![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Over respecteren, was ik een paar posts geleden al uit: dat was een verkeerde woordkeuze, ik doelde meer op accepteren. Over die verdrinkende crimineel ben ik nu wel uitgepraat, ook al in eerdere posts proberen duidelijk te maken wat ik bedoel. Het lukt me niet, jammer. Kom er in pm nog maar eens op terug. Hier in dit topic ben ik klaar. @ joostje: hou je bek. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
serieus, als iemand je aanspreekt op je acties kun je niet gewoon gaan zeggen dat ze je beledigen en dan denken dant de kous af is (of wel, maar dan zou je dus stoppen met posten), het hele topic gaat juist over het verantworden van je gedrag en me dunkt dat je daar niet in geslaagd bent.
||
Verwijderd
|
Citaat:
want nogmaals de zaken liggen genuanceerder dan jullie ze maken.... ohno, nuance |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En dat heeft niks met gebrek aan formuleren te maken. Ik heb mijn best gedaan, en nu gooi ik de handdoek in de ring. Ieder zijn meug. En als ik ooit nog tot het donorschap overga, zijn jullie de eersten die het horen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Verder is het tekenent dat niemand vindt dat zijn vragen voldoende zijn beantwoord.
||
Verwijderd
|
Citaat:
1 gek kan meer vragen stellen dan 10 wijzen kunnen beantwoorden, laat staan als dat meer gekken worden..... Sorry, flauwe grap. Ik heb jullie vragen wel beantwoord, maar ( en ik begin te geloven dat jij of niet kan lezen, of te belabberd bent om even goed te lezen ) ik had al aangegeven dat ik niet inga op idiote verdraaiingen van mijn stellingen, en op idiote conclusies die door jullie zijn gedaan. Maar verrek ik ben ook niet echt consequent, want ik zou niet meer op dit topic ingaan ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dan is iedereen tevreden ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() En ja, iedereen automatisch donor maken is een beter eoplossing, maar daar willen het CDA en de Christenunie ook niet aal ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Ja dan hadden mensen maar op een redelijkere partij moeten stemmen ![]() Ik ben wel benieuwd naar de redenen waarom mensen geen orgaan donor willen zijn en het zijn heus niet alleen de religieuzen. Luiheid of gewoon niet houden van het idee dat mensen profiteren van je dood misschien? Er worden vooral in de VS veel grapjes gemaakt over artsen die het werk staken zodra ze horen dat je donor bent ^^ |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat ik bedoel is dat doodgaan normaal is. Denk je eens in wat er zou gebeuren als we íedereen, die 'eigenlijk' dood zou 'moeten' gaan levend kunnen houden. En dan heb ik het niet alleen maar over mensen die in leven blijven door donoren. Ik heb het ook over ziekten, ongelukken, geweld en oorlog, hongersnood, overdoses en iedere andere manier waarop mensen doodgaan. Doodