![]() |
||
Citaat:
![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Mark, alles op z'n tijd. ![]() Brazil - Voor de derde of vierde keer nu denk ik. En de film wordt telkens beter. Een zeer beklemmend toekomstbeeld, erg scherpe kritiek en een prachtig ode aan cinema als geheel en in het bijzonder de jaren 40.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Misschien moet ik de remake een keer een kans geven.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
À bout de souffle
Ik snap niet wat de aantrekkingskracht van dit soort films is. Mooie vrouw stelt veel vragen, irritante lul geeft geen antwoord maar kraamt de hele tijd stompzinnige onzin uit. En dat dan onconventioneel, maar daarom nog niet per se goed gefilmd. En dan krijg je die gozer een half uur lang topless in beeld, maar als dat meisje haar blouse uittrekt moet het offscreen. En dan zat er voor me ook nog zo'n gast te hele tijd te lachen om te laten zien hoe intellectueel hij was. Ik snap echt niet wat Godard mij nu wilde laten zien met deze film, wat hij dacht dat er interessant aan was. L'avventura Wat een bullshit.
||
Citaat:
De chaos van het vertellen, ik vind dat ook reuze meevallen. We krijgen van elk karakter een korte introductie. The Tramp, gaat op zoek naar goud, Big Jim heeft zijn eigen goudberg gevonden, en Black is een gezocht crimineel die op een uithoek zich in een hutje schuil houdt. Door een sneeuwstorm komen The Tramp en Big Jim beide apart aan bij het hutje. De mannen zijn uitgehongerd, want het eten raakt uiteindelijk op. Uiteindelijk moet crimineel Black naar het dichtsbijzijnde dorp om eten te gaan halen, maar hij weet de weg niet meer en komt uit bij de geheime goudmijn van Big Jim. Hier verlaten we Black even en gaan we terug naar Big Jam en The Tramp. We krijgen weer een paar scènes die een werkelijk prachtige combinatie hebben van komedie en drama in zich hebben. Op een gegeven moment scheiden de wegen weer. The Tramp gaat verder, en Big Jim gaat terug naar zijn geheime mijn. Hier komt hij de crimineel Black weer tegen, welke Big Jim K.O. slaat. Als Black weg wil gaan sort hij in het ravijn, hij is dood. Duidelijk, die komt niet meer terug. Maar waarom zou Big Jim uit het verhaal zijn? Dat wordt toch nergens aangegeven dat hij dood is o.i.d.? Ze laten zelfs nog zien dat hij leeft. Hij is zijn geheugen kwijtgeraakt door de klap. En is verdwaald. Had je liever gezien dat we zijn hele toch richting het dorp hadden gezien? Het is maar een bij-karakter. Het gaat immers om de romance die The Tramp opbouwt. We gaan terug naar The Tramp die in het dorp aankomt waar hij verliefd wordt op Giorgia (wat een prachtige aankondiging telkens). Nu wordt de romantiek en het drama in de film toegevoegd. Raakte de hopeloos verliefde Tramp jou echt niet? Toen hij daar alleen zat aan tafel, gebruikt door de vrouw waar hij zo verzot op is? Hij heeft lopen zwoegen om het geld bij elkaar te krijgen voor zijn 'vriendin' en haar vrienden. Maar niemand is komen opdagen. Uiteindelijk komt Big Jim weer terug in het verhaal. Hij is ook in het dorp aangekomen en gaat naar de bar. waar The Tramp ook is, vanwege Giorgia. Big Jim herkent The Tramp en er komt weer vanalles naar boven. De grote Big Jim dwingt The LITTLE Tramp om mee te gaan om te zoeken naar zijn goudmijn en beloofd hem een aandeel. Uiteindelijk vinden ze het goud, zijn beide mannen multimijonair, en gaan op de boot terug naar huis. Als The Tramp in zijn oude outfit aanmoet om fotos te laten maken voor in zijn levensverhaal struikelt hij naar beneden. Hier komt hij Giorgia weer tegen, door zijn outfit en de kapitein die hem aanhoudt weet ze niet of hij het 'geluk' gevonden heeft. Ze heeft berouw van haar daden, wil The Tramp redden en valt voor hem. De liefde is oprecht en zelfs 80 jaar na dato is dat nog te herkennen. Een kwaliteit die maar weinig films hebben. Ik zie persoonlijk niet wat er chaotisch is aan hoe het verteld is. Voor mij was het allemaal erg helder, geen moment waarvan ik dacht: goh wat is dit vreemd verteld of dat ik me extra moest concentreren om de film bij te houden. Het weglaten van een bep. karakter om later terug te laten komen gebeurt wel vaker. En echt niet alleen in slechte films. Dus dat lijkt me een vreemd criterium om de film slecht te vinden. Het komt op mij over alsof je je erg hebt lopen ergeren aan de dingen die je minder goed vond (en die dingen ook een klein beetje overdreven hebt in je stukje) waardoor je de mooie dingen eigenlijk gemist hebt. Want daar besteed je geen aandacht aan in je review. Terwijl die er toch genoeg zijn, en die zijn echt niet alleen subjectief.
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
Wat is er dan zo grappig aan die film? Sowieso, wat is er boeiend aan?
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar toch, kun je me uitleggen?... Is de film grappig, spannend, mooi? Wat is ie? Wat moet ie? Wat wil ie van me?
|
The great dictator (1940)
Jaaaa, dít is een goede Chaplin-film! Charlie neemt Adolf Hitler op de hak, en dat in een tijd waarin deze kon rekenen op de symphatie van veel Amerikanen. Gedurfd, dus. Chaplin is perfect als de maniakale dictator Hynkel. Het nep-Duits dat hij uitstoot –een brabbeltaalje gemixt met enkele echte woorden- is geniaal gevonden en zijn motoriek en grootse gebaren doen de gelijkenis met Hitler haast eng lijken. Alsof Hitler zelf hem geassisteerd heeft, reconstrueert Chaplin enkele malen de beroemde publieke tirades van de Duitse dictator. Natuurlijk gaat er van alles mis. Vooral leuk is het bezoek van zijn collega-dictator Benzini Napaloni (allusie op Benito Mussolini), die groots gestalte wordt gegeven door Jackie Oakie. Hij blijkt veel populairder bij het volk dan Hynkel, die dit niet kan verkroppen. Op alle mogelijke manieren probeert hij Napaloni angst in te boezemen en streng en autoritair over te komen, maar deze neemt hem volkomen niet serieus, tot frustratie van de besnorde dictator. Het zijn dit soort vindingen, die de film vele malen leuker maakt dan zijn voorgangers. Een groot deel van de film speelt zich af in de Joodse wijk, waar Chaplin ook een hoofdrol heeft als een naamloze kapper met geheugenverlies. Hoewel de pesterijen die de troepen van Hynkel uithalen vele malen onschuldiger zijn dan de werkelijkheid (waarvan toen nog weinig bekend was), is het een dappere poging hun lot onder de aandacht van het publiek te brengen. Paulette Goddard speelt er een rol als Hannah, potentieel vriendinnetje van de kapper. Haar rol of acteerwerk is niet erg gedenkwaardig, maar ze vormt een aangename beeldvulling. Al met al een behoorlijk geniale en grappige film. Score: 4/5 |
![]() |
||
Citaat:
The Fast and the Furious: Tokyo Drift - Och ja, ik vind het nooit zo vervelend om me te laten vermaken door snelle autos, mooie vrouwen en Sonny Chiba. En ik heb weer een paar mooie spreekwoorden geleerd. :') Jammer alleen dat de racescènes wat hoofdpijnopwekkend waren. En de flinterdunne plot, maarja, dat weet je en daar kijk je deze film dan ook niet zo voor. Ik vind het allemaal wel best, en een stuk leuker dan dat tweede deel. 6.
Laatst gewijzigd op 15-11-2006 om 08:44. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Everything You Always Wanted to Know About Sex * But Were Afraid to Ask - Hehe, best leuk. Vooral het stuk "What's my perversion". 7/10
|
Verwijderd
|
Douches froides
Sterk begin, zwakt af naar het einde toe. |
![]() |
|
Snatch. (2000)
Een film van Guy Ritchie met als ‘working title’ ‘Lock, Stock... and Six Stolen Diamonds’ en twee van de hoofdrolspelers uit Lock, Stock and Four Smoking Barrels… Lijkt het daar ook op? Ja, in de manier van vertellen, filmen en acteren en qua humor absoluut. Is-ie net zo leuk? Uhm… nee. Is-ie slecht? Absoluut niet. Score: 3/5 Tapas (2005) Aardige Spaanse film voor als je even anderhalf uurtje niets anders te doen hebt. Leuk vermaak, maar weinig orginialiteit. Een paar verhaaltjes over verschillende buurtbewoners, die in andere films al 100 keer zijn gedaan, worden met elkaar verweven. Goed acteerwerk, maar niet bijzonder. Ik ben tijdens de film 20 minuten weg geweest en toen ik terug kwam, kon ik de film meteen weer moeiteloos volgen. Dat zegt ook iets. Score: 2/5 |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Dat bedoel ik dus met die 'foute zinnetjes' waar ik het laatst over had. ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|