Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Dat zou wel heel erg primair reageren zijn. Niet echt constructief, niet echt beschaafd.
||
Citaat:
||
Citaat:
Voor enkel en alleen driftbuien word geen tbs opgelegd. Er is sprake van een psychiatrische- of persoonlijkheidsstoornis en op grond van deze stoornis wordt iemand tbs opgelegd. Deze stoornissen omvatten meer dan alleen schizofrenie en psychoses. [/QUOTE] Toch is het in dit geval gebeurt, en ik weet dat het meer omvat als psychoses en schizefrenie, dat waren voorbeelden van zware psychische aandoeningen.
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Iemand die psychisch ziek heeft lijdt aan een aandoening die crimineel gedrag veroorzaakt. Zo is iemand met een narcistische persoonlijkheidsstoornis niet in staat zich in te leven, en in staat excessief geweld te gebruiken als er iets 'tegen zijn persoon' plaats vind. Iemand die ernstig schizofreen is kan bijvoorbeeld zo verward raken dat ze geweld gebruiken terwij dat totaal onverwacht is. Daarin ligt het niet zozeer aan de persoon zelf, als aan hun aandoening, die is immers de oorzaak dat ze crimineel gedrag vertoonden. Genees de aandoening en je hebt de oorzaak van het criminele gedrag weggenomen. Is iemand bij zijn volle verstand, dan komt het crimineel handelen direct voort uit zijn eigen beslissing, en moet je die persoon straffen om het criminele handelen af te leren.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Als iemand genezen is dan is er feitelijk geen reden meer ze vast te houden. De rest van de tijd dat iemand vast zit is dan alleen maar extra uitgeven van geld en mislopen van belastinginkomsten. Hoeveel ben je bereid daarvan te geven?
||
Citaat:
Het personeel bemoeit zich echter niet met de gewone gevangenen, omdat 1. tbs en een gevangenisstraf twee heel verschillende dingen zijn 2. je daar helemaal geen tijd voor hebt
Laatst gewijzigd op 12-03-2007 om 15:24. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ow oke, dan zie ik je nog wel eens op TU/e ![]() |
![]() |
||
Citaat:
M'n beste vriendin werkt in een TBS kliniek, en daar zitten dus gewoon een stel TBSers die van hun leven daar niet meer uit gaan komen. Ik ben zelf ook niet enorm happy met hoe het er nu aan toe gaat, maar ik vind het wel erg makkelijk om te gaan zitten klagen zonder zelf met ideeen te komen. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
De nederlandse strafrechtspleging is er niet primair om het slachtoffer te wreken. Als dat het geval was hakten we hier op het marktplein hoofden en handen af. Maar daar zijn we gelukkig te beschaafd voor. Weet je dat iedere krankjoreme moordenaar/verkrachter liever 20 jaar bromt dan TBS te krijgen? Daarom willen ze ook zo vaak niet meewerken aan een onderzoek in het Pieter Baan Centrum. 20 jaar, dat is lang, maar je hoeft alleen maar je tijd uit te zitten en dat was dat. Maar TBS kent een onzekere afloop, en bovendien is het een langdurige en heftige psychiatrische behandeling waar je aan mee moet werken anders kom je nooit vrij. Je levert jezelf over aan zielknijpers, precies datgene waar dit soort mensen niet zo goed tegen kan. Dit zijn hele erge beschadigde mensen, vergis je niet, soms met een een geboren gebrek in hun hersenen, of licht zwakzinnig, vaak jongens die ook al vanaf hun jeugdste pril aan de meest schokkende ervaringen bloot hebben gestaan. Van slachtoffer zijn ze zelf dader geworden. Je pikt ze er op de basischool al uit hoor, de toekomstige TBS klantjes. Van het ene pleeggezin naar de andere inrichting, ze hebben al een hele jeugdzorgcarriere achter de rug. Sommigen kunnen echter zo vreselijk goed doen alsof, dat ze op proefverlof mogen terwijl ze nog steeds net zo geschift en gevaarlijk zijn als eerst. Zij geven alle wenselijke antwoorden, manipuleren alle tests en doen het op een manier dat een heel team van psychiaters en psychologen het niet doorheeft dat ze om de tuin geleid worden, want ook krankjoreme moordenaars zijn soms heel erg intelligent. En weer anderen doen echt hun best en willen heel graag beter worden, maar daarvan is het vlees weer te zwak als de vrijheid eenmaal lonkt. En wat nou 10 jaar minimaal? Als twee of drie jaar genoeg is? Veel TBS ers zullen na een kortdurende intensieve behandeling niet meer terugvallen. Die waren gewoon effe doorgedraaid, wat in hun situatie met hun voorgeschiedenis vaak nog niet eens zo ondenkbaar was. Voor dit soort mensen is TBS ook bedoeld. In een gevangenis worden ze niet beter, de psych is daar niet op berekend, in een TBS kliniek wel. Jezes, denk toch niet dat ze allemaal levenslang levensgevaarlijk zijn daar. Ga eens langs, als je durft. Ik vond ze opvallend normaal, eerlijk gezegd. |
![]() |
||
Citaat:
Feitelijk bestaan er geen Hannibal Lecters die gestoord zijn in alles dat ze doen. Zelfs gestoorde mensen die kinderen verkrachten zullen een groot deel van de tijd normaal zijn. (waarvan akte ![]() Dat TBS werkt staat na al die jaren dat het bestaat wel buiten kijf lijkt me. Geestelijke gestoorden die met een normale gevangenisstraf totaal niet zouden verbeteren (theoretisch recidivisme 100% bedoel ik dan) komen over het algemeen genezen uit een TBS behandeling, dat bewijzen de cijfers over recidivisme.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Hoe het ook is, ik blijf vinden dat moordenaars zwaarder moeten worden gestraft in dit land. Ik ben tegen doodstraffen of lijfstraffen maar wees eerlijk zo erg hebben criminelen het hier niet in de bak. Gestoorde mensen moeten behandeld worden maar 3 tot 4 jaar voor moord is gewoon te weinig. Het gaat niet om het slachtoffer wreken maar om gerechtigheid voor de nabestaanden, ik zeg niet dat dat de enige maatsstaf voor de straf moet zijn, maar wel dat er met deze mensen ook rekening moet worden gehouden. Maar goed, zolang het niet dichtbij is gekomen, kijk je er waarschijnlijk anders tegenaan.
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
haaaalllooo, die tbs-ers die mensen neerschieten/steken zijn vrijwel allemaal 'gewoon' op verlof. dat waren dus géén gedetineerden, die zijn niet zo stom. tbs-ers wel, klaarblijkelijk. tbs-ers krijgen behoorlijk makkelijk verloven, vaker als 'gewone' criminelen.
|||
Citaat:
Citaat:
Eigenlijk is het de grote missende schakel in de onderbouwing van de TBS sceptici. Zoals het nu staat gaat het feitelijk over hear-say en aannames op basis van enkele nieuwsberichten.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Tbs-ers moeten een heel traject doorlopen van risicotaxaties en DSB's eer ze verloven krijgen. Dan zijn er ook nog gradaties qua verloven. Vertel jij me maar wat daar zo makkelijk aan is.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Afschaffen TBS Wave | 17 | 15-11-2003 19:25 |