![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Iedereen die niet gelooft dat er goden bestaan is een atheďst.
||
Citaat:
![]() Wat bewijs betreft, hij is besloten in het voordeel van de atheisten omdat de meeste mensen dat nu eenmaal zijn. Wat als je nou eens niet alle informatie hebt en dat mijn mening is gebaseerd op feiten? Dat kan jij toch helemaal niet weten? Nu wil ik daar niet op ingaan, want dat vind ik te persoonlijk, maar ik heb genoeg dingen meegemaakt waardoor ik mijn overtuiging heb gekozen. Ondanks het feit dat ik ook de wetenschappelijke kant heb gezien met alle onderzoeken, argumenten etc. Bovendien is het helemaal niet nuttig om in discussie te gaan over wat de waarheid is en wat niet. Daarom vind ik opmerkingen als: Belast je kinderen daar niet mee, met iets dat onwaar is behoorlijk slecht op zijn plaats. Jouw kinderen kun je religie misschien onthouden. In mijn ogen is het gwn: Je hebt een aardbol waarop van alles gebeurt en iedereen bepaalt voor zichzelf hoe hij daarover denkt. Laatst gewijzigd op 16-04-2007 om 18:50. |
![]() |
||
Citaat:
Jij gelooft waarschijnlijk niet in marsmannetjes. Waarom? Omdat er geen bewijs voor is. Ik kan je als ik wel in marsmannetjes zou geloven dan wel uit gaan kafferen en op hoge toon onder de neus wrijven dat geen bewijs betekend dat er tóch marsmannetjes bestaan en dat je vooral geen woord kritiek mag hebben, maar ik denk dat een dergelijke opstelling elke discussie dood slaat. Ik denk dat wanneer ik dat zou iedereen zou denken dat ze te maken hebben met een goedkope poging om de discussie dood te slaan voordat ik met mijn zwakke standpunt over marsmannetjes zou verliezen. Ze zouden nog gelijk hebben als ze dat vonden ook.
||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
van mij mag je zoveel kritiek spuien als je wil. Zo nu en dan typ ik wat ik ervan vind, dan ben jij toch niet belemmerd? |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Atheisten promoten helemaal geen waarheid. Het enige wat ze doen is aantonen dat dat wat gelovigen beweren dat de waarheid is, dat niet is. En niemand hoeft zich aan 'de waarheid' te houden, als er al zoiets is. Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
En Hidoeďsme?
||
Citaat:
http://www.gratisadviseurs.nl/question.php?id=1348 is het hindoeďsme... Ik zelf zet er toch echt heel sterk mijn twijfels bij
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
2 De aarde nu was woest en ledig, en duisternis was op den afgrond; en de Geest Gods zweefde op de wateren.' God schiep hemel en aarde. 'nu' (op een gegeven moment), was het woest en leeg. De Naardense vertaling maakt het zelfs nog wat duidelijker: 1:1 Sinds het begin is God schepper,- van de hemelen en de aarde. Genesis 1:2 De aarde is woestheid en warboel geweest, met duisternis op het aanschijn van de oervloed,- maar adem van God reeds wervelend over het aanschijn van het water. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() Jezus is de Weg, de Waarheid en het Leven; niemand komt tot de Vader dan door Hem. En met die soortgenoten bedoelde ik dus de 13 miljoen joden die nog leven hae ![]() ![]() Ik erkennen Jezus als een Jood, en voor mijn gevoel is het Christendom een afsplitsing van verraders aan het Jodendom (komt ie wel op neer dacht ik)
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
De voorstanders van een Pacifistische Jezus hebben toen even 'geregeld' dat de andere stromingen binnen het Jodendom verdwenen.
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Maar hoe zou jij Hem benoemen? Ik ben niet altijd even goed in het spelen met woorden. Mag ik ook vragen waarom je die titel niet zo direct op God zou toepassen? Ik heb het gevoel dat je me iets probeert duidelijk te maken.
||
![]() |
Citaat:
Het jodendom heeft heel duidelijk een polytheďstisch geschiedenis, daarvan zijn de sporen zelfs in de bijbel terug te vinden. Dit heeft zich ontwikkeld tot henotheďsme (of monolatrie), waarbij het bestaan van andere goden niet ontkend wordt, maar de gelovigen een speciale band hebben met een bepaalde god (in het geval van de joden de god Jahweh). Dit heeft zich uiteindelijk ontwikkeld tot een monotheďsme, waarbij alleen het bestaan van Jahweh erkend wordt, zoals de huidige joden doen. Ook het jodendom is geëvolueerd uit oudere religies, en is zeker niet de oudste.
||
Citaat:
||
Citaat:
Twee dingen eigenlijk: ten eerste vind ik het een beetje raar dat je over God als over je vriendje spreekt: 'wat een grappenmaker is het toch'. Misschien is het mijn gereformeerde opvoeding, maar ik kan daar niet zo veel mee en het lijkt me misschien zelfs een tikkeltje oneerbiedig. Daarnaast kan ik me voorstellen dat Juda zich enigszins ergert aan je teksten, omdat je zijn verdediging van het Jodendom telkens maar weer vanuit christelijk oogpunt uitlegt en je instemming dus zo als het ware betuigt met het jodendom, slechts al voorbereiding op het christendom. Dat getuigt mijns inziens niet van heel veel respect voor Juda.
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Hoe werkt dat voor jou dan, wat is voor jou die relatie, want niet dat eerbied nou zo slecht is, maar slechts eerbied is toch geen basis zou ik zeggen?
||
Citaat:
Het lijkt wel alsof je jezelf tegenspreekt
||
Citaat:
![]() Laat ik nu in het kort dit zeggen: ik weet niet of mijn relatie met God minder sterk is dan die van FG. Laten we even aannemen dat dat niet zo is. Punt is dan dat ik aan die relatie anders uitingsvormen zou geven. Het woord 'vader' is dan het eerste wat bovenkomt of misschien zelfs 'pappa', hoewel ik me ook wel over een steeds kleiner wordende drempel heen moet zetten om die laatste term te gebruiken.
||
![]() |
Citaat:
Ik heb nog een vraag hč. Er zijn toch ook Messias-belijdende Joden (bij mijn weten zo'n 300.000 in Israël) die Jezus als hun persoonlijke Redder hebben aangenomen in hun hart... reken je dezen dan ook bij die 13 miljoen?
||
Citaat:
||
Citaat:
maar zacharias 12 dan?
||
Citaat:
Ik kan anders ook roepen "Christenen zijn eigenlijk Joden, zie kronieken 3 24:30", maar uiteraard is dat geen geldige argumentatie.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Ik ben globalist, (totalistisch globalist), en wij geloven dat ieder mens, ieder dier, ieder organisme "God" is, ofwel, dat wij met zijn allen één zijn, en alles hier is, voor slechts één doel: kennis vergaren, ergo evolueren. Miljarden, Triljarden sensors die hun eigen weg gaan, en uiteindelijk bij hun fysieke overlijden, die kennis, die evolutie weer opneemt in het algehele bewustzijn. Het is een simpel natuurkundig feit: energie vergaat niet, het wordt niet meer, het wordt niet minder, maar constant in beweging. Waarom heb ik voor mijn geloof gekozen? lijkt mij duidelijk, het veroordeeld niemand, vraagt niet om volkerenmoord *in de naam van god of allah of andere dramatische gevallen*, sterker nog, het promoot vrijheid van beweging, geloof en meningsuiting. En als klap op de vuurpijl probeert het ook nog eens niet natuurwetten, evolutieleer of wiskunde te ontkennen, maar omarmd het. Namasté: De god in mij, groet en erkent de god in u *wat schaamteloos plagiaat van de OP
||
![]() |
Citaat:
Je kan wel ergens in gaan geloven omdat er zulke mooi dingen in zitten maar als het niet de waarheid is heb je er ook niets aan? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De vraag was: wat maakt mijne bijzonder? Nou, het concept dat het iedereen vrij laat, zo niet stimuleert zijn eigen weg en geloof te kiezen. Wat maakt het voor mij persoonlijk zo bijzonder? Het geeft me de kracht om op te staan al wordt weer eens de grond onder me weggeslagen, omdat ik het zie als een leermoment, die nodig was, dus mooi dat die weer achter de rug is..., als dat alleen voor dit huidige leven was, dan was het het niet waard, zoveel lolligs brengt m'n leven me tot op heden niet (kies ook altijd zelf voor de moeilijke weg)
Laatst gewijzigd op 08-05-2007 om 22:54. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Vrijheid van meningsuiting promoten? Dan móet er iemand vrijheid inleveren. Dus iedereen vrijheid geven gaat niet op. Leuke theorie, maar het werkt niet. Voorbeelden genoeg.
||
![]() |
Citaat:
En als dan iemand op school leert dat zijn leven niks waard is, omdat we toch niet meer dan zakken vol met water zijn en van de apen afstammen... en zoiemand slaat door en besluit om de weg van moorden in te slaan, terwijl jij besloten hebt om de goede weg in te slaan... dan bestaat de kans dus dat jullie wegen ooit eens kunnen kruisen. En stel dan eens dat dat ook gebeurt en jij komt op zijn weg en hij wilt jou gaan ombrengen... laat je hem dan ook vrij in het gaan van zijn eigen weg?
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Leven na de dood ** | 74 | 16-03-2009 09:27 | |
Christendom Verwijderd | 174 | 28-11-2007 19:40 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Steeds meer horeca bedrijven verbieden hoofddoekjes Quincy | 500 | 30-09-2004 19:53 | |
Evolutietheorie is bull-shit! Hydrogen | 322 | 20-05-2004 09:01 | |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Dag des Oordeels Mujahidien | 82 | 24-02-2002 21:59 |