt, dan mag je je hond niet alleen maar naar het asiel brengen, nee, je werkgever mag de kosten daarvan gaan betalen. (gevolg : zodra je een hond neemt, wordt je ontslagen.)
Oud 16-07-2006, 14:51
Luminon
Luminon is offline
Citaat:
koekjes schreef op 16-07-2006 @ 14:41 :
ik heb stiekem liever dat mensen hun kinderen zelf opvoeden als dat ze aan de lopende band kinderen eruitgooien en ze vervolgens naar de creche of kinderopvang brengen, ik ga toch ook geen hond nemen om m de halve dag in t asiel te laten omdat ik er geen tijd voor heb?
Wat is er mis met je kinderen een deel van de tijd aan daarvoor opgeleide proffesionals over te laten? Mensen, stop die crecheparanoia, je hebt nog tijd zat over met je kinderen hoor.
Oud 16-07-2006, 17:17
Verwijderd
Citaat:
MH schreef op 15-07-2006 @ 21:06 :
Ze profiteren meestal van de inkomsten van hun partner.
Dat komt op hetzelfde neer. Als je niet werkt, profiteer je hoe dan ook van de maatschappij. Soms terecht, bijv. in het geval van chronisch gehandicapten, studenten, ouderen die niet meer kunnen werken of jonge kinderen, en soms onterecht, zoals in het geval van thuismoeders of ouderen die met pensioen gaan terwijl ze nog kerngezond zijn.
Oud 16-07-2006, 17:19
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 16-07-2006 @ 14:55 :

van welke droplul was het idee om werkgevers de WW te laten betalen eigenlijk ?
De FNV, geen politieke partij dus. Ik vind het ook een dom plan, maargoed.

Hoe voordelig denk je dat de systematische onderwijsvernietiging die de VVD propageert is voor het bedrijfsleven?
Oud 23-08-2006, 19:39
WärteR
WärteR is offline
Persoonlijk heb ik veel meer vertrouwen in balkenende.

Bos vind ik een grote leugenaar:

Bekijk bijvoorbeeld deze alflevering van Buitenhof. Begin dan bij ongeveer 32:30. Schitterend! Prachtig! Maxime Verhagen is hier supergoed! Al maakt Bos hierover al een leugen wat zwart op wit staat wat moet er dan verder met hem terecht komen. Ik vind overigen in deze uitzending verhagen veel sterker dan Bos.
http://www.vpro.nl/programma/buitenh...ngen/27979309/

Laatst gewijzigd op 23-08-2006 om 19:52.
Oud 23-08-2006, 19:59
T_ID
T_ID is offline
Dom populisme zonder inhoud of saai gepraat met af en toe inhoud...

Ik ga toch maar voor de laatste, Balkenende dus, maar dan bij gebrek aan beter.

Als iemand als Schippers of Szabo het nou gewoon kon worden.. maar ja, die maken geen kans.
Oud 23-08-2006, 20:03
Verwijderd
Citaat:
Donald Duck schreef op 16-07-2006 @ 11:00 :
liever moedertje femke dan koningin verdonk
Mja, Verdonk is een geval apart - dat mens kan je onmogelijk serieus nemen. Als ik haar was zou ik allang uit pure schaamte zijn opgestapt. Echt, ik heb in mijn korte leventje nog nooit zo'n slechte en incapabele minister gezien.
Oud 31-08-2006, 11:29
thomasiscool
thomasiscool is offline
Balkenend vindt ik niet bijzonder goed... Maar ik vind dat zijn partij de beste ideeen heeft.

Zeker beter dan die lelijke pvda... die zuigen. als het aan hen lag betaalden we 2 keer zoveel belasting zodat de armen meer geld van de regering kreeg ipv gewoon gaan werken.
Oud 31-08-2006, 11:50
Verwijderd
Citaat:
thomasiscool schreef op 31-08-2006 @ 12:29 :
Balkenend vindt ik niet bijzonder goed... Maar ik vind dat zijn partij de beste ideeen heeft.

Zeker beter dan die lelijke pvda... die zuigen. als het aan hen lag betaalden we 2 keer zoveel belasting zodat de armen meer geld van de regering kreeg ipv gewoon gaan werken.
Jankerd. Armen kiezen er natuurlijk ook echt voor om arm te zijn.
Oud 31-08-2006, 12:18
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Sylph schreef op 31-08-2006 @ 12:50 :
Jankerd. Armen kiezen er natuurlijk ook echt voor om arm te zijn.
Er bestaat niet zoiets als echte armoede buiten iemands schuld om in Nederland, dus ja, wat je zegt klopt min of meer wel. (hoewel het meestal komt door onwetendheid, en of je de mensen dat nu kunt verwijten..)

En als we gaan kijken naar de partijen kun je natuurlijk beter zeggen weinig te doen aan lage inkomens, dan claimen wat te doen aan lage inkomens en dan een beleid willen dat meer lage inkomens zal creeëren en iemand met een inkomen onder bijstandsniveau al als 'rijk' bestempelen. Of anders met een beleidsstudie waarin letterlijk staat "dus zijn energiebesparing en kernenergie de oplossingen voor ons energiebeleid" in de hand beweren dat er geen kernenergie mag komen.
Dat is namelijk iets heel anders, dat is gewoon incompetent zijn.

Laatst gewijzigd op 31-08-2006 om 12:21.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten