Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2007, 10:08
Verwijderd
ik doe volgend jaar wel mee in m'n muggenpakje
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-05-2007, 10:26
Shadina
Shadina is offline
Mijn favorieten waren Hongarije, Georgië, Letland en.. Oekraïne. Die was gewoon te grappig.

Servie had een goed nummer, maar saaai. Jammer dat niet een van mijn favorieten (en dan vooral 1 van de eerste 3) heeft gewonnen.

En dat Turkije zo hoog zou eindigen had ik nooit verwacht. (en nee, niet alleen het turkse volk stemde er op, ook heel andere landen).
Met citaat reageren
Oud 13-05-2007, 11:16
peaceflower
peaceflower is offline
Ik ben blij dat Servië gewonnen heeft, was vanaf het begin af aan al mijn favoriet. Het is goed dat men nu ziet dat een mooi, serieus lied ook nog kan winnen anno 2007. En dan ook nog eens, na al die jaren, in een niet-Engelse taal!

Verder vind ik dat Turkije, Armenië en Moldavië eigenlijk onverdiend hoog zijn geëindigd. Maar dat was wellicht te verwachten.
West-Europa is weer goed afgestraft dit jaar; in sommige gevallen terecht, maar Duitsland bijvoorbeeld had in mijn ogen mee moeten doen met de besten. Dat hadden ze verdiend. Maar ja.
Oud 13-05-2007, 11:18
peaceflower
peaceflower is offline
Overigens is Edsilia in de halve finale op de 21ste plaats geeindigd, van de 28 landen. Ze wist slechts 38 puntjes te vergaren. Landen als Polen, Noorwegen en zelfs Portugal eindigden (ver) boven haar.
Oud 13-05-2007, 12:34
duivelaartje
duivelaartje is offline
Servie, yeah! Ik vond het meteen al een mooi en - geen idee waarom - emotioneel. Zo zie je maar dat zonder poespas met gekke pakjes je ook iets moois kan neerzetten en wonderbaarlijk ook door haast iedereen wordt gewaardeerd.

Hongarije, Letland en Georgië vond ik ook erg leuk. Alleen jammer dat Ierland zo laag eindigde. Dat vond ik juist wel wat hebben.

Snap alleen niet dat Turkije en Griekenland zoveel punten kregen. Dat was echt slecht. En gelukkig Engeland bijna onderaan. Echt, wat walgelijk..
Met citaat reageren
Oud 13-05-2007, 13:03
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 13-05-2007 @ 13:34 :
Servie, yeah! Ik vond het meteen al een mooi en - geen idee waarom - emotioneel. Zo zie je maar dat zonder poespas met gekke pakjes je ook iets moois kan neerzetten en wonderbaarlijk ook door haast iedereen wordt gewaardeerd.
Het was geen knappe vrouw en het stak enorm af tegen de mooie dames op de achtergrond, maar toch een mooie stem en lekker nummer!
Met citaat reageren
Oud 13-05-2007, 15:35
Verwijderd
Dit is de slechtste inzending ooit.

Met citaat reageren
Oud 13-05-2007, 15:47
DanielC
DanielC is offline
Haha, die is nog best leuk. Hoe doe je dat trouwens, zo'n filmpje plaatsen?
Oud 13-05-2007, 16:49
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
ik vind servie de terechte winnaar, mooi nummer. hoopvol dat er niet alleen op inhoudsloze performance en sexappeal wordt gestemd. ik dacht vorig jaar dat nederland wel wat zou leren. edsilia is natuurlijk een vooruitgang op treble, maar iets unieker mag wel. waarom laten wij ons op de kop zitten door hele delegaties oosteuropeanen ?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2007, 16:58
Verwijderd
Citaat:
DanielC schreef op 13-05-2007 @ 16:47 :
Haha, die is nog best leuk. Hoe doe je dat trouwens, zo'n filmpje plaatsen?
Ja, de eerste minuut is hilarisch, maar daarna krijg je kippenvel en druipt je huid bijna op de grond van ellende

Zo'n filmpje plaats je door de code van een filmpje te kopieren, het laatste deel van de link zeg maar, dus bijvoorbeeld met deze;
http://www.youtube.com/watch?v=KAvPRbh0jmE

Daar kopieer je 'KAvPRbh0jmE'.

En dan zet je dat 'KAvPRbh0jmE' tussen [xyoutube] en [x/youtube], alleen dan zonder die x.

Zo.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2007, 17:03
DanielC
DanielC is offline
Ah, dankjewel! Wat een gaaf filmpje trouwens!
Oud 13-05-2007, 17:26
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 13-05-2007 @ 00:23 :
Ook alleen maar omdat al dat Oost-Europese tuig stemt zodra ze 'haleluja' in de titel zagen zitten.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2007, 17:27
Verwijderd
Servië was een goed nummer, ierland, letland, oekraïne, slovenië, roemenië ook. voor ierland, slovenië en oekraïne.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2007, 17:56
Uice
Uice is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 13-05-2007 @ 16:35 :

[filmpje]
COMPUTER, COMPUTER

<3
Oud 13-05-2007, 17:57
Uice
Uice is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 13-05-2007 @ 18:27 :
Servië was een goed nummer, ierland, letland, oekraïne, slovenië, roemenië ook. voor ierland, slovenië en oekraïne.
Servië, Ierland, Letland, Oekraïne, Slovenië en Roemenië zijn geen nummers.
Oud 13-05-2007, 18:33
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 13-05-2007 @ 18:57 :
Servië, Ierland, Letland, Oekraïne, Slovenië en Roemenië zijn geen nummers.
Metonymia
Met citaat reageren
Oud 13-05-2007, 20:07
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 13-05-2007 @ 18:56 :
COMPUTER, COMPUTER

<3
Is jou ook direct opgevallen dat het inbel-geluidje van een modem in de intro zit?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2007, 20:18
infrasoft
infrasoft is offline
harry potter lesbo
Met citaat reageren
Oud 13-05-2007, 20:24
Rachel
Rachel is offline
Citaat:

[filmpje]
Haha inderdaad
Met citaat reageren
Oud 13-05-2007, 20:56
Uice
Uice is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 13-05-2007 @ 21:07 :
Is jou ook direct opgevallen dat het inbel-geluidje van een modem in de intro zit?
Ja

Citaat:
Ja, de eerste minuut is hilarisch, maar daarna krijg je kippenvel en druipt je huid bijna op de grond van ellende

Nee, alles aan dat nummer is geniaal. Het feit dat ze er precies hetzelfde uitzien, hun kleren, hun lichaamstaal, de valse zang, hun belachelijke Engels, die twee dansapen, de zangsolo van die toetsenist (Jerusalem...), de tekst, met regels als 'Is anybody there in Reykjavic?', sowieso de hele suggestie dat het leuk en avontuurlijk is om e-mails te sturen naar random mensen in Europa. Damn. Je ontdekt ook steeds nieuwe dingen.

[edit] Haar blik en houding bij 'how is life in Ankara?' <3

Laatst gewijzigd op 13-05-2007 om 21:03.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2007, 22:18
Donald Duck
Donald Duck is offline
Ik ben ervoor om het in tweeen te splitsen in een oostblokvisie en een westblokvisie festival. Maken wij hopelijk weer eens een klein kansje.
Zou ook schelen in het aantal inzendingen en hoe lang het geheel duurt. (er waren er dit jaar geloof ik 48!! Belachelijk veel)
Oud 13-05-2007, 22:49
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 13-05-2007 @ 21:56 :
Ja

Nee, alles aan dat nummer is geniaal. Het feit dat ze er precies hetzelfde uitzien, hun kleren, hun lichaamstaal, de valse zang, hun belachelijke Engels, die twee dansapen, de zangsolo van die toetsenist (Jerusalem...), de tekst, met regels als 'Is anybody there in Reykjavic?', sowieso de hele suggestie dat het leuk en avontuurlijk is om e-mails te sturen naar random mensen in Europa. Damn. Je ontdekt ook steeds nieuwe dingen.

[edit] Haar blik en houding bij 'how is life in Ankara?' <3 [/B]
Nog een mooi detail: de mensen in het publiek op het eind! Niemand is enthousiast, en ik meen zelfs twee meisjes te zien in het midden die last krijgen van plaatsvervangende schaamte of iig hun lachen amper kunnen inhouden
Met citaat reageren
Oud 13-05-2007, 22:57
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Citaat:

[filmpje]
Die wijven zijn eng. En het is jammer genoeg natuurlijk nooit een Nederlandse inzending geweest. Was het maar zo'n feest, in dat geval was de editie van 2000 op zeker in Nederland gehouden. Het heeft alles om in Oost-Europa aan te spreken, niet in de laatste plaats dankzij de uiterst subtiele name dropping.
Oud 14-05-2007, 09:33
Verwijderd
Citaat:
Donald Duck schreef op 13-05-2007 @ 23:18 :
Ik ben ervoor om het in tweeen te splitsen in een oostblokvisie en een westblokvisie festival. Maken wij hopelijk weer eens een klein kansje.
Zou ook schelen in het aantal inzendingen en hoe lang het geheel duurt. (er waren er dit jaar geloof ik 48!! Belachelijk veel)
Vind ik ook, 42 landen zijn teveel en een halve finale maakt het ook al minder leuk. Volgend jaar zijn het meer dan 42 landen. ;'(
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 09:57
sharkkkie
sharkkkie is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 14-05-2007 @ 10:33 :
Vind ik ook, 42 landen zijn teveel en een halve finale maakt het ook al minder leuk. Volgend jaar zijn het meer dan 42 landen. ;'(
Nog meer Oostbloklanden die mee mogen doen.

Toch verbaas ik me elk jaar dat er zoveel Turken in Nederland op Turkije stemmen (12 punten), want Turkije lijkt mij eigenlijk te modern. Aan de andere kant hebben alle (moderne) Turken die ik ken ook overal waar het maar kan Turkse vlaggetjes, Turkse msn-namen, muziek etc, dus in dat geval klopt het wel.

Vakjury's

En inderdaad lijkt mij een Oost en Westblok best een goed idee, we zijn gewoon veel te verschillend. En aan de andere kant is het er eigenlijk gewoon al, dus waarom dan niet aan toegeven en scheiden.
Oud 14-05-2007, 10:05
Verwijderd
Turken zie je idd altijd met truksevlaggetjes
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 16:04
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Mijn persoonlijke songfestival favoriet:

Oud 14-05-2007, 16:07
Balance
Balance is offline
Ik vind het altijd grappig hoeveel mensen na zo'n uitzending 'vriendjespolitiek!!' gaan roepen.
Ten eerste: dat weet je toch al jaren?
Ten tweede: als België 12 punten aan Nederland geeft vinden we de vriendjes politiek nooit zo'n probleem..
Oud 14-05-2007, 17:45
Brigitte
Brigitte is offline
Citaat:
Balance schreef op 14-05-2007 @ 17:07 :
Ik vind het altijd grappig hoeveel mensen na zo'n uitzending 'vriendjespolitiek!!' gaan roepen.
Ten tweede: als België 12 punten aan Nederland geeft vinden we de vriendjes politiek nooit zo'n probleem..
Mee eens ach het hoort erbij he, toch heb ik me wel weer vermaakt, en ik vond de winnaar terecht, en als het oekraine was geweest had ik het ook nog wel leuk gevonden maar dan wordt het volgend jaar nog hysterischer. Ik vind het wel leuk dat een mooi rustig liedje heeft gewonnen.
Oud 14-05-2007, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Sultan_of_Swing schreef op 14-05-2007 @ 17:04 :
Mijn persoonlijke songfestival favoriet:

[filmpje]
oe a ochtendgymnastiek
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 07:08
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 14-05-2007 @ 17:07 :
Uhuh.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 07:17
Verwijderd
Citaat:
De internationale media noemen de competitie inmiddels eastvision, omdat er zoveel Oost-Europese landen aan meedoen. ' Als je het hebt over Oost-Europese landen die op elkaar stemmen, moet ik je vragen: is Bosnië-Herzegovina een vriend van Servië? En Macedonië? Als dat zo is, zeg ik: gefeliciteerd. Dan hebben we veel bereikt.'
Aldus de zangeres van Servië in de Metro van gisteren. Chapeau
http://metropoint.metro.lu/20070514_MetroHolland.pdf
Met citaat reageren
Oud 01-06-2007, 13:07
irritante-vlieg
irritante-vlieg is offline
Als het vriendjespolitiek was, verklaar dit even:

Bosnië => Servië 12 punten
Kroatië => Servië 12 punten

Hadden 'wij' geen oorlog met elkaar?
Met citaat reageren
Oud 01-06-2007, 13:10
Verwijderd
Citaat:
irritante-vlieg schreef op 01-06-2007 @ 14:07 :
Als het vriendjespolitiek was, verklaar dit even:

Bosnië => Servië 12 punten
Kroatië => Servië 12 punten

Hadden 'wij' geen oorlog met elkaar?
Jezus, oude-koe zou een beter nick zijn :')

en liefie, het feit dat ze beide balkanlanden zijn, zegt genoeg.

het is immers niet de regering die stemt, maar de mensjes
Met citaat reageren
Oud 01-06-2007, 16:11
irritante-vlieg
irritante-vlieg is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 01-06-2007 @ 14:10 :
Jezus, oude-koe zou een beter nick zijn :')

en liefie, het feit dat ze beide balkanlanden zijn, zegt genoeg.

het is immers niet de regering die stemt, maar de mensjes
Daarom juist :' )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten