Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2006, 23:17
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
DanielC schreef op 13-11-2006 @ 09:33 :
Je mag me dan ook eens uitleggen Mark, wat begreep je hier niet aan? En waarom verandert volgens jou het verhaal te vaak van wending? Belangrijke personages verdwijnen plotsklaps? Ik heb daar allemaal geen last van gehad. Weet je zeker dat je THE GOLD RUSH hebt gekeken en niet iets anders?
Morgen, oké? Maar het is hoogstwaarschijnlijk ook een kwestie van smaak. En ik ben een stuk minder gevoelig voor zogenaamde 'meestwerken', denk ik (hoewel ik dus Modern Times en The great dictator geweldig vond).
Advertentie
Oud 14-11-2006, 07:57
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Reynaert schreef op 14-11-2006 @ 00:09 :
Ooooh, ik heb alleen Taxi Driver en The Aviator van Scorcese in de bios gezien. Naar welke bios in Goes ga je?
Naar 't Beest. Dinsdag 21 November.

Mark, alles op z'n tijd.

Brazil - Voor de derde of vierde keer nu denk ik. En de film wordt telkens beter. Een zeer beklemmend toekomstbeeld, erg scherpe kritiek en een prachtig ode aan cinema als geheel en in het bijzonder de jaren 40.
Oud 14-11-2006, 08:38
Uice
Uice is offline
Citaat:
DanielC schreef op 13-11-2006 @ 18:58 :
Nog een weekje, en dan ga ik Raging Bull in de bios bekijken. <3
Ik heb laatst nog de kans om Raging Bull gratis in de bios te zien laten lopen, terwijl ik in het gebouw aanwezig was.
Oud 14-11-2006, 08:52
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Juice schreef op 14-11-2006 @ 09:38 :
Ik heb laatst nog de kans om Raging Bull gratis in de bios te zien laten lopen, terwijl ik in het gebouw aanwezig was.
Wat had je laatst?
Oud 14-11-2006, 08:57
Uice
Uice is offline
Citaat:
DanielC schreef op 14-11-2006 @ 09:52 :
Wat had je laatst?
De kans om Raging Bull gratis in de bios te zien laten lopen, terwijl ik in het gebouw aanwezig was.
Oud 14-11-2006, 08:58
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Juice schreef op 14-11-2006 @ 09:57 :
De kans om Raging Bull gratis in de bios te zien laten lopen, terwijl ik in het gebouw aanwezig was.
Wat had je laatst?
Oud 14-11-2006, 09:00
Uice
Uice is offline
Citaat:
DanielC schreef op 14-11-2006 @ 09:58 :
Wat had je laatst?
Oud 14-11-2006, 09:01
DanielC
DanielC is offline
Men, dat doe je dan toch! Weet je hoeveel mensen dat zouden willen! En jij past? Waarom ben je niet gegaan?
Oud 14-11-2006, 10:37
Uice
Uice is offline
Citaat:
DanielC schreef op 14-11-2006 @ 10:01 :
Men, dat doe je dan toch! Weet je hoeveel mensen dat zouden willen! En jij past? Waarom ben je niet gegaan?
Ik had er niet zo'n zin in. We hadden net Close Encouters gezien en ik was er duf van. In diezelfde zaal waar ik zat zou Raging Bull komen, maar ik had gewoon weinig interesse (ik hou sowieso niet echt van films waarin sport centraal staat) en ik moest nog veel doen voor school. Dat laatste was eigenlijk de voornaamste reden.
Oud 14-11-2006, 11:00
Dinalfos
Dinalfos is offline
Cape Fear (1991) - 8/10

Tja. Het is gewoon een van die remakes die het origineel in de schaduw zetten. Het scenario is aanzienlijk sterker en Scorsese zet zijn acteurs (met name De Niro en Lange) aan tot uitstekende prestaties, waardoor het psychologische aspect goed naar voren komt. De film is bepaald geen karakterstudie, maar door de goede plot hindert dat niet zo. Oh en de vormgeving mag er ook zijn!

King Kong (2005) - 8/10

Weer een remake. En weer eentje die aanzienlijk beter is dan het origineel. Was de 1933-versie nog een vermakelijke, maar zeer oppervlakkige en lege kijkervaring, deze 2005 versie komt een heel eind verder. De karakters zijn voor moderne Hollywoodbegrippen veel gelaagder (alhoewel ook King Kong, net als Cape Fear 1991, geen al te diepgaande inzichten verschaft), uiteraard geholpen door het acteerwerk. Maar dat mag ook wel, want de film heeft een aanzienlijke speelduur.

Nu moet wel gezegd worden dat Jackson zich te vaak verliest in over-the-top action, wat de weergave van de CGI (die op zichzelf van een torenhoog niveau is) niet ten goede komt. Alle individuele bugs, dino's, vogels en natuurlijk Kong zelf, zijn prachtig verbeeld en geanimeerd, maar zodra het hectisch wordt en te lang doorgaat sluipt de nepheid er een beetje in. Denk eens aan de stampede sequentie op het eiland. Het begint prachtig en zelfs geloofwaardig, maar doordat Jackson de hectiek en het tempo steeds verder blijft opvoeren (dat zijn we wel van hem gewend), krijgt het in visueel opzicht toch iets afstotelijks.

Dus dat is jammer. Ook jammer is dat Jackson bij tijd en wijle te veel inzet op emotie, waardoor het soms wat oversentimenteel aandoet. Daar staat tegenover dat er ook een hoop mooie en goede dramatiek te genieten valt, met name in de scene's tussen Kong en Ann. Het mag dan bombastisch zijn, maar het werkt (meestal) wel. Met dank aan Naomi. Al met al een zeer vermakelijke film die het basisconcept van een reusachtige aap die een bepaalde band ontwikkelt met een vrouw de uitwerking geeft die het in de jaren dertig nooit had kunnen krijgen.
Oud 14-11-2006, 11:48
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Juice schreef op 14-11-2006 @ 11:37 :
Ik had er niet zo'n zin in. We hadden net Close Encouters gezien en ik was er duf van. In diezelfde zaal waar ik zat zou Raging Bull komen, maar ik had gewoon weinig interesse (ik hou sowieso niet echt van films waarin sport centraal staat) en ik moest nog veel doen voor school. Dat laatste was eigenlijk de voornaamste reden.
Sport staat niet centraal in Raging Bull. Er staat een sportman centraal in Raging Bull. En zijn leven bestaat niet alleen uit boksen. Maargoed, als je geen zin hebt kan je idd. beter niet gaan kijken.
Oud 14-11-2006, 14:25
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 14-11-2006 @ 12:00 :
Cape Fear (1991) - 8/10

Tja. Het is gewoon een van die remakes die het origineel in de schaduw zetten. Het scenario is aanzienlijk sterker en Scorsese zet zijn acteurs (met name De Niro en Lange) aan tot uitstekende prestaties, waardoor het psychologische aspect goed naar voren komt. De film is bepaald geen karakterstudie, maar door de goede plot hindert dat niet zo. Oh en de vormgeving mag er ook zijn!
Beter dan de originele? Hmm, ik kan me haast niet voorstellen dat (zelfs) Robert De Niro de rol van Mitchum kan overklassen.
Misschien moet ik de remake een keer een kans geven.
Oud 14-11-2006, 16:49
Guissie
Guissie is offline
We feed the world.

Ik vond het 'confronterend'
Oud 14-11-2006, 16:57
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Nou, daar gaan we:

The gold rush. Waarom was het een slaapverwekkende film? Eh, nou, gewoon... Het verhaal is simpel, een aaneenrijging van grapjes die 80 jaar geleden misschien grappig gevonden werden maar nu geen glimlach meer opwekken. Het is chaotisch verteld: eerst is er een groot stuk over die drie mannen (waaronder Chaplin) in die hut. Die twee anderen verdwijnen op een gegeven moment, we zien nog wat scènes van hen en dan zijn ze uit beeld. Dan komt het tweede gedeelte van het verhaal, over Chaplin en het meisje. Denk je net dat je die andere vent (uit het vorige verhaaltje) helemaal niet meer terugkomt, duikt-ie opeens weer op! En dat alles dan heel rommelig verteld, schokkerige overgangen etc. Standaard einde met dat meisje, natuurlijk.

Wat is hier geniaal aan? Ik doe m'n best hoor, maar ik ben nu eenmaal geen toeschouwer in 1925.
Oud 14-11-2006, 17:05
Welgemeend
Welgemeend is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 14-11-2006 @ 17:57 :

Wat is hier geniaal aan? Ik doe m'n best hoor, maar ik ben nu eenmaal geen toeschouwer in 1925.
Dat is echt zo'n non-argument, alsof The Breakfast Club minder is omdat het een typische 80s film is en nu al 100x gedaan is. Of Star Wars slecht noemen omdat er nu tig andere sci-fi films zijn met betere effects. .
Oud 14-11-2006, 17:16
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 14-11-2006 @ 15:25 :
Beter dan de originele? Hmm, ik kan me haast niet voorstellen dat (zelfs) Robert De Niro de rol van Mitchum kan overklassen.
Misschien moet ik de remake een keer een kans geven.
Mwoah, De Niro is in de remake vooral enger dan Mitchum. Hij acteert niet zozeer beter ofzo. Maar eigenlijk ook niet slechter.
Oud 14-11-2006, 17:35
Uice
Uice is offline
À bout de souffle

Ik snap niet wat de aantrekkingskracht van dit soort films is. Mooie vrouw stelt veel vragen, irritante lul geeft geen antwoord maar kraamt de hele tijd stompzinnige onzin uit. En dat dan onconventioneel, maar daarom nog niet per se goed gefilmd.
En dan krijg je die gozer een half uur lang topless in beeld, maar als dat meisje haar blouse uittrekt moet het offscreen.
En dan zat er voor me ook nog zo'n gast te hele tijd te lachen om te laten zien hoe intellectueel hij was.

Ik snap echt niet wat Godard mij nu wilde laten zien met deze film, wat hij dacht dat er interessant aan was.

L'avventura

Wat een bullshit.
Oud 14-11-2006, 17:36
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 14-11-2006 @ 17:57 :
The gold rush. Waarom was het een slaapverwekkende film? Eh, nou, gewoon... Het verhaal is simpel, een aaneenrijging van grapjes die 80 jaar geleden misschien grappig gevonden werden maar nu geen glimlach meer opwekken. Het is chaotisch verteld: eerst is er een groot stuk over die drie mannen (waaronder Chaplin) in die hut. Die twee anderen verdwijnen op een gegeven moment, we zien nog wat scènes van hen en dan zijn ze uit beeld. Dan komt het tweede gedeelte van het verhaal, over Chaplin en het meisje. Denk je net dat je die andere vent (uit het vorige verhaaltje) helemaal niet meer terugkomt, duikt-ie opeens weer op! En dat alles dan heel rommelig verteld, schokkerige overgangen etc. Standaard einde met dat meisje, natuurlijk.

Njah, die grappen. Dat ligt aan je gevoel voor humor lijkt me, valt weinig over te zeggen. Ik kan er nog wel om lachen, bijvoorbeeld het opeten van schoen. The Tramp die probeert de kogel probeert te ontwijken terwijl te twee mannen in de hut aan het vechten zijn. Het mooie vind ik juist dat hij uit zulke tragische momenten juist de humor weet/wist te vinden.

De chaos van het vertellen, ik vind dat ook reuze meevallen. We krijgen van elk karakter een korte introductie. The Tramp, gaat op zoek naar goud, Big Jim heeft zijn eigen goudberg gevonden, en Black is een gezocht crimineel die op een uithoek zich in een hutje schuil houdt. Door een sneeuwstorm komen The Tramp en Big Jim beide apart aan bij het hutje. De mannen zijn uitgehongerd, want het eten raakt uiteindelijk op.

Uiteindelijk moet crimineel Black naar het dichtsbijzijnde dorp om eten te gaan halen, maar hij weet de weg niet meer en komt uit bij de geheime goudmijn van Big Jim. Hier verlaten we Black even en gaan we terug naar Big Jam en The Tramp. We krijgen weer een paar scènes die een werkelijk prachtige combinatie hebben van komedie en drama in zich hebben.

Op een gegeven moment scheiden de wegen weer. The Tramp gaat verder, en Big Jim gaat terug naar zijn geheime mijn. Hier komt hij de crimineel Black weer tegen, welke Big Jim K.O. slaat. Als Black weg wil gaan sort hij in het ravijn, hij is dood. Duidelijk, die komt niet meer terug. Maar waarom zou Big Jim uit het verhaal zijn? Dat wordt toch nergens aangegeven dat hij dood is o.i.d.? Ze laten zelfs nog zien dat hij leeft. Hij is zijn geheugen kwijtgeraakt door de klap. En is verdwaald. Had je liever gezien dat we zijn hele toch richting het dorp hadden gezien? Het is maar een bij-karakter. Het gaat immers om de romance die The Tramp opbouwt.

We gaan terug naar The Tramp die in het dorp aankomt waar hij verliefd wordt op Giorgia (wat een prachtige aankondiging telkens). Nu wordt de romantiek en het drama in de film toegevoegd. Raakte de hopeloos verliefde Tramp jou echt niet? Toen hij daar alleen zat aan tafel, gebruikt door de vrouw waar hij zo verzot op is? Hij heeft lopen zwoegen om het geld bij elkaar te krijgen voor zijn 'vriendin' en haar vrienden. Maar niemand is komen opdagen.

Uiteindelijk komt Big Jim weer terug in het verhaal. Hij is ook in het dorp aangekomen en gaat naar de bar. waar The Tramp ook is, vanwege Giorgia. Big Jim herkent The Tramp en er komt weer vanalles naar boven. De grote Big Jim dwingt The LITTLE Tramp om mee te gaan om te zoeken naar zijn goudmijn en beloofd hem een aandeel.

Uiteindelijk vinden ze het goud, zijn beide mannen multimijonair, en gaan op de boot terug naar huis. Als The Tramp in zijn oude outfit aanmoet om fotos te laten maken voor in zijn levensverhaal struikelt hij naar beneden. Hier komt hij Giorgia weer tegen, door zijn outfit en de kapitein die hem aanhoudt weet ze niet of hij het 'geluk' gevonden heeft. Ze heeft berouw van haar daden, wil The Tramp redden en valt voor hem. De liefde is oprecht en zelfs 80 jaar na dato is dat nog te herkennen. Een kwaliteit die maar weinig films hebben.

Ik zie persoonlijk niet wat er chaotisch is aan hoe het verteld is. Voor mij was het allemaal erg helder, geen moment waarvan ik dacht: goh wat is dit vreemd verteld of dat ik me extra moest concentreren om de film bij te houden. Het weglaten van een bep. karakter om later terug te laten komen gebeurt wel vaker. En echt niet alleen in slechte films. Dus dat lijkt me een vreemd criterium om de film slecht te vinden.

Het komt op mij over alsof je je erg hebt lopen ergeren aan de dingen die je minder goed vond (en die dingen ook een klein beetje overdreven hebt in je stukje) waardoor je de mooie dingen eigenlijk gemist hebt. Want daar besteed je geen aandacht aan in je review. Terwijl die er toch genoeg zijn, en die zijn echt niet alleen subjectief.
Oud 14-11-2006, 17:50
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Juice schreef op 14-11-2006 @ 18:35 :
À bout de souffle

Ik snap niet wat de aantrekkingskracht van dit soort films is. Mooie vrouw stelt veel vragen, irritante lul geeft geen antwoord maar kraamt de hele tijd stompzinnige onzin uit. En dat dan onconventioneel, maar daarom nog niet per se goed gefilmd.
En dan krijg je die gozer een half uur lang topless in beeld, maar als dat meisje haar blouse uittrekt moet het offscreen.
En dan zat er voor me ook nog zo'n gast te hele tijd te lachen om te laten zien hoe intellectueel hij was.
Je snapt niet wat er interessant aan dit soort films is? Godard heeft samen met zijn kamaraden van de New Wave stroming film verandert, net als Tarantino e.a. dat in de jaren 90 gedaan hebben. Het was iets dat helemaal nieuw was. Het onconventionele ligt dan ook vooral visueel. Godard, en dan vooral A bout de souffle, is gewoon ongeëvenaard in coolheid. En dat die gozer intellectueel wil doen is gewoon onzin, hij ziet het. Jij niet. Valt me tegen, Juice.
Oud 14-11-2006, 18:04
Uice
Uice is offline
Citaat:
DanielC schreef op 14-11-2006 @ 18:50 :
Je snapt niet wat er interessant aan dit soort films is? Godard heeft samen met zijn kamaraden van de New Wave stroming film verandert, net als Tarantino e.a. dat in de jaren 90 gedaan hebben. Het was iets dat helemaal nieuw was. Het onconventionele ligt dan ook vooral visueel.
Zoals ik al zei, onconventioneel maakt nog niet meteen goed.

Citaat:
Godard, en dan vooral A bout de souffle, is gewoon ongeëvenaard in coolheid. En dat die gozer intellectueel wil doen is gewoon onzin, hij ziet het.
Mensen lachen wel vaker om te laten zien dat ze iets grappig vinden, en dit leek me daar een geval van.
Wat is er dan zo grappig aan die film?

Sowieso, wat is er boeiend aan?
Oud 14-11-2006, 18:07
Dinalfos
Dinalfos is offline
Godard is sowieso ENORM overrated. Zelfgenoegzaam pestventje, ook nog eens.
Oud 14-11-2006, 18:23
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Welgemeend schreef op 14-11-2006 @ 18:05 :
Dat is echt zo'n non-argument, alsof The Breakfast Club minder is omdat het een typische 80s film is en nu al 100x gedaan is. Of Star Wars slecht noemen omdat er nu tig andere sci-fi films zijn met betere effects. .
Hey ho, kalm aan zeg. De échte argumenten heb ik hierboven al gegeven. Moet je er niet net de laatste zin *met de * eruit halen.
Oud 14-11-2006, 18:26
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Juice schreef op 14-11-2006 @ 19:04 :
Sowieso, wat is er boeiend aan?
Alles. Van mij mag je best zeggen dat ABDS een slechte film is, of dat gras paars is en koeien kunnen vliegen, maar je moet er dan wel rekening mee houden dat ik je niet meer serieus neem.
Oud 14-11-2006, 18:32
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
DanielC schreef op 14-11-2006 @ 18:36 :
Maar waarom zou Big Jim uit het verhaal zijn? Dat wordt toch nergens aangegeven dat hij dood is o.i.d.? Ze laten zelfs nog zien dat hij leeft. Hij is zijn geheugen kwijtgeraakt door de klap. En is verdwaald. Had je liever gezien dat we zijn hele toch richting het dorp hadden gezien? Het is maar een bij-karakter. Het gaat immers om de romance die The Tramp opbouwt.
Dat is een ander aspect wat me stoort: de film bestaat uit twee volstrekt gescheiden delen. Het eerste deel in de hut met Jim en Black. Het tweede deel de romance. Ik denk dan: maak een film over het ene, of over het andere, maar dit is een beetje half-om-half en wordt na verloop van tijd een beetje geforceerd aan elkaar geknoopt.

Citaat:
Raakte de hopeloos verliefde Tramp jou echt niet? Toen hij daar alleen zat aan tafel, gebruikt door de vrouw waar hij zo verzot op is? Hij heeft lopen zwoegen om het geld bij elkaar te krijgen voor zijn 'vriendin' en haar vrienden. Maar niemand is komen opdagen.
Nee, het deed mij niets. Ik vind het overdreven melodramatisch, kitscherig, nep. De hele romance, tot aan het einde op het schip aan toe, is uitermate voorspelbaar. Het heeft niets wat ik niet eerder gezien heb.
Oud 14-11-2006, 18:33
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
DanielC schreef op 14-11-2006 @ 19:26 :
Alles. Van mij mag je best zeggen dat ABDS een slechte film is, of dat gras paars is en koeien kunnen vliegen, maar je moet er dan wel rekening mee houden dat ik je niet meer serieus neem.
Nou moet je niet zo interessant en intellectueel verantwoord gaan doen, hè.
Oud 14-11-2006, 20:11
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 14-11-2006 @ 19:32 :
Dat is een ander aspect wat me stoort: de film bestaat uit twee volstrekt gescheiden delen. Het eerste deel in de hut met Jim en Black. Het tweede deel de romance. Ik denk dan: maak een film over het ene, of over het andere, maar dit is een beetje half-om-half en wordt na verloop van tijd een beetje geforceerd aan elkaar geknoopt.
Ik vond dat best meevallen. Ja, de film splitst zich qua setting in tweeën, maar wordt toch verbonden door de zoektocht naar geluk.

Citaat:
Nee, het deed mij niets. Ik vind het overdreven melodramatisch, kitscherig, nep. De hele romance, tot aan het einde op het schip aan toe, is uitermate voorspelbaar. Het heeft niets wat ik niet eerder gezien heb.
Oké. Helder.
Oud 14-11-2006, 20:48
Verwijderd
Citaat:
Nouja, dat komt omdat nieuwere films het gewoon gekopieerd hebben van films als deze.
Oud 14-11-2006, 21:07
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
N00dles schreef op 14-11-2006 @ 21:48 :
Nouja, dat komt omdat nieuwere films het gewoon gekopieerd hebben van films als deze.
Dat klopt voor het laatste gedeelte van wat ik zei. Maar dat neemt niet weg dat ik het erg kitscherig vond, en oversentimenteel.
Oud 14-11-2006, 21:46
Uice
Uice is offline
Citaat:
DanielC schreef op 14-11-2006 @ 19:26 :

Maar toch, kun je me uitleggen?... Is de film grappig, spannend, mooi? Wat is ie? Wat moet ie? Wat wil ie van me?
Oud 14-11-2006, 22:36
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Murder by numbers

best leuk
Oud 14-11-2006, 22:51
Cesar
Cesar is offline
Dazed and Confused

Ik blijf het een mooie film vinden
Oud 15-11-2006, 01:31
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
The great dictator (1940)

Jaaaa, dít is een goede Chaplin-film! Charlie neemt Adolf Hitler op de hak, en dat in een tijd waarin deze kon rekenen op de symphatie van veel Amerikanen. Gedurfd, dus.

Chaplin is perfect als de maniakale dictator Hynkel. Het nep-Duits dat hij uitstoot –een brabbeltaalje gemixt met enkele echte woorden- is geniaal gevonden en zijn motoriek en grootse gebaren doen de gelijkenis met Hitler haast eng lijken. Alsof Hitler zelf hem geassisteerd heeft, reconstrueert Chaplin enkele malen de beroemde publieke tirades van de Duitse dictator.

Natuurlijk gaat er van alles mis. Vooral leuk is het bezoek van zijn collega-dictator Benzini Napaloni (allusie op Benito Mussolini), die groots gestalte wordt gegeven door Jackie Oakie. Hij blijkt veel populairder bij het volk dan Hynkel, die dit niet kan verkroppen. Op alle mogelijke manieren probeert hij Napaloni angst in te boezemen en streng en autoritair over te komen, maar deze neemt hem volkomen niet serieus, tot frustratie van de besnorde dictator.

Het zijn dit soort vindingen, die de film vele malen leuker maakt dan zijn voorgangers. Een groot deel van de film speelt zich af in de Joodse wijk, waar Chaplin ook een hoofdrol heeft als een naamloze kapper met geheugenverlies. Hoewel de pesterijen die de troepen van Hynkel uithalen vele malen onschuldiger zijn dan de werkelijkheid (waarvan toen nog weinig bekend was), is het een dappere poging hun lot onder de aandacht van het publiek te brengen. Paulette Goddard speelt er een rol als Hannah, potentieel vriendinnetje van de kapper. Haar rol of acteerwerk is niet erg gedenkwaardig, maar ze vormt een aangename beeldvulling.

Al met al een behoorlijk geniale en grappige film.

Score: 4/5
Oud 15-11-2006, 08:12
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Juice schreef op 14-11-2006 @ 22:46 :

Maar toch, kun je me uitleggen?... Is de film grappig, spannend, mooi? Wat is ie? Wat moet ie? Wat wil ie van me?
De film is zo fris, snel, jazzy. De roekeloze levensstijl, de romantiek, parijs. Heel de sfeer die de film uitademd. Dat spreekt mij allemaal aan. En grappig, het levert geen momenten op dat je onder je stoel ligt van het lachen. Gewoon kleine grapjes die een glimlach op je gezicht toveren. Lekker subtiel. En natuurlijk de prachtige eindscène.

The Fast and the Furious: Tokyo Drift - Och ja, ik vind het nooit zo vervelend om me te laten vermaken door snelle autos, mooie vrouwen en Sonny Chiba. En ik heb weer een paar mooie spreekwoorden geleerd. :') Jammer alleen dat de racescènes wat hoofdpijnopwekkend waren. En de flinterdunne plot, maarja, dat weet je en daar kijk je deze film dan ook niet zo voor. Ik vind het allemaal wel best, en een stuk leuker dan dat tweede deel. 6.

Laatst gewijzigd op 15-11-2006 om 08:44.
Oud 15-11-2006, 09:56
Verwijderd
Novecento/1900 (1976)

Heb net deel 1 gekeken (3 uur). Vanavond deel 2. Episch drama dat een halve eeuw spant (1900-1945), over twee jeugdvrienden die qua achtergrond enorm van elkaar verschillen (de één een zoon van een rijke familie, de ander een zoon van arbeiders, in dienst van de rijke familie).

De film bevat Engelstalige acteurs (Robert de Niro, Donald Sutherland, Burt Lancaster), Franstalige (Gerard Depardieu), Duitse en Italiaanse. Elke acteur acteerde in zijn eigen taal, maar in release A zijn de Italiaanse stemmen naar het Engels gedubbed, en in release B zijn de Engelse stemmen naar het Italiaans gedubbed. Ik heb release B gekeken, en ik moet zeggen dat ik het (zoals bij dubbing in het algemeen) heel erg storend vond, die a-synchrone mondbewegingen.
Daar komt nog bij dat de stemmen absoluut niet bij DeNiro en Depardieu passen.

Er zitten mooie scènes tussen, maar het verhaal is niet echt vernieuwend of bijzonder. Het opgroeien van de jongens, hun uit elkaar gaan, de reunie als ze 20+ zijn, liefde voor vrouwen die opbloeit, politieke gebeurtenissen die het geheel kadreren...Het is praktisch de voorloper van La Méglio Gioventu.

Al met al had het dus wel beter gekund. Het eerste deel van de film krijgt van mij een 7.

Laatst gewijzigd op 15-11-2006 om 09:58.
Oud 15-11-2006, 13:54
Reynaert
Reynaert is offline
Perfume. Ik vond het geen fijne film, het script moet echt heel erg slecht geweest zijn, de personages waren totaal niet geloofwaardig. Misschien ligt het eraan dat ik het boek niet heb gelezen, of dat die mensen niet wisten hoe ze een boek fatsoenlijk moesten verfilmen. Cinematografie was bij vlagen wél erg mooi trouwens. 4/10.
Oud 15-11-2006, 15:10
Verwijderd
Citaat:
Reynaert schreef op 15-11-2006 @ 14:54 :
Perfume. Ik vond het geen fijne film, het script moet echt heel erg slecht geweest zijn, de personages waren totaal niet geloofwaardig. Misschien ligt het eraan dat ik het boek niet heb gelezen, of dat die mensen niet wisten hoe ze een boek fatsoenlijk moesten verfilmen. Cinematografie was bij vlagen wél erg mooi trouwens. 4/10.
Ik vond hem wel goed eigenlijk, maar misschien kwam dat ook door lage verwachtingen. Ik had verwacht dat het een hele slechte film zou zijn, maar het verhaal bleef me toch wel tot het einde boeien.
Oud 15-11-2006, 15:31
Uice
Uice is offline
Citaat:
DanielC schreef op 15-11-2006 @ 09:12 :
En natuurlijk de prachtige eindscène.
Ja, daar was ik ook wel benieuwd naar, maar toen sliep ik.
Oud 15-11-2006, 15:41
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Juice schreef op 15-11-2006 @ 16:31 :
Ja, daar was ik ook wel benieuwd naar, maar toen sliep ik.
Oud 16-11-2006, 07:26
DanielC
DanielC is offline
Everything You Always Wanted to Know About Sex * But Were Afraid to Ask - Hehe, best leuk. Vooral het stuk "What's my perversion". 7/10
Oud 16-11-2006, 08:06
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
V for Vendetta.

Blijft
Oud 16-11-2006, 09:57
~SmG~
~SmG~ is offline
The Brothers Grimm
Dat is ook één keer en nooit weer. Wat een stomme film.
Oud 16-11-2006, 11:13
Verwijderd
Kingdom of Heaven

Men neme:

- 1 eetlepel Orlando Bloom zonder emotie
- 2 kopjes bordkartonnen personages zonder karakter, motieven of achtergrond
- 1/2 kilo fantasieloos plot (snij de logica eraf!)
- 3/4 liter stomme dialogen met wijs geneuzel
- 3 veldslagen die al 1000 keer eerder zijn gedaan
- een snufje onnodige slowmotion

Gooi alles bij elkaar, en roer het stevig door elkaar. Naar smaak bombastische heldenmuziek er overheen strooien, even in de oven, en voilá: Kingdom of Heaven is klaar!

4/10

Laatst gewijzigd op 16-11-2006 om 11:16.
Oud 16-11-2006, 16:07
Verwijderd
Junk, klassieke zombie film, uit 2000. Prima
Oud 16-11-2006, 18:26
Verwijderd
Douches froides
Sterk begin, zwakt af naar het einde toe.
Oud 16-11-2006, 20:12
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Snatch. (2000)

Een film van Guy Ritchie met als ‘working title’ ‘Lock, Stock... and Six Stolen Diamonds’ en twee van de hoofdrolspelers uit Lock, Stock and Four Smoking Barrels… Lijkt het daar ook op? Ja, in de manier van vertellen, filmen en acteren en qua humor absoluut. Is-ie net zo leuk? Uhm… nee. Is-ie slecht? Absoluut niet.

Score: 3/5

Tapas (2005)

Aardige Spaanse film voor als je even anderhalf uurtje niets anders te doen hebt. Leuk vermaak, maar weinig orginialiteit. Een paar verhaaltjes over verschillende buurtbewoners, die in andere films al 100 keer zijn gedaan, worden met elkaar verweven. Goed acteerwerk, maar niet bijzonder. Ik ben tijdens de film 20 minuten weg geweest en toen ik terug kwam, kon ik de film meteen weer moeiteloos volgen. Dat zegt ook iets.

Score: 2/5
Oud 16-11-2006, 21:40
Uice
Uice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 16-11-2006 @ 21:12 :
Snatch. (2000)

Een film van Guy Ritchie met als ‘working title’ ‘Lock, Stock... and Six Stolen Diamonds’ en twee van de hoofdrolspelers uit Lock, Stock and Four Smoking Barrels… Lijkt het daar ook op? Ja, in de manier van vertellen, filmen en acteren en qua humor absoluut. Is-ie net zo leuk? Uhm… nee. Is-ie slecht? Absoluut niet.

Score: 3/5
Dat vragen stellen aan jezelf ook.

Dat bedoel ik dus met die 'foute zinnetjes' waar ik het laatst over had.
Oud 16-11-2006, 22:35
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Juice schreef op 16-11-2006 @ 22:40 :
Dat vragen stellen aan jezelf ook.

Dat bedoel ik dus met die 'foute zinnetjes' waar ik het laatst over had.
Niet aan mezelf, dat is om jullie voor te zijn met jullie domme vragen.
Oud 16-11-2006, 22:44
Uice
Uice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 16-11-2006 @ 23:35 :
Niet aan mezelf, dat is om jullie voor te zijn met jullie domme vragen.
Ja, dat snap ik. Alsof wij denken 'Maar Mark, lijkt ie ook op Lock Stock? Ja? En is ie ook net zo leuk? Nee? Dan is zeker zeker slecht? Oh ook niet, nou gelukkig'. Geweldig.
Oud 16-11-2006, 23:04
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Juice schreef op 16-11-2006 @ 23:44 :
Ja, dat snap ik. Alsof wij denken 'Maar Mark, lijkt ie ook op Lock Stock? Ja? En is ie ook net zo leuk? Nee? Dan is zeker zeker slecht? Oh ook niet, nou gelukkig'. Geweldig.
Ja, ik weet wel wat er in jullie hoofden omgaat en daar speel ik op in.
Oud 17-11-2006, 00:14
Dinalfos
Dinalfos is offline
Puppet Princess - 5/10

Matige short met een vlak verhaal. De Engelse dubs maken de kijkervaring ook een stuk minder prettig, moet ik zeggen.

Regels voor berichten