Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2007, 15:56
Verwijderd
Een nieuw topic. Wonderbaarlijk, op Toneel & Cultuur

Wat heb je gezien, waar, en wat vond je ervan?
Zeg het maar...
Advertentie
Oud 12-02-2007, 21:05
Meadow
Meadow is offline
Heh, leuk! Ik heb als laatste de opera Tannhauser van Wagner gezien, vorige week in Amsterdam. Vond het echt super, het enige probleem was dat de zogenaamd minder goede zanger Wolfram beter zong dan de zogenaamd goede zanger .

Kickass decor ook.

Meadow <3 Wagner
Oud 13-02-2007, 08:13
stado
stado is offline
sexual perversity
met school was wel leuk wel beetje te soms, maar ja ik hou daar wel van
Oud 16-02-2007, 08:33
ladiedoe
ladiedoe is offline
k heb don giovanni gezien in amsterdam
we hadden namelijk met school deze ook gespeeld (op een moderne manier)
en nu mochten we gratis op de eerste rij bij de échte opera kijken
hij is later trouwens ook nog op tv geweest.. maar het was echt heel erg leuk!
Oud 16-02-2007, 13:13
Meadow
Meadow is offline
Citaat:
ladiedoe schreef op 16-02-2007 @ 09:33 :
k heb don giovanni gezien in amsterdam
we hadden namelijk met school deze ook gespeeld (op een moderne manier)
en nu mochten we gratis op de eerste rij bij de échte opera kijken
hij is later trouwens ook nog op tv geweest.. maar het was echt heel erg leuk!
Don Giovanni? Ik wist niet dat die momenteel in Amsterdam was... Vertel 's wat meer?
Oud 17-02-2007, 19:26
Verwijderd
Lichaam van het Zuidelijk Toneel.
Ik vond het wel boeiend, maar de zaal was op ik denk 30 mensen na leeg en aan het eind van de voorstelling waren het er nauwelijks 20.
Ik wist al wat er komen ging, dus ik verwachtte andere dingen dan de meeste anderen denk ik.
Oud 18-02-2007, 15:16
Verwijderd
Citaat:
Mushu schreef op 17-02-2007 @ 20:26 :
Lichaam van het Zuidelijk Toneel.
Ik vond het wel boeiend, maar de zaal was op ik denk 30 mensen na leeg en aan het eind van de voorstelling waren het er nauwelijks 20.
Ik wist al wat er komen ging, dus ik verwachtte andere dingen dan de meeste anderen denk ik.
Ik denk dat ik daar vrijdag toch maar naartoe ga.
Ben wel een bewonderaar van Olivier Provily, de regisseur dus, maar ik weet dat je goed veel cola moet drinken van tevoren, dat je tegen lange pijnlijke stiltes en verveling moet kunnen.
Oud 18-02-2007, 16:25
Envy
Envy is offline
bedrog van de paardenkathedraal.

mooi. af en toe verzwakte de spanning even, maar daar stonden ook een aantal hele goede stukken tegenover. allesbehalve makkelijk stuk om te spelen ook.
Oud 18-02-2007, 18:05
Verwijderd
Citaat:
Envy schreef op 18-02-2007 @ 17:25 :
bedrog van de paardenkathedraal.

mooi. af en toe verzwakte de spanning even, maar daar stonden ook een aantal hele goede stukken tegenover. allesbehalve makkelijk stuk om te spelen ook.

Die heb ik dus gemist.
En ik wilde al zó lang dat stuk een keer zien, in een professionele versie, dan.
Oh, en ik vind het best te spelen hoor
Oud 18-02-2007, 18:40
Envy
Envy is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 18-02-2007 @ 19:05 :

Die heb ik dus gemist.
En ik wilde al zó lang dat stuk een keer zien, in een professionele versie, dan.
Oh, en ik vind het best te spelen hoor
natuurlijk is het best te spelen. maar ik vind het in ieder geval geen makkelijk stuk .

Laatst gewijzigd op 18-02-2007 om 18:43.
Oud 18-02-2007, 19:15
Verwijderd
Citaat:
Envy schreef op 18-02-2007 @ 19:40 :
natuurlijk is het best te spelen. maar ik vind het in ieder geval geen makkelijk stuk .
Is het ook niet.
Was meer een grapje omdat ik het dus zelf ooit gespeeld heb.
Oud 19-02-2007, 21:20
Verwijderd
Citaat:
MadameMinke schreef op 18-02-2007 @ 16:16 :
Ik denk dat ik daar vrijdag toch maar naartoe ga.
Ben wel een bewonderaar van Olivier Provily, de regisseur dus, maar ik weet dat je goed veel cola moet drinken van tevoren, dat je tegen lange pijnlijke stiltes en verveling moet kunnen.
Dat is hier ook zeker weer het geval.
Oud 22-02-2007, 12:54
Dith
Dith is offline
Stille Kracht, één woord; prachtig. Hoewel ik 'm misschien net iets te lang vond duren.
Oud 25-02-2007, 13:09
Elisabethike
Elisabethike is offline
ik heb als laatste de musical ''doe maar'' gezien, en hij was zeker de moeite waart. Een echte nederlandse muscial met nog een hoop humor. (en ik wist niet dat ik zo veel liedjes van hen kende )
Oud 27-02-2007, 15:15
Dith
Dith is offline
Afgelopen zaterdag, Dogville van Ro Theater.
Ik vond 'm super, op sommige momenten zelfs beter dan de film.
Oud 27-02-2007, 15:36
Verwijderd
Citaat:
Dith schreef op 27-02-2007 @ 16:15 :
op sommige momenten zelfs beter dan de film.
Waar dan, in godsnaam?
(sorry, maar daar ben ik toch wel echt benieuwd naar, aangezien ik de film erg goed vond, en het spel in deze voorstelling toch behoorlijk slecht).
Oud 28-02-2007, 17:01
Verwijderd
De hompelaar van theatergroep wederzijds/gnaffel
erg vaag maar mooi en veel tegenstrijdige krantenberichten over geweest.
prachtig taalgebruik!
Oud 01-03-2007, 11:46
Roosje
Roosje is offline
Eeh Sara Kroos denk ik.
Oud 02-03-2007, 17:51
Verwijderd
'Get a life!' van Ernst van der Pasch.

En ik heb genoten!
Hij kreeg echt een belachelijk slechte recensie in de Volkskrant, maar dat was wat mij betreft volslagen onterecht.
En nu luister ik naar zijn live-cd (opgenomen in Utrecht vorig jaar en daar was ik bij).... Heerlijk
Oud 02-03-2007, 22:26
Verwijderd
'In wankel evenwicht' van Carver & Onafhankelijk Toneel.

Lange zit, zeker als je knallende koppijn hebt...
Maaaaarrrr... gelukkig was het een erg goed stuk (Albee ), goede acteurs, interessante regiekeuzes en leuke grappen hier en daar. Heerlijk pijnlijk, ontroerend en komisch. Soms sleepte het me een beetje te veel, maar over het algemeen bleef ik gedurende de hele voorstelling (2 uur en een kwartier, valt opzich wel mee, maar het was zonder pauze) geboeid.
Oud 04-03-2007, 12:40
Balance
Balance is offline
Musicalcomedy Wat Zien Ik?

Geweldig geweldig. Veel musicals hebben momenten dat ze even inzakken, maar dit was al maar door een belevenis. Ik heb enorm gelachen, heerlijk flauwe humor en over the top, maar vaak zo goed uitgespeeld dat het grappig werd. En ook juist weer veel mooie dramatische scenes die naast grappig ook ontzettend zielig waren. Heel knap hoe ze dat konden combineren. Ellen Pieters en Mariska van Kolck zijn erg grappig samen. Zeker het lachje van Mariska is leuk, alleen daar kan ik al een hele avond naar luisteren. Top dus
Oud 05-03-2007, 10:51
Verwijderd
@MadameMinke,
Had je lichaam nog gezien? Vond je ervan?
Oud 06-03-2007, 15:06
Verwijderd
Citaat:
Mushu schreef op 05-03-2007 @ 11:51 :
@MadameMinke,
Had je lichaam nog gezien? Vond je ervan?
Nee, hij was afgelast. Weet niet waarom.
Nou ja, ik kijk in elk geval erg uit naar 'De pelikaan' van dezelfde regisseur bij hetzelfde gezelschap
Oud 06-03-2007, 20:56
Verwijderd
Citaat:
MadameMinke schreef op 06-03-2007 @ 16:06 :
Nee, hij was afgelast. Weet niet waarom.
Nou ja, ik kijk in elk geval erg uit naar 'De pelikaan' van dezelfde regisseur bij hetzelfde gezelschap
Oke dan.
Ik kreeg een brief vorige week van de schouwburg hier dat ik een nieuw kaartje kreeg voor een andere voorstelling omdat er zoveel commentaar was geweest. Vond ik beetje gek.
Oud 06-03-2007, 20:59
Verwijderd
Citaat:
Mushu schreef op 06-03-2007 @ 21:56 :
Oke dan.
Ik kreeg een brief vorige week van de schouwburg hier dat ik een nieuw kaartje kreeg voor een andere voorstelling omdat er zoveel commentaar was geweest. Vond ik beetje gek.

Jeetje, het gaat wel lekker met het Zuidelijk Toneel dit jaar.
'Breekbaar', geregisseerd door Matthijs Rümke, werd uit de schouwburgen gehaald omdat hij zo slecht was, en op deze voorstelling 'Lichaam' is ook al behoorlijk veel commentaar gegeven. Het zou me niet verbazen als de voorstelling hier in Tilburg niet doorging vanwege dat commentaar.
Advertentie
Oud 11-03-2007, 21:15
Verwijderd
'Burger' van André Manuel.

Hij zou grof zijn, zwartgallig en iemand 'waar je niet vrolijk van wordt'. Allemaal waar. Gelukkig was hij ook erg goed. Maarrrr... ik vond het zo'n onprettige man om naar te kijken en te luisteren. Zijn noordelijke accent vond ik in het begin wel schattig, maar het werd vervelend omdat hij bijzonder snel praatte, erg vaak afdwaalde en ook moeilijke taal gebruikte. Er werd dus veel van je geëist als luisteraar. Ik verliet de zaal dan uiteindelijk ook met hoofdpijn, maar gelukkig ook met lachspierpijn, stof om over na te denken en een dubbel gevoel; weet niet of het een voldaan gevoel was of juist niet.
Oud 13-03-2007, 08:17
Verwijderd
Citaat:
MadameMinke schreef op 06-03-2007 @ 21:59 :

Jeetje, het gaat wel lekker met het Zuidelijk Toneel dit jaar.
'Breekbaar', geregisseerd door Matthijs Rümke, werd uit de schouwburgen gehaald omdat hij zo slecht was, en op deze voorstelling 'Lichaam' is ook al behoorlijk veel commentaar gegeven. Het zou me niet verbazen als de voorstelling hier in Tilburg niet doorging vanwege dat commentaar.
Ik las nu net in de krant dat Olivier Provily ontslagen is bij het zuidelijk toneel.
Oud 13-03-2007, 08:41
Verwijderd
Citaat:
Mushu schreef op 13-03-2007 @ 09:17 :
Ik las nu net in de krant dat Olivier Provily ontslagen is bij het zuidelijk toneel.
Wtf?
Er blijft echt niks van ze over.
Gaat 'De pelikaan' nog wel gespeeld worden of weet je dat niet?
Want daar kijk ik echt al heel lang naar uit...
Oud 13-03-2007, 17:20
Verwijderd
Olivier Provily, vast regisseur bij het Zuidelijk Toneel in Eindhoven gaat het gezelschap per 1 augustus verlaten, dat heet ZT-directeur Gerard Tonen maandag bekend gemaakt. De reden voor het ontbinden van het contract met Provily ligt volgens Tonen "in de persoonlijk en personele sfeer." Op dit moment zijn Tonen en Provily nog in gesprek over de afhandeling van het arbeidscontract. (...) Tonen noemt " een botsing van karakters " als rden voor het vastlopen van de samenwerking. (...)
Provily regiseert binnenkort nog wel De pelikaan van Strindberg, een voorstelling die in april in premiere gaat.

Tot zover de Volkskrant.
Oud 14-03-2007, 21:24
Rooster
Rooster is offline
Net terug van NUHR, natuurlijke selectie
echt leuk en hele sterke grappen en stukken.
leuke rode lijn en goeie terugkerende grappen.
echt goed
Oud 18-03-2007, 13:09
Verwijderd
Hans Teeuwen als Jazz-zanger. Uhja... ik werd meegesleept en ik had als weinig met jazz en hierna nog minder.
Oud 19-03-2007, 21:34
Verwijderd
EBBINGE, VRIJDAG EN DE BEKKER
Vanavond gezien, geweldig.
Oud 21-03-2007, 21:41
Verwijderd
hehe, ik heb zondag Assepoester gezien, een musical uitgevoerd door de kinderen van de Molse Academie voor Muziek en Woord

was erg leuk

en een tijdje terug ook nog 'Leve de jongens!' gezien van een theatergezelschap in onze gemeente; een toneelstuk op drie verschillende locaties in het dorp. Het gaat over de boerenkrijg eind achttiende eeuw

website

was écht de max
Oud 21-03-2007, 22:24
Verwijderd
Zoetgevooisd van Sara Kroos gezien vanavond.

Liedjes vond ik wel mooi, verder matig.
Oud 29-03-2007, 22:38
Verwijderd
'Mug Inn' van Mugmetdegoudentand.

Heb me rot gelachen. Soms te flauw voor woorden, maar af en toe ook erg raak en intelligent. Over het algemeen: een vermakelijke voorstelling met komische acteurs en waarschijnlijk sta ik morgen op hun site (in een filmpje ).
En! Jeroen Willems zat in de zaal
Oud 30-03-2007, 09:08
Ploek
Ploek is offline
the wizz
gratis via de appie

volgende week ga ik
Oud 30-03-2007, 21:56
Verwijderd
'Bij mij zijt ge veilig' van Wim Helsen.

Geniaal. Wat een superleuke maffe gekke absurde intelligente malloot is die Wim Helsen. En zo was zijn show dus ook. Heb tranen in mijn ogen gehad van het lachen. En zijn Belgische accent maakte het allemaal nóg leuker.
Oud 31-03-2007, 09:00
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 30-03-2007 @ 22:56 :
'Bij mij zijt ge veilig' van Wim Helsen.

Geniaal. Wat een superleuke maffe gekke absurde intelligente malloot is die Wim Helsen. En zo was zijn show dus ook. Heb tranen in mijn ogen gehad van het lachen. En zijn Belgische accent maakte het allemaal nóg leuker.

Heerlijke show idd.

Gisteren Op een mooie avond in het heelal gezien van Spinvis en als (onverwacht) voorprogramma Solo

Wat een gweldige voorstelling zette hij met zijn band neer, de variëteit aan instrumenten die elk bandlid kon bespelen was groots, de show was super strak en het was een absolute meerwaarde ten opzichte van de cd's.
Oud 31-03-2007, 10:37
Verwijderd
Citaat:
WolterB schreef op 31-03-2007 @ 10:00 :

Heerlijke show idd.
Zelfde mening. Wim Helsen liefde!

Laatst Wouter Deprez in de KVS, maar dat was niet zo veel soeps. Had beter verwacht.

Daarvoor The Lieutenant of Inishmore, gespeeld door Olympique Dramatique. Dat was zalig. Die tekst was schoon herschreven. Heb het origineel Engels boek gekocht. Nu wil ik die Nederlandse herwerking vinden.

En dáárvoor De Kersentuin in de KVS, hadden ze van het origineel een tragikomedie gemaakt. Mooi.
Oud 01-04-2007, 16:42
Verwijderd
'Rok' van Boogaerdt & Van der Schoot.

Erg fijne vrouwenvoorstelling. De dames komen oorspronkelijk uit de mime, wat te zien is (en wat ook helemaal niet erg is, er zaten bijzonder sterke beeldende bewegingsstukken in), maar spelen ook heel aardig gitaar en zijn erg goed en komisch in hun dialogen. Echt een cadeautje, deze voorstelling!
Oud 04-04-2007, 16:53
mepsteen
mepsteen is offline
nooit gedacht dat ik hier nog een post zou plaatsen.

Stoffe jongens van Bert Visscher.

ik vond hem best geinig
Oud 04-04-2007, 17:29
Verwijderd
Jeanne d'Arc van het NNT

Ik vond het mooi de mensen met wie ik er was vonden het moeilijk te begrijpen, maar dat had ik juist helemaal niet, ik vond het stukken duidelijker dan de tweedelige miniserie die ik er ooit van zag. Maargoed, naast duidelijk vond ik het dus ook mooi, zoals ik al zei, en Jeanne is cool.
Oud 05-04-2007, 21:39
Verwijderd
'Het Vierde Rijk' van Toneelgroep Oostpool.

Ik ben een groot liefhebber van Oostpool, zeker als de teksten door Peer Wittenbols geschreven zijn. Helaas kon ik deze keer mijn aandacht er niet bij houden, was er te moe voor. Jammer, want het was eigenlijk een heel aardig stuk. Niet briljant, maar er zat heel veel goeds in. Hier en daar werd er goed geacteerd (helaas niet door iedereen), in elk geval door Kees Hulst natuurlijk, fenomenale acteur.
Had er wel meer van verwacht.
Oud 06-04-2007, 22:40
Verwijderd
'Heksenjacht' van het Nationale Toneel.
Lang geleden dat ik zulk traditioneel theater gezien heb. Typisch NT, dat weet ik, maar ik zie niet heel vaak iets van hen. Dat was dus wel even wennen, na al het experimentele, multi-media etc. theater dat ik vooral zie. Maar ik moet zeggen dat het wel weer eens fijn was, gewoon kijken naar een verhaal, waarin goed geacteerd wordt (al ergerde ik me soms wel aan het overdreven geacteer, dat soms iets de neiging had pathetisch te worden en daar ben ik allergisch voor). Mooi verhaal, veel tekst, maar heb me geen moment verveeld die bijna 3 uur.
Blijkbaar heb ik het gewoon nodig, één keer per jaar het Nationale Toneel. Maar dan moet het wel met goede acteurs zijn, en niet met Mini en Maxi, zoals in 'Wachten op Godot'
Oud 07-04-2007, 22:45
Lorelei
Lorelei is offline
Stamping.

Afrikaanse dans en muziek.
Erg leuk. Helaas zat ik bij de voorstelling in Wageningen. Op het podium ging het dak eraf en dansten die mensen alsof hun leven er vanaf hing; in de zaal zat iedereen stoicijns te kijken en in de pauze kwamen er opmerkingen als: "Leuk, maar af en toe wel een beetje herrie hoor." en op geheel monotone toon: "Nou, als dat leven in de brouwerij brengt.. *zucht*"
Allemaal van die grijze koppen met zelfgebreide kabeltruien. Dat was een beetje jammer. Maar de show was erg gaaf
Oud 08-04-2007, 12:07
Verwijderd
Gisteren 'L'Avventura'-avond in de Vorst in Tilburg.
Met:
DEUTEN & DE GOEIJ/STIP THEATERPRODUCTIES: MOBIL
Leuke, schattige voorstelling met leuke vondsten. Deed me denken aan de serie 'Gebakken mannetjes' van Orkater bij de VPRO. Werd er erg vrolijk van.
LONNEGOSLING&ILSESCHAMINEE: NAAR
Goede tekst, goed spel, maar helaas had het veel zwakke momenten waardoor ik vaak afdwaalde. Dan was ik echt toe aan iets nieuws. Gelukkig kwam er toen halverwege (na erg veel tekst) een muziekje, een ober (directeur van onze school ) en een soort van dansje. Niet erg boeiend, maar wel eindelijk even wat anders. Aan het einde was de rek er echt uit, wat mij betreft. Beetje jammer, want ze speelden wel echt erg goed.
Verder ook veel insidersjokes van onze opleiding (de twee maaksters/speelsters zitten ook bij ons in het vierde jaar), die wel leuk waren, maar een beetje flauw misschien.
Oud 08-04-2007, 15:33
Verwijderd
Flirten met De Dood van Theatergroep ZOETZUUR, .
Oud 12-04-2007, 21:41
Drez
Drez is offline
De vrouw met de baard, van het NNT.
Was wel tof, maar ik begreep niet echt alles, maar bleef desondanks wel geboeid.
Oud 14-04-2007, 16:13
battlestar
battlestar is offline
Javier Guzman - Delirium, afgelopen donderdag

Was goed
Oud 15-04-2007, 08:08
WolterB
WolterB is offline
Vrijdag Youp van 't Hek - De Schreeuwstorm gezien.

Heb me supergoed vermaakt. Hij was ouderwets op dreef, veel gelachen en leuke onverwachte dingen in zijn show

Regels voor berichten