Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-11-2006, 17:45
Verwijderd
Dus maw: wijs niet het vingertje naar Israel, maar naar de Palestijnen?
Advertentie
Oud 11-11-2006, 17:46
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 11-11-2006 @ 18:40 :
Like doh. Maar is het niet enigsinds constructief om te kijken naar het hoe en wat zodat we ten minste weten waar het over gaat?
Het probleem is dat zoiets meteen weer vervalt in goedpraterij, of dat die illusie tenminste gewekt wordt. Fout is fout.

Citaat:
Allemaal de vinger wijzen naar Israël helpt niet,
Ik heb ook niet beweerd dat het helpt.

Citaat:
want de oorzaak van dit geweld, die wordt niet veroordeelt.
Inderdaad, de bezetting van Israël van Palestijns land wordt niet veroordeelt.
Oud 11-11-2006, 17:51
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik stem voor een I/P-ban.
Oud 11-11-2006, 17:56
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 11-11-2006 @ 18:46 :
Het probleem is dat zoiets meteen weer vervalt in goedpraterij, of dat die illusie tenminste gewekt wordt. Fout is fout.
Ik skip dat stadium, het is zo oogverblindend duidelijk dat het eigenlijk toch niet meer gezegd hoeft te worden. Maar, praten we over een afzwaaier, dan is het al een ongeluk. Zo ook dit geval, waar de artillerie vuurde op de verkeerde coördinaten. Het is dus ook een ongeluk, ffhankelijk van of de waarnemings- en vuurleidingspost een verwijtbare fout heeft gemaakt zelfs een ongeluk zonder schuldigen.
Citaat:
Mark Almighty schreef op 11-11-2006 @ 18:46 :
Inderdaad, de bezetting van Israël van Palestijns land wordt niet veroordeelt.
De terugtrekking uit Gaza zorgde slechts voor een toename van geweld. Het is dus uit te sluiten dat 'bezetting' de oorzaak is. Verrek, de mensen die naar aanraden van hun eigen leiders wegtrokken leven niet eens meer, hun kinderen zijn onderhand gemiddeld een eind in de 50..

Verder kun je simpelweg Israël niet verwijten op te treden tegen terreur, terwijl er pas dertig jaar en een honderdtal verdragen lang door de Palestijnen beloofd wordt terreur terug te dringen..

Het enige dat een oplossing gaat bieden is een Palestijnse regering die voor het eerst sinds het bestaan van een Palestijns bestuur echt iets gaat doen aan terreur.

Eerder waren er al klein hoopgevende zaken te bespeuren, misschien dat dat nu de wereld via de geldkraan bovenop het Palestijns bestuur zit doorgedreven worden. Ik kan me niet voorstellen dat de Palestijnen er blij van worden dat Fatah en Hamas elkaar overal, tot in operatiekamers van ziekenhuizen toe, af lopen te maken, dus dat is goed voor iedereen.
Oud 11-11-2006, 18:06
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 11-11-2006 @ 18:33 :
Israël heeft die 22 mensen gedood. Dan is Israël fout. Simple as that. Punt. Schlüss. Maakt niet uit wat hun bedoeling of intentie was, en waarom zij aanvielen, of dat het een reactie was op eerder geweld. Zij doden, zij zitten fout.
erm

dus zo lang een qassam raket niemand doodt, zijn de palestijnen knuffelbeertjes?
Oud 11-11-2006, 18:08
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
T_ID schreef op 11-11-2006 @ 18:56 :
Ik skip dat stadium, het is zo oogverblindend duidelijk dat het eigenlijk toch niet meer gezegd hoeft te worden. Maar, praten we over een afzwaaier, dan is het al een ongeluk. Zo ook dit geval, waar de artillerie vuurde op de verkeerde coördinaten. Het is dus ook een ongeluk, ffhankelijk van of de waarnemings- en vuurleidingspost een verwijtbare fout heeft gemaakt zelfs een ongeluk zonder schuldigen.
desalniettemin wordt het tijd dat de huidige regering verantwoordelijkheid neemt, i.p.v "oeps sorry" te zeggen. Naast de allerlei corruptie-schandalen en anderssoortige schandalen zou dit de druppel moeten zijn.
Oud 11-11-2006, 18:11
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 11-11-2006 @ 19:06 :
erm

dus zo lang een qassam raket niemand doodt, zijn de palestijnen knuffelbeertjes?
Waarom plaatst jij terorristen en palestijnse burgers op een lijn? Wat is dit nou voor onzin?
Oud 11-11-2006, 18:12
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 11-11-2006 @ 19:11 :
Waarom plaatst jij terorristen en palestijnse burgers op een lijn? Wat is dit nou voor onzin?
waarom zeg je dat ik dat doe?
Oud 11-11-2006, 18:12
Gatara
Gatara is offline
'Al-Qaeda plant kerstaanslagen in Europa'

NEW YORK - Het terreurnetwerk al-Qaeda van de Saudische topterrorist Osama bin Laden zou aanslagen plannen met de feestdagen in Europa. Volgens de Amerikaanse televisiezender CBS zouden trein en vliegverbindingen de voornaamste doelen zijn. Het station baseert zich op bronnen binnen diverse inlichtingendiensten, Arabische diplomaten en de Pakistaanse geheime dienst.

De organisatie trekt voor de komende acties buitenlandse strijders terug uit Afghanistan. De terugtrekking is al zes maanden aan de gang. De strijders dragen hun taken over aan de Taliban en keren huiswaarts. Opgepakte verdachten repten van mogelijke acties niet alleen in Europa maar ook tegen oliedoelen in Arabische landen.

Heathrow

"Een verdachte verklaarde dat de plannen voor een herhaalde Heathrow-aanslag klaar zijn. Het is nu zaak actie te ondernemen", aldus een hooggeplaatste functionaris tegen CBS. "Het lijkt erop dat al-Qaeda de druk op Europa opvoert."

Terreurkenner Rohan Gunaratna vindt de terugtrekking van al-Qaeda-strijders uit Afghanistan niet vreemd. "We geloven dat vandaag de dag Arabieren veel waardevoller zijn voor Bin laden als ze in hun vaderland actief zijn, en dan vooral in het Midden-Oosten om Westerse doelen aan te vallen. Daarom hebben we een verschuiving gezien in het denken en de strategie van al-Qaeda om leden aan te moedigen Afghanistan en Pakistan te verlaten."
http://www.nu.nl/news/883221/22/%27A...Europa%27.html
Oud 11-11-2006, 18:16
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 11-11-2006 @ 19:12 :
Omdat je spreekt over DE palestijnen en je je afvraagt of zij knuffelbeertjes zijn? Ik weet niet of alle Palestijnse burgers knuffelbaar zijn of niet, maar ik weet wel dat zij niet gestraft mogen worden, voor het werk dat terroristen doen. Evenals israelische burgers niet gestraft mogen worden, voor wat de staat Israel doet.
Oud 11-11-2006, 18:19
Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
Gatara schreef op 11-11-2006 @ 19:12 :
zooooooo, wil je zeggen dat je dat niet doe, lol!!!!!!!!!!
Oud 11-11-2006, 18:36
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 11-11-2006 @ 19:11 :
Nee, Gatara wees er net als ik deed op dat er een oorzaak is voor dat soort beschietingen. Dat die reden niet bij Israël zelf vandaan komt en dat die reden slechts door optreden van de Palestijnse autoriteit weggenomen kan worden is de tweede trap van de argumentatie.
Oud 11-11-2006, 18:58
Daevrem
Daevrem is offline
Volgens Bolton is de hele wereld eenzijdig tegen gewerld van Israel. En dus mag geweld van Israel helemaal niet veroordeeld worden.

Dat is nummer zoveel. Ik denk dat we echt wel drie cijfers halen voordat dit conflict afgelopen is.

Erg bizar trouwens. Niet alleen de hele wereld is tegen het geweld van de VS en Israel. Ook de bevolking van de VS zelf is tegen. Het schiet zelfs weer aan de andere kant door. Relatief veel amerikanen zijn anti-semiet.

Laatst gewijzigd op 11-11-2006 om 19:00.
Oud 11-11-2006, 20:39
Relief
Relief is offline
oh ja, als we ons bedreigd voelen, dan schieten we wel een paar vrouwen en kinderen dood. Over westerse waarden gesproken.....

Dat er nog mensen zijn met zulke zieke gedachten.

En dan nog vragen om fatsoenlijk een handje te geven

Het moge duidelijk zijn dat de VS het doden van onschuldigen aanmoedigt.

Laatst gewijzigd op 11-11-2006 om 20:41.
Oud 12-11-2006, 01:22
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 11-11-2006 @ 19:06 :
erm

Zoals McCaine al eens eerder stelde: je moet echt eens ophouden met het maken van valse vergelijkingen/dilemma's/vraagstellingen. Je weet zelf heus wel wat ik bedoelde. Je hoef het niet in het absurde te trekken, enkel en alleen omdat het jouw knuffelstaat betreft.

Verder heb ik er weinig behoefte aan hier een discussie van te maken. Daar is dit topic niet voor bedoeld. Richt maar een zoveelste I/P-topic op.

Laatst gewijzigd op 12-11-2006 om 01:27.
Oud 12-11-2006, 01:28
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Relief schreef op 11-11-2006 @ 21:39 :
Het moge duidelijk zijn dat de VS het doden van onschuldigen aanmoedigt.
Vind ik best een hoog 'duh'-gehalte hebben.
Oud 12-11-2006, 03:10
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 11-11-2006 @ 02:23 :
Het Israelische leger maakt wel veel 'ongelukjes'.
Waar gehakt word, vallen spaanders en waar dingen gedaan worden gebeuren ongelukjes. Waar veel dingen gedaan worden, gebeuren meer ongelukken dan plaatsen waar weinig dingen gedaan worden.

Citaat:
Kenjirro schreef op 11-11-2006 @ 12:15 :
Ohhhhhhhh dan is het niet erg meer
Dat zeg ik niet. Snap je het verschil tussen moord met intentie en dood door een ongeluk?
Oud 12-11-2006, 10:53
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Relief schreef op 11-11-2006 @ 21:39 :
oh ja, als we ons bedreigd voelen, dan schieten we wel een paar vrouwen en kinderen dood. Over westerse waarden gesproken.....
Volgens mij begrijp je in het geheel niet wat er in de Palestijnse gebieden aan de hand is als je zo'n uitspraak doet.
Oud 12-11-2006, 11:51
Verwijderd
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 12-11-2006 @ 04:10 :

Dat zeg ik niet. Snap je het verschil tussen moord met intentie en dood door een ongeluk?
Dude het feit dat het Israel vergeven wordt omdat het maar een 'ongeluk' is, is al vreselijk. Wat is dit voor een regime, die weg komt met het vermoorden van onschuldige mensen, door te zeggen: ja het was een ongelukje. Waar is de internationale gemeenschap nu?
Oud 12-11-2006, 11:52
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 11-11-2006 @ 19:36 :
Nee, Gatara wees er net als ik deed op dat er een oorzaak is voor dat soort beschietingen. Dat die reden niet bij Israël zelf vandaan komt en dat die reden slechts door optreden van de Palestijnse autoriteit weggenomen kan worden is de tweede trap van de argumentatie.
Waarom wijs jij keer op keer, alleen maar het vingertje naar de Palestijnen? Hoeveel bloed moet er nog in Palestina vallen, voordat jij kritisch tegen Israel wordt. Maar om even eerlijk te zijn: je hebt er alleen jezelf mee .
Oud 12-11-2006, 11:55
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 12-11-2006 @ 12:52 :
Waarom wijs jij keer op keer, alleen maar het vingertje naar (onschuldige) Palestijnen?
Ah, dus mensen die dag in dag uit tunnels graven, met raketten slepen, mensen gijzelen, aanslagen plegen, zich niet houden aan verdragen en tot in ziekenhuizen aan toe elkaar de hut uit vechten zijn onschuldig?

Waarom heb je het überhaupt over 'de palestijnen'? Poging om te insinueren dat ik iedereen over een kam scheer?
Oud 12-11-2006, 12:04
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 12-11-2006 @ 12:55 :
Ah, dus mensen die dag in dag uit tunnels graven, met raketten slepen, mensen gijzelen, aanslagen plegen, zich niet houden aan verdragen en tot in ziekenhuizen aan toe elkaar de hut uit vechten zijn onschuldig?

Waarom heb je het überhaupt over 'de palestijnen'? Poging om te insinueren dat ik iedereen over een kam scheer?
Ja, je scheert iedereen over een kam. Zie het eerste stukje van dit reply al.
Oud 12-11-2006, 12:12
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 11-11-2006 @ 19:16 :
Omdat je spreekt over DE palestijnen en je je afvraagt of zij knuffelbeertjes zijn? Ik weet niet of alle Palestijnse burgers knuffelbaar zijn of niet, maar ik weet wel dat zij niet gestraft mogen worden, voor het werk dat terroristen doen. Evenals israelische burgers niet gestraft mogen worden, voor wat de staat Israel doet.
en dat Mark het over Israel had, vergeet je voor het gemak even? Als hij in algemene termen spreekt, mag ik dat niet doen?

Je weet ook wel dat ik het niet heb over arme sloebers.
Oud 12-11-2006, 12:14
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 12-11-2006 @ 13:12 :
en dat Mark het over Israel had, vergeet je voor het gemak even? Als hij in algemene termen spreekt, mag ik dat niet doen?

Je weet ook wel dat ik het niet heb over arme sloebers.
Als Mark het heeft over Israel, dan weten zowel jij als ik, dat hij het heeft over de staat Israel. Palestina heeft dat (nog) niet heh .

En nee, dat weet ik niet. Het feit dat je ze al sloebers noemt, vind ik al heel denegrerend.
Oud 12-11-2006, 14:18
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 12-11-2006 @ 13:04 :
Ja, je scheert iedereen over een kam. Zie het eerste stukje van dit reply al.
Dat zou je wel willen. Volgende keer gewoon lezen wat ik schrijf in plaats van wat je graag wilt zien. Dat scheelt een hoop geharrewar waar je toch niks bij kunt winnen.
Oud 12-11-2006, 14:22
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 12-11-2006 @ 15:18 :
Dat zou je wel willen. Volgende keer gewoon lezen wat ik schrijf in plaats van wat je graag wilt zien. Dat scheelt een hoop geharrewar waar je toch niks bij kunt winnen.
Citaat:
naar de Palestijnen

Citaat:
T_ID schreef op 12-11-2006 @ 12:55 :
Alsjeblieft.
Oud 12-11-2006, 14:24
T_ID
T_ID is offline
Dat is dus precies wat ik bedoel. Waar schrijf ik dat alle Palestijnen zich daar mee bezig houden? Exact, dat doe ik niet, dus kraam geen onzin uit terwijl je zelf weinig anders toe te voegen hebt dan bij elk incident 'israel is evil' aan te tekenen.
Oud 12-11-2006, 14:29
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 12-11-2006 @ 15:24 :
Dat is dus precies wat ik bedoel. Waar schrijf ik dat alle Palestijnen zich daar mee bezig houden? Exact, dat doe ik niet, dus kraam geen onzin uit terwijl je zelf weinig anders toe te voegen hebt dan bij elk incident 'israel is evil' aan te tekenen.
Ik vraag jou waarom je steeds je vingertje wijst naar de Palestijnen, en jij vertelt mij, omdat het mensen zijn die zich bezighouden met terroristische activiteiten? Als er op tiswah een bericht staat dat Israelische burgers zijn gestorven aan een aanslag, zal ik deze afkeuren. Maar als er hele families worden uitgemoord aan Palestijnse kant, dan vertel jij doodleuk dat het hun eigen schuld is.

Ik stem eigenlijk ook wel voor een voorlopige I/P ban.
Oud 12-11-2006, 14:37
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 12-11-2006 @ 15:29 :
dan vertel jij doodleuk dat het hun eigen schuld is.
Dat doe ik dus ook nergens. Lees het allemaal nog maar een keer terug.
Citaat:
Kenjirro schreef op 12-11-2006 @ 15:29 :
[B]Ik vraag jou waarom je steeds je vingertje wijst naar de Palestijnen, en jij vertelt mij, omdat het mensen zijn die zich bezighouden met terroristische activiteiten?
Ja, wat dat is exact wat er aan de hand was. Was er de afgelopen jaren geen terreur geweest dan was volledige terugtrekking uit de gazastrook en de west bank al jaren een feit geweest, hadden we ook de oorlog tussen Israël en de Hezbollah niet gehad, werden er geen mensen geliquideerd, werd er niet teruggeschoten, waren grensposten open en waren er in de palestijnse gebieden normale voorzieningen.

Veel geluk als je tegenover die voordelen zou willen betogen dat de terreurorganisaties niet de grootste factor zijn die het conflict in stand houden.
Oud 12-11-2006, 14:47
Verwijderd
Het is ten eerste een vicieuze negatieve cirkel. Waar zowel terroristische organisaties als de staat Israel zich schuldig aan bevinden. Dus, wie wel of niet de schuldige is doet er niet toe. In mijn optiek zijn ze beide schuldig. Israel richt echter beduidend meer schade aan. Dit komt omdat ze machtiger zijn. Daarom heb ik minder support voor Israel, omdat het in mijn ogen een racistisch regime is die net zo goed terroriseert. Maargoed, dat is mijn mening, hoef je ook niet over te nemen .

Waar ik mee zit, is dat jij geen onderscheid maakt tussen de palestijnen en de terroristische organisaties. Nu doe je dat wel, maar normaal gesproken doe je dat totaal niet. Sterker nog, ookal vallen er doden aan Palestijnse kant, dan vertik jij het alsnog om deze gruweldaden van Israel af te keuren. Ik bedoel, wees lekker bekrompen het maakt mij niet uit, het gaat er mij nu om dat ik jou daarop wijs. Denk erover na zou ik zeggen .
Oud 12-11-2006, 14:53
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 12-11-2006 @ 15:37 :
Ja, wat dat is exact wat er aan de hand was. Was er de afgelopen jaren geen terreur geweest dan was volledige terugtrekking uit de gazastrook en de west bank al jaren een feit geweest, hadden we ook de oorlog tussen Israël en de Hezbollah niet gehad, werden er geen mensen geliquideerd, werd er niet teruggeschoten, waren grensposten open en waren er in de palestijnse gebieden normale voorzieningen.
"Als Pietje mijn lolly niet afgepakt zou hebben, zou ik ook niet zijn hele familie hebben uitgemoord, dus het is allemaal zijn schuld."
Oud 12-11-2006, 15:16
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-11-2006 @ 15:53 :
"Als Pietje mijn lolly niet afgepakt zou hebben, zou ik ook niet zijn hele familie hebben uitgemoord, dus het is allemaal zijn schuld."
Dat kun je van beide partijen zeggen.
Oud 12-11-2006, 15:31
Daevrem
Daevrem is offline
Ja, maar Israel bezet land van de andere partij. En Israel heeft absurd veel meer militaire macht. En Israel heeft de enige supermacht van de wereld als bondgenoot.

Als het aan de rest van de wereld lag was er al lang vrede in het midden oosten gekomen. Maar de VS heeft het elke keer geveto-ed. Dat noemen ze 'the peace process' of 'the roadmap to peace'. Orwelliaans.
Oud 12-11-2006, 15:36
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 12-11-2006 @ 16:16 :
Dat kun je van beide partijen zeggen.
Zeker. Waar twee vechten, hebben twee schuld.
Oud 12-11-2006, 15:46
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 12-11-2006 @ 13:14 :
Als Mark het heeft over Israel, dan weten zowel jij als ik, dat hij het heeft over de staat Israel. Palestina heeft dat (nog) niet heh .
Thank you.

Het sneue is, dat al uit de reacties van Gatara en T_ID blijkt dat zij alle Palestijnen als terroristen zien. Kijk eens naar zo'n uitspraak als: "Ah, dus mensen die dag in dag uit tunnels graven, met raketten slepen, mensen gijzelen, aanslagen plegen, zich niet houden aan verdragen en tot in ziekenhuizen aan toe elkaar de hut uit vechten zijn onschuldig?" als reactie op een vraag over het Palestijnse volk. Hiermee zeg je dus dat alle Palestijnse burgers terroristen zijn, terwijl het overgrote deel dat juist niet is, en gewoon vrede wil. Net als de Israelische burgers. Maar je ziet mij toch nooit zeggen dat de Israelische *bugers* terroristen zijn?

Ik heb liever idioten die luidop roepen dat Israel dood moet of dat alle Palestijnen dood moeten (want dat soort figuren zijn er ook op het forum) dan schijnheilige figuren die net doen alsof ze onpartijdig zijn, maar ondertussen...!
Oud 12-11-2006, 16:02
Gatara
Gatara is offline
Ja, en net zoals Mark het bij "Israel" heeft over de regering van Israel, zo heb ik het over sneue gewelddadige Palestijnen als ik het over de Palestijnen heb.
Oud 12-11-2006, 16:03
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 12-11-2006 @ 13:14 :

En nee, dat weet ik niet. Het feit dat je ze al sloebers noemt, vind ik al heel denegrerend.
een arme sloeber is iemand die in een situatie zit waar ie zelf niks aan kan doen.
Weinigs denigrerend aan.
Oud 12-11-2006, 16:10
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ach ja, als het Israelische leger niet aan de lopende band complete huizenblokken met de grond gelijk zou maken, of als de staat Israel niet een muur zou bouwen die Palestijnse grond inpikt en meer van dat soort maatregelen, dán hadden die sloebers misschien iets. En als mensen iets hebben om voor te leven, zijn ze veel minder geneigd de radicale bommengooiers te steunen.
Oud 12-11-2006, 16:20
Daevrem
Daevrem is offline
De minister van defensie van Israel zei zelf dat ze wisten dat dit(die 18 doden) op een gegeven moment moest gaan gebeuren. En dat namen ze maar voor lief. Jammer, maar als je met zoveel militaire macht op een dichtbevolkt gebied gaat schieten gaan er op een gegeven moment massaal vrouwen en kinderen gedoodt worden. Hoort er nu eenmaal bij.

Aldus mevrouw.

Israel ondermijnt haar eigen veiligheid met dit soort acties. Israel is net als de VS een 'failed state'.
Oud 12-11-2006, 16:24
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 12-11-2006 @ 17:02 :
Ja, en net zoals Mark het bij "Israel" heeft over de regering van Israel, zo heb ik het over sneue gewelddadige Palestijnen als ik het over de Palestijnen heb.
Oh, en wanneer weten we nou wanneer je welke bedoeld? Was die uitgemoorde familie nou sneu en geweldadig? Of arm en sloeber?

Is het nou zo moeilijk genuanceerd te zijn?
Oud 12-11-2006, 16:26
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 12-11-2006 @ 17:03 :
een arme sloeber is iemand die in een situatie zit waar ie zelf niks aan kan doen.
Weinigs denigrerend aan.
Je kan het ook over Palestijnse burgers hebben, die ook recht hebben op een fatsoenlijk leven.
Oud 12-11-2006, 17:32
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-11-2006 @ 15:53 :
Dat systeem werkt twee kanten op. Het probleem daarmee is wel dat slechts een van die twee een halt toe te roepen is omdat het natuurlijk niet kan om lekker stil te gaan zitten terwijl onschuldige burgers doelbewust vermoord worden door terroristen. De andere kant op is het wel mogelijk de terreur te stoppen. Kijk ernaar, sinds halverwege de jaren '90 is al het geweld van Israël uit een reactie op iets anders. Terugschieten komt door raketaanvallen. Invallen komen door wapensmokkel. Liquidaties komen door een gebrek aan rechtsprekende macht in de Palestijnse gebieden.

Israël kan weinig doen aan die oorzaken, dat blijkt wel uit het feit dat dat er nog steeds doden vallen. Het Palestijnse bestuur kan dat echter wel, heeft daar de jurisdictie en tot voor kort ook de middelen voor. Ook zijn ze het al decennia verplicht via verdragen die ze hebben ondertekend, alleen ontbrak de wil altijd.

Naar wie wijzen we dan als diepere oorzaak? Naar degene die er niks aan kan en mag doen, Israël dus, of naar degene die het kan, mag en het zelfs verplicht is, het Palestijnse bestuur dus?

Ik ga als realist voor de laatste optie.

Citaat:
Kenjirro schreef op 12-11-2006 @ 17:26 :
Je kan het ook over Palestijnse burgers hebben, die ook recht hebben op een fatsoenlijk leven.
Inderdaad. Dat is nog een reden waarom ik de hamas het voortduren van het conflict verwijt. Zonder hun aanslagen en hun verkapte burgeroorlog tegen Fatah waren grensposten al tijden open geweest, was handel mogelijk geweest, waren er niet zulke scherpe eisen voor arbeidsmigratie naar Israël, waren de hulpgelden niet stopgezet en stond de Palestijnse economie er een stuk beter voor.
Oud 12-11-2006, 17:34
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Jaha, sure, Israel kan er niks aan doen en is nooit ergens schuldig aan. Slaap lekker joh. Dat noemt zichzelf realist.
Oud 12-11-2006, 17:36
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
WAM!

Nederland en EU moeten actie ondernemen tegen Israël

9 november 2006

Achttien Palestijnse burgers, onder wie veel vrouwen en kinderen, zijn omgekomen bij de Israëlische beschieting van een Palestijns dorp in de Gazastrook. GroenLinks eist dat Nederland dit bloedbad openlijk veroordeelt en ervoor zorgt dat de EU actie onderneemt tegen Israël.

De Europese Unie moet de Associatie overeenkomst met Israël opschorten. Ook moet er een verbod komen op de doorvoer van wapens naar Israël over EU grondgebied. De EU moet Israël duidelijk maken dat het de voortdurende mensenrechtenschendingen door Israël niet langer pikt. Al jaren lang lapt Israël VN-resoluties en andere waarschuwingen van de internationale gemeenschap aan zijn laars. Het is nu de hoogste tijd voor een niet mis te verstaan signaal van de EU.
Farah Karimi heeft dit duidelijk gemaakt in Kamervragen aan minister Bot van Buitenlandse Zaken.

Schriftelijke vragen van het lid Karimi aan de minister van Buitenlandse Zaken over de Israëlische beschieting van een woonwijk in de Gazastrook.

1.
Heeft de Nederlandse regering al een veroordeling uitgesproken over de artilleriebeschieting van een woonwijk van Beit Hanoun in de Gazastrook door het Israëlische leger, waarbij achttien Palestijnse burgers, onder wie veel vrouwen en kinderen, zijn omgekomen? Zo ja, in welke woorden en langs welke weg? Zo nee, waarom niet?

2.
Is de Nederlandse regering bereid om deze beschieting in duidelijke bewoordingen te veroordelen? Zo nee, waarom niet?

3.
Bent u bereid om in EU verband te pleiten voor het opschorten van de associatie overeenkomst met Israël? Zo nee, waarom niet?

4.
Bent u bereid om in EU verband te pleiten voor het instellen van een verbod op de doorvoer van wapens over EU grondgebied naar Israël? Zo nee, waarom niet?

5.
Wanneer is volgens u wel het moment aangebroken dat de EU actie moet ondernemen tegen de schending van de mensenrechten door Israël?

http://www.groenlinks.nl/2ekamer/nie...833333342/view
Oud 12-11-2006, 17:38
Verwijderd
Groenlinks
Oud 12-11-2006, 17:42
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 12-11-2006 @ 18:34 :
Jaha, sure, Israel kan er niks aan doen en is nooit ergens schuldig aan. Slaap lekker joh. Dat noemt zichzelf realist.
Dat beweer ik nergens. Als je niet in staat bent er op in te gaan en weer je toevlucht neemt tot het spammen van partijteksten kun je beter niet reageren.
Oud 12-11-2006, 17:42
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 12-11-2006 @ 18:38 :
Groenlinks
Vergeet dat niet op 22 november.
Oud 12-11-2006, 17:43
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 12-11-2006 @ 18:42 :
Dat beweer ik nergens. Als je niet in staat bent er op in te gaan en weer je toevlucht neemt tot het spammen van partijteksten kun je beter niet reageren.
Dat beweerde je wel. Hang niet de leugenaar uit. Jouw letterlijke tekst:

"Naar wie wijzen we dan als diepere oorzaak? Naar degene die er niks aan kan en mag doen, Israël dus, of naar degene die het kan, mag en het zelfs verplicht is, het Palestijnse bestuur dus?"

Dus.
Oud 12-11-2006, 17:45
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 12-11-2006 @ 18:42 :
Oke je geeft dus ook toe, dat ook Israel schuldig is? Immers Hamas zou nu niet zoveel support hebben gekregen, als Israel het leven van de Palestijnen niet zuur had gemaakt.
Oud 12-11-2006, 17:45
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 12-11-2006 @ 18:43 :
Dus.
Dus je zat er zoals gebruikelijk naast. Ik schreef dat de Palestijnse autoriteit de oplossing in gang moet zetten en dat de terreurorganisaties het probleem zijn.

Nergens schrijf ik dat Israël altijd geen schuld heeft.

Regels voor berichten