Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-12-2006, 13:51
Magican
Magican is offline
Ja,

ging zwemmen in een natuurbad met allemaal mosselen op de bodem (zo'n 15 meter onder mij). Ik zwom, en toevallig zwom mijn moeder voor me en ik dacht: 'Laat ik eens wat modder van beneden op haar hoofd gooien' (ik was 12). Dus ik zwom naar de bodem, pakte een hand vol met modder, ga naar boven en sneed mijn voet aan een mossel. Ik wilde het uitschreeuwen van de pijn maar dat gaat niet in het water, dus dat was een vervelende situatie.
Hij ziet er nu trouwens wel stoer uit
Oud 29-12-2006, 14:27
Verwijderd
Ongeveer in chronologische volgorde.
*Bovenop mn hoofd een kleintje. De gynacoloog deed iets toen ik geboren word (en dus nog in mn moeders buik zat) en raakte daarbij perongeluk mn hoofdje.
*Aan het uiteinde van mn rechter wenkbro/auw een kleintje. Ik was een jaar of 5 en speelde op het schoolplein in de pauze. Er lag een schep in de andere zandbak (wij hadden er drie) waar ik niemand mee zag spelen. Ik dacht dat ik die wel kon pakken, maar een jongetje uit mn klas dacht daar anders over. Met een emmer sloeg ie tegen mn hoofd. Dat wondje is gelijmd.
*Aan de binnenkant van mn linkerhand zit een litteken van vier en een halve centimeter. Toen ik zes jaar was ging ik boodschappen doen met mn vader en bij de kassa liet een mevrouw een dubbeltje vallen en die rolde over de toonbank. Zij vroeg aan mij of ik die eventjes wilde pakken, want ik kon makkelijker bukken. Ik pakte het muntje, trok mn hand terug, door een stuk glas dat met een puntje omhoog stond. Bij de eerste hulp vier hechtingen gekregen en een groot chocolade-ei van de winkel waar het gebeurde.
*Achter op mn hoofd een kleintje. Ik was een jaar of acht negen en we waren op vakantie. Ik had net zelf een speld gekocht en deze in mn haar gedaan. Van mn vader mocht ik zelf in de botsautootjes. Iemand botste tegen me aan en ik knalde met mn hoofd tegen de achterkant.
*En dan nog een heleboel op mn rechterarm, paar op mn linkerarm en een aantal op mn onderbenen door am.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2006, 15:29
Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
In mijn zij, omdat een klasgenote het nodig vond mij tegen een deurkruk aan te gooien..
Oud 29-12-2006, 19:30
Tim
Tim is offline
Vorig jaar heb ik ook met de kaasschaaf mn pink opengehaald . Er was wat vel af en nu heb ik nieuw vel dr op alleen het is wel wat dikker dan dat andere vel . En ik heb er een op mn voorhoofd om dat ik ooit over mn hond heen struikelde
Met citaat reageren
Oud 29-12-2006, 20:54
Verwijderd
Op mijn schouder, liep op de basisschool tegen een deurklink

En hier en daar nog wel wat denk ik...
Met citaat reageren
Oud 29-12-2006, 21:47
Wits
Wits is offline
naast mn oog... hockeystick tegenaan gehad
Maar ben druk aan t smeren met littekencreme, dus hoop dat ie ng beetje weg gaat
(hij valt nie zo heel erg op hoor) ....

