Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2007, 16:42
coopergirl
coopergirl is offline
2,5 maand geleden een bewerking van het stuk Jeanne D'arc gezien in Den haag.. (Dat theater wat vroeger een zwembad was.. Ik ben de naam even vergeten). De theatergroep ben ik ook vergeten.
De hoofdrolspeelster sprak de enkele Franse woorden die voorkwamen in het stuk, heel belabberd uit.
De regisseur van het stuk was van Turkse afkomst, misschien dat hij daardoor minder oog voor de Nederlandse grammatica en Franse uitspraak had.

Ik haat bloot op toneel en ook in dit stuk ontkwam ik er niet aan tegen een poedelnaakte dame vlak voor me op een stoel te kijken.

Het verhaal was verrassend en al met al wist ik de aandacht erbij te houden.
Oud 26-08-2007, 23:25
Perikles
Perikles is offline
WK Living Statues, Arnhem, vandaag.
Oud 14-09-2007, 06:35
WolterB
WolterB is offline
Gisteren cabarestafette:
Carolien Borgers Snars
Boven verwahting leuk. Meestal heb ik moeite met vrouwelijke cabaretiers, maar zij wist me te boeien. Ook haar zang was erg goed, alleen mochten de nummers waar ze (bewust?) vals gaat zingen er wat mij betreft uit.

Thijs Maas Eigenlijk
Begon heel sterk, maar zakte halverwege zijn show af, waardoor ik mijn aandacht er op het laatst amper bij kon houden. Qua cabaret zat het goed in elkaar. Zang was ook goed, maar te veel en niet leuk meer op het laatst. Ook vind ik rokende mensen op het podium een groot minpunt.

Jandino Antilliaanse Pot
Geweldig! Bij de opkomst had hij me al te pakken. Op een snelle en vlotte manier raast hij door de show. Is erg actueel, vernieuwend en eigenlijk had ik een soort stand-up cabaret verwacht, maar dat was het (gelukkig) niet.
Oud 19-09-2007, 10:42
Vespertine
Vespertine is offline
The Hospital van Jo Strømgren Kompani. Apart toneelstuk. Ze spraken in een oude Scandinavische taal die niet te verstaan was, dus eigenlijk een foptaal. Het ging over 3 zusters in een afgelegen (dorps)ziekenhuis zonder patiënten. Om toch te kunnen verplegen gingen ze zichzelf om de beurt verwonden (en dat gaat er niet zacht aan toe). Ook is er sprake van machtsverhoudingen met bijbehorende vernederingen en dergelijke. Het was een behoorlijk doorgedraaide bedoening. Maar het was wel een mooi stuk. De 'chagerijnige' make-up en de zombieachtige choreografie droegen daar ook een steentje aan bij.
Oud 19-09-2007, 19:00
ladiedoe
ladiedoe is offline
laatste waar ik heen ben geweest waren de lama's.
naja, je kent het vast wel!
erg leuk om eens live mee te maken in ieder geval =)
Oud 20-09-2007, 22:34
Balance
Balance is offline
Ik ben net naar Arie en Silvester geweest. Ik vond het heel leuk, terwijl ik nog wel van collega's en wat bezoekers had gehoord dat het niet leuk was. Mijn humor is anders, blijkbaar
Wel grappig trouwens dat 2 mensen die tijdens de voorstelling de lul waren er in de pauze vandoor zijn gegaan
Oud 22-09-2007, 18:54
tuttebel
tuttebel is offline
aluin met maria stuart
heel gaaf teksttoneel. vooral omdat ik nu met m'n opleiding over die tijd moet leren..helaas was de voorstelling niet helemaal historisch correct maar goed.
normaal heb ik het niet zo op lange voorstellingen maar deze 3uur lange voorstelling bleef ik steeds geboeid kijken, dus dat hebben ze echt heel goed gedaan.
mooi om te zien hoe ze met weinig acteurs veel karakters neerzetten, en dat ze na even kijken goed uit elkaar te houden zijn.
de climax/dieptepunt () op t eind was echt heel mooi opgebouwd, de laatste scene was echt prachtig.

aanrader..de 26e spelen ze nog 1 voorstelling.
Oud 06-10-2007, 12:53
Vespertine
Vespertine is offline
NUHR - Natuurlijke Selectie.
Een grote satire op onze huidige maatschappij verpakt als een andere wereld. Leuk gedaan. Ze zingen trouwens ook mooi.
Oud 07-10-2007, 12:34
Chick Rock
Chick Rock is offline
Fame!
En het was leuk De Engelstalige versie, dus geen rare Nederlandse liedjes
Wel duidelijk te horen dat er Nederlanders in speelden (Jody Bernal, Hans van der Togt enzo), maar ik kon het aan.
Alleen jammer dat het in De Smelt in Assen was. Ik moet er echt even over zeuren. Je betaald voor een kaartje precies evenveel als in Groningen, met het verschil dat je in Groningen in een mooie zaal met lekkere stoelen zit en in Assen in een buffetrestaurantzaal op een tribune met plastic klapstoeltjes

Maar de show was erg leuk
Oud 07-10-2007, 21:14
Verwijderd
nou dat is al een tijdje geleden. De graaf van Monte Cristo van Alexander Dumas.
Oud 09-10-2007, 20:08
Fosca
Fosca is offline
www.m-lab.nl

Geweldig initiatief van Joop van den Ende foundation. Het openingsstuk Into The Woods is het mooiste dat ik dit jaar in het theater heb gezien dus dat beloofd een hoop

Gister Herman Finkers gezien in de Goudse Schouwburg, prachtige schouwburg en Herman Finkers is erg leuk. Al vond ik hem wel minder geworden in vergelijking met zijn vorige shows (zeven jaar geleden dus)
Oud 14-10-2007, 19:18
Linda
Linda is offline
Joep Onderdelinden met Worst
Oud 15-10-2007, 22:07
Rooster
Rooster is offline
Dols Jansen speelt: geen oudejaarsconference
met zijn leuke poëzie er steeds tussendoor
Oud 24-10-2007, 21:22
Verwijderd
'Door jou' van Keesen & co.

Citaat:
'Door jou' van Keesen & co mag er bij op m'n lijstje.
Mijn God, wat was dat slecht.
was wat ik in het topic van de allerslechtste voorstellingen schreef.

Het was echt verschrikkelijk. Afgelopen vrijdag had ik het stuk gelezen en ik vond het echt heel erg leuk, fijn, pijnlijk en goed geschreven. En dan spelen ze het hele stuk gewoon alleen maar sarcastisch, niemand laat zich raken, werkelijk iedereen is irritant, en geen enkel stuk tekst wordt serieus genomen. Je zou bijna denken dat het een grap was, maar dan één die niet uitgelegd wordt.
Oud 30-10-2007, 12:44
Linda
Linda is offline
Slagerijk van Kampen "Energigantica".

Vond het wel leuk om te zien. Alleen waren sommige stukken wat te langdradig naar mijn smaak.
Oud 03-11-2007, 00:03
Verwijderd
'Kätchen uit Heilbron' van Productiehuis Brabant.
Op zich een leuke voorstelling, mooi decor, grappige situaties, niet altijd even goed spel van iedereen, maar ik heb me wel vermaakt.
Eigenlijk vond ik de speech die na de voorstelling werd voorgelezen vanwege het 11jarig bestaan van Productiehuis Brabant leuker.

'Sic transit gloria mundi' van Toneelgroep Alaska.
Wow. Een cadeautje. Letterlijk, want het was een gratis voorstelling (vanwege alle reclame in het decor ). Fantastisch spel, van alle vijf acteurs, een geniaal script, leuke humor, mooi decor, strakke regie etc. etc.
Gaat dat zien als je volgende week vrijdag niets te doen hebt en geen geld hebt, want het is gratis dus!
Uiteindelijk werd het overigens voor mij toch een dure voorstelling, want terug in Tilburg bleek mijn fiets gestolen...
Oud 03-11-2007, 10:56
Meadow
Meadow is offline
De dansvoorstelling "Sinfonica Eroica" Dus op die symfonie van Beethoven in het kader van mijn moeders verjaardag. Morgen naar een film en het concert, die ik haar met zijn allen voor haar verjaardag cadeau had gedaan . Die dansvoorstelling was fantastisch, hopen dat morgen net zo mooi wordt...
Oud 03-11-2007, 22:23
PV
PV is offline
Citaat:
'Sic transit gloria mundi' van Toneelgroep Alaska.
Wow. Een cadeautje. Letterlijk, want het was een gratis voorstelling (vanwege alle reclame in het decor ). Fantastisch spel, van alle vijf acteurs, een geniaal script, leuke humor, mooi decor, strakke regie etc. etc.
Gaat dat zien als je volgende week vrijdag niets te doen hebt en geen geld hebt, want het is gratis dus!
Uitverkocht, volgens de website van de Verkadefabriek. Knap gezien het gratis is. Misschien al 'vol' gereserveerd?
Oud 03-11-2007, 23:04
Verwijderd
Citaat:
Uitverkocht, volgens de website van de Verkadefabriek. Knap gezien het gratis is. Misschien al 'vol' gereserveerd?
Waarschijnlijk ja.
Jammer, want ik heb het ook aan veel klasgenoten aanbevolen. Zonde echt.
(en de kaartjes moet je wel gewoon op tijd ophalen aan de kassa, ook al is het gratis)
Oud 06-11-2007, 16:38
Martiño
Martiño is offline
Het laatste toneelstuk dat ik écht gezien heb, was een uitvoering van een amateurvereniging in Wessem, onze regisseur regisseert daar namelijk ook. Het was niet echt briljant, de spelers speelden een beetje solo in plaats van met elkaar, maar toch leuk om te zien. Ik zag de stijl van de regisseur er wel heel goed in terug.

Verder heb ik afgelopen weekend en het weekend ervoor nog zelf gespeeld, niet echt kijken dus, maar wel goed gehoord.
Oud 08-11-2007, 09:05
Rooster
Rooster is offline
Symphonica in Rosso,
fantastische show en geen gewoon concert, maar meerdere artiesten met 1 paljas voorop.
(en Adje ipv Jan Smit)
Oud 08-11-2007, 13:19
Meadow
Meadow is offline
Sinfonica Eroica dus, afgelopen zondag . Samen met 't 4e pianoconcert en een film over Eroica. Erg mooi allemaal .
Oud 09-11-2007, 11:35
Verwijderd
'Drie zussen' van Boogaerdt & Vanderschoot.
Zéér losjes gebaseerd op 'Drie zusters' van Tsjechov, wat ik een erg mooi stuk vind. Op een luchtige manier, met mime, dans, muziek en een fantastisch decor. Ik heb er weer van genoten.
Oud 12-11-2007, 11:29
Rooster
Rooster is offline
Tarzan:
ja heb me wel vermaakt,
maar het laat vergeleken bij een boel andere musicals geen diepe indruk achter.
Het was meer een stuntshow die leuk versierd was met muziek.
wel leuke gorillapakken btw
Oud 12-11-2007, 19:23
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
De Bachanten, geschreven door Euripides en regie door Tarkan nogwat.
Ik vond het wel erg leuk gedaan, met 3 acteurs zo'n heel stuk. Het leek soms nogal vreemd maar ik heb me zeker niet verveeld.
Oud 13-11-2007, 10:56
Balance
Balance is offline
Symphonica in Rosso.
Super leuk, Paul maakte er echt een leuke show van die ook bij hem past. Dus ook voldoende humor er in. Ik vond het heel stijlvol, wat je ook maar af moet wachten bij Paul de Leeuw. Opvallend veel intieme liedjes en leuk gebruik gemaakt van gasten (gebarentolk in het begin, adje, etc.)

Zes danslessen in zes weken (première).
Tragiekomedie met Trudy Labij en Peter Lusse. Ontzettend leuk. Ik zit zelf op dansles en herkende er veel van, wat ik wel grappig vond. Maar daarnaast waren de dialogen gewoon heel erg leuk. Veel humor er in en ook mooie, zielige momenten. Peter Lusse had soms de neiging z'n tekst wel wat te veel op te dreunen, maar het stuk vond ik zo leuk dat ik me er niet te veel aan ergerde. Trudy Labij vond ik super! En die twee samen hadden echt een chemie, het leek heel echt. Enig minpuntje was dat het soms te zacht (slecht verstaanbaar) was.
Oud 15-11-2007, 13:52
__
__ is offline
youp van t hek
Oud 16-11-2007, 23:20
kalinho
kalinho is offline
Youp van 't Hek - Schreeuwstorm [Luxor Theater Rotterdam]

Leuk, maar je ziet dat hij wel wat minder word. Grappen als"Ik hoef geen cake op crematies want ik weet hoe die gebakken wordt" horen bij "De Nieuwste Show", maar niet bij Youp van 't Hek. Verder verrassend einde

Bert Visscher - Stoffe Jongens
[Chasse Theater Breda]

Leuk! Leuker dan "Nee, dan Lourdes". Tuurlijk herken je sommige grappen maar tis over het algemeen gewoon een lekker avondje Bert.

Beide show niets voor gereserveerd maar gewoon de dag van voorstelling het theater gebeld

Ik vind het trouwens jammer dat, en daar had Youp dan gelijk in, het land wordt Dood-gecabaret. Alles moet grappig zijn en daardoor wordt het voor een cabaretier ook lastiger nog echt goeie grappen te bedenken die nog niet in de een of andere flauwe bnn show zijn voorbij gekomen
Oud 20-11-2007, 21:43
Rooster
Rooster is offline
Southern Comfort Barber Gals & Mates.
Barbershop op lokaal niveau, leuk met abba en beach boys in barbershop stijl
Oud 21-11-2007, 20:15
Balance
Balance is offline
Niet echt in een theater, maar wel cultureel verantwoord: Night of the Proms.
Leuk om eens mee te maken. Sommige stukken vond ik echt ontzettend gaaf. Bijvoorbeeld de PotC-tune door een groot orkest horen spelen, echt heel mooi. Of Direct in combinatie met dat orkest. Ook sommige klassieke stukken vond ik erg mooi. Sommige stukken waren ook wat minder boeiend, maar al met al wel een geslaagde avond.
Oud 23-11-2007, 23:57
Changshan
Changshan is offline
Midsummernightsdream, try-out, moest hem natuurlijk zien omdat ik in een soort voorprogrammaatje zit. Heerlijk melig, zeer fysiek maar ook met lange teksten (de combinatie daarvan zorgt voor de meeste grappige effecten), typisch Dirk Tanghe. Heb hooguit af en toe het gevoel dat 'ie een scene te lang heeft laten worden omdat hij nu eenmaal van het spel van zijn acteurs genoot. Maar goed, het is uit te houden van 19.30-23.30 (incl. halfuur pauze) en dat is een hele prestatie.
Oud 24-11-2007, 18:50
Verwijderd
'Platform' van NTGent.
Zeer goede voorstelling. Het raakte me, ik vond het grappig (soms hilarisch) en de ogenschijnlijk willekeurige mise-en-scène (waarvan vast véél meer vastgezet was dan leek) vond ik echt intrigerend. Erg veel seks (in taal dan, niet in beeld, nou ja, één van de acteurs was even naakt, maar dat was absoluut niet schokkend ofzo), maar dat mag je ook wel een beetje verwachten als je naar een theatervertaling van een boek van Houellebecq gaat.
Ik ben blij dat ik de kaartjes had gewonnen!
Oud 24-11-2007, 23:41
Cethlion
Cethlion is offline
Citaat:
Midsummernightsdream, try-out, moest hem natuurlijk zien omdat ik in een soort voorprogrammaatje zit.
Dan heb ik je daar waarschijnlijk rond zien lopen. In pak, neem ik aan? Ik was daar trouwens met een andere forumster die een andere forummer moest spotten in het voorprogramma. Dus eh, dan lijkt me dat jij dat was.

En ik ben overwegend positief. Puck vond ik echt ge-wel-dig gedaan als twee mannen in pak, Oberon was ook super en spotte goed met zijn tutu als outfit. Ik wist alleen niet goed hoe ik met de prinsessen om moest gaan; hun manier van praten was zó overdreven en zo irritant. Is het bedoeld als parodie op de (melo)dramatische manier van uitvoeren lang geleden, of was het 'serieus'? En het toneelstuk aan het einde, de klunzigheid en simpelheid werd goed uitgebeeld, maar die muur, tja. Ik moest er stiekem wel om lachen maar het was wel erg makkelijk en het had niet echt gehoeven.
Maar verder, leuk leuk.

Vrijdag naar Nuhr - Natuurlijke Selectie geweest. Het viel me wat tegen in de zin dat ik echt klaar zat om eens flink te lachen. Dat kwam eigenlijk pas aan het einde. Maar het was denk ik ook niet echt een voorstelling om te schaterlachen. De politieke kritiek werd goed en origineel gebracht, de plot was best ingenieus. Sommige grappen waren wel heel banaal. Beetje tegengevallen door mijn houding dus, voelde me redelijk homorloos. Maar ben wel blij dat ik ben gegaan!
Oud 25-11-2007, 16:37
Verwijderd
'Hier' van Wolfsjong.
Speelde mijn zusje in. En was geschreven door mijn stagebegeleider, geïnspireerd door 'Drie zusters' van Tsjechov. Ook al. Indrukwekkende voorstelling, verrassend goed. Werd door amateurs gespeeld, maar wel erg goed gespeeld. Ik vind dat thema van drie zussen ook gewoon erg interessant, en deze poëtische vertaling en dan ook nog met heerlijke muziek (allemaal van The Beatles <3) maakte het echt tot een mooie voorstelling..

Maar hij viel in het niet toen ik vandaag...

'Vuil kind' van Stella den Haag
zag.
Wow, wat een supermooie voorstelling! Officieel een kindervoorstelling, maar ik denk dat het vrij lastig was voor kinderen en vond het bijzonder mooi, interessant en boeiend voor volwassenen, of mij, of nog vele anderen. Met erg mooie (live) muziek, schitterende herkenbare teksten en erg goed spel. Ik moest ook een beetje huilen.
Oud 26-11-2007, 19:35
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Dan heb ik je daar waarschijnlijk rond zien lopen. In pak, neem ik aan? Ik was daar trouwens met een andere forumster die een andere forummer moest spotten in het voorprogramma. Dus eh, dan lijkt me dat jij dat was.

En ik ben overwegend positief. Puck vond ik echt ge-wel-dig gedaan als twee mannen in pak, Oberon was ook super en spotte goed met zijn tutu als outfit. Ik wist alleen niet goed hoe ik met de prinsessen om moest gaan; hun manier van praten was zó overdreven en zo irritant. Is het bedoeld als parodie op de (melo)dramatische manier van uitvoeren lang geleden, of was het 'serieus'? En het toneelstuk aan het einde, de klunzigheid en simpelheid werd goed uitgebeeld, maar die muur, tja. Ik moest er stiekem wel om lachen maar het was wel erg makkelijk en het had niet echt gehoeven.
Maar verder, leuk leuk.
Hehe, je hebt inderdaad ook ongeveer dezelfde kritiek als Renske. Jij moest mij toch aanwijzen voor haar? Ik had/heb enorm uit de hand gelopen stoppels teneinde een ringbaardje te simuleren voor die rol. In pak ja.

Die prinsessen moest je volgens mij inderdaad als een parodie zien, ze waren verder niet serieus genoeg te nemen. En dat vond ik wel geweldig aan iedereen: niet door de tekst, maar door de bewegingen bíj de tekst werd het toneelstuk grappig. De muur, ja, makkelijk, maar ergens werkte het gewoon goed, en volgens mij moet je er gewoon het soort humor voor hebben dat de generatie voor ons had/heeft; beetje Toon Hermans-achtig.
Oud 01-12-2007, 19:15
Verwijderd
'Ebbinge, Vrijdag en De Bekker', oftewel 'De Vliegende Panters'.
Zit je daar in je eentje in Dordrecht in de schouwburg tussen allemaal saaie mensen, in een schaterbui om een rij gekke namen, iedereen om je heen kijkt je heen met een blik van 'Wat heeft die nu weer? En wat zit ze daar trouwens zielig alleen'.
Ach, ik heb dus hier en daar en ook best vaak hardop moeten lachen, maar écht denderend vond ik het nu ook weer niet, Zeker ook niet slecht hoor (de show zit gewoon erg goed in elkaar, muzikaal gezien vooral ook), maar ook geen meesterwerk.
Ik za wel daarna nog Remco Vrijdag op het station in Dordrecht, maar ik durfde niet naar hem toe te gaan. En net toen ik dat wel bijna durfde stapte hij in de trein naar België.
Oud 01-12-2007, 20:28
Meadow
Meadow is offline
"Ignis Fatuus" in de schouwburg in Utrecht, moderne dans. Het begon met een stuk dat Exile Within heet, wat erg mooi en gevoelig was. Daarna The Drunken Garden, vooral heel grappig, met alle muziek gemaakt door de dansers zelf, door hun lichaam en stem. Vervolgens nog het werk Six, wat mij persoonlijk niets deed. Maar al met al wel een mooie voorstelling!
Oud 02-12-2007, 12:45
WolterB
WolterB is offline
Dolf Jansen - Geen Oudejaarsvoorstelling.

Heerlijk scherp cabaret, internactie met de zaal, onmogelijke sprongen en briljant
Oud 02-12-2007, 18:33
babbelientje
babbelientje is offline
Citaat:
Dolf Jansen - Geen Oudejaarsvoorstelling.

Heerlijk scherp cabaret, interactie met de zaal, onmogelijke sprongen en briljant

Oehla, ik ga donderdag!
Oud 02-12-2007, 18:35
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Oehla, ik ga donderdag!
BEreid je maar voor op een onvoorspelbare avond
Oud 02-12-2007, 18:54
babbelientje
babbelientje is offline
Citaat:
BEreid je maar voor op een onvoorspelbare avond
Laat ik mij dan maar niet voorbereiden, haha... Huppeltjes en rake sneren?
Oud 02-12-2007, 19:18
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Laat ik mij dan maar niet voorbereiden, haha... Huppeltjes en rake sneren?
Erger , maar dat zie je donderdag wel
Oud 04-12-2007, 19:28
Verwijderd
jochem meyer
Oud 04-12-2007, 22:38
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
ik was gisteren bij i am a mistake in het concertgebouw. ik was alleen een half uur te laat (trein, bus, tram, uitval en verstrooidheid). het was wel oke, het maakte in ieder geval indruk op me. de dans vond ik niet altijd geweldig, de film soms, tekst wel. ik zat ook helemaal achteraan en ik had niet het idee dat ik het (meer) zo goed kon volgen allemaal, dus heb ik verder maar genoten van de sfeer .
Oud 11-12-2007, 13:06
babbelientje
babbelientje is offline
Als laatste zag ik Dolf Jansen´s ´Geen oudejaarsvoorstelling´, donderdag mag ik gaan genieten van Arjan Ederveen bij ´Lang en gelukkig´ door het RO theater. Ben benieuwd!
(Kijken jullie wel eens op ikhouvantheater.nl of deadline ed voor recensies?)
Oud 12-12-2007, 11:27
tuttebel
tuttebel is offline
secretaresse van de zus van roos
gave voorstelling
+ ontzettend goed samenspel
- het verhaal (geen echte climax voor mijn gevoel, en het einde was mwah)
Oud 12-12-2007, 12:50
Verwijderd
'Vollemaan' van De Vorst.
Allerlei uitprobeersels van nieuwe makers, waaronder een performance van drama, die ik het beste vond (niet omdat het drama was natuurlijk, maar omdat veel andere dingen gewoon veel te pathetisch waren, vooral een tenenkrommend stukje met live computergeluiden en poëzievoordracht door een dom wijf in een rode jurk die zich vreselijk aanstelde). Mijn hoofd zat wel erg vol aan het einde van de avond. Nét iets te veel verschillende dingen, maar opzich wel tof en verfrissend, steeds iets nieuws. En ik vind het een goed initiatief.

'Vielfalt' van Jakop Ahlbom.
Geweldig! Een voorstelling waarin mime, dans, illusionisme, beeldende kunst en toneel samenkomen in een David Lynch-achtig verhaallijntje. Vooral prachtige beelden en geniale vondsten en je zit gewoon de hele tijd in het publiek van WTF hoe kan dat?! Verder wel iets te weinig schrijnende momenten, de humor overheerste wel erg vond ik, maar eigenlijk is dat ook helemaal niet erg, want ik heb alleen maar genoten.
Nagesprek was ook leuk, afgezien van de ongelooflijk arrogante ongeïnteresseerde circusstudenten voor wie we het nagesprek per se in het Engels moesten doen en die vervolgens nauwelijks luisterden maar er vooral doorheen praatten.
Oud 14-12-2007, 18:41
babbelientje
babbelientje is offline
Mag ik jullie ´Lang en gelukkig´ door het RO theater aanraden?

In een woord briljant! Geniaal, herzlich. Arjan Ederveen als boze stiefmoeder,
Paris en Hilton als stiefzusjes, Corrie, ´Maar ze noemen we ook wel assepoester´...(Moet ik doorgaan?)

Gaan zien!
Oud 15-12-2007, 18:17
Verwijderd
Ik ga donderdag naar 'Lang en gelukkig', verwacht er eigenlijk niet heel veel goeds van maar het is een cadeautje voor mijn zusjes verjaardag dus het zal wel gezellig worden.

OT:
'Blote handen' van Witlox.
Voorstelling waar ik stage loop.
Erg mooie vertelvoorstelling voor iedereen vanaf 8 jaar. Wel erg heftig en emotioneel voor kinderen, dacht ik, maar ik begreep dat kinderen het ook wel zien als een spannend avonturenverhaaltje. Grappig hoe dat zo kan verschillen.
Maar het zit heel erg mooi in elkaar, de taal is prachtig (Bart Moeyaert), de acteurs zijn overtuigend als twee kleine jongetjes, het verhaal is ontroerend en de muziek en het beeld zijn perfect verwerkt in de voorstelling.
Helaas speelt hij alleen in Tilburg. 24 keer. En de zaal was gisteren dus veel te leeg. Zo ontzettend jammer.
Oud 15-12-2007, 20:53
babbelientje
babbelientje is offline
Citaat:
Ik ga donderdag naar 'Lang en gelukkig', verwacht er eigenlijk niet heel veel goeds van maar het is een cadeautje voor mijn zusjes verjaardag dus het zal wel gezellig worden.
Daar kom je nog wel van terug, geloof mij
Er stond een leuke recensie op ikhouvantheater.nl btw.
Advertentie

Regels voor berichten