Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2007, 15:16
Blaf
Blaf is offline
ik up deze ff kheb geen zin om een nieuw topic aan te maken.

maar jezus wat is de a.i slecht in dit spel
bij een siege als de verdedingende partij vaak komt er maar een paar units aan rampeneren en als je die kilt blijft de grootste gedeelte van het leger gewoon gezellig wachten todat de timer afgelopen is.

en die kut olifanten word ik helemaal waus van maar goed daar met ik nog ff een tactiek op verzinnen

vreder zien die battles er heel vet uit maar de conquest mode ofzo is soms wle wat saai
Oud 02-06-2007, 15:30
Verwijderd
Ik heb de timer uitgezet, want in RTW viel een siege op di emanier ook altijd makkelijk te overleven of te winnen, gewoon de timer af laten lopen in jouw voordeel.
Nu is dat dus iets lastiger, want ik moet ze wel vermoorden wil ik de battle winnen, nou ja, toch een beetje uitdaging
Met citaat reageren
Oud 02-06-2007, 15:41
Blaf
Blaf is offline
en ook gewoon met musketiers en archers sommige blijven gewoon rustig chillen als je ze zegt om te schieten en zo zitten er wel meer fouten in de a.i
Oud 02-06-2007, 16:34
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Bossen schreef op 03-01-2007 @ 18:15 :
Trouwens echt een vet spel, maar de battles opzich ben ik niet zo goed in: wat zijn jullie tactieken voor een gevecht (welke units en waar enzo) en voor een siege?
Mwo, meestal krijg je vroeg in het spel te maken met battles van een paar units tegen een paar units.

Wat verwoestend werkt is een dubbele charge van twee kanten. Lok een eenheid uit het gelid en daarna sandwichen tussen twee van je eigen eenheden die je ieder uit een andere kant laat aanstormen, zeker als het gaat om eenheden met een hoge charge bonus.

Deze taktiek werkt zonder meer niet tegenover menselijke spelers, overigens.
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 30-04-2007 @ 17:47 :
Omdat het spel veel lijkt op RTW kan je misschien die non-playable factions bij playable factions zetten. Net zoals je bij RTW kan doen waardoor je met bijv. Macedonië de campaign kan spelen.
Yep, het werkt exact hetzelfde.

D:\Games\Medieval II Total War\data\world\maps\campaign\imperial_campaign\descr_strat.txt

Ziet er zo uit als je het fixt:
campaign imperial_campaign

playable
england
france
hre
spain
venice
sicily
milan
scotland
byzantium
russia
moors
turks
egypt
denmark
portugal
poland
hungary
papal_states
aztecs
mongols
timurids
slave
end
unlockable
end
nonplayable
end

En ik durf te wedden dat het spel net als bij Rome: TW snoeihard vastloopt als je papal state of de mongols gaat spelen (aangezien Rome crashte als je SPQR ging spelen en het senate screen aanklikte).
Oud 02-06-2007, 17:18
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 02-06-2007 @ 17:34 :

Wat verwoestend werkt is een dubbele charge van twee kanten. Lok een eenheid uit het gelid en daarna sandwichen tussen twee van je eigen eenheden die je ieder uit een andere kant laat aanstormen, zeker als het gaat om eenheden met een hoge charge bonus.

Deze taktiek werkt zonder meer niet tegenover menselijke spelers, overigens.
mwoah, het zal je verbazen hoeveel achterlijke menselijke tegenstanders je kan tegenkomen.
Heb vaak RTW online gespeeld, en het is me vaak genoeg gelukt om doodsimpel mijn leger door de midden te breken, en terwijl hij mij aanvalt te zwenken naar links en rechts, en hem daarna gewoon te pletten in de flanken(dat alles terwijl mijn cavalry allang achter zijn linies is om mogelijk lastige cavalry of archers af te maken.)
Zoveel die gewoon te stom zijn om dat te snappen als ik alleen al begin met mijn units op te splitsen, en als ze het doorkrijgen, tsja, dan is het te laat

edit: ik heb het hier trouwens niet over een enkele eenheid flanken en sandwichen, maar over het complete vijandelijke leger dus

Laatst gewijzigd op 02-06-2007 om 17:20.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2007, 17:47
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Thijsjuh-ijsjuh schreef op 02-06-2007 @ 18:18 :
Zoveel die gewoon te stom zijn om dat te snappen als ik alleen al begin met mijn units op te splitsen, en als ze het doorkrijgen, tsja, dan is het te laat
Ik speelde niet zo gek veel online, maar ik heb wel een keer het tegenovergestelde meegemaakt. Iemand die enorm veel cavalerie had, een paar skirmishers en verder een stel boeren, terwijl ik alleen phalanxes had. Erg lastig zou je zeggen, en hij splitste ook zijn hele front aan het begin.

Dus ik formeer een dubbele lijn met van mijn vier phalanxes twee naar iedere kant en de skirmishers on hold (zodat ze niet je eigen mensen doodgooien) die er een beetje tussendoor rommelen voor een kans.

Niet optimaal en als hij frontaal was gegaan had ik waarschijnlijk verloren, maar de mafkees voerde domweg een schaarbeweging uit en stortte zijn paarden praktisch onder een perfecte hoek in die phalanx. Of hij liep te slapen of telefoon kreeg of wat weet ik niet, maar ik was echt verbaast.
Oud 02-06-2007, 18:30
Daevrem
Daevrem is offline
Ik wacht op total realism voordat ik dit spel ga spelen.
Oud 02-06-2007, 22:13
T_ID
T_ID is offline
Wat ik alleen wel vind is dat Medieval 2 slechter is qua animaties. Als eenheden marcheren, zelfs de meest getrainde elite, dan zie je constant dat er soldaten achterblijven en rennend hun plaats innemen.

Ook de aanvallen kloppen niet. Zeker bij gevechten tegen pikemen. Mijn Zweihanders hakten stukjes lucht kapot, waarna er een paar meter verderop pikemen er spontaan dood bij neervielen. Tenzij ze stierven aan fatale luchtverplaatsing is dat anno 2007 best slecht gedaan.

In Rome viel dat nog niet zo op omdat de ruimte tussen eenheden kleiner was, en het überhaupt minder kwalijk te nemen was omdat het jaren geleden was, maar je zou verwachten dat ze dat onderhand wel goed konden programmeren.
Oud 03-06-2007, 12:45
Blaf
Blaf is offline
ja ik denk dat dat het probleem is van alle rts en waarbij je met squads werkt
Oud 03-06-2007, 13:09
Daevrem
Daevrem is offline
Snelle computers zorgen niet voor betere programmeurs. Het is natuurlijk een hele opgave om twee legers van 2500 man te hebben die allemaal perfect geanimeerd zijn.

Trouwens is 2500 man nog weinig. Legers waren vaak ook veel groter.
Oud 03-06-2007, 13:16
Blaf
Blaf is offline
klopt maar liever minder units dan een nieuwe computer kopen
Oud 03-06-2007, 14:03
Verwijderd
Citaat:
Daevrem schreef op 02-06-2007 @ 19:30 :
Ik wacht op total realism voordat ik dit spel ga spelen.
agree, het was bij RTW ook een flinke aanwinst, heb toen het hele spel weer onder het stof vandaan gehaald en ben weer maanden zoet geweest.
Maar als ik het zo lees duurt het nog maaaanden voordat total realism uit is voor medieval, snif..
Met citaat reageren
Oud 03-06-2007, 19:11
Blaf
Blaf is offline
tering zeg ik denk ik ga meneer de poop helpen jeruzalem in te nemen sjezus wat krijg je daar een hoop gezeur mee zeg de monguls komen om de zo veel tijd aan kloppen de jjihad komt aan me deur om de zo veel tijd best wel lol
Oud 03-06-2007, 20:41
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Woef schreef op 03-06-2007 @ 20:11 :
tering zeg ik denk ik ga meneer de poop helpen jeruzalem in te nemen sjezus wat krijg je daar een hoop gezeur mee zeg de monguls komen om de zo veel tijd aan kloppen de jjihad komt aan me deur om de zo veel tijd best wel lol
Oplossing: vaticaanstad platgooien of de paus vermoorden.

Heb ik ook gedaan nadat ik met de Roman Empire geëxcommuniceerd werd. Iedere keer als ik een ander land aanpakte ging de paus direct zeiken, terwijl ik net op het punt stond een stad in te nemen. Dan kan je beter de middelvinger naar his holiness opsteken en je eigen weg gaan.

Überhaupt valt de invloed daarvan me tegen. In Rome was het ook al zo dat je er bitter weinig van merkte als er een Romeinse burgeroorlog uitbrak (mits een Romeinse familie speelde natuurlijk) tenzij je erg zwakke legers had en ze je spontaan aanvielen.
Oud 03-06-2007, 22:18
Verwijderd
Nou ja, ik heb nu de duitsers die me in het noorden aanvallen, de polen in het noordoosten, de milanezen(?) vanuit het westen(venetie heb ik vermoord), en dan de turken nog vanuit dat kleine stukje oost-turkije dat ze nog hebben.
(ik ben oostromein).
Ik ben nog niet ge-excommuniceerd, maar ik vraag me ook af of dat kan, volgens mij niet, want ik ben orthodox. Maar ja, zelfs al zou ik ge-excommuniceerd worden, dan kan het vast niet nog geweldadiger worden dan het nu is, ik zie de engelsen of denen in ieder geval nog niet snel aan mn poorten rammelen, en dat terwijl ik toch al wel in wenen sta, correctie, stond, die vooruitgeschoven post was onhoudbaar.
Wel leuk, ik vind het altijd grappig om een leger te maken(niet perse supergroot), op een bootje te laden(of gewoon over land) en dan naar de andere kant van de map te gaan, dus in dit geval was het het uiterste puntje van rusland, daar een stad te veroveren, en kijken hoelang ik het uit zou houden. Dat viel nu ff tegen, 2 beurten nadat ik de stad had veroverd, kwamen de mongolen de kaart binnen, en ja, laat ik nou net dus de stad aan de rand van de kaart hebben ingenomen.
In rtw had ik daar meer plezier van, was vanuit italie(ik had nog nieteens heel gallië in bezit) zo door de poorten van hercules naar het zuiden van engeland gevaren, en daar 'n stad ingenomen, dat was leuk, heb het zeker 20beurten uitgehouden tegen galliers daar, totdat ik uiteindelijk tenonder ging omdat ik met geen mogelijkheid versterking kon aanvoeren en ik daar alleen een houten kutdorp had. Maar ja, het maakt het spel wat uitdagender, want met een full stack landen veroveren is ook geen kunst meer
Met citaat reageren
Oud 04-06-2007, 12:28
Blaf
Blaf is offline
Citaat:
T_ID schreef op 03-06-2007 @ 21:41 :
Oplossing: vaticaanstad platgooien of de paus vermoorden.

Heb ik ook gedaan nadat ik met de Roman Empire geëxcommuniceerd werd. Iedere keer als ik een ander land aanpakte ging de paus direct zeiken, terwijl ik net op het punt stond een stad in te nemen. Dan kan je beter de middelvinger naar his holiness opsteken en je eigen weg gaan.

Überhaupt valt de invloed daarvan me tegen. In Rome was het ook al zo dat je er bitter weinig van merkte als er een Romeinse burgeroorlog uitbrak (mits een Romeinse familie speelde natuurlijk) tenzij je erg zwakke legers had en ze je spontaan aanvielen.

T_id denk toch eens na dan gaan alle gristelijke normen en waarden verloren!!!!!

plus dat geloof het gepeupel een beetje onder controle heeft = minder opstandjes.
Oud 04-06-2007, 13:15
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Woef schreef op 04-06-2007 @ 13:28 :
T_id denk toch eens na dan gaan alle gristelijke normen en waarden verloren!!!!!
plus dat geloof het gepeupel een beetje onder controle heeft = minder opstandjes.
Is de paus dood, dan komt er een nieuwe. Goede kans dat die je excommunicatie ongedaan maakt als je tussendoor een paar kerken gebouwd hebt.

In de tussentijd dat dat gebeurde had ik wel Polen en Denemarken afgemaakt.
Zijn je assasins een beetje goed, dan kun je ook saven, een aantal kardinaals vermoorden in de hoop de verkiezingen voor de nieuwe paus te beïnvloeden. Komt die uit je eigen rangen of steunde je de winnende kandidaat, dan vinden ze je weer helemaal fantastisch.

Wat me overigens opviel wat anders is sinds Rome. Op een gegeven moment marcheerden er allemaal Milanese legers door mijn Alpen. Ik werd dat zat, dus ik parkeer een leger voor hun neus zodat ze er niet meer door kunnen. Toen vielen ze me ondanks dat we nog niet in oorlog waren. In Rome gebeurde dat niet zo snel.
Oud 06-06-2007, 20:27
Blaf
Blaf is offline
ik heb de gehele cristelijke wereld veroverd (h)

alleen waar blijven de azteken? komen die nog voor in de campagne?
Oud 15-06-2007, 18:05
Ritke
Ritke is offline
Zou iemand me kunnen helpen een patch te vinden waarbij windows vista medieval 2 ondersteunt.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2007, 18:40
Blaf
Blaf is offline
Ik denk dat je moet wachten tot servic pack deel 1 er is ik verwacht dat daar een groot aantal problemen mee opgelost gaan worden ik zit zelf met het zelfde probleem.

Die SP1 komt waarschijnlijk de komende herfst.

ik heb ook Vista Premium en bij mij werkten ook enkele games niet. Als ik ze uitvoer als administrator doen ze het wel...probeer dat eens

rechtermuistknop op het bestand en dan uitvoeren als...

ff gekopieerd van deze site misschien heb je er wat aan

http://forum.pcmweb.nl/showthread.php?t=9848
Oud 24-06-2007, 09:06
Cauven
Cauven is offline
Citaat:
Yep, het werkt exact hetzelfde.

D:\Games\Medieval II Total War\data\world\maps\campaign\imperial_campaign\descr_strat.txt

Ziet er zo uit als je het fixt:
campaign imperial_campaign

playable
england
france
hre
spain
venice
sicily
milan
scotland
byzantium
russia
moors
turks
egypt
denmark
portugal
poland
hungary
papal_states
aztecs
mongols
timurids
slave
end
unlockable
end
nonplayable
end

En ik durf te wedden dat het spel net als bij Rome: TW snoeihard vastloopt als je papal state of de mongols gaat spelen (aangezien Rome crashte als je SPQR ging spelen en het senate screen aanklikte). [/B]
kuch kuch, dit werkt dus NIET. komt omdat:
1. de Mongols en Timurids pas later in het spel komen
2. The papal states teveel macht hebben
3.The aztecs te weinig macht hebben omdat ze geen haven kunnen maken
Met citaat reageren
Oud 24-06-2007, 12:23
Verwijderd
lekkere up.. en hij zegt toch zelf ook al dat ie denkt dat het niet gaat werken
Met citaat reageren
Oud 24-06-2007, 12:25
Verwijderd
Citaat:
Cauven schreef op 24-06-2007 @ 10:06 :
Het werkt volgens mij wel, maar je moet idd niet de Mongolen, de pauselijke of de Timurids kiezen, aangezien daarom het spel crasht. Maar naast dat zijn de overige volken wel selecteerbaar..
Met citaat reageren
Oud 24-06-2007, 13:05
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Cauven schreef op 24-06-2007 @ 10:06 :
Het werkt bij mij anders wel degelijk. Ik heb de Mongolen, Aztecs, Papel state en Timurids alleen nog nooit aangeklikt. Voor de rest krijg je netjes alle rijken speelbaar. Wat dat betreft werkt Medieval editen exact hetzelfde als bij Rome.
Oud 24-06-2007, 13:32
Ritke
Ritke is offline
Mongols vallen nog wel mee die hebben alleen goeie generalen met veel command die kan je ook nog wel aanpakken met je eigen sterkste generalen maar die timurids dat is andere koek

haha ik heb nu alle gebieden van polen geruild met mijn gebieden ( hongarije) in het midden oosten nu ligt polen in het geheel daar

lol
Met citaat reageren
Oud 24-06-2007, 21:58
Verwijderd
Citaat:
Ritke schreef op 24-06-2007 @ 14:32 :
Mongols vallen nog wel mee die hebben alleen goeie generalen met veel command die kan je ook nog wel aanpakken met je eigen sterkste generalen maar die timurids dat is andere koek

haha ik heb nu alle gebieden van polen geruild met mijn gebieden ( hongarije) in het midden oosten nu ligt polen in het geheel daar

lol
Ja, ik speelde mijn eerste potje met Britannia, ik had op het moment (ik speelde meer voor de lol dan om te winnen) Britannia, Deense rijk (Noorwegen inbegrepen), Frankrijk, de Nederlanden, Spanje en Jerusalem met die plaats daaronder in bezit toen de Timureds kwamen. De mongolen hadden het Oost-Romeinse rijk bijna ingenomen. Dus op een gegeven moment mocht ik tegen Egypte (oorspronkelijke bezitter van Isreal), de mongolen en timurds aanknokken met 2 plaatsen... Geweldig als je dan je laatste stad nog hebt, op het punt staat te vallen maar een Expeditie vanuit Frankrijk dat gebied red.

en daarna nog 20 jaar in die omgeving bakkeleien.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2007, 23:25
Verwijderd
het lukt me verdomme nooit om daadwerkelijk allesheerser te worden, ik heb altijd een vrij groot rijk, maar dan keren 2 of meerdere vrij grote rijken zich tegen me + maak ik meer verlies dan winst, en dus heb ik al moeite me te verdedigen, laat staan uitbreiden
Met citaat reageren
Oud 25-06-2007, 13:20
Verwijderd
Die timurids ben ik nog niet tegengekomen. toch wel kunstig, want ik speel oostromein.
Nou heb ik van de mongolen ook niet veel last, ze lopen over het algemeen alleen langs mn grenzen en vallen dan weer polen aan..

Dus ik heb nog even de tijd om mn grensstreek beter vol te stoppen met verdediging. Maar dat is weer zo kut, geef ik geld uit aan units om te verdedigen, en dan heb je weer niks over om mee aan te vallen. En als ik mn verdedigende units gebruik, zie je net dat die mongolen naar binnen komen rennen als ik de paus onthoofd.

hm, ik ga het weer eens spelen
Met citaat reageren
Oud 25-06-2007, 13:39
T_ID
T_ID is offline
Ik heb de Mongolen ook nog niet mogen ontmoeten. Dat gaat nog lachen worden als ze komen. Ik speel de Holy Roman Empire en ben bijna uitsluitend naar het oosten uitgebreid, precies de plaats waar de pleuris los zal breken.

Rond welke beurt komen de Mongolen ongeveer?
Oud 25-06-2007, 14:14
Verwijderd
Bij mij kwamen ze na 30 beurten al, of zelfs eerder..
Met citaat reageren
Oud 25-06-2007, 17:29
T_ID
T_ID is offline
Dan heb ik geluk denk ik, al 52 beurten en nog niks gezien.
Oud 26-06-2007, 10:45
Verwijderd
ben een nieuw potje begonnen, zit nu ook rond 50 beurten en ben ook the holy roman empire. nog geen spoor te bekennen van die mongolen though, maar france, venice en milan (die ik in het begin al zo goed als met de grond gelijk heb gemaakt, maar die weer een legertje hebben weten te verzamelen) vormen een alliance tegen mij dus nu ben ik de lul
Met citaat reageren
Oud 26-06-2007, 11:08
Verwijderd
Het heilige roomse rijk geeft mij nog niet superveel last. alleen vallen ze me soms aan bij wenen, dat raak ik dan kwijt, en verover ik weer terug..

De grootste problemen heb ik met milaan, lijkt wel alsof ze iedere beurt een compleet nieuw leger uitpoepen. Heb dus nieteens de tijd om ze aan te vallen, constant bezig te verdedigen. Venetië is gelukkig wel met de grond gelijk gemaakt, hoewel ze nog wel een afgelegen fortje hebben op kreta, maar dat laat ik maar zo.
Verder is polen druk op mn deur aan het kloppen in het noorden(de bulgaren zijn al afgemaakt door me).
En om het feest af te maken steken de turken nog in mn rug vanuit azië, hoewel ik die steeds verder terug weet te drijven. Daar boek ik de meeste vooruitgang, bijna heel asia minor in mn bezit.

In de 20e beurt ofzo nog een expeditie gestuurd naar het uiterste noordoosten van de map, ver in rusland een dorp verovert, en dat heb ik nou toch al weer een tijd in mn bezit. Toen ik bericht kreeg van de mongolen, stonden ze de volgende beurt voor mn deuren, maar de volgende beurt liepen ze verder richting polen. Beetje vreemd, maar ja, nu heb ik wel mn dorp nog. dat ondertussen een kasteel is geworden. Eigenlijk wil ik nog een marine-expeditie uitvoeren naar engeland, maar die kutpiraten slopen mn vloot.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2007, 21:50
Changshan
Changshan is offline
Klinkt alsof het moeilijker is dan bij Rome: TW om een rijk in stand te houden en uit te breiden..?

Jullie spelen waarschijnlijk wel op very hard (strategie en veldslagen) vanwege jullie ervaring met Rome?
Oud 27-06-2007, 10:00
Verwijderd
Dat sowieso ja, dus daar komt het waarschijnlijk ook door dat die vijanden iedere beurt een complete stack kunnen bouwen(op very hard kregen ze bij rome in ieder geval absurd veel geld iedere turn).

En dat hard gebeuren valt toch wel tegen,d e AI is jammergenoeg nogsteeds redelijk om te huilen. hoewel ik ze wel ietsje snuggerder vind dan bij RTW.

Maar ja, ik word gewoon meer aangevallen hier dan bij Rome. Rome werd eigenlijk pas 'moeilijk' toen ik de SPQR had vernietigd en ik dus de brutii en scipii tegenover me had. die hadden allebei een evenzo groot rijk als ik. dus toen was ik voor het eerst outnumbered.
RTR(realism) was dan wel weer moeilijker, en leuker.

Het moeilijkst vind ik nogsteeds barbarian invasion met de westromeinen, achterlijke kutbarbaren, blijf met je handen van mn rijk af
Met citaat reageren
Oud 27-06-2007, 12:18
Verwijderd
weeer een nieuw potje want die alliance tegen mijn rijk maakte me helemaal kapot, ben nu de Engelsen en meteen op het begin al flink aan het veroveren gegaan waardoor niemand nu nog durft op Denemarken na, en die heb ik ook alweer bijna plat
Met citaat reageren
Oud 02-07-2007, 16:36
Changshan
Changshan is offline
Het stomme is dat ik het spel al een hele tijd heb, maar ik heb het gekregen van mijn allerliefste vriendin die niet wist dat ik én op dat moment geen dvd-speler had én (nu ook nog) geen computer die het spel goed aankan.

Lijkt net of ze het stiekem wél wist en me gewoon wilde tergen.
Oud 02-07-2007, 18:44
T_ID
T_ID is offline
Zojuist uitgevogeld dat infanterie vs Mongolen geen goed plan is. Ongeveer 1300 man geupgrade troepen die volledig in de pan gehakt worden door nauwelijks 500 Mongolen. En ik was zo blij met die Norse Axemen die alles in hun pad omver kunnen hakken...
Oud 08-07-2007, 20:41
Changshan
Changshan is offline
Moet je inderdaad niet doen, kwam vast door die fantastische cavalerie, merendeel boogschietend?

Yesshhh, hij doet het hier ook, weliswaar op m'n wat verouderde pc, maar na enorme moeilijkheden met die giga-patch, speelt 'ie nu dan tenminste.

Ik begin na het patchen even opnieuw met de Engelsen met zowel battle als campaign op 'hard'. Ik ben namelijk bang dat very hard een beetje weird/oneerlijk is met al die verhalen over legers die uit het niets uit de grond gestampt worden.

Laatst gewijzigd op 08-07-2007 om 20:44.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2007, 20:50
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Changshan schreef op 08-07-2007 @ 21:41 :
Moet je inderdaad niet doen, kwam vast door die fantastische cavalerie, merendeel boogschietend?
Ja, de enige manier waarop je die klem krijgt is ze klemzetten met zware cavalerie of doodschieten vanaf de stadsmuren. Helaas zijn die beide situaties verrekte lastig te bereiken.

Het beste dat je kunt doen als je een stad verdedigd is vreemd genoeg hen binnen laten. Poort open, Mongolen nemen de poort in. Want dan staan je archers op de muren namelijk binnen bereik, en binnen de nauwe straten kunnen die boogschutters van de Mongolen, te paard of te voet, opeens nergens meer heen. Heb je dan zware eenheden als Norse Axemen of Gothic Knights, dan slaat zo'n bataljon als een komeet in op die legertjes boogschutters.
Oud 11-08-2007, 01:25
Changshan
Changshan is offline
Hm, ik merkte ook al dat binnenlaten vaak goed uitpakt... Kwam ik per ongeluk achter toen ik ontdekte dat de poort open blijft staan als je je paarden even een leuke uitval wil laten doen op bijv. irritante ballista's. Eigenlijk een kutbug.

Mijn Europa is op dit moment een beetje raar bezig: hoe meer je aan de paus/Papal States lijkt te hechten, hoe moeilijker je het krijgt, aangezien de rest zich ook geen hol aantrekt van de paus en eigen alliantiekliekjes begint. Ik denk dat ik me binnenkort ook maar eens laat excommuniceren, dit heeft me namelijk al mijn goede band met Sicilië gekost. Ik kan altijd nog terugkomen van mijn besluit, aangezien ik vier of vijf cardinals heb waarvan één priest preferati.

Iemand al in het bezit van Kingdoms? Toch 'alleen' vier nieuwe campaigns, geen aanpassingen bij het origineel?
Reageren

Regels voor berichten