En ook wond op mn knie, doordat k met hockey op kunstgrasveld ben gevallen... maar ook dat gaat meer weg denk k, hoop ik
Met citaat reageren
Oud 29-12-2006, 22:37
Stefanie
Stefanie is offline
Hier en daar wat littekens uit het verleden, verder val/bots ik eigenlijk nooit dus geen andere beschadigingen opgelopen.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 06:31
Verwijderd
Op mijn rechterhand in de vorm van een M, witte strepen die bovenop de huid liggen.
Mijn linkeroorschelp is een groot litteken met wildgroei.
Op mijn linkerknie zitten wat donkerrode littekens van het skaten.
Op mijn rechterknie een dik, wit litteken van ongeveer 5 cm. doorsnee van het "glijden" over asfalt.
Vlak onder mijn onderlip en op mijn kin een paar littekens, maar ik weet eigenlijk niet waarvan.
Boven mijn linkerwenkbrauw een deuk-litteken omdat ik daar ooit gemept ben met een tennisracket.
Vlak boven mijn navel een paars litteken vanwege een mislukte piercing.
Voor de rest nog wat striemen op armen en ellebogen van vallen af en toe.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 10:25
Verwijderd
Fysiek;
op mn buik eentje, van de waterpokken toen ik een jaar of 3 / 4 was
op mn knie, van het vallen met de fiets, op een fietspad dat net opnieuw geasfalteerd was en ingelegd met kiezelsteentjes
op mn handen, van het werken met mesjes bij Xenos en werken in de horeca
op mn onderbenen, van muggenbulten

Emotioneel;
te veel om op te noemen.. Ben een wandelend littekenweefsel wat dat betreft
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 11:09
Verwijderd
hmm linkerenkel omdat ik in slaap viel achterop een fiets, rechterbeen omdat ik Stefan geknuffeld heb (en we vielen in het prikkeldraad ) linkerknie omdat ik zo geschrokken was van dat prikkeldraad en het gevoel had dat ik doodbloedde dat ik te snel naar huis fietste en toen nog 'n keer op mn bek ben gegaan. Linkerpols omdat ik gewoon een depressieve g0ffiCk ben (lees: ik ging broodjes bakken en verbrandde me aan de oven)
Een kleine op mn linkertiet door een ontploffende voetbal Van de zelfde ontploffende voetbal trouwens ook nog 1 op mn onderarm. Op mn linkerringvinger omdat Camiel daar een potlood in heeft gestoken. Eentje op mn scheen van een hockeywedstrijd, thats it denk ik

Edit: op 'n linkerduim van een kapotte wijnfles. Net boven mn navel van iets wat ik echt niet weet. en vlakbij mn wenkbrauw eentje van de waterpokken.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 20:38
Verwijderd
Citaat:
GoDeeDee schreef op 29-12-2006 @ 08:06 :
"toen ik nog klein en dik was"

Aaw... Cute!!
grr

maar ik was echt klein en dik vroegah, nou ben ik gewoon klein
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 20:40
snoopy
snoopy is offline
ja, genoeg

1 hele grote op m'n kin (op de rand van een tafel gevallen)
2 kleintjes op m'n voorhoofd (van zo'n trap met ijzeren rondjes gevallen)
1 flinke op m'n rechterknie (van de fiets gevallen)
1 in m'n linkerwijsvinger (met de schaar erin geprikt per ongeluk )

vast nog wel meer, maar dat weet ik even niet meer...
Oud 31-12-2006, 09:37
Universeel
Universeel is offline
Toen ik een jaar of 3 was heb ik een potlood in mijn oog laten schieten en die schoot toen door naar mijn voorhoofd. Daar zie je zelf nog de kleur van het potlood in mijn hoofd gedrukt. Heel klein groen pigment. En daarbij is ook nog een litteken ook niet zo heel groot en niet storend.

Op mijn voet doordat erbij mijn moeders antiekwinkel een zinke teil stond waarbij de handsvaten mij lieten struikelen. Hij is een soort wat wit wel duidelijk maar niet storend.

Op mijn linker dijbeen staat ook een wat steviger litteken. Het kwam omdat ik een aantal jaren geleden met een hockey kamp over het hekje wilde klimmen en me been daarbij openhaalde. Ik had het korstje nooit opengekrapt maar het wilde niet genezen.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2007, 21:28
Ceespop
Ceespop is offline
ik heb een litteken op mijn knie van het vallen, en nog 1 daarnaast omdat ik als klein jochie zijnde vastzat tussen de aanhangwagen van mijn pa, door erop te klimmen.

ook 1 op mijn dijbeen, door een sliding op het voetbalveld, en dat ging niet meer weg. en op school deden we altijd leuke spelletjes als we ons verveelde in de pauze, met 50eurocent munten.
je moest het muntje op tafel laten draaien en dan over en weer tikken met je vinger, bij degene die tikte en het muntje viel plat, moest zijn vuist plat op tafel en mocht die andere persoon het muntje van onder zijn duim, heel hard, op iemands knokkel 'afvuren' en ik verloor vaak, het werd eerst blauw en ging daarna bloeden, diep gat, en nu roze kuiltje.
Oud 01-01-2007, 22:08
Verwijderd
op mijn wijsvinger van mijn linkerhand een litteken dat is alles

ik had die tijdens naschoolse activiteiten opgelopen toen ik mijn bal terug pakte en er een weet ik hoeveel wegend gymtoestel het nodig vond met zijn volle geqwicht op die ene vinger te leunen

maar ik had niet gehuild
Met citaat reageren
Oud 02-01-2007, 14:34
Verwijderd
emotionele littekens heb ik niet

maar ik heb wel kei echte littekens enzo
hechtingen enzo
Met citaat reageren
Oud 02-01-2007, 14:53
Verwijderd
Ik heb een litteken op de bovenkant van mijn linkerhand, in een heel mooi driehoekje. Omdat ik het toevallig leuk vond om de punt van het strijkijzer op mijn hand te laten vallen.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2007, 15:45
mueslireep
mueslireep is offline
ja als ik puistjes uitknijp... brrrr
Oud 02-01-2007, 15:50
Verwijderd
Citaat:
BirdsNest schreef op 02-01-2007 @ 16:45 :
ja als ik puistjes uitknijp... brrrr
:/ tmi
Met citaat reageren
Oud 02-01-2007, 16:18
duivelaartje
duivelaartje is offline
Op m'n knieen, doordat ik vroeger zo van spelen hield en vaak uit de boom viel en struikelde tijdens achtervolgingsspelletjes. Ik was vet stoer.

Midden op m'n neus, omdat ik van de trap viel en met m'n neus vol op de vensterbank knalde. Er kwam alleen geen bloed uit en hij was ook niet gebroken, omdat rond je 5/6 jaar je neus nog niet helemaal is volgroeid. Dat zei de dokter ten minste. Ik kreeg een toffe hechting.

Hier en door nog wat mini-littekens van dingen waar ik langsscheurde enzo.

Oh, en nog een in m'n lies toen ik werd geschept door een auto en m'n stuur met volle snelheid langs m'n lies schuurde. Maar m'n fiets had meer pijn.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 15:07
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
duisent op mn polsen

maar serieus: eentje onder mn kin dankzij mijn kat, en een op mijn scheen omdat ik door de steiger viel, en een op mijn hiel omdat ik met mijn hiel tussen de spaken kwam toen ik 4 was.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 16:39
manahatta
manahatta is offline
Een paar op m'n hart, met dank aan Cupido
Oud 05-01-2007, 20:06
Verwijderd
7 op men buik en borstkas ===> operatie
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 23:03
CoalChamber
CoalChamber is offline
Citaat:
fizzle-fluffy schreef op 04-01-2007 @ 16:07 :
duisent op mn polsen
Goh zeg, wat grappig
Oud 06-01-2007, 12:12
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik heb een aantal jaar een litteken gehad (maar daar zie je nog niets meer van) op mijn linkerknie. Zit een leuk verhaaltje achter.

Ik ging namelijk een keer van de glijbaan in het zwembad op vakantie, voor de glijbaan stond een jongen en toen ik in het water belandde landde ik met mijn knie in zijn mond (hij had op dat moment zijn mond open)... gevolg: zijn hele mond naar de klote en mijn knie moest gehecht worden.
Oud 06-01-2007, 12:16
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 06-01-2007 @ 13:12 :
Ik heb een aantal jaar een litteken gehad (maar daar zie je nog niets meer van) op mijn linkerknie. Zit een leuk verhaaltje achter.

Ik ging namelijk een keer van de glijbaan in het zwembad op vakantie, voor de glijbaan stond een jongen en toen ik in het water belandde landde ik met mijn knie in zijn mond (hij had op dat moment zijn mond open)... gevolg: zijn hele mond naar de klote en mijn knie moest gehecht worden.
Toch liever je knie laten hechten dan je mond naar de klote.. lijkt mij zo
Oud 06-01-2007, 12:27
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 06-01-2007 @ 13:16 :
Toch liever je knie laten hechten dan je mond naar de klote.. lijkt mij zo
Dat wel ja, en daarom: die mond van die jongen zag er echt niet uit... maja wie gaat er dan ook zo voor een glijbaan staan he.
Oud 06-01-2007, 12:43
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
één net naast m´n oog door een val op mijn derde oid, één op de andere kant van mijn enkel, of hoe zeg je dat, door met mijn voet tussen fietsspaken te komen.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 12:50
DvoorA
DvoorA is offline
op de bovenkant van mn hand 2 waar ik eens met mn hand tegen een gepleisterde muur schuurde, dat deed echt pijn *emotioneel litteken aan muren*
een grote op mn rug en een grote op naast mn borst tussen mn oksel en schouder waar ze een keer hele kleine moedervlekjes hebben weggehaald..ik was te ijdel en werd bestraft met littekens van hechtingen die groter zijn dan de vlekjes En op mn onderarmen kleine plekjes van muggenbulten die ik elke vakantie weer openkrabte. En nog een op mn wang waar ook ooit een wondje zat.

als ik nog eens dood wordt gevonden ergens kunnen jullie me hieraan identificeren
Oud 10-05-2012, 08:13
Verwijderd
Ik een in mijn navel en geen idee hoe dat komt ook geen navelpiercings
Met citaat reageren
Oud 10-05-2012, 08:55
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Oh en eentje op mijn achterhoofd omdat ik van de trap viel toen ik twee was, en nog eentje op mijn kin van diezelfde dag omdat mijn vader me niet vertrouwde en me dus de trap afdroeg en zelf viel.

en: mooie up.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2012, 09:04
Verwijderd
Zeker. Op mijn getormenteerde ziel.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2012, 11:00
Zeppelin
Zeppelin is offline
Ik heb een litteken van mijn keizersnee, maar dat zie je nauwelijks. Op mijn voorhoofd heb 2 deukjes, ik heb me laten vertellen dat dat door de waterpokken is gekomen. Bij mijn linker wenkbrauw heb ik 2 gaatjes van de wenkbrauwpiercing die ik op mijn 13e had.
Op mijn been heb ik een soort witte snee/plekje van toen ik ooit een stuk tapijt ging snijden en uitschoot in mijn been. En bijna overal op mijn lichaam heb ik striae.
Oud 10-05-2012, 11:01
Katertje
Katertje is offline
Citaat:
Zeker. Op mijn getormenteerde ziel.
Dit + een op mn wenkbrouw door op mn bek gaan in een zwembad een op mn kin door in het zwembad een glijbaan vooruit af te gaan en met je kin op de baan knallen. duizenden op mn handen ook zo'n aantal op mn knieën een hele gare op mn elleboog van een schaafwond die heel erg kriebelde en een streepje op een van mn ribben op mn borst wat kwam omdat ik mn portemonnee op de kluisjes had gelegd en toen ik hem niet meer zag erop klom en tijdens het laten zakken weer kwam ik langs een rand/punt van de kluisjes. En ik zal er vast nog wel meer hebben xD

Laatst gewijzigd op 10-05-2012 om 11:07.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2012, 11:12
Verwijderd
Mijn indrukwekkendste is trouwens het gat tussen m'n ribben, geprikt om mijn rechterlong weer strak te trekken. En dan nog is het een litteken van niets. Zeker niet vergeleken met die op mijn getormenteerde ziel.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2012, 11:15
Katertje
Katertje is offline
Jij emo
Oud 10-05-2012, 11:19
Verwijderd
Ik ontken alles!
Met citaat reageren
Oud 10-05-2012, 12:45
Verwijderd
Hoi oud topic
Ik heb een groot litteken op mijn been, bijna in mijn lies. Daar is een eng gezwel uitgegraven. En ook plekjes waar ik vroegah piercings had, zijn dat ook littekens? Onderlip, neus, wenkbrauw en navel.

Emotioneel;
te veel om op te noemen.. Ben een wandelend littekenweefsel wat dat betreft

nee hoor, grapje
Met citaat reageren
Oud 10-05-2012, 12:47
Verwijderd
ik heb wel littekens
omdat ik vaak verbrand werd
(op mijn been heb ik een litteken)
Met citaat reageren
Oud 10-05-2012, 16:57
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb vooral littekens van wondjes die ik telkens opnieuw heb opgengekrabd /neuroot. En op mijn rechterarm een lange van een meisje die haar nagels wilde uitproberen. En een kleintje van toen mijn zus een boekje naar me gooide.
Oh, en ik stond een keer in de fik (te dicht bij het gaskacheltje gaan staan ), dus ik heb (gelukkig alleen) op mijn handen wat kleine littekens van het vuur.
Oud 10-05-2012, 20:58
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Goeie up idd, maar aangezien er zoveel andere mensen nu op DK zitten kan 'ie best wel open blijven.

ot:
Ik heb behoorlijk wat littekens. De rechterkant van m'n gezicht zit vol met littekentjes, omdat ik ben gebeten door een hond toen ik 3 was. Gelukkig zie je ze alleen goed als het licht erop staat en zit de grootste onder m'n haar. Verder heb ik nog wat kleine littekens van waterpokken...

Op m'n armen en handen heb ik er ook aardig wat.
Ik heb gewerkt met ovens, dus er zitten wat afdrukken van ovenrekjes op m'n rechterarm.
Op m'n linkerhand heb ik een grote ronde afdruk van een koekenpan, op m'n duim een bult door een raar dichtgegroeide snee (nieuwe messen zijn gevaarlijk!) en een plekje op m'n pink van toen ik van m'n brommer was gelazerd en m'n hand open lag.
Aan hetzelfde brommerongeval heb ik ook 2 scheurtjes in m'n voortanden overgehouden, maar dat kan je niet echt littekens noemen.

Op m'n benen heb ik allerlei plekjes waarvan ik geen idee heb hoe ze er komen. Ik ben vrij lomp en loop vaak tegen dingen op of ik ga op m'n bek, dus mss daarvan.
Van 1 plek op m'n linkerbeen weet ik dat 't op een festival is gebeurd. Ik liep tegen een paaltje op, dacht eventje 'auw' en liep weer verder. Een half uur later zag ik een stroompje opgedroogd bloed op m'n been en dat is dus een litteken geworden.
Oud 10-05-2012, 22:00
Verwijderd
Sinds 2006 zijn er bij gekomen:

Drie kleine littekens op m'n buik door 't verwijderen van mijn blinde darm.

En een mooi litteken van mijn bevalling
Met citaat reageren
Oud 10-05-2012, 22:45
Noedelhap
Noedelhap is offline
Een litteken op mijn achterhoofd, van een val op de hoekpunt van een verwarming, dankzij mijn liefkozende vader. (Nee, het was geen mishandeling, maar de dokter in het ziekenhuis zal mijn vader wel met een schuin oog aangekeken hebben!)
Oud 10-05-2012, 23:48
Verwijderd
Aangezien ik ooit, lang geleden, drie jaar aan zelfverwonding heb gedaan zit ik best wel onder de littekens.

Mijn linkerarm zit vol witte streepjes die een beetje een reliëf vormen, wat vooral erg opvalt als ik mijn arm buig. En op mijn bovenarm zitten ook een aantal streepjes, maar wel een stuk minder.

Op mijn bovenbeen zit ook als gevolg van zelfverwonding een flink litteken. De wond daarvan had eigenlijk gehecht moeten worden, maar dat heb ik niet laten doen. Eigenlijk vind ik die wel mooi, ook al ben ik niet trots op de reden dat 'ie er zit. Er omheen zitten nog wat kleinere littekens, maar die zijn gewoon lelijk.

Op mijn onderbeen heb ik ooit een woord gekerfd. Daar voel ik me wel een beetje kut over, al denk ik niet dat het voor een ander leesbaar is tenzij hij zou weten wat er moet staan.

Verder heb ik nog twee littekens die horizontaal over mijn buik lopen. Ook ooit zelf gedaan. Die zijn stom want als ik voorover gebogen zit vormen die een soort vetrol terwijl ik verder totaal niet dik ben.

Wat niet-zelfverwondingslittekens betreft heb ik een kleine maanvormige op mijn knie van toen ik als kind van mijn fiets gevallen ben. En bij mijn mond zit al zo lang als ik me kan herinneren een wit streepje, maar ik heb geen idee waar dat van komt. En ik heb nog wat kleine littekentjes van acné op mijn kin/onderkaak en een klein wit rondje op mijn borst van toen ik een keer een steenpuist had.

Edit: Oh en een heel vaag ding veroorzaakt door een hond die een paar jaar geleden zijn tanden in mijn been zette.

Laatst gewijzigd op 11-05-2012 om 00:02.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2012, 21:21
Verwijderd
Teveel! De spannendste is wel eentje op mijn pols. waarbij we met een survivalweek op een steile helling liepen en ik uitgleed omdat iemand het veiligheidstouw te strak hield, en ik naar beneden ben gegleden over een paar stenen. wat was ik dat touw dankbaar<3
Met citaat reageren
Oud 11-05-2012, 21:23
-Raven-
-Raven- is offline
Valt redelijk mee, een paar kleine op m'n vuisten, op men neus en achter men oor (tussen nek en oor ongeveer).
Oud 12-05-2012, 09:40
Verwijderd
Als er iemand een mooi/interessant litteken heeft, zou diegene mij er dan een foto van willen pm'en? Ik maak de laatste tijd veel tekeningen van huid en ik zou het goed als inspiratiebron kunnen gebruiken.

Een paar voorbeeldjes van m'n huidtekeningen voor de mensen die nooit op ART komen:

Spoiler
Met citaat reageren
Oud 12-05-2012, 10:15
Rivka
Rivka is offline
Een vrij flink wit litteken net onder m'n kin van toen ik als 2-jarige met mijn kin vol op de 'drempel' voor de koelvakken van de AH viel. Gelukkig zit-ie niet in mijn gezicht!
Oud 12-05-2012, 14:17
Verwijderd
Van mijn blinde-darmontsteking heb ik drie kleine littekens, van het eerste abces dat erna kwam een dikke lelijke, want die moest van binnenuit dichtgroeien. Toen ik drie was beet mijn toenmalig beste vriendin mij vlak boven mijn tiet en die hap zie je nog steeds . Verder had ik ooit een neuspiercing en dat kun je nog zien en het wratje op mijn vinger ook. En ik weet niet of het onder de categorie litteken valt, maar ik heb jarenlang een ring om mijn duim gehad die er nu al anderhalf jaar af is, maar je ziet nog steeds waar ie zat Ik deed ook een tijd een aan zelfbeschadiging en ik zit van boven tot beneden onder de striae omdat ik van medicijnen in een paar maanden tijd 35 kg aankwam. Mij zul je niet snel meer in badpak of bikini zien
Met citaat reageren
Oud 12-05-2012, 18:42
Mc Kauw
Mc Kauw is offline

yup, en een beestje op de buik
Reageren

Regels voor berichten