![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Want de ongelovige man is voor God apart gezet, omdat zijn vrouw een gelovige is; en de ongelovige vrouw is voor God afgezonderd, omdat haar man een gelovige is. Anders zou u ook geen contact met uw kinderen mogen hebben. Maar nu zijn zij door God afgezonderd. Het is natuurlijk wel het zelfde, maar ik denk dat met deze vertaling het verband wat ik bedoelde wat duidelijker wordt ![]() Sommige gelovigen denken dat het verkeerd is om met een ongelovige te trouwen o.i.d. maar daar ben ik het dus niet mee eens. Het punt ligt meer of je wel kan leven met de fundamentele verschillen die je dan zou hebben met je partner. |
![]() |
||
Citaat:
en wat is de betekenis van 'apart zetten' of 'heiligen'. misschien, denk ik, gaat het hier ook over het erven naar de kinderen toe. men is inbegrepen bij het uiterlijke verbond. dat is de meerwaarde van de bestaande situatie, en ik denk niet dat hier een waardeoordeel wordt gegeven. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
hier wil ik wat over zeggen.. Mijn moeder is heel gelovig en mijn vader helemaal niet, het is dus wel mogelijk.. mijn ouders hebben afgesproken dat ik en mijn broer zelf mochten kiezen of wij ons wel of niet laten dopen.. op mijn 9e ben ik daarom als nog gedoopt.. het was en is altijd mijn keuze geweest om wel of niet te geloven, ik ben opgevoed met het geloof maar niet gedwongen tot die keuze omdat mijn vader zlef niet geloofd.. ik denk dat dit sowieso de beste manier is om tot een geloof te komen.. ik vind dat een relatie met mensen die niet (precies) het zelfde geloof aanhangen best zou moeten kunnen. als je geen respect kunt opbrengen voor het geloof van een ander dan loopt een relatie toch fout omdat je niet genoeg respect voor elkaar opbrengt.. een relatie wordt er vaak moeilijker maar ook wel beter op als je elkaars geloof kunt respecteren..
||
Citaat:
Daarom lijkt mij het beste kinderen niks 'op te dringen'. Nu klinkt opdringen heel erg, maar daar komt het wel op neer omdat je een kind niet iets objectief kunt vertellen. Een kind heeft niet de vermogens om er dan zelf een eigen mening over te vormen. Ik ben zelf niet gelovig opgevoed, en heb me vanaf mn 12e uit eigen beweging in verdiept, waarna mijn atheisme alleen maar sterker is geworden.
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Een relatie van anderhalf jaar plotseling voorbij Ratrom | 2 | 15-01-2013 16:06 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Waarheid, methode en geloof Verwijderd | 19 | 31-03-2012 11:16 | |
Liefde & Relatie |
Advies gevraagd bij 2,5 jaar durende relatie Jongen_22 | 32 | 17-03-2009 14:54 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Twee geloven op 1 kussen.. en de toekomst Sjaan | 86 | 25-06-2007 14:37 | |
De Kantine |
om welke situatie lag jij helemaal in een deuk? Goeniegoegoe | 77 | 17-12-2004 08:14 | |
Liefde & Relatie |
LONGPOSTS: Mijn ideeën over liefde. Rerisen Phoenix | 58 | 13-06-2003 07:23 |