Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2007, 10:11
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Milll schreef op 11-04-2007 @ 15:48 :
Hoe lullig het misschien ook klinkt; ik denk dat iedereen hier wel ff door wordt wakkergeschud...
nou, die jongen dus niet.
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-04-2007, 13:49
Slabbertje
Slabbertje is offline
Ik zou het wel grappig vinden als alcohol nu verboden zou worden, waarschijnlijk gaat dan gewoon 30% van Nederland dood. xD
__________________
All Good Things Come To Those Who Wait
Met citaat reageren
Oud 13-04-2007, 14:30
Verwijderd
Citaat:
Slabbertje schreef op 13-04-2007 @ 14:49 :
Ik zou het wel grappig vinden als alcohol nu verboden zou worden, waarschijnlijk gaat dan gewoon 30% van Nederland dood. xD
Oh ja, klopt ja.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2007, 17:56
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Milll schreef op 11-04-2007 @ 15:48 :
Hoe lullig het misschien ook klinkt; ik denk dat iedereen hier wel ff door wordt wakkergeschud...
Even inderdaad, aangezien de kans groot is dat zijn vrienden dit de volgende keer weer proberen.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 13-04-2007, 17:58
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
Slabbertje schreef op 13-04-2007 @ 14:49 :
Ik zou het wel grappig vinden als alcohol nu verboden zou worden, waarschijnlijk gaat dan gewoon 30% van Nederland dood. xD
Nee, dan gaan ze net zo líef dood, da's heel wat anders.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2007, 19:29
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
Antubis schreef op 09-04-2007 @ 22:08 :
Bovendien zullen er wel meerdere mensen aanwezig zijn geweest. Eerst 3 shotjes bij de ene, dan 3 bij de andere, dan weer 3 bij de volgende enz. Lijkt me duidelijk dat je dan niet 1 iemand kan vervolgen? bovendien: Wat MB zegt. Iemand kan na 40 tequila echt geen bestelling meer doen...
Vrienden vervolgen maar? En vrienden van vrienden?
Op je 16e weet je maar al te goed dat veel alcohol niet goed voor je is, en dus is t eigen schuld. Mja.. 16 is wel jong..
ik vraag me ook af hoe ze dat bestelt hebben. Iets in de trant van "doe maar 200 tequellia."?
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 14-04-2007, 14:36
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 09-04-2007 @ 09:41 :
Sterker nog, de barman is wettelijk verplicht dit te doen. Het is verboden drank aan dronken mensen te verkopen.
Nee daar ging het mij niet om: ik zei kleine meisjes om aan te geven dat een barman dat dan moet inschatten, dat kleine meisjes neit meer dan15 glazen mogen, en grote sterke mannen veel meer. Want je merkt het niet altijd meteen als iemand dronken is.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2007, 20:11
Verwijderd
Citaat:
Lisaaah schreef op 14-04-2007 @ 15:36 :
Nee daar ging het mij niet om: ik zei kleine meisjes om aan te geven dat een barman dat dan moet inschatten, dat kleine meisjes neit meer dan15 glazen mogen, en grote sterke mannen veel meer. Want je merkt het niet altijd meteen als iemand dronken is.
Het gaat er niet om of de barman het merkt, hij mag geen drank schenken aan dronken mensen, punt uit.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2007, 22:54
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 15-04-2007 @ 21:11 :
Het gaat er niet om of de barman het merkt, hij mag geen drank schenken aan dronken mensen, punt uit.
Dat is veel te simpel.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 00:08
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 15-04-2007 @ 21:11 :
Het gaat er niet om of de barman het merkt, hij mag geen drank schenken aan dronken mensen, punt uit.
Tenzij je barmannen kunt werven die per gezicht kan onthouden wat iemand op heeft, en dat kan voor alle 10-50 man die aanwezig zijn in zijn kroeg, is het echter een regel die slechts in principe te handhaven is.

Daarnaast kun je ook geen streep trekken wanneer iemand nu precies dronken is, wat handhaving nog moeilijker maakt.

Daarnaast kunnen mensen ook nog eens bier doorgeven.


Al met al duidelijk dat die regel bedoeld is om drinkgelegenheden die echt over de schreef gaan aan te pakken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 10:01
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 16-04-2007 @ 01:08 :
Tenzij je barmannen kunt werven die per gezicht kan onthouden wat iemand op heeft, en dat kan voor alle 10-50 man die aanwezig zijn in zijn kroeg, is het echter een regel die slechts in principe te handhaven is.

Daarnaast kun je ook geen streep trekken wanneer iemand nu precies dronken is, wat handhaving nog moeilijker maakt.

Daarnaast kunnen mensen ook nog eens bier doorgeven.

Al met al duidelijk dat die regel bedoeld is om drinkgelegenheden die echt over de schreef gaan aan te pakken.
Dat ontken ik toch ook allemaal niet? Ik zeg alleen dat de verantwoordelijkheid primair bij de horeca-uitbater ligt, en niet bij de klant.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 13:22
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 16-04-2007 @ 11:01 :
Dat ontken ik toch ook allemaal niet? Ik zeg alleen dat de verantwoordelijkheid primair bij de horeca-uitbater ligt, en niet bij de klant.
Volgens mij het het voorkomen van het winnen van een Darwin Award toch echt primair je eigen verantwoordelijkheid.

Volgens jouw redenatie is het ook de schuld van de slijter als ik 2 flessen drank haal en me thuis kapot zuip. Die slijter kan me daar net zo min als die barman in de gaten houden.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 13:29
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 16-04-2007 @ 14:22 :
Volgens mij het het voorkomen van het winnen van een Darwin Award toch echt primair je eigen verantwoordelijkheid.
Tuurlijk is die gast gewoon een klapmongool. Toch vind ik het te makkelijk om te zeggen dat er gewoon zonder limiet aan mensen geschonken moet kunnen worden.
Citaat:
Volgens jouw redenatie is het ook de schuld van de slijter als ik 2 flessen drank haal en me thuis kapot zuip. Die slijter kan me daar net zo min als die barman in de gaten houden.
Is toch niet hetzelfde. In een bar wordt het drankje meteen opgedronken, terwijl je iets dat je bij de slijter haalt over een langere tijd gespreid op kunt drinken.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 15:11
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 16-04-2007 @ 11:01 :
Dat ontken ik toch ook allemaal niet? Ik zeg alleen dat de verantwoordelijkheid primair bij de horeca-uitbater ligt, en niet bij de klant.
Mijn punt is dat ik me afvraag in hoeverre je nog van een verantwoordelijkheid kan spreken, aangezien handhaving in veel gevallen moeilijk tot onmogelijk is. Ik ben namelijk van mening dat je mensen niet zomaar kan dwingen tot volgen regels die onmogelijk te handhaven zijn, dat is symboolwetgeving.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 16:27
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 16-04-2007 @ 14:29 :
Tuurlijk is die gast gewoon een klapmongool. Toch vind ik het te makkelijk om te zeggen dat er gewoon zonder limiet aan mensen geschonken moet kunnen worden.
Er is nogal een verschil tussen zeggen dat een barman op moet letten en dat het primair zijn verantwoordelijkheid is. Natuurlijk moet een barman als hij ziet dat iemand echt te veel zuipt die persoon daar op aan spreken, maar ik vermoed dat de meeste dat ook echt wel doen. Niemand heeft zin in kotsende of agressieve gasten.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 16-04-2007 @ 17:27 :
Er is nogal een verschil tussen zeggen dat een barman op moet letten en dat het primair zijn verantwoordelijkheid is. Natuurlijk moet een barman als hij ziet dat iemand echt te veel zuipt die persoon daar op aan spreken, maar ik vermoed dat de meeste dat ook echt wel doen. Niemand heeft zin in kotsende of agressieve gasten.
Ik vermoed eigenlijk dat de meesten dat niet doen.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2007, 11:10
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Kennelijk deelt de Duitse Justitie de mening dat de barman het moest en kon handhaven:
http://www.bild.t-online.de/BTO/news...acht-wirt.html
Café gesloten, aanklacht wegens doodslag..

Überhaupt ga je een beetje twijfelen aan de verstandelijke vermogens in Duitsland als je de andere verhalen leest.
15 jaar, en 4,1 promille maar net overleven..
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 20-04-2007, 09:32
Hack
Avatar van Hack
Hack is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 16-04-2007 @ 17:29 :
Ik vermoed eigenlijk dat de meesten dat niet doen.
Wat een bullcrap.
__________________
Eppol.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2007, 10:02
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Citaat:
Hack schreef op 20-04-2007 @ 10:32 :
Wat een bullcrap.
Jij zal als barman zijnde wel zin hebben in kotsende en/of agressieve gasten?
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 23:11
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 19-04-2007 @ 12:10 :


Überhaupt ga je een beetje twijfelen aan de verstandelijke vermogens in Duitsland als je de andere verhalen leest.
15 jaar, en 4,1 promille maar net overleven..


das niet normaal
Met citaat reageren
Oud 29-04-2007, 13:57
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Ik ga nog eens helemaal uitzoeken hoe die wetgving voor barpersoneel zit in Nederland. Wat ik iig altijd heb moeten leren is dat je bier en wijn verkoopt vanaf 16 en sterke drank pas vanaf 18. Da's gewoon een wettelijk vastgesteld feit, komt niemand onderuit.
Wat ik verder altijd heb moeten handhaven is dat als iemand er goed bezopen bij liep, jammer, geen tequilla meer, hier heb je een glaasje water, taxi bellen, naar huis loodsen. Hierover dient het barpersoneel elkaar ook in te lichten dat die persoon dan absoluut geen drank meer krijgt. Als ie dan lastig begint te doen gooien we die persoon de tent uit.

Ik weet echter niet in hoeverre barpersoneel aansprakelijk gesteld kan worden als iemand zichzelf idd zo dramatisch het ziekenhuis in zuipt of nog erger. Natuurlijk krijgt iedere barman/vrouw er wel mee te maken dat er jongeren rondlopen met een behoorlijke alcoholvergiftiging, daar is bij ons iig nog nooit iemand verantwoordelijk voor gehouden. Dat is altijd nog eigen verantwoording geweest, zolang wij maar tijdig actie ondernemen door ambulance te bellen en eerste hulp te verschaffen.
Ik zou me iig als barvrouw wel enorm schuldig voelen als zoiets als dit tijdens mijn dienst zou gebeuren hoewel ik me inderdaad ook afvraag of het uberhaupt voorkomen had kunnen worden. Je ziet het zo vaak dat 'vrienden' drank halen voor anderen die het helemaal niet mogen hebben en in veel gevallen ook niet meer kunnen hebben. Dat kan je nauwelijks tot niet voor zijn. Daarom denk en vind ik niet dat barpersoneel de eerste verantwoordelijke is tenzij die dondergoed wisten wat er aan de hand was en ze bewust sterke drank hebben verkocht aan een minderjarige. Dan vind ik het een heel ander verhaal worden.

Toch zou ik hoe dan ook moeite hebben om zoiets mezelf te vergeven dat ik het niet door had gehad.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 04-05-2007, 21:12
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
8.4 promille

dat is eigenlijk best wel bruut
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2008, 20:29
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Een up:

Barkeepers schuldig aan dood 'comazuiper'
Uitgegeven: 11 februari 2008 21:11

BERLIJN - Twee Duitse barkeepers zijn maandag in de rechtbank van Berlijn veroordeeld wegens zware mishandeling van een 16-jarige 'comazuiper'. Ze schonken de scholier vorig jaar 44 tequilashots, waarna de jongen overleed.

De barkeepers, 21 en achttien jaar, moeten tien maanden een maatschappelijke training volgen. Ze hebben spijt betuigd. Een derde barkeeper is vrijgesproken en een vierde, die is aangeklaagd voor zware mishandeling met de dood tot gevolg, moet nog voorkomen.

Wedstrijdje

De scholier deed vorig jaar februari een wedstrijdje tequila hakken met een barkeeper. De gymnasiast raakte in coma, met 4,8 promille alcohol in zijn bloed. Hij overleed vijf weken later.

De zaak zwengelde een nationaal debat aan over alcoholmisbruik bij jongeren en het gevaar van comazuipfeesten. De klanten betalen een vast bedrag bij binnenkomst en kunnen vervolgens drinken wat ze willen.

(c) ANP

http://www.nu.nl/news/1431179/20/Bar...zuiper%27.html
Met citaat reageren
Oud 11-02-2008, 20:49
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
en terecht, barkeepers mogen niet eens drinken op het werk.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 13-02-2008, 13:35
Verwijderd
Citaat:
en terecht, barkeepers mogen niet eens drinken op het werk.
Dat is compleet afhankelijk van de regels die ingesteld zijn door de werkgever. Er is geen wet die dat bepaalt.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2008, 13:59
Verwijderd
Citaat:
en terecht, barkeepers mogen niet eens drinken op het werk.
vind ik ook maar dat vinden de meeste barkeepers of bareigenaren niet....
Met citaat reageren
Oud 15-02-2008, 15:29
`J
Avatar van `J
`J is offline
Ik vind dat af en toe een biertje wel kan,

Daar zeg ik zelf ook geen nee tegen wees eerlijk,

Maar 52 Teq's in weinig tijd,

Ja dan zit er toch wel iets verkeerd in je hoofd
__________________
Kind Regards,
`J
Met citaat reageren
Oud 15-02-2008, 18:06
MAD-Duckie++
Avatar van MAD-Duckie++
MAD-Duckie++ is offline
Ach in de puberteit is het gewoon stoer om dat soort dingen mee te maken.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2008, 20:49
Fatum
Fatum is offline
Laat dit dan een wake-up call zijn voor jongeren die hun grens niet kennen. Of het stoer vinden deze te overschrijden
Met citaat reageren
Oud 15-02-2008, 23:20
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
darwin awards anyone?
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2008, 18:17
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Huh een wedstrijd met de barkeeper -_-'!

@ Kazet Nagorra: Natuurlijk moet een barkeeper opletten (en al helemaal niet zo'n idiote wedstrijdjes aangaan), maar ik vind het wel op zijn zachtst gezegd vervelend dat klanten nooit schuld hebben. Als ik in mijn supermarkt bier verkoop aan een jongen van vijftien, krijgt mijn supermarkt een boete en die jongen niet. Maar ik vraag alleen naar legitimatie als ik duidelijk zie dat iemand vijftien is (of als ik dat vermoed). Ik vind het nogal omgekeerde wereld dat een jongen niet gestraft wordt voor het "illegaal" proberen te kopen van bier (bewust), terwijl de supermarkt wel gestraft wordt voor het verkopen van dat bier, terwijl dat ónbewust illegaal was.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2008, 21:07
Verwijderd
Citaat:
darwin awards anyone?
Ja, maar het wordt zo oud als ik het wéér ga roepen :')
Met citaat reageren
Oud 17-02-2008, 21:09
Verwijderd
Citaat:
Huh een wedstrijd met de barkeeper -_-'!

@ Kazet Nagorra: Natuurlijk moet een barkeeper opletten (en al helemaal niet zo'n idiote wedstrijdjes aangaan), maar ik vind het wel op zijn zachtst gezegd vervelend dat klanten nooit schuld hebben. Als ik in mijn supermarkt bier verkoop aan een jongen van vijftien, krijgt mijn supermarkt een boete en die jongen niet. Maar ik vraag alleen naar legitimatie als ik duidelijk zie dat iemand vijftien is (of als ik dat vermoed). Ik vind het nogal omgekeerde wereld dat een jongen niet gestraft wordt voor het "illegaal" proberen te kopen van bier (bewust), terwijl de supermarkt wel gestraft wordt voor het verkopen van dat bier, terwijl dat ónbewust illegaal was.
Je reageert op posts van mij van meer dan een half jaar geleden, dus ik heb het even teruggelezen. Ik ben zeker voor strengere controle en straffen voor jongeren die alcohol drinken, maar dat maakt de verantwoordelijkheid van de horeca-ondernemer of supermarkt, in jouw geval, niet minder.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2008, 22:16
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
Ja, maar het wordt zo oud als ik het wéér ga roepen :')
maar dan nog, als er een voorbeeld is van de nieuwe natuurlijke selectie, dan is het dit wel xD
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2008, 10:32
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Je reageert op posts van mij van meer dan een half jaar geleden, dus ik heb het even teruggelezen. Ik ben zeker voor strengere controle en straffen voor jongeren die alcohol drinken, maar dat maakt de verantwoordelijkheid van de horeca-ondernemer of supermarkt, in jouw geval, niet minder.
Nee, die mening deel ik hoor.
En ik zie nu pas dat je post van zo lang terug was.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2008, 13:19
Fish!
Avatar van Fish!
Fish! is offline
Citaat:
neej want een kind heeft pas vanaf 18 jaar eigen verantwoordelijkheid. Onder de 18 jaar heeft volgends de wet de ouders de verantwoordelijkheid.

Ik vind dat de Cafebaas vervolgt moet worden. Hij had de jongen moeten tegenhouden.
Ik vind het ook wel waarschijnlijk dat deze jongen alle 52 tequila's bij dezelfde barman heeft besteld.

Ik vind het een duidelijke zaak van eigen schuld, dikke bult.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2008, 13:29
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het ook wel waarschijnlijk dat deze jongen alle 52 tequila's bij dezelfde barman heeft besteld.

Ik vind het een duidelijke zaak van eigen schuld, dikke bult.
Err, heb je deze topic überhaupt wel gelezen padje?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:23.