Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2006, 23:01
Verwijderd
Veel rooie rakkers hier, .
Ik stem ook SP en vandaag vroeg de jongen van de kiosk aan me wat ik stemde, en toen ik SP antwoorde kreeg ik 50% korting op mijn rolletje mentos, .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-11-2006, 23:04
Verwijderd
Citaat:
merels schreef op 21-11-2006 @ 23:57 :
ik stem nu sp omdat mij dat nu het beste uitkomt
wat een VVD manier van denken.

Ik stem SP onder andere voor de ouderen, en voor mensen die veel zorg nodig hebben. Niet alleen voor mezelf.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 23:04
Verwijderd
hippies
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 23:06
Jean-Bob
Jean-Bob is offline
Citaat:
Bardamu schreef op 22-11-2006 @ 00:04 :

Ik stem SP onder andere voor de ouderen, en voor mensen die veel zorg nodig hebben. Niet alleen voor mezelf.
Het gros van de mensen stemt op de partij die het beste voor hen is. Ze is gewoon eerlijk.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 23:06
Verwijderd
Citaat:
Jean-Bob schreef op 22-11-2006 @ 00:06 :
Het gros van de mensen stemt op de partij die het beste voor hen is. Ze is gewoon eerlijk.
Boeit mij dat of het gros dat doet, ik vind dat niet sociaal.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 23:07
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
Bardamu schreef op 22-11-2006 @ 00:06 :
Boeit mij dat of het gros dat doet, ik vind dat niet sociaal.
wat een SP manier van denken.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 23:10
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 21-11-2006 @ 23:44 :
[B]Wat zit iedereen elkaar toch na te praten met anti-Europa-crap. De SP is níet anti-Europa en wél voor samenwerking. Maar niet door middel van 't afgeven van (veel meer) macht (dan nu) aan Brussel.

B]
De SP is als partij tegen de Europese grondwet en tegen verdere uitbreiding van de macht van de NAVO (nu kan ik mij daar wel in vinden).

Dit heeft sowieso niets met het afgeven van macht te maken maar met het verplaatsen van macht.

Wat euthanasie betreft, het is waar dat de SP het in sommige gevallen goedkeurt. Echter de houding van de SP tegenover euthanasie, ze stemden bijvoorbeeld tegen de wet voor verdere verruiming van de euthanasie, is zeer conservatief.

Toen Marijnissen gevraagd werd of hij een voorstander is van euthanasie, in ogenschouw genomen dat een patient aan alle voorwaarden voldoet om ervoor in aanmerking te komen, draaide hij eromheen en gaf hij geen duidelijk antwoord.

Ik kan me in heel veel programmapunten van de SP goed vinden, vind Marijnissen een goede leider, maar vind de SP te conservatief om op te stemmen.

het is de perfecte linkse oppositiepartij wat mij betreft.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 23:15
Verwijderd
Citaat:

qft
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 23:15
K-pax
K-pax is offline
Citaat:
Bartezz schreef op 21-11-2006 @ 23:35 :
wel mee eens, zo zijn ze (de SP dus) bijvoorbeeld tegen euthanasie en zijn ze anti Europa...(waren ook tegen de Europese grondweg)

Ik stem pvda, sterker nog, ik ben lid van de partij.
Ik was ook tegen de Europese grondwet, iig hoe hij op dat moment was. Is de Europese grondwet vooruitgang? Niet IMO.

Wat vond je ervan ?
Oud 21-11-2006, 23:16
merels
merels is offline
Citaat:

ja misschien wel, maar aangezien de sp genoeg punten voor andere( n) (groepen) heeft, is er wel een balans. ik stem natuurlijk niet op twee of drie punten, maar punten waar ikvdirect iets mee te maken heb a. interesseren mij meer en b. vind ik over het algemeen belangrijker dan andere punten (m.u.v punten die gelden voor de hele bevolking).
Oud 21-11-2006, 23:27
Verwijderd
Citaat:
K-pax schreef op 22-11-2006 @ 00:15 :
Ik was ook tegen de Europese grondwet, iig hoe hij op dat moment was. Is de Europese grondwet vooruitgang? Niet IMO.

Wat vond je ervan ?
nou ik ben niet tegen de Europese grondwet omdat het in feite een bundelling/ samenvoeging is van reeds bestaande wetgeving en verdragen.

Het is dus een misvatting dat de Europese grondwet onze nationale grondwet zou 'overrulen'. Onze nationaal verworven rechten (homohuwelijk, softdrugsbeleid) zouden dus gewoon blijven bestaan.

Ik denk dat deze 'grondwet' het samenwerken tussen Europese landen makkelijker maakt en misschien meer eenheid brengt in Europa. Dit lijkt mij, gezien de komende machtsstrijd (VS- China) alleen maar prettig.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 23:35
Carn
Carn is offline
Citaat:
Bartezz schreef op 22-11-2006 @ 00:27 :
nou ik ben niet tegen de Europese grondwet omdat het in feite een bundelling/ samenvoeging is van reeds bestaande wetgeving en verdragen.

Het is dus een misvatting dat de Europese grondwet onze nationale grondwet zou 'overrulen'. Onze nationaal verworven rechten (homohuwelijk, softdrugsbeleid) zouden dus gewoon blijven bestaan.

Ik denk dat deze 'grondwet' het samenwerken tussen Europese landen makkelijker maakt en misschien meer eenheid brengt in Europa. Dit lijkt mij, gezien de komende machtsstrijd (VS- China) alleen maar prettig.
Europa een tweede Amerika waar je overal 'sommige' dingen wel mag maar 'andere' dingen mag je daar dan weer niet; want dat is de identiteit van dat land? Een Europese grondwet is de eerste stap naar de VS van Europe.
Oud 21-11-2006, 23:36
Verwijderd
Shit, ik sprak net iemand op msn en nu ben ik aan 't twijfelen tussen GroenLinks en SP.

Citaat:
Mijn zegt:
Maar wil je zeggen dat de SP alles alleen maar oplost door zomaar uitkeringen te geven?
Lotte zegt:
Nee, maar heel veel draait daar wel om meer geld, alleen maar meer geld en dat moet ergens vandaan komen. In eerste instantie kan dat van grote bedrijven en de rijken in nederland komen, maar op een gegeven moment gaat dat niet meer. Groen Links wil mensen vooral aan het werk helpen en zo problemen oplossen. De SP heeft het eerst over de uitkeringen en vervolgens pas over werk, dat is te laat. Uitkeringen moeten een vangnet zijn, geen hangmat.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 23:39
Carn
Carn is offline
of je verdiept je zelf er even in? ;P
Oud 21-11-2006, 23:39
Jean-Bob
Jean-Bob is offline
Haha tekenend voor het niveau dit.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 23:40
Verwijderd
Citaat:
Mijns. schreef op 22-11-2006 @ 00:36 :
Shit, ik sprak net iemand op msn en nu ben ik aan 't twijfelen tussen GroenLinks en SP.
de SP spreekt ook in eerste instantie over werk, wil mensen het liefst aan het werk krijgen, heeft Marijnissen vanavond nogmaals herhaald overigens.

Vind ze helemaal niet zo van de uitkeringen.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 23:40
Carn
Carn is offline
Ik vind de tomaten heel lekker. SP!
Oud 21-11-2006, 23:42
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 22-11-2006 @ 00:35 :
Europa een tweede Amerika waar je overal 'sommige' dingen wel mag maar 'andere' dingen mag je daar dan weer niet; want dat is de identiteit van dat land?
je bedoelt dat je binnen één land (het toekomstige land Europa in dit geval dan) toch gebonden bent aan 'regionale' regelgeving?
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 23:42
Verwijderd
Ik heb me er heus wel in verdiept hoor. Ik heb alle partijstandpunten gelezen, tv debatten gekeken (ok, die van vanavond niet), maar op een gegeven moment haal ik alles door elkaar.

Het spijt me dat ik niet zo'n volleerd politicus ben als jullie.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 23:48
Carn
Carn is offline
Citaat:
Bartezz schreef op 22-11-2006 @ 00:42 :
je bedoelt dat je binnen één land (het toekomstige land Europa in dit geval dan) toch gebonden bent aan 'regionale' regelgeving?
Zo begint het inderdaad; totdat landen moeten ingeven aan politieke druk van andere landen "want we hebben samen gekozen voor de grondwet!". Nee dank je. Ik vind het hele huidige EU beleid vrij krom in het algemeen, men kan niet eens oostbloklanden zover krijgen om hun zaken voor elkaar te krijgen maar denkt wel dat wij 'westerlingen' samen met een grondwet door de deur kunnen.
Oud 21-11-2006, 23:56
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 22-11-2006 @ 00:48 :
Zo begint het inderdaad; totdat landen moeten ingeven aan politieke druk van andere landen "want we hebben samen gekozen voor de grondwet!".
dat ben ik niet met je eens, zo gaat het duidelijk niet in the states en overigens ook niet in Duitsland. Nogmaals de grondwet is niet echt iets nieuws, het is een bundelling van bestaande wetten dus daar staat niets nieuws extreems in.

Ben wel met je eens dat het misschien te vroeg was voor de grondwet, laat het oostblok eerst maar eens nivelleren richting het westen.

nu ga ik slapen
Met citaat reageren
Oud 22-11-2006, 00:04
Carn
Carn is offline
Citaat:
Bartezz schreef op 22-11-2006 @ 00:56 :
Ben wel met je eens dat het misschien te vroeg was voor de grondwet, laat het oostblok eerst maar eens nivelleren richting het westen.

nu ga ik slapen
Precies, mijn probleem is dat het zo'n grondwet meer macht geeft aan de EU en dat rechten, normen en waarden zogenaamd bij landen opgedrongen gaan worden terwijl daar alles behalve de capaciteit tot het volgen ervan aanwezig is.

slaap ze .
Oud 22-11-2006, 06:24
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 21-11-2006 @ 23:59 :
D66?
Nee, ik vind hun geloofwaardigheid echt ver te vinden. Ohja, Carn, dat bepaalde zaken supranationaal geregeld worden betekent niet dat de EU te vergelijken is met de VS.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2006, 08:00
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
Craig Rogen schreef op 21-11-2006 @ 21:33 :
SP en dan zoek ik altijd maar de gene met de leukste naam uit.
Oud 22-11-2006, 09:07
Verwijderd
Ik kies de lijstduwer want die is (ex?)priester ;P
Met citaat reageren
Oud 22-11-2006, 09:09
Haligh
Haligh is offline
ik heb gestemd, op de agnes van de sp .
Oud 22-11-2006, 09:36
suvórov
suvórov is offline
PvdD en dan M. Thieme of een andere niet nader te noemen lijstduwer, daar ben ik nog niet over uit.
Oud 22-11-2006, 09:52
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik stem CDA, volgens mij ben ik de enige hier tot nu toe?
Ik ga op de nummer 50 stemmen.

Bij mij kwam er echt alles uit die stemwijzers en ik zit midden tussen pvda en cda in en aangezien ik Wouter als MP écht niet zie zitten en Balkenende het wel goed heeft gedaan, stem ik CDA.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2006, 09:55
Verwijderd
Waar komt dat verhaal toch ineens vandaan dat hij het goed gedaan heeft?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2006, 10:05
*oma*
*oma* is offline
Sp
Oud 22-11-2006, 10:19
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Dit:
Citaat:
Jimmy Who? schreef op 21-11-2006 @ 21:08 :
SP, en ik ga op Agnes stemmen. Verder hoop ik op een linkse coalitie.
Als student en frequent OV-reiziger komt mij dat gewoon het beste uit.
oh en ik ben gemachtigd om voor mn moeder te stemmen..gnagna
Oud 22-11-2006, 10:30
Luna
Luna is offline
Citaat:
Carn schreef op 22-11-2006 @ 00:35 :
Europa een tweede Amerika waar je overal 'sommige' dingen wel mag maar 'andere' dingen mag je daar dan weer niet; want dat is de identiteit van dat land? Een Europese grondwet is de eerste stap naar de VS van Europe.
plus dat je een machtsblok vormt voor de ontwikkelingslanden die daar niet tegenop kunnen.
ik was/ben dus ook tegen.
Oud 22-11-2006, 10:40
*amélie*
*amélie* is offline
Ik ga zo de deur uit om GroenLinks te stemmen, omdat hun standpunten het dichtst bij de mijne staan. Ik heb nog getwijfeld strategisch SP te stemmen, maar met sommige van hun ideeen ben ik het echt niet eens en ik vind Femke stoerder dan Marijnissen.

Oja en ik stem dus op Femke Halsema, want ik vind haar gaaf ondanks dat ze irritant praat en erg op gang moest komen deze verkiezingsperiode.
Oud 22-11-2006, 10:50
Verwijderd
Ik heb strategisch op de PvdA gestemd, terwijl D'66 dichter bij mijn visie staat.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2006, 11:04
suvórov
suvórov is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 22-11-2006 @ 11:50 :
Ik heb strategisch op de PvdA gestemd, terwijl D'66 dichter bij mijn visie staat.
Ja, afgelopen vakantie ben ik strategisch naar België gegaan terwijl Lloret de Mar toch dichter bij mijn voorkeur zit.
Oud 22-11-2006, 11:06
Verwijderd
Citaat:
suvórov schreef op 22-11-2006 @ 12:04 :
Ja, afgelopen vakantie ben ik strategisch naar België gegaan terwijl Lloret de Mar toch dichter bij mijn voorkeur zit.
Wat een weloverwogen beslissing!
Met citaat reageren
Oud 22-11-2006, 11:06
--Pipeloi--
--Pipeloi-- is offline
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 22-11-2006 @ 10:52 :
Ik stem CDA, volgens mij ben ik de enige hier tot nu toe?
Ik ga op de nummer 50 stemmen.

Bij mij kwam er echt alles uit die stemwijzers en ik zit midden tussen pvda en cda in en aangezien ik Wouter als MP écht niet zie zitten en Balkenende het wel goed heeft gedaan, stem ik CDA.

Ik stem ook CDA, terwijl ik nog rechtser uit de testen kwam.
Oud 22-11-2006, 11:07
zeehond23
zeehond23 is offline
ik wilde eigenlijk op vakantie gaan, maar ben strategies polen binnen gevallen.

- A. Hitler
Oud 22-11-2006, 11:13
Verwijderd
Citaat:
zeehond23 schreef op 22-11-2006 @ 12:07 :
ik wilde eigenlijk op vakantie gaan, maar ben strategies polen binnen gevallen.

- A. Hitler
misschien zat Hitler wel in de prachtige oostenrijkse bergen tijdens de invasie van polen.

Ik ben ook geen voorstander van strategisch stemmen, maar de linkse partijen zitten wel redelijk dicht bij elkaar en dus kan ik het me wel een beetje voorstellen.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2006, 11:19
Verwijderd
Sowieso moet D'66 weer opnieuw vertrouwen winnen bij de achterban en andere sociaal-liberalen. Dus een stem op D'66 zie ik nu als een weggegooide stem.

En omdat ik Balkenende graag zie aftreden als minister-president, heb ik op Wouter Bos gestemd.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2006, 11:24
Jimmy Who?
Jimmy Who? is offline
Citaat:
Haligh schreef op 22-11-2006 @ 10:09 :
ik heb gestemd, op de agnes van de sp .
Ik ga zo ook op Agnes stemmen.

Net kreeg ik nog een pamflet in mijn handen gedrukt van Boris van der Ham. Ik bedankte vriendelijk en zei dat ik SP zou stemmen en dat mijn keus vaststond. Waarop hij me dom noemde.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2006, 11:25
Mephisto
Mephisto is offline
ik wil strategisch de democratie afschaffen en een dictatuur invoeren
Oud 22-11-2006, 11:27
Broeder
Broeder is offline
Ik had per ongeluk een afsprakenkaart in m'n tas gestopt in plaats van m'n stemkaart, dus zo ga ik nog maar eens een tweede poging ondernemen
Oud 22-11-2006, 11:34
Verwijderd
Citaat:
Mephisto schreef op 22-11-2006 @ 12:25 :
ik wil strategisch de democratie afschaffen en een dictatuur invoeren
-G Bush?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2006, 11:37
Verwijderd
Wouter bos was zn stemkaart vergeten hahahahahaha. Afgang.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2006, 11:43
Verwijderd
Citaat:
Bardamu schreef op 22-11-2006 @ 12:37 :
hij blijft natuurlijk een volksvertegenwoordiger he
Met citaat reageren
Oud 22-11-2006, 11:43
RockaholiC
RockaholiC is offline
ik twijfelde tussen sp en groenlinks en m'n vriend ook en we kwamen er allebei niet uit dus stem ik op groenlinks en hij op sp
Oud 22-11-2006, 12:19
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Bardamu schreef op 22-11-2006 @ 12:37 :
ach, dat wordt ook weer zo opgeblazen.

"Voor Bos bleek een stempas aangevraagd waarmee hij bij alle stembureaus terecht kan. Dit had iemand op kantoor geregeld, zonder dat Bos daar vanaf wist. Hij had daardoor zijn oproepingskaart bij zich, waarmee hij alleen in een vooraf bepaald stemlokaal kon stemmen. Bos moest naar huis om de stempas op te halen."

lekker boeiend.

ot: groenlinks.
Oud 22-11-2006, 12:45
kuik
kuik is offline
ik heb net gestemd op groenlinks.
Oud 22-11-2006, 13:16
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Citaat:
Ufke schreef op 22-11-2006 @ 10:55 :
Waar komt dat verhaal toch ineens vandaan dat hij het goed gedaan heeft?
Haha ja hoe vaak is een kabinet met Balkenende gevallen? Hehe

Mijn vader gaat voor me stemmen omdat ik geen zin heb om naar m'n dorp terug te fietsen want het is KUTweer
Reageren

Regels voor berichten