Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2007 / VWO

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2007, 20:19
Crimson
Crimson is offline
ik ook, ben helemaal gesloopt, dus ga morgen gewoon beginnen en dan een mooie 6 uit de wacht slepen voor ak
Advertentie
Oud 29-05-2007, 21:13
Changshan
Changshan is offline
Verdeurie, nog anderhalve dag en nu al links die uit de lucht gehaald zijn in o.a. dit topic. Maar de meest belangrijke samenvatting heb ik geloof ik wel.
Oud 29-05-2007, 21:46
Lethe
Lethe is offline
Ik heb iets wat ik me opeens afvraag. ALs ik een 4 voor Engels heb, en twee vijven in mijn profieldeel, en ik herkans 1 vijf (wordt uiteindelijk een 6) dan heb ik dus een 4 buiten en een 5 in mijn profiel. Geslaagd?
Oud 29-05-2007, 21:55
LisaRowe
LisaRowe is offline
Citaat:
AllureV schreef op 29-05-2007 @ 22:46 :
Ik heb iets wat ik me opeens afvraag. ALs ik een 4 voor Engels heb, en twee vijven in mijn profieldeel, en ik herkans 1 vijf (wordt uiteindelijk een 6) dan heb ik dus een 4 buiten en een 5 in mijn profiel. Geslaagd?
Yep geslaagd, je mag namelijk 1 onvoldoende in je profieldeel hebben en eentje erbuiten. Heb je goed uitgerekend
Oud 29-05-2007, 21:57
Lethe
Lethe is offline
Aha oké. Waarschijnlijk wordt dat mijn scenario. In het beste geval
In het ergste geval ben ik meteen gezakt.
Oud 29-05-2007, 21:59
LisaRowe
LisaRowe is offline
Citaat:
AllureV schreef op 29-05-2007 @ 22:57 :
Aha oké. Waarschijnlijk wordt dat mijn scenario. In het beste geval
In het ergste geval ben ik meteen gezakt.
In ieder geval veel succes! Hoop dat je slaagt en niet te veel stressen he op de dag van de uitslag!
Oud 29-05-2007, 22:00
Lethe
Lethe is offline
Ik ga dood op die dag van de stress.... weet ik nu al
jij ook veel succes!
Oud 30-05-2007, 07:06
Milll
Milll is offline
Gaan jullie al die aardrijkskundige vaardigheden weer leren, zoals de werkwijzen (veranderen van schaalnivea, analyseniveau, enz)?
Oud 30-05-2007, 07:25
Milll
Milll is offline
Wow ik baal van mijn boek (Terra) Ik zit nu in de examenbundel opgaven te maken, en kom allemaal termen tegen die helemaal niet in mijn boek worden omschreven (denk aan functionele, homogene en nodale regio, nog nooit van gehoord )
Oud 30-05-2007, 07:44
Caps
Caps is offline
Ik ga vanacht gewoon een nachtje door met leren denk ik
Oud 30-05-2007, 08:37
carinasiri
carinasiri is offline
Heeft iemand een samenvatting van Vervoer en Ruimtelijke inrichting van de Geo?
Oud 30-05-2007, 10:08
Lethe
Lethe is offline
Ik heb wel een samenvatting gemaakt, maar ik heb wereldwijs. Het is wel een goede samenvatting, al zeg ik het zelf
Oud 30-05-2007, 11:07
lalaloveyou
lalaloveyou is offline
Citaat:
Milll schreef op 30-05-2007 @ 08:25 :
Wow ik baal van mijn boek (Terra) Ik zit nu in de examenbundel opgaven te maken, en kom allemaal termen tegen die helemaal niet in mijn boek worden omschreven (denk aan functionele, homogene en nodale regio, nog nooit van gehoord )
Ja, en in samengevat staan voor mij ook allemaal nieuwe begrippen, die dus wel gewoon heel belangrijk zijn en ook niet uitgelegd worden in mijn boek....
Oud 30-05-2007, 11:13
Maude
Maude is offline
Je moet altijd oorzaken/gevolgen/verbanden uit kunnen leggen he.. ik heb even opgezocht welke het zijn. kan iemand helpen met het woordverklaren

- Geef een demografische gevolg van …
- Geef een natuurlijke reden voor …
- Geef een fysisch-geografische oorzaak voor …
- Geef een sociaal-geografische verklaring voor …
- Geef een economisch motief voor …
- Geef een historische verklaring voor …
- Geef een politieke verklaring voor …
- Geef een sociaal-culturele verklaring voor …
- Geef een geologische verklaring voor …
Oud 30-05-2007, 11:27
Bob89
Bob89 is offline
Oh, gaat dit soms over de zogenaamde "dimensies"
Oud 30-05-2007, 12:13
Miroir
Miroir is offline
Aardrijskunde wordt echt lastig. Afgezien van het feit dat Actieve Aarde lastige materie heeft is het domein Politiek & Ruimte gewoon heel veel leerstof. Ik kan echt geen laag cijfer halen (laagste een 5,2) en dat is bijna onmogelijk als ik kijk naar de examens van vorige jaren.
Niet normaal hoe lastig sommige dingen zijn Je weet ze dan wel.. Maar dan weer net niet zoals in het correctievoorschrift staat. Dat wordt een avond blokken

@ Maude, een beetje googlen voor de dimensies doet wonderen:
de dimensies

De meesten staan onderaan de pagina

Laatst gewijzigd op 30-05-2007 om 12:21.
Oud 30-05-2007, 12:14
Maude
Maude is offline
Citaat:
Miroir schreef op 30-05-2007 @ 13:13 :
Aardrijskunde wordt echt lastig. Afgezien van het feit dat Actieve Aaarde lastige materie heeft is het domein Politiek & Ruimte gewoon heel veel leerstof. Ik kan echt geen laag cijfer halen (laagste een 5,2) en dat is bijna onmogelijk als ik kijk naar de examens van vorige jaren.
Niet normaal hoe lastig sommige dingen zijn Je weet ze dan wel.. Maar dan weer net niet zoals in het correctievoorschrift staat. Dat wordt een avond blokken

@ Maude, een beetje googlen voor de dimensies doet wonderen:
de dimensies

De meesten staan onderaan de pagina
ah dat is mooi dankjewel ik wist niet dat die dingen dimensies heetten... ik ben eigk helemaal niet zo bank voor ak.. ik hoef dan ook maar een 4 te halen en dat moet toch wel lukken ..
Oud 30-05-2007, 12:37
AnTiLiCiOuS
AnTiLiCiOuS is offline
ik knijp hem echt voor Aardrijkskunde hoor ! Actieve Aarde vind ik echt lastig en Politiek en Ruimte is een kwestie van veel leren...Ik heb de boekjes doorgenomen en lees ff Samengevat.. hopelijk komt het allemaal goed.. als ik maar boven de 2,9 uitkom....
Oud 30-05-2007, 12:49
Lethe
Lethe is offline
Nou, ik moet minstens een 5,2 halen! Ik maakte me er eerst niet zo'n zorgen om maar als ik jullie reacties hier zo zie
Sjee..
Oud 30-05-2007, 12:58
carinasiri
carinasiri is offline
Citaat:
AllureV schreef op 30-05-2007 @ 11:08 :
Ik heb wel een samenvatting gemaakt, maar ik heb wereldwijs. Het is wel een goede samenvatting, al zeg ik het zelf
Zou ik die toevallig mogen hebben? Staat toch dezelfde stof in als in de Geo neem ik aan.

Alvast hartelijk dank!
Oud 30-05-2007, 13:00
carinasiri
carinasiri is offline
en hoe kan je trouwens politiek en ruimte oefenen? Die komt volgens mij niet voor in vorige examens
Oud 30-05-2007, 13:20
Joycey
Joycey is offline
Ik heb ook nog een vraag:
Moeten we precies de ontwikkeling van de aarde weten, van Pangea tot en met nu? Van het precambrium tot nu zeg maar. Bij de Geo H4: Klimaat in het verleden, heden en toekomst.
Moet ik weten wanneer de zee laag stond en wanneer hoog en wat dit voor gevolgen had?
Oud 30-05-2007, 13:43
Goblinbear
Goblinbear is offline
Citaat:
Joycey schreef op 30-05-2007 @ 14:20 :
Ik heb ook nog een vraag:
Moeten we precies de ontwikkeling van de aarde weten, van Pangea tot en met nu? Van het precambrium tot nu zeg maar. Bij de Geo H4: Klimaat in het verleden, heden en toekomst.
Moet ik weten wanneer de zee laag stond en wanneer hoog en wat dit voor gevolgen had?
volgens mij niet, staat iig niet in de stofomschrijving
Oud 30-05-2007, 13:51
Lethe
Lethe is offline
Het beste kun je gewoon examenopgaven maken, desnoods met je boek erbij als je de stof nog niet helemaal beheerst. Het is in ieder geval een goede oefening.
carinasiri: ik wil je de samenvatting wel mailen, ik ben nu alleen even weg, maar ik ben rond 16:00 weer terug. Laat maar even weten via het forum
Oud 30-05-2007, 13:59
carinasiri
carinasiri is offline
zeer graag allure
Ik wacht wel even op je!
Oud 30-05-2007, 14:34
Strever
Strever is offline
Citaat:
Goblinbear schreef op 30-05-2007 @ 14:43 :
volgens mij niet, staat iig niet in de stofomschrijving
Waar staat de stofomschrijving?
Oud 30-05-2007, 14:35
lalaloveyou
lalaloveyou is offline
Kan iemand mij vertellen wat het demografische kenmerk "ontgroening en vergroening" inhoudt? Is dat de verjonging van de samenleving ofzo?

Soms is Google een goede vriend:

Ontgroening is het afnemen van het aandeel jongeren in de bevolking als gevolg van een afname van het geboortecijfer. Het gevolg van ontgroening is een toename van de gemiddelde leeftijd van de bevolking, en een toename van het aandeel werkenden op de totale bevolking.

Voor de geinteresseerden, vergroening is dus het omgekeerde.
Oud 30-05-2007, 14:40
Miroir
Miroir is offline
Citaat:
carinasiri schreef op 30-05-2007 @ 14:00 :
en hoe kan je trouwens politiek en ruimte oefenen? Die komt volgens mij niet voor in vorige examens
Je kan deze oefenen met de Vwo examens van 2004 (en 2003 en 2002), in 2005 en 2006 behoorde P&R niet tot de examenstof

Vwo examens hier
Klik op de link, dat is een site waar je de examens kan maken op onderwerp en de antwoorden staan rechts
Oud 30-05-2007, 14:42
maantje tuurt
maantje tuurt is offline
Aaargh wat zijn die boekejs verschrikkelijk saai vooral Vervoer & Ruimt. In. wat een onderwerp. Echt geen zin meer. Maar goed, ik hoorde dat het examen van de havo vandaag best pittig was, dus ben benieuwd...

o ja, moet je al die extra stof in die dossiers aan het einde van elk hoofdstuk nou ook heel goed kennen?
Oud 30-05-2007, 14:42
Miroir
Miroir is offline
Citaat:
AllureV schreef op 30-05-2007 @ 11:08 :
Zou ik misschien ook je samenvatting kunnen krijgen? Ik heb wel zelf een samenvatting van Actieve Aarde en die van P&R ben ik aan het maken. Maar aan V&V kom ik niet meer toe
Ik zal je een pm sturen met mn e-mailadres ok? ?
Oud 30-05-2007, 14:45
Verwijderd
Hey, je krijgt een atlas van de school, he? Lijkt me?

Ik ben trouwens nog steeds niet begonnen hihihiiii. Maar ik ga nu wel een oefenexamen maken ofzo.
Oud 30-05-2007, 14:46
lalaloveyou
lalaloveyou is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 30-05-2007 @ 15:45 :
Hey, je krijgt een atlas van de school, he? Lijkt me?

Ik ben trouwens nog steeds niet begonnen hihihiiii. Maar ik ga nu wel een oefenexamen maken ofzo.
Geen idee. Ik neem m toch maar voor de zekerheid zelf mee.
Oud 30-05-2007, 14:46
Miroir
Miroir is offline
Op mijn school moet je je eigen atlas meenemen Ik ga dus zo ontzettend overal briefjes hangen om mn atlas mee te nemen, dat was ik op mn laatste toets vergeten
Dat gebeurt me nu niet
Oud 30-05-2007, 14:51
ook hallo
ook hallo is offline
Ik heb nog nauwelijks geleerd, maar na ik die vragen heb bekeken zal dat wel niet zo heel veel uitmaken denk ik. Ga nog maar even klimaatveranderingen leren en daarna de andere twee boekjes goed doorlezen, je moet toch bijna alles uit bronnen halen of in de atlas opzoeken. En dan maar hopen dat ik die 4,5 haal
Oud 30-05-2007, 14:54
Verwijderd
Kenser, ik heb niet eens een altas. Althans, ik heb wel een atlas maar die is van de 50ste druk terwijl je tegenwoordig 51 of 52 moet hebben. En mijn broertje heeft 'm in beslag genomen en volkomen gesloopt dus de bladzijdes vallen er al uit als je d'r naar kijkt.

Ik ga maar even iemand bellen en vragen hoe het bij ons zit, maar anders ga ik wel wat vroeger naar school en jat een atlas uit de aardrijkskundelokalen ofzo.
Oud 30-05-2007, 14:59
lalaloveyou
lalaloveyou is offline
Haha, je kan er vast wel een van school jatten. Ik neem m zelf mee omdat mijn school volgens mij niet eens genoeg atlassen voor iedereen heeft ><

Ik heb ook niet super meer geleerd vandaag. Gebrek aan motivatie. Wel eventjes geoefend en da ging wel oke. Maarja, dat zegt niks over morgen natuurlijk...
Oud 30-05-2007, 15:16
Lethe
Lethe is offline
Haha, mooi wel dat ik mijn atlas meeneem.. oh oh oh mooi fraudemateriaal

carinasiri: I am back, durf je op het forum je emailadres te zetten? of heb je een vervangend hotmailadres of wat..
Oud 30-05-2007, 15:25
Milll
Milll is offline
Wat is automobiliteit??
Oud 30-05-2007, 15:28
maximeus
maximeus is offline
welke soorten vulkanen zijn er eigenlijk
Oud 30-05-2007, 15:29
Goblinbear
Goblinbear is offline
Volgens mij moet die 4.4 er nu wel inzitten.. Actieve Aarde ken ik heel goed en heb heel veel oude examens geoefend dus ik kap er mee Die van havo viel trouwens wel mee..heel veel inzichtvragen
Oud 30-05-2007, 15:29
Goblinbear
Goblinbear is offline
Citaat:
maximeus schreef op 30-05-2007 @ 16:28 :
welke soorten vulkanen zijn er eigenlijk
Stratovulkanen, schildvulkanen en spleeterupties
Oud 30-05-2007, 15:31
Lethe
Lethe is offline
Spleeterupties? Nooit van gehoord
Wel van hotspots, dat is toch ook een bepaald soort vulkaan.
Oud 30-05-2007, 15:32
Lethe
Lethe is offline
De inzichtvragen vind ik over het algemeen juist niet meevallen Goblinbear.
Oud 30-05-2007, 15:33
Goblinbear
Goblinbear is offline
Citaat:
AllureV schreef op 30-05-2007 @ 16:31 :
Spleeterupties? Nooit van gehoord
Wel van hotspots, dat is toch ook een bepaald soort vulkaan.
een hotspot is volgens mij een plek waar vulkanisme plaatsvind, maar waar ze op een andere manier ontstaan dan andere vulkanen. Want in mijn boek staat dat schildvulkanen zich vooral bij hotspots bevinden. Spleeterupties zijn breuken in de aardkorst waar magma uitvloeit, maar die is niet zo belangrijk geloof ik omdat ze bijna niet meer voorkomen
Oud 30-05-2007, 15:35
Goblinbear
Goblinbear is offline
Ja, maar bedoel dat de meeste mensen hem daarom ook pittig vonden Hadden ze heel goed en veel geleerd maar hadden ze er niks aan dat ze geleerd hadden omdat het allemaal inzicht was. Ik vond hem persoonlijk meevallen, maar dat verschilt natuurlijk ook per persoon
Oud 30-05-2007, 15:37
eefjee
eefjee is offline
Citaat:
Goblinbear schreef op 30-05-2007 @ 16:33 :
een hotspot is volgens mij een plek waar vulkanisme plaatsvind, maar waar ze op een andere manier ontstaan dan andere vulkanen. Want in mijn boek staat dat schildvulkanen zich vooral bij hotspots bevinden. Spleeterupties zijn breuken in de aardkorst waar magma uitvloeit, maar die is niet zo belangrijk geloof ik omdat ze bijna niet meer voorkomen
Een hotspot is een plek op aarde die bovenop een warme magmastroom zit. Dat komt dan uit de aarde zetten, en daardoor krijg je van die bergjes (domes). En aangezien de platen schuiven, schuiven dus verschillende plekken op aarde over die stromen, waardoor er vaak zo'n sliert aan eilandjes ontstaat. Zoiets was het geloof ik.
Oud 30-05-2007, 15:40
Lethe
Lethe is offline
Ja zoiets is het wel ja. Ik heb hier een definitie:

hotspot
Een puntvormige plek aan het aardoppervlak waar een geďsoleerde stijgende magmastroom stijgende door de aardkorst brandt. Op de zeebodem ontstaat hierdoor een lint van eilanden. Op het continent ontstaat een dome.

Maar wat is spleeteruptie?
Oud 30-05-2007, 15:41
eefjee
eefjee is offline
Een spleeteruptie is een breuk in de aardkorst waar magma uit stroomt.

Maar wat zijn nou geosynclinalen? Ofzo
Oud 30-05-2007, 15:43
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
AllureV schreef op 29-05-2007 @ 22:46 :
Ik weet niet of ik het goed begrijp, maar als je een 4 voor engels hebt en nog een onvoldoende (5) voor een ander vak dat in je profiel zit ben je gezakt, want engels zit bij iedereen in zijn profiel, er is alleen verschil tussen profielvakken (verplichte vakken + vakken die bij jouw profiel horen) en keuzevakken (vrije deel dat je zelf kiest)

toch?
Oud 30-05-2007, 15:44
eefjee
eefjee is offline
Citaat:
Larry Flint schreef op 30-05-2007 @ 16:43 :
Ik weet niet of ik het goed begrijp, maar als je een 4 voor engels hebt en nog een onvoldoende (5) voor een ander vak dat in je profiel zit ben je gezakt, want engels zit bij iedereen in zijn profiel, er is alleen verschil tussen profielvakken (verplichte vakken + vakken die bij jouw profiel horen) en keuzevakken (vrije deel dat je zelf kiest)

toch?
Volgens mij zijn Nederlands en Engels geen profielvakken hoor. Alleen bijv. economie, aardrijkskunde, wiskunde en geschiedenis ofzo. Maar Nederlands en Engels heeft iedereen, dus wordt gerekend tot het algemene (vrije) deel. Geloof ik.
Advertentie

Regels voor berichten