Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2007, 13:55
Verwijderd
100
Advertentie
Oud 02-01-2007, 17:35
twinkebel
twinkebel is offline
iedergeval is het spel weer levend.. vorige keer was het echt zo dood als een pier.
Oud 02-01-2007, 18:33
Tim
Tim is offline
Maar dat kwam ook denk ik omdat de feestdagen een beetje in de weg zaten
Oud 02-01-2007, 18:56
Spelleider
Spelleider is offline
Ze zaten midden op zee, dus wist niemand wat ze met het stoffelijk overschot van Neiu aanmoesten. Uiteindelijk hakte de kapitein de knoop door en zei: “Gooi haar maar overboord, want anders begint ze hier te rotten en dat zou zonde zijn van zo’n mooi meisje." Direct klom Morri in de mast en slingerde Neiu met enorme kracht in het rond. Vervolgens schoot Neiu weg en kwam ze hardhandig in het water terecht. Ze bleef even drijven, maar zonk daarna geleidelijk aan het water in. “En wie ben jij om te denken dat je zo hardhandig te werk mag gaan?!” TimSengOng was duidelijk kwaad op deze manier van handelen. “Dat was niet echt lief...” Ineens hoorden ze een luide nies boven hen. Biertank was weer eens verkouden. “Zo, daar ben ik weer...” Weer moest Biertank niezen, deze keer werd het schip geraakt door zijn lichaamssappen. Het hele schip inclusief de bemanningsleden zaten onder het snot. “Oeps, sorry” zei Biertank. Een verontwaardigd gemompel ging rond het schip. Morri kon de reprimande van TimSengOng al nauwelijks verkroppen, deze aanval op haar droogheid was echter de druppel die de emmer deed overlopen. Ze begon te schelden en te tieren op Biertank. De Oppergod liet haar uitrazen, wat ongeveer een kwartier duurde. “Eindelijk klaar met je geraaskal, sterveling?” vroeg Biertank dreigend. Morri had geen flauw idee wat Biertank met deze opmerking bedoelde en vroeg daarom ook: “Huh?”. Biertank antwoordde: “Ik zal het je duidelijk maken: ik ben de Oppergod en ben het belangrijkste in dit universum, niet jij. Je kunt niet zomaar denken dat je alles kunt maken. En ik zit al in een midlifecrisis en als jij dan ook nog begint te zeuren net als mijn vrouw, kan ik dat allemaal niet aan. Weet je hoeveel pijn dat altijd doet, dat gescheld en getier, ik moet er altijd van huilen als een klein meisje. Dat wil ik niet meer en daarom zul je gestraft moeten worden. Ik geef je drie mogelijkheden om te sterven. Je kunt door een bliksemschicht getroffen worden, deze is het minst pijnlijk. Tevens bestaat de mogelijkheid dat ik je honderd meter omhoog gooi, zodat je je eigen dood tegemoet zal zien komen. Tenslotte kan je kiezen voor steniging. Dit is de meest pijnlijke manier. Aan jou de keuze.” Morri dacht even na en wist dat ze hier niet meer onderuit kon komen en koos uiteindelijk voor optie 1. Meteen schoot Biertank een bliksemschicht vanuit zijn hand richting Morri en deze werd onmiddellijk fataal geraakt. Een aangebrande geur steeg op. Biertank trok zijn neus hiervoor op. “Hmm, ik had medium besteld en ik krijg well-done...” Meteen hierna vertrok hij, duidelijk hoorbaar. De hele tijd niezend, totdat niemand hem meer kon horen. Het bleef een hele tijd stil op het schip. De kapitein nam het voortouw en verbrak de stilte. “Laat dit alsjeblieft de eerste en de enige keer zijn dat er nog met Biertank gespot wordt, want anders raken we iedereen kwijt...” Toen liep hij naar Morri toe, datgene wat er tenminste van over was. Naast het verbrandde lichaam lag een boek, onaangetast. In dit boek stonden allerlei spreuken met de functie erbij. Zo stond er bijvoorbeeld een spreuk: “Niets zo charmant als een spreuk aan de wand.” Waar deze spreuk voor diende, wist niemand. Toen viel zijn oog op een andere spreuk. Hij kon het absoluut niet lezen, maar het bijschrift luidde: “Met deze spreuk, voorgedragen op de boot, gaan meteen alle wolven dood.” TimSengOng mopperde: “Waarom heeft ze deze spreuk niet meteen uitgesproken, dan waren we tenminste van die wezens af...” Toen hield hij het boek omhoog en vroeg wie iets van magische spreuken af wist. De tovenaarsleerling liep naar voren (ja, wie is dat nu hè ), maar ook deze persoon kon deze spreuk niet lezen. “Ik zit nog in mijn stageperiode, en Morri had me nog niet geleerd hoe deze spreuk ging.” TimSengOng concludeerde dat het boek dan nutteloos was geworden en gooide het boek overboord. Het zonk als een baksteen...

De volgende dag, na de hele tijd geruisloos op het water te hebben rondgevaren, bleek er ineens land in zicht. De bemanningsleden wisten nog niet welk eiland het was, maar zoals later opgeschreven in de geschiedenisboeken, bleek het Cyclopeneiland te zijn...

Deelnemers:
1. zoemzoem
2. Heksjuh
3. X-Ray™
4. kleinmeisje
5. Saarah
6. Trass
7. twinkebel
8. Voraz
9. Morri (tovenaar)
10. T!ne
11. Flowtje
12. Neiu (dorpeling)
13. Ske* (dorpeling)
14. Yerli
15. Tink*
16. TopDrop
17. light fighter
18. TimSengOng
19. @rne
20. Stefanie

Blauw = gedood
Rood = opgegeten

Goede zet van de weerwolven, de tovenaar is dood. Al hebben ze er in principe niets aan, want de leerling is nu tovenaarsleerling geworden. De dorpelingen kunnen weer stemmen. Kunnen ze zich revancheren? We zien het 3 januari om 20:30 uur.

Laatst gewijzigd op 02-01-2007 om 18:58.
Oud 02-01-2007, 19:06
Trass
Trass is offline
Niet de tovenaar Maar gelukkig is de leerling er nog..
Oud 02-01-2007, 19:17
twinkebel
twinkebel is offline
Kut. gelukkig hebben we de leerling nog.
Oud 02-01-2007, 19:31
Morri
Morri is offline
Nouhou.. Ik was nog wel zo goed op dreef. Moge de dorpelingen hier hun conclusies uit trekken.
Oud 02-01-2007, 19:39
VoRaZ
VoRaZ is offline
Citaat:
Morri schreef op 02-01-2007 @ 20:31 :
Nouhou.. Ik was nog wel zo goed op dreef. Moge de dorpelingen hier hun conclusies uit trekken.
Voor zover ik kan zien heeft Morri alleen Twinkebel en X-Ray min of meer beschuldigd, hoewel opnieuw niet in een zodanig sterke mate dat ze een bedreiging vormde denk ik.

Ik zou voorzichtig durven stellen dat dit vooral Twinkebel impliceert, maar tis een slappe argumentatie natuurlijk.

[Edit] hij in zij veranderd [/Edit]
Oud 02-01-2007, 19:46
Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
Morri schreef op 01-01-2007 @ 22:36 :
Ik verdenk Zoemzoem idd ook. Maar ook dat is een gevoel, iedereen is verdacht, lijkt het wel.
En zoemzoem, toch? Dat haal ik tenminste uit deze post.
En idd: gelukkig hebben we de leerling nog.
Weer een leuk verhaal trouwens
Oud 02-01-2007, 19:49
Verwijderd
Jammer van de tovenaar. ;(

Volgens mij zijn juist diegenen die niks van zich laten horen in dit topic de weerwolven. Zodat de aandacht niet op hen wordt gevestigd en ze geen verdachte posts kunnen maken.
Oud 02-01-2007, 19:50
Tim
Tim is offline
Jammer dat de tovenaar dr uit is . het verhaal is mooi geschreven !
Oud 02-01-2007, 20:20
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Mijn medespelleiderrol is dus tot nu toe een succes?
Oud 02-01-2007, 20:22
Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
Biertank 52 schreef op 02-01-2007 @ 21:20 :
Mijn medespelleiderrol is dus tot nu toe een succes?
Ik vind van wel Jullie schrijven beide leuke verhalen
Oud 02-01-2007, 20:22
twinkebel
twinkebel is offline
absoluut biertank!
maar vlgende keer een zakdoek meenemen he.
Oud 02-01-2007, 20:32
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
twinkebel schreef op 02-01-2007 @ 21:22 :
absoluut biertank!
maar vlgende keer een zakdoek meenemen he.
Ja sorry, zakdoekjes was op. Ik ben al naar de Albert Heijn gegaan.
Oud 02-01-2007, 20:50
zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
VoRaZ schreef op 02-01-2007 @ 20:39 :
Voor zover ik kan zien heeft Morri alleen Twinkebel en X-Ray min of meer beschuldigd, hoewel opnieuw niet in een zodanig sterke mate dat ze een bedreiging vormde denk ik.

Ik zou voorzichtig durven stellen dat dit vooral Twinkebel impliceert, maar tis een slappe argumentatie natuurlijk.
Morri was toch tovenaar, ze was geen ziener. En hoewel ze misschien (misschien was het de wolfsbane) één dood heeft weten te voorkomen, weet ze van de rest nog niks. Het lijkt me een beetje voorbarig om duidelijke conclusies uit haar post te trekken.
Oud 02-01-2007, 20:59
VoRaZ
VoRaZ is offline
Citaat:
zoemzoem schreef op 02-01-2007 @ 21:50 :
Morri was toch tovenaar, ze was geen ziener. En hoewel ze misschien (misschien was het de wolfsbane) één dood heeft weten te voorkomen, weet ze van de rest nog niks. Het lijkt me een beetje voorbarig om duidelijke conclusies uit haar post te trekken.
M'n redenering was niet gebaseerd op wat ze wist, maar op wat de weerwolven geweten moeten hebben. Ik ging uit van de premisse dat de weerwolven specifieke reden hadden om Morri te doden ipv een andere speler, hoewel die premisse fout zou kunnen zijn.
Oud 02-01-2007, 21:31
Trass
Trass is offline
Citaat:
VoRaZ schreef op 02-01-2007 @ 21:59 :
M'n redenering was niet gebaseerd op wat ze wist, maar op wat de weerwolven geweten moeten hebben. Ik ging uit van de premisse dat de weerwolven specifieke reden hadden om Morri te doden ipv een andere speler, hoewel die premisse fout zou kunnen zijn.
De wolven kunnen niet geweten hebben dat zij de tovenaar was, ze konden het hoogstens vermoeden.
Oud 02-01-2007, 21:38
Trass
Trass is offline
Citaat:
Morri schreef op 02-01-2007 @ 20:31 :
Citaat:
Dat is dus de grote vraag. Heeft de tovenaar zijn geluk gebruikt om de juiste persoon te beschermen of kozen de weerwolven de wolfsbane?
Het was de tovenaar
Oud 02-01-2007, 21:38
VoRaZ
VoRaZ is offline
Citaat:
Trass schreef op 02-01-2007 @ 22:31 :
De wolven kunnen niet geweten hebben dat zij de tovenaar was, ze konden het hoogstens vermoeden.
Het is een pure gok voor de weerwolven wat voor functie ze had. Ik bedoelde dan ook dat ze mogelijk op Morri hadden gestemd omdat ze vonden dat zij de meest directe bedreiging vormde door wie ze verdacht.
Oud 02-01-2007, 21:39
Tink*
Tink* is offline
Nou, dan zijn ze wel erg goed als ze vermoedens hadden, of ik ben gewoon slecht in dit spel. Nja ervan uitgaande dat het gewoon een gok was, is er nog niet echt veel duidelijk geworden. Ik ga weer op @rne stemmen denk ik.
Oud 02-01-2007, 21:40
kleinmeisje
kleinmeisje is offline
Gave verhalen

maar wat ik nu moet gaan stemmen..

snap ook niet helemaal hoe VoRaZ aan zijn theorie komt. want in de laatste post krijg ik de indruk dat Morri aan zoemzoem denkt.
of zie ik dat verkeerd
misschien wil hij het me uitleggen?
Oud 02-01-2007, 21:43
zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
Trass schreef op 02-01-2007 @ 22:38 :
Het was de tovenaar
Als jij dat wilt
Maar je kunt het niet zeker weten, op dit moment weten alleen de spelleiders dat.
Oud 02-01-2007, 21:45
zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
VoRaZ schreef op 02-01-2007 @ 21:59 :
Oh ja, ik snap nu hoe je denkt. Als Morri een weerwolf op het spoor was en daar iets over gepost had, zou een bedreiging kunnen zijn voor de wolven.
Maar eerlijk gezegd denkt ik dat het van de wolven gewoon een puur willekeurige gok was, want Morri was niet de enige die X-ray, twinkelbel en/of mij verdacht.
Oud 02-01-2007, 21:46
Trass
Trass is offline
Ik hoop het in ieder geval, dan heeft de wolfsbane zijn bescherming nog.
Oud 03-01-2007, 07:14
twinkebel
twinkebel is offline
ik ga voor X-ray ik blijf het raar vinden.
Oud 03-01-2007, 10:56
Trass
Trass is offline
Citaat:
VoRaZ schreef op 02-01-2007 @ 22:38 :
Het is een pure gok voor de weerwolven wat voor functie ze had. Ik bedoelde dan ook dat ze mogelijk op Morri hadden gestemd omdat ze vonden dat zij de meest directe bedreiging vormde door wie ze verdacht.
Ik begreep het fout..Ik dacht dat jij dacht dat de weerwolven dachten dat Morri de tovenaar was.
Oud 03-01-2007, 11:20
VoRaZ
VoRaZ is offline
Ik geloof dat we nog geen stap verder zijn nu. M'n redenering tegen twink is flinterdun, en zo verdacht is X-Ray ook niet. Het ligt op dit moment nog meer voor de hand dat de weerwolven expres hun mond houden, om niet op te vallen, zoals eerder al werd opgemerkt.
Oud 03-01-2007, 11:23
Yerli
Yerli is offline
Citaat:
Tink* schreef op 02-01-2007 @ 22:39 :
Nou, dan zijn ze wel erg goed als ze vermoedens hadden, of ik ben gewoon slecht in dit spel. Nja ervan uitgaande dat het gewoon een gok was, is er nog niet echt veel duidelijk geworden. Ik ga weer op @rne stemmen denk ik.
Ik doe denk ik met je mee.
Oud 03-01-2007, 12:12
kleinmeisje
kleinmeisje is offline
Citaat:
VoRaZ schreef op 03-01-2007 @ 12:20 :
Ik geloof dat we nog geen stap verder zijn nu. M'n redenering tegen twink is flinterdun, en zo verdacht is X-Ray ook niet. Het ligt op dit moment nog meer voor de hand dat de weerwolven expres hun mond houden, om niet op te vallen, zoals eerder al werd opgemerkt.
Dan zouden:

Saarah
Flowtje
light fighter
Stefanie

het meest verdacht zijn

maar ik wacht nog even of er nog een geweldige theorie komt zodat ik er iig geen gelijkspel van maak
Oud 03-01-2007, 12:29
Verwijderd
nou, heb nu eindelijk eerste verhaal gelezen
ik ga ff alle posts en verhalen in dit topic ook lezen
en ik heb al ene verdachte

edit: tering lastig spelletje

Laatst gewijzigd op 03-01-2007 om 13:23.
Oud 03-01-2007, 14:42
VoRaZ
VoRaZ is offline
Ik ga denk ik toch opnieuw voor X-Ray stemmen, voornamelijk omdat het me anders de rest van het spel dwars zal blijven zitten anders. Maar ik zal wachten met stemmen tot op het laatste moment, mocht iemand anders een beter idee hebben.

Wat betreft Tink* en Yerli die op @rne (willen) stemmen, wat is jullie motivatie?
Oud 03-01-2007, 15:20
Ray
Ray is offline
Citaat:
X-Ray™ schreef op 01-01-2007 @ 22:08 :
Ja, maar het is ook moeilijk om nu al goed te kiezen. Goed, ik zal nu wel de lul zijn omdat ik verdachte nr 2 ( ) was, maar ik ga toch "gewaagd" doen. Ik vermoed dat zoemzoem wolf is, om de manier waarop ze post, maar ook gewoon het gevoel wat ik heb.
Hier blijf ik bij, zeker nu ze ook nog fout was met Neiu.
Oud 03-01-2007, 15:25
Verwijderd
ik heb gestemd
Oud 03-01-2007, 15:26
Ray
Ray is offline
Jij mag niet stemmen.
Oud 03-01-2007, 15:30
Verwijderd
Jawel, ik vervang Biertank.
Oud 03-01-2007, 15:32
Ray
Ray is offline
Rense mag ook niet stemmen
Oud 03-01-2007, 15:34
Verwijderd
Daarom vervang ik hem.
Oud 03-01-2007, 15:38
Ray
Ray is offline
Lul de behanger
Oud 03-01-2007, 15:38
Verwijderd
kee, hierbij stop ik mn spam

maar ik weet wel wie ik zou stemmen
Oud 03-01-2007, 15:39
Ray
Ray is offline
Ik ook wel
Oud 03-01-2007, 15:40
Saarah
Saarah is offline
Ik ga ook nog ff afwachten waarop de rest gaat stemmen.
En de reden dat ik niet zo actief ben, is dat ik mijn datalimiet overschreden heb en nu is mijn internetverbinding verschrikkelijk traag. Het duurt een hele tijd voordat ik een topic geopend heb, of geantwoord heb op een topic, dus open ik alleen topics als dat hoognodig is of als ik me echt verveel.
Oud 03-01-2007, 17:22
T!ne
T!ne is offline
Ik denk dat ik op een van de stillen ga stemmen. Wie is alleen nog de vraag.. Iemand die al op een van hen gaat stemmen?
Oud 03-01-2007, 17:26
Heksjuh
Heksjuh is offline
Ik stem waarschijnlijk op Stefanie. Omdat ze stil is. En misschien een beetje vrouwelijke intuitie
Maar ik wacht nog even af of er geen gelijkspel komt.
Oud 03-01-2007, 17:36
Yerli
Yerli is offline
Citaat:
VoRaZ schreef op 03-01-2007 @ 15:42 :
Wat betreft Tink* en Yerli die op @rne (willen) stemmen, wat is jullie motivatie?
Omdat ik nog steeds niet iemand écht verdacht vind. Er zijn wel een aantal namen die wat hoger op het verdachtenlijstje staan dan andere namen. Maar ik weet niet zeker over ik op @rne ga stemmen.

Citaat:
T!ne schreef op 03-01-2007 @ 18:22 :
Ik denk dat ik op een van de stillen ga stemmen. Wie is alleen nog de vraag.. Iemand die al op een van hen gaat stemmen?
Wie versta jij onder 'de stillen' dan?
Oud 03-01-2007, 17:49
Verwijderd
Ik denk dat ik ook Stefanie ga stemmen.
Oud 03-01-2007, 18:05
Trass
Trass is offline
Ik weet nog steeds niet op wie ik ga stemmen.. niemand is echt verdacht, dus ik ga gewoon maar met de meerderheid mee. En anders op een stille.
Oud 03-01-2007, 18:12
TopDrop
TopDrop is offline
Ik heb niet echt een directe aanleiding om te denken wat ik nu denk, maar ik denk dat TimSengOng wel eens een weerwolf zou kunnen zijn. Of ik op hem stem weet ik nog niet. Dubieus. Even kijken wat de anderen doen.
Oud 03-01-2007, 18:13
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Het verhaal van vandaag zal er gewoon op de gebruikelijke tijd staan, maar de eetronde van morgen zal pas morgenavond laat er op komen, dit aangezien EoS en ik morgen beide afwezig zijn.
Oud 03-01-2007, 18:34
zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
@rne schreef op 03-01-2007 @ 18:49 :
Ik denk dat ik ook Stefanie ga stemmen.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten