Advertentie | |
|
![]() |
|
www.m-lab.nl
Geweldig initiatief van Joop van den Ende foundation. Het openingsstuk Into The Woods is het mooiste dat ik dit jaar in het theater heb gezien dus dat beloofd een hoop ![]() Gister Herman Finkers gezien in de Goudse Schouwburg, prachtige schouwburg en Herman Finkers is erg leuk. Al vond ik hem wel minder geworden in vergelijking met zijn vorige shows (zeven jaar geleden dus)
|
Verwijderd
|
'Kätchen uit Heilbron' van Productiehuis Brabant.
Op zich een leuke voorstelling, mooi decor, grappige situaties, niet altijd even goed spel van iedereen, maar ik heb me wel vermaakt. Eigenlijk vond ik de speech die na de voorstelling werd voorgelezen vanwege het 11jarig bestaan van Productiehuis Brabant leuker. ![]() 'Sic transit gloria mundi' van Toneelgroep Alaska. Wow. Een cadeautje. Letterlijk, want het was een gratis voorstelling (vanwege alle reclame in het decor ![]() Gaat dat zien als je volgende week vrijdag niets te doen hebt en geen geld hebt, want het is gratis dus! Uiteindelijk werd het overigens voor mij toch een dure voorstelling, want terug in Tilburg bleek mijn fiets gestolen... ![]() |
![]() |
|
De dansvoorstelling "Sinfonica Eroica" Dus op die symfonie van Beethoven in het kader van mijn moeders verjaardag. Morgen naar een film en het concert, die ik haar met zijn allen voor haar verjaardag cadeau had gedaan
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Jammer, want ik heb het ook aan veel klasgenoten aanbevolen. Zonde echt. ![]() (en de kaartjes moet je wel gewoon op tijd ophalen aan de kassa, ook al is het gratis) |
![]() |
|
Het laatste toneelstuk dat ik écht gezien heb, was een uitvoering van een amateurvereniging in Wessem, onze regisseur regisseert daar namelijk ook. Het was niet echt briljant, de spelers speelden een beetje solo in plaats van met elkaar, maar toch leuk om te zien. Ik zag de stijl van de regisseur er wel heel goed in terug.
Verder heb ik afgelopen weekend en het weekend ervoor nog zelf gespeeld, niet echt kijken dus, maar wel goed gehoord. ![]()
|
De Bachanten, geschreven door Euripides en regie door Tarkan nogwat.
Ik vond het wel erg leuk gedaan, met 3 acteurs zo'n heel stuk. Het leek soms nogal vreemd maar ik heb me zeker niet verveeld. ![]()
|
Symphonica in Rosso.
Super leuk, Paul maakte er echt een leuke show van die ook bij hem past. Dus ook voldoende humor er in. Ik vond het heel stijlvol, wat je ook maar af moet wachten bij Paul de Leeuw. Opvallend veel intieme liedjes en leuk gebruik gemaakt van gasten (gebarentolk in het begin, adje, etc.) Zes danslessen in zes weken (première). Tragiekomedie met Trudy Labij en Peter Lusse. Ontzettend leuk. Ik zit zelf op dansles en herkende er veel van, wat ik wel grappig vond. Maar daarnaast waren de dialogen gewoon heel erg leuk. Veel humor er in en ook mooie, zielige momenten. Peter Lusse had soms de neiging z'n tekst wel wat te veel op te dreunen, maar het stuk vond ik zo leuk dat ik me er niet te veel aan ergerde. Trudy Labij vond ik super! En die twee samen hadden echt een chemie, het leek heel echt. Enig minpuntje was dat het soms te zacht (slecht verstaanbaar) was.
|
Youp van 't Hek - Schreeuwstorm [Luxor Theater Rotterdam]
Leuk, maar je ziet dat hij wel wat minder word. Grappen als"Ik hoef geen cake op crematies want ik weet hoe die gebakken wordt" horen bij "De Nieuwste Show", maar niet bij Youp van 't Hek. Verder verrassend einde ![]() Bert Visscher - Stoffe Jongens [Chasse Theater Breda] Leuk! Leuker dan "Nee, dan Lourdes". Tuurlijk herken je sommige grappen maar tis over het algemeen gewoon een lekker avondje Bert. Beide show niets voor gereserveerd maar gewoon de dag van voorstelling het theater gebeld ![]() Ik vind het trouwens jammer dat, en daar had Youp dan gelijk in, het land wordt Dood-gecabaret. Alles moet grappig zijn en daardoor wordt het voor een cabaretier ook lastiger nog echt goeie grappen te bedenken die nog niet in de een of andere flauwe bnn show zijn voorbij gekomen
|
Niet echt in een theater, maar wel cultureel verantwoord: Night of the Proms.
Leuk om eens mee te maken. Sommige stukken vond ik echt ontzettend gaaf. Bijvoorbeeld de PotC-tune door een groot orkest horen spelen, echt heel mooi. Of Direct in combinatie met dat orkest. Ook sommige klassieke stukken vond ik erg mooi. Sommige stukken waren ook wat minder boeiend, maar al met al wel een geslaagde avond.
|
Midsummernightsdream, try-out, moest hem natuurlijk zien omdat ik in een soort voorprogrammaatje zit. Heerlijk melig, zeer fysiek maar ook met lange teksten (de combinatie daarvan zorgt voor de meeste grappige effecten), typisch Dirk Tanghe. Heb hooguit af en toe het gevoel dat 'ie een scene te lang heeft laten worden omdat hij nu eenmaal van het spel van zijn acteurs genoot. Maar goed, het is uit te houden van 19.30-23.30 (incl. halfuur pauze) en dat is een hele prestatie.
|
Verwijderd
|
'Platform' van NTGent.
Zeer goede voorstelling. Het raakte me, ik vond het grappig (soms hilarisch) en de ogenschijnlijk willekeurige mise-en-scène (waarvan vast véél meer vastgezet was dan leek) vond ik echt intrigerend. Erg veel seks (in taal dan, niet in beeld, nou ja, één van de acteurs was even naakt, maar dat was absoluut niet schokkend ofzo), maar dat mag je ook wel een beetje verwachten als je naar een theatervertaling van een boek van Houellebecq gaat. Ik ben blij dat ik de kaartjes had gewonnen! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() En ik ben overwegend positief. Puck vond ik echt ge-wel-dig gedaan als twee mannen in pak, Oberon was ook super en spotte goed met zijn tutu als outfit. Ik wist alleen niet goed hoe ik met de prinsessen om moest gaan; hun manier van praten was zó overdreven en zo irritant. Is het bedoeld als parodie op de (melo)dramatische manier van uitvoeren lang geleden, of was het 'serieus'? En het toneelstuk aan het einde, de klunzigheid en simpelheid werd goed uitgebeeld, maar die muur, tja. Ik moest er stiekem wel om lachen ![]() Maar verder, leuk leuk. Vrijdag naar Nuhr - Natuurlijke Selectie geweest. Het viel me wat tegen in de zin dat ik echt klaar zat om eens flink te lachen. Dat kwam eigenlijk pas aan het einde. Maar het was denk ik ook niet echt een voorstelling om te schaterlachen. De politieke kritiek werd goed en origineel gebracht, de plot was best ingenieus. Sommige grappen waren wel heel banaal. Beetje tegengevallen door mijn houding dus, voelde me redelijk homorloos. ![]()
|
Verwijderd
|
'Hier' van Wolfsjong.
Speelde mijn zusje in. ![]() ![]() Maar hij viel in het niet toen ik vandaag... 'Vuil kind' van Stella den Haag zag. Wow, wat een supermooie voorstelling! Officieel een kindervoorstelling, maar ik denk dat het vrij lastig was voor kinderen en vond het bijzonder mooi, interessant en boeiend voor volwassenen, of mij, of nog vele anderen. Met erg mooie (live) muziek, schitterende herkenbare teksten en erg goed spel. Ik moest ook een beetje huilen. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Die prinsessen moest je volgens mij inderdaad als een parodie zien, ze waren verder niet serieus genoeg te nemen. ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
'Ebbinge, Vrijdag en De Bekker', oftewel 'De Vliegende Panters'.
Zit je daar in je eentje in Dordrecht in de schouwburg tussen allemaal saaie mensen, in een schaterbui om een rij gekke namen, iedereen om je heen kijkt je heen met een blik van 'Wat heeft die nu weer? En wat zit ze daar trouwens zielig alleen'. Ach, ik heb dus hier en daar en ook best vaak hardop moeten lachen, maar écht denderend vond ik het nu ook weer niet, Zeker ook niet slecht hoor (de show zit gewoon erg goed in elkaar, muzikaal gezien vooral ook), maar ook geen meesterwerk. Ik za wel daarna nog Remco Vrijdag op het station in Dordrecht, maar ik durfde niet naar hem toe te gaan. ![]() |
![]() |
|
"Ignis Fatuus" in de schouwburg in Utrecht, moderne dans. Het begon met een stuk dat Exile Within heet, wat erg mooi en gevoelig was. Daarna The Drunken Garden, vooral heel grappig, met alle muziek gemaakt door de dansers zelf, door hun lichaam en stem. Vervolgens nog het werk Six, wat mij persoonlijk niets deed. Maar al met al wel een mooie voorstelling!
|
Dolf Jansen - Geen Oudejaarsvoorstelling.
Heerlijk scherp cabaret, internactie met de zaal, onmogelijke sprongen en briljant ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
|
ik was gisteren bij i am a mistake in het concertgebouw. ik was alleen een half uur te laat (trein, bus, tram, uitval en verstrooidheid). het was wel oke, het maakte in ieder geval indruk op me. de dans vond ik niet altijd geweldig, de film soms, tekst wel. ik zat ook helemaal achteraan en ik had niet het idee dat ik het (meer) zo goed kon volgen allemaal, dus heb ik verder maar genoten van de sfeer
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
'Vollemaan' van De Vorst.
Allerlei uitprobeersels van nieuwe makers, waaronder een performance van drama, die ik het beste vond (niet omdat het drama was natuurlijk, maar omdat veel andere dingen gewoon veel te pathetisch waren, vooral een tenenkrommend stukje met live computergeluiden en poëzievoordracht door een dom wijf in een rode jurk die zich vreselijk aanstelde). Mijn hoofd zat wel erg vol aan het einde van de avond. Nét iets te veel verschillende dingen, maar opzich wel tof en verfrissend, steeds iets nieuws. En ik vind het een goed initiatief. 'Vielfalt' van Jakop Ahlbom. Geweldig! Een voorstelling waarin mime, dans, illusionisme, beeldende kunst en toneel samenkomen in een David Lynch-achtig verhaallijntje. Vooral prachtige beelden en geniale vondsten en je zit gewoon de hele tijd in het publiek van ![]() Nagesprek was ook leuk, afgezien van de ongelooflijk arrogante ongeïnteresseerde circusstudenten voor wie we het nagesprek per se in het Engels moesten doen en die vervolgens nauwelijks luisterden maar er vooral doorheen praatten. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ga donderdag naar 'Lang en gelukkig', verwacht er eigenlijk niet heel veel goeds van
![]() OT: 'Blote handen' van Witlox. Voorstelling waar ik stage loop. Erg mooie vertelvoorstelling voor iedereen vanaf 8 jaar. Wel erg heftig en emotioneel voor kinderen, dacht ik, maar ik begreep dat kinderen het ook wel zien als een spannend avonturenverhaaltje. Grappig hoe dat zo kan verschillen. Maar het zit heel erg mooi in elkaar, de taal is prachtig (Bart Moeyaert), de acteurs zijn overtuigend als twee kleine jongetjes, het verhaal is ontroerend en de muziek en het beeld zijn perfect verwerkt in de voorstelling. Helaas speelt hij alleen in Tilburg. 24 keer. En de zaal was gisteren dus veel te leeg. ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Er stond een leuke recensie op ikhouvantheater.nl btw. |
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Het grote 'wat kunnen we samen gaan doen'-topic. (Voor eerste dates, relaties...) Bloem | 255 | 21-11-2012 13:52 |