Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-02-2007, 21:12
suvórov
suvórov is offline
Citaat:
rensd schreef op 25-02-2007 @ 21:54 :
Ja, maar je ergert wel de mensen die naar het café toe komen en niet houden van meeroken.

Als ik de behoefte/verslaving heb om mensen te slaan in het café word ik er toch ook uitgekickt omdat ik anderen lastig val? Ja, dit is een beetje vreemde vergelijking, maar wel hetzelfde principe.

Wat jij doet en of je gezond wil leven moet je lekker zelf weten, maar er zijn zat mensen die niet willen dat jij met jouw rook hun longen verkloot.
In hoeverre valt iemand je lastig als je een ruimte ingaat waarvan je weet dat er in gerookt wordt?
Oud 25-02-2007, 21:25
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Cornel schreef op 25-02-2007 @ 22:03 :
Beter zou zijn dat ze eerst eens al die koffieshops in Nederland sluiten, dan zou de gezondheid van heel veel mensen (met name van de jongeren) erop vooruit gaan.

Ja, lijkt me een goed idee. Dan gaan ze lekker buiten hangen en komt het in het criminele circuit terecht, zodat wij, als brave burger met onze FUCKING OOGKLEPPEN OP, nergens last van hebben.

Overigens is een Cornel-verbod het eerst punt op mijn agenda als ik de politiek in ga.
Oud 25-02-2007, 22:17
Craig Rogen
Craig Rogen is offline
Mijn stem heb je!
Oud 25-02-2007, 22:21
Vice
Vice is offline
Citaat:
poirot schreef op 25-02-2007 @ 21:59 :
Er zijn overigens zat mensen die niet willen dat hun longen worden verneukt door uitlaatgassen
Maar over het algemeen zijn dat juist de mensen die niet roken. Teminste, dat lijkt mij wel zo logisch.
Oud 26-02-2007, 01:17
Back Door Man
Back Door Man is offline
Citaat:
Beter zou zijn dat ze eerst eens al die koffieshops in Nederland sluiten, dan zou de gezondheid van heel veel mensen (met name van de jongeren) erop vooruit gaan.

In restaurants moet het sowieso verboden worden, ik zou moeten kokhalzen als een gast naast mijn tafel staat te paffen terwijl ik aan het eten ben.

In cafe's en disco's ben ik wel voorstander van een apart rook gedeelte met een ventilatiesysteem.
Nee, beter zou zijn als iemand van 26 wat meer verstand zou hebben, inderdaad wat blenderhead zegt.

ik zou jou trouwens wel graag in een DISCO willen zien.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 02:04
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Back Door Man schreef op 26-02-2007 @ 02:17 :

ik zou jou trouwens wel graag in een DISCO willen zien.
Daar kom ik niet omdat daar het volgende gebeurd...

Verkeerd volk
Drugs gebruik (en roken)
Geweld en vechtpartijen
Waardeloze boem, boem muziek
Wispelturig toegangsbeleid
Te dure consumpties

Terugkomend op het rookverbod, snap niet dat de voorstanders (lees rokers) zo fel reageren om de niet rokers hun slechte gewoontes en ongezond gedrag op te dringen!!!

Roken is uiteindelijk niks anders dan verbrandingsgassen inademen.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 02:12
Metal
Metal is offline
Citaat:
rensd schreef op 25-02-2007 @ 21:54 :
Ja, maar je ergert wel de mensen die naar het café toe komen en niet houden van meeroken.

Als ik de behoefte/verslaving heb om mensen te slaan in het café word ik er toch ook uitgekickt omdat ik anderen lastig val? Ja, dit is een beetje vreemde vergelijking, maar wel hetzelfde principe.

Wat jij doet en of je gezond wil leven moet je lekker zelf weten, maar er zijn zat mensen die niet willen dat jij met jouw rook hun longen verkloot.
Lol, dat is echt onzin. Het stinkt alleen erg. Van 2 keer per week een avondje in een rokerig café staan ga je ECHT niet dood. Dat gezeik over passief roken. Weet je wie mogen zeiken? Mensen die astma hebben, of een andere longaandoening. Die mensen kunnen namelijk amper uitgaan door alle rook. Maar andere mensen moeten echt niet zeuren. Als je niet rookt kom je nergens anders in aanraking met rook. Openbare gebouwen mag je niet roken, wist je dat?

Ik ben nu trouwens écht gestopt. Ik heb al 6 dagen niet meer gerookt, en nu hou ik het vol. De reden is niet omdat het zooo slecht voor je is (ver van mijn bed show) maar omdat 'het voor mij te duur is'. Als ik stop bepaar ik een hele dikke 100 euro per maand. En daar kan ik veel gavere dingen mee doen. Daarnaast vind ik het ook niet meer zo heel lekker.

En de vorige keer ging het fout omdat ik na anderhalve maand dacht dat ik wel 'gewoon af en toe met het uitgaan even kon roken.'

Dom dom dom.

Oja, mijn stem heb je ook sjoerd.
Oud 26-02-2007, 07:12
nps
nps is offline
Citaat:
Cornel schreef op 26-02-2007 @ 03:04 :
Terugkomend op het rookverbod, snap niet dat de voorstanders (lees rokers) zo fel reageren om de niet rokers hun slechte gewoontes en ongezond gedrag op te dringen!!!
wat nou opdringen? alsof ik als ik rook een nietroker opzoek, daar knus tegenaan ga staan en vervolgens AL MIJN ROOK in zijn/haar gezicht ga lopen blazen. Dát is opdringen.

Als je als nietroker naar een discotheek gaat wéét je dat er gerookt gaat worden. En als je in een kroeg gaat werken weet je ook dat er gerookt gaat worden. Dat wil zeggen dat je bereid bent om het schromeloos overdreven risico te nemen.

En de overheid is natuurlijk verschrikkelijk hypocriet, want ze vangen natuurlijk lekker accijns op sigaretten en als ze dat kwijt zijn huilen ze uiteindelijk ook.
Oud 26-02-2007, 07:44
suvórov
suvórov is offline
Ik rook niet maar ik heb er nu wel zin in.
Oud 26-02-2007, 09:21
poirot
poirot is offline
Hey ik wil ook graag naar een discotheek met 'boem,boem muziek'. Somebody hook me up.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 11:56
vixen
vixen is offline
Citaat:
suvórov schreef op 25-02-2007 @ 20:49 :
Kom zeg, een cafe is geen gezondheidsinstelling.
Daarentegen is het natuurlijk wel de aangewezen plek om meer kans op longkanker op te lopen!
Oud 26-02-2007, 11:57
suvórov
suvórov is offline
Nou dan kun je niet zeggen dat je er niet vanaf wist mocht je het oplopen .
Oud 26-02-2007, 13:20
Verwijderd
Ik ben dus tegen waarschijnlijk omdat ik zelf rook en ik vind dat het een individuele keuze is. Wat betreft astmatolerantie etc, moeten ze alcohol ook maar verbieden omdat mensen die met een drankverslaving hebben gekampt een terugval kunnen krijgen? Of zouden we ook alleen maar tl-verlichting toestaan want dat kekke geflits van tegenwoordig is ook epilepsie bevorderend.

Bovendien vind ik het inbreuk op de vrijheid van ondernemerschap. Een eigenaar mag toch zelf beslissen over kleurgebruik, meubels, verlichting, drankkeuze, aanbod van gerechten, softdrugsbeleid en wel of niet roken?
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 13:58
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
White Trash schreef op 26-02-2007 @ 14:20 :
Een eigenaar mag toch zelf beslissen over kleurgebruik, meubels, verlichting, drankkeuze, aanbod van gerechten, softdrugsbeleid en wel of niet roken?
Natuurlijk mag een horeca uitbater beslissen hoe hij zijn zaak inricht. Echter de laatste 2 punten gaat de volksgezondheid aan, en daar wil de minister juist paal en perk aan stellen!
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 14:14
Verwijderd
Citaat:
Cornel schreef op 26-02-2007 @ 14:58 :
Natuurlijk mag een horeca uitbater beslissen hoe hij zijn zaak inricht. Echter de laatste 2 punten gaat de volksgezondheid aan, en daar wil de minister juist paal en perk aan stellen!
De overheid moet dan ook een vrije markt kunnen garanderen en zich vooral bezig houden met politie, rechtsspraak, leger en dergelijke zaken. Natuurlijk wil ik geen wetteloze samenleving maar individuele vrijheid vind ik wel belangrijk. Mensen hebben gezond verstand en wanneer zij absoluut geen risico willen lopen wat betreft gezondheid dan moeten ze initiatief nemen en zelf alternatieven zoeken.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 16:06
Flip!
Flip! is offline
Ik ben hard tegen. Ik rook en ik heb geen zin om met vies koud kutweer naar buiten te moeten.
Oud 26-02-2007, 19:51
Vice
Vice is offline
Citaat:
Flip! schreef op 26-02-2007 @ 17:06 :
Ik ben hard tegen. Ik rook en ik heb geen zin om met vies koud kutweer naar buiten te moeten.
Je moet helemaal niks. Het is nog altijd je eigen keuze om buiten in het vieze kutweer te staan.
Oud 26-02-2007, 20:08
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Flip! schreef op 26-02-2007 @ 17:06 :
Tip: Stoppen met roken, hoef je ook niet buiten te gaan staan.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 20:09
Verwijderd
Ik pleit nog steeds voor gescheiden kroegen zodat iedereen gewoon de keuze heeft. De rokers tussen buiten staan en niet buiten staan en de niet-rokers tussen een rookkroeg en een rookvrije kroeg.

En als je vrienden hebt die er een andere keuze op nahouden dan doe je gewoon om en om.

Citaat:
Vice schreef op 26-02-2007 @ 20:51 :
Je moet helemaal niks. Het is nog altijd je eigen keuze om buiten in het vieze kutweer te staan.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 20:10
poirot
poirot is offline
Haha ignorant, stop met naar cafes te gaan, dan hoef je ook niet in de rook te staan,
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 20:51
Verwijderd
Citaat:
Haha, alsof er minder geblowd wordt in andere landen waar geen coffeeshops zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 21:17
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Loumpiaatje schreef op 26-02-2007 @ 21:51 :
Haha, alsof er minder geblowd wordt in andere landen waar geen coffeeshops zijn.
Koffieshops zijn niks anders dan broeinesten van criminaliteit en overlast (illegale hennep teelt in woonbuurten) En als overmaat van ramp ook nog eens schadelijk voor de volksgezondheid. Jullie gaan toch niet verkondigen dat blowen gezond is!
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 21:18
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Cornel schreef op 26-02-2007 @ 22:17 :
Koffieshops zijn niks anders dan broeinesten van criminaliteit en overlast (illegale hennep teelt in woonbuurten) En als overmaat van ramp ook nog eens schadelijk voor de volksgezondheid. Jullie gaan toch niet verkondigen dat blowen gezond is!
lol, het zorgt er eerder voor dat jongeren niet in aanraking komen met criminele lui.
Oud 26-02-2007, 21:22
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
echt waar. fucking retard.
Oud 26-02-2007, 21:26
Risce
Risce is offline
Cornel is de nieuwe Daniel.J (Wie hem raadt: 1000 points for the winner... the points dont matter). Hou toch op met dat gemoraalridder man.

Ik stel voor dat sommige plekken beginnen met rokers te weigeren. Zullen we eens zien hoe snel mensen erop terugkomen.

De enige manier om het te stoppen is meteen alles verbieden, geen overgangstijd, gewoon een complete stop.

Daar ben ik overigens ook tegen, want ik maak zelf wel uit wanneer ik stop en ik wil gewoon kunnen roken als ik op de dansvloer sta. Misschien dat 2 jaar na het rookverbod niemand er meer voor is en iedereen heel blij, maar vergeet niet dat roken al een eeuwenoude traditie is en dat 30% van de Nederlanders rookt .
-bron
Oud 26-02-2007, 21:29
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Blenderhead schreef op 26-02-2007 @ 22:22 :
echt waar. fucking retard.
Echt waar, ik weet dat ik mij met deze uitspraak en mening bij jullie niet populair maak, maar wel in de politiek en bevolking.

Wat dat betreft mag de nieuwe minister Ab Klink zeker op mijn stem rekenen!
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 21:41
Verwijderd
Cornel jij bent het toppunt van naïviteit en je bewijst het wederom. Hulde.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 21:52
suvórov
suvórov is offline
Al die fusion van je werd nuchter gemaakt.
Oud 26-02-2007, 22:50
Vice
Vice is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 26-02-2007 @ 21:09 :
Ik pleit nog steeds voor gescheiden kroegen zodat iedereen gewoon de keuze heeft. De rokers tussen buiten staan en niet buiten staan en de niet-rokers tussen een rookkroeg en een rookvrije kroeg.

En als je vrienden hebt die er een andere keuze op nahouden dan doe je gewoon om en om.

Inderdaad en dan is iedereen blij.
Oud 27-02-2007, 01:45
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Shoarm schreef op 26-02-2007 @ 22:41 :
Cornel jij bent het toppunt van naïviteit en je bewijst het wederom. Hulde.
Mijn mening en opmerking komt mischien wat naief en kort door de bocht over, maar ik heb thuis jarenlang passief moeten meeroken (mijn broer en ouders rookten allemaal ) en heb daar ook veel last van gehad (misselijkheid en hoofdpijnen) Aan dat jarenlange passief meeroken heb ik tot op de dag van vandaag chronische hoofdpijn eraan over gehouden, waar ik 2 tot 3 keer per maand dagenlang veel last van hebt (slik er medicijnen voor )

Wat die koffishops en softdrugs gebruik daar wil ik al helemaal niks mee te doen hebben, die hele scene erom heen van stoned zijn en blowen, weet teelt en handel. Niet aan mij besteed!
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 02:19
Verwijderd
Huhu na vanavond ben ik eruit, ik ben voor de horeca rookvrij want ik ging vanavond even iets drinken met een vriendin en ik rook niet en nu moet ik nog douchen omdat ik niet kan slapen als mijn haar naar rook ruikt. :') Verder lost het voor mij niets op want al mijn vrienden roken ongeveer.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 10:19
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Cornel schreef op 26-02-2007 @ 22:29 :
Echt waar, ik weet dat ik mij met deze uitspraak en mening bij jullie niet populair maak, maar wel in de politiek en bevolking.

Alleen bij de CU, SGP en CDA ben ik bang.
Oud 27-02-2007, 10:28
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:
gast je lult uit je nek, toen mijn oma kanker had kreeg ze wiet tegen de pijn dus wat loop je nou te janken dat het slecht voor de volksgezondheid is. en mensen die niet in een coffeeshop staan krijgen geen ene teug mee van de wiet.
en ik denk dat zo iemand als jij zonder dat meeroken ook wel elke dag last van koppijn zou hebben.
en je moet helemaal niks, als jij tegen je pa of ma zegt dat je er last van hebt dan hebben zij maar te stoppen met roken dus je hebt het er zelf naar gemaakt imo. en hoeveel uur zit je nou daadwerkelijk thuis als je gewoon naar school gaat/werkt/naar vrienden gaat etcetera.
Oud 27-02-2007, 12:18
Flushpuppie
Flushpuppie is offline
hallo ik ben een nederlander en ik hou van zeiken:

willen jullie aub geen bier meer drinken tijdens het uitgaan, ik vind dat niet lekker ruiken en ik heb er last van, ook zit er s'ochtens bier op men kleren.

Verder zou iedereen met de fiets moeten komen, auto's moeten verboden worden want die rook is vies en ongezond!

Er mogen alleen nog maar glazen bier uitgedeeld worden want dat plastic is niet goed voor het milieu en het ziet er vies uit.

eigenlijk mag ook niemand meer fris drinken vooral niet waar suiker inzit! dat is namelijk slecht voor je dat is bezwezen!!

ik wil geen fabrieken meer dicht bij cafe's dat vind ik vies en de rook is ongezond.

dames mogen geen sterk ruikende parfum meer dragen bij het uitgaan dat vind ik vies ruiken en mn kleren gaan ervan stinken.

En nu ik het er toch over heb: ik vind dat we allemaal niet mee mogen ademen tijdens het uitgaan! heb je er wel eens over nagedacht? al die koolstofdioxide die we allemaal uitademen en dan opnieuw inademen! LEVENSGEVAARLIJK DAT IS BEWEZEN!! dus iedereen die adem wil halen die heeft pech of moet maar buiten in de regen staan want:

Citaat:
En zelfs, ondanks als deze minpunten durf ik nog uit te gaan! ik zet elk weekend mn leven op het spel omdat andere mensen zo graag egoïstisch zijn!!

nou ja wat ik hiermee bedoel is: stop met zaniken en ga zelf lekker buiten staan als je zo'n last hebt van de rook.

oja ik rook en iedereen die hier serieus op gaat reageren van: '' dat is helemaal niet bewezen" die rolleye ik
Oud 27-02-2007, 13:12
Augustus
Augustus is offline
rookverbod gaat voor mij alleen samen met een zweetverbod in de horeca.
Oud 27-02-2007, 16:00
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
Cornel schreef op 26-02-2007 @ 14:58 :
Lelijk kleurgebruik is ook slecht voor mijn gezondheid.

Ik ben nog steeds tegen en voor een gulden middenweg.
Oud 27-02-2007, 16:58
Jimmy Who?
Jimmy Who? is offline
Citaat:
Cornel schreef op 27-02-2007 @ 02:45 :
Mijn mening en opmerking komt mischien wat naief en kort door de bocht over, maar ik heb thuis jarenlang passief moeten meeroken (mijn broer en ouders rookten allemaal ) en heb daar ook veel last van gehad (misselijkheid en hoofdpijnen) Aan dat jarenlange passief meeroken heb ik tot op de dag van vandaag chronische hoofdpijn eraan over gehouden, waar ik 2 tot 3 keer per maand dagenlang veel last van hebt (slik er medicijnen voor )

Wat die koffishops en softdrugs gebruik daar wil ik al helemaal niks mee te doen hebben, die hele scene erom heen van stoned zijn en blowen, weet teelt en handel. Niet aan mij besteed!
Meeroken impliceert passiviteit, en passief meeroken is een contaminatie. Volgens mij is het medisch gezien praktisch onmogelijk om te bewijzen dat 'vage klachten' zoals hoofdpijn daadwerkelijk worden veroorzaakt door passief roken. Trouwens, als meeroken je klachten echt heeft veroorzaakt zouden ze op termijn moeten verdwijnen zodra je niet meer in een huis woont waar gerookt wordt, dus ik denk dat roken in je omgeving een vrij makkelijke zondebok is. Aan hoofdpijnen die in wekelijkse of maandelijkse aanvallen komen, zoals migraine, ligt vaak een erfelijke aanleg ten grondslag. Daarnaast vind ik het moeilijk te geloven dat je ouders en broer binnenshuis roken niet hebben verbannen als het echt onomstotelijk vast was komen te staan dat je hoofdpijn en misselijkheid door meeroken werd veroorzaakt. Misschien moet je wat vaker achter je computerscherm vandaan komen, Cornel. Dat lijkt me ook niet bevorderlijk voor je hoofdpijn.

Laatst gewijzigd op 27-02-2007 om 17:00.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 17:00
poirot
poirot is offline
Hersentumor !
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 17:03
yxz
yxz is offline
aids
Oud 28-02-2007, 16:08
Lenny K
Lenny K is offline
uitgaan zou gezond kunnen zijn als je alleen maar sap en spa drinkt en hard danst.

alleen inderdaad jammer dat de rooklucht zweet en scheten niet meer verhult. moet nog hard over nagedacht worden
Oud 01-03-2007, 12:26
poirot
poirot is offline
Ieelll. Ik snap niet dat er geen referendum komt over dit onderwerp ipv dat meneer Klink gewoon zijn persoonlijke mening laat omslaan in een verbod dat een enorme impact zal gaan hebben.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2007, 23:47
Anaïs
Anaïs is offline
Citaat:
poirot schreef op 01-03-2007 @ 13:26 :
Ieelll. Ik snap niet dat er geen referendum komt over dit onderwerp ipv dat meneer Klink gewoon zijn persoonlijke mening laat omslaan in een verbod dat een enorme impact zal gaan hebben.
Ja jullie zijn wel goed in referenda

Met citaat reageren
Oud 12-03-2007, 19:17
first eror
first eror is offline
De afgelopen 6000 jaar was er geen rookverbod in de horeca, dus het lijkt me wel zo eerlijk dat de komende 6000 jaar 'r wel één is. Zien we daarna wel verder.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2007, 23:01
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
White Trash schreef op 26-02-2007 @ 15:14 :
De overheid moet dan ook een vrije markt kunnen garanderen en zich vooral bezig houden met politie, rechtsspraak, leger en dergelijke zaken. Natuurlijk wil ik geen wetteloze samenleving maar individuele vrijheid vind ik wel belangrijk. Mensen hebben gezond verstand en wanneer zij absoluut geen risico willen lopen wat betreft gezondheid dan moeten ze initiatief nemen en zelf alternatieven zoeken.
Niet mee eens, zoals Cornel al aangaf gaat het hier om de volksgezondheid. Prima als je wil roken, maar zodra anderen daar last van ondervinden let wel omdat het ook schadelijk (ongezond) voor hen is gaat het de overheid wel degelijk aan. De overheid heeft het recht om roken te verbieden op bepaalde gelegenheden.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2007, 23:23
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Jimmy Who? schreef op 27-02-2007 @ 17:58 :
Meeroken impliceert passiviteit, en passief meeroken is een contaminatie. Volgens mij is het medisch gezien praktisch onmogelijk om te bewijzen dat 'vage klachten' zoals hoofdpijn daadwerkelijk worden veroorzaakt door passief roken.
Maar goed wat we wel zeker weten is dat roken ongezond is, meeroken zal daarom ook niet al te bevorderlijk voor de gezondheid zijn. Hoewel misschien niet direct valt te bewijzen dat meeroken voor dergelijke klachten zorgt, is het helemaal niet zo ver gezocht dat het de oorzaak kan zijn.

Citaat:

Trouwens, als meeroken je klachten echt heeft veroorzaakt zouden ze op termijn moeten verdwijnen zodra je niet meer in een huis woont waar gerookt wordt, dus ik denk dat roken in je omgeving een vrij makkelijke zondebok is.
Dit hoeft niet te kloppen --> blijvende schade.

Citaat:

Aan hoofdpijnen die in wekelijkse of maandelijkse aanvallen komen, zoals migraine, ligt vaak een erfelijke aanleg ten grondslag. Daarnaast vind ik het moeilijk te geloven dat je ouders en broer binnenshuis roken niet hebben verbannen als het echt onomstotelijk vast was komen te staan dat je hoofdpijn en misselijkheid door meeroken werd veroorzaakt. Misschien moet je wat vaker achter je computerscherm vandaan komen, Cornel. Dat lijkt me ook niet bevorderlijk voor je hoofdpijn.
Ben jij een roker dat je zo krom en onder de gordel reageert? Dus omdat zijn broer en ouders niet stoppen met roken lijkt het jou niet aannemelijk dat het de boostdoener kan zijn van zijn klachten anders waren ze er wel mee gestopt? Rokers weten inmiddels dat het schadelijk is voor hun gezondheid en toch roken ze, hoe verklaar je dat? Ik weet het antwoord en jij ook: roken is namelijk verslavend daar stop je niet eventjes mee.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2007, 23:37
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Flushpuppie schreef op 27-02-2007 @ 13:18 :
(....)
Leuk verhaal en alles, maar de voorbeelden die je aankaart zijn niet vergelijkbaar. Het drinken van fris is je eigen verantwoordelijkheid, daarmee ben je anderen niet tot last. We hebben het hier over roken in de horeca niet het verbieden van roken opzich.
Je voorbeelden van fabrieken en auto's snijden ook geen hout, omdat vervoer of productie van functionele aard zijn, wat ik daarmee bedoel is dat we eigenlijk niet zonder kunnen. Dit in tegenstelling tot roken wat slechts een vorm van "vermaak/tijdsverdrijf" is.
Kwestie geur is van individuele subjectieve aard, met name als het gaat om parfum en dergelijke, pas als een overgrote meerderheid het als last zou ondervinden wordt het een kwestie --> overheid. En dat voorbeeld van ademen is gewoon te dom voor woorden, want we hebben wat dat betreft geen keus, waar we dat bij roken wel hebben.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2007, 23:44
biep
biep is offline
Citaat:
Stevill schreef op 23-02-2007 @ 18:02 :
Voor.
Oud 13-03-2007, 20:18
Verwijderd
Citaat:
Boebsie schreef op 13-03-2007 @ 00:01 :
Niet mee eens, zoals Cornel al aangaf gaat het hier om de volksgezondheid. Prima als je wil roken, maar zodra anderen daar last van ondervinden let wel omdat het ook schadelijk (ongezond) voor hen is gaat het de overheid wel degelijk aan. De overheid heeft het recht om roken te verbieden op bepaalde gelegenheden.
Ik ben dan ook voorstander van zo min mogelijk overheidbemoeienis.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2007, 21:04
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
White Trash schreef op 13-03-2007 @ 21:18 :
Ik ben dan ook voorstander van zo min mogelijk overheidbemoeienis.
Als je iets beweert beargumenteer dat graag anders gaat het helemaal nergens meer over.
Ik ben wel benieuwd naar jou oplossing zonder overheidsbemoeienis?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2007, 21:23
Verwijderd
Citaat:
Boebsie schreef op 13-03-2007 @ 22:04 :
Als je iets beweert beargumenteer dat graag anders gaat het helemaal nergens meer over.
Ik ben wel benieuwd naar jou oplossing zonder overheidsbemoeienis?
Er is geen probleem. Uit ondernemingsperspectief vind ik dat een eigenaar van een horecagelegenheid zelf mag bepalen wat voor soort rookbeleid hij hanteert. Als er een markt is voor niet-roken cafés dan mogen die er gerust komen. Aan de andere kant, een pro-roken beleid mag ook wanneer de eigenaar hiervoor kiest. Ieder persoon kan individueel kiezen naar wat voor café hij/zij wilt en draagt dus zelf zorg voor de risico's.

Wat wil je precies oplossen? Het rook probleem? Dan moet je tabak verbieden, geen cafés aanpassen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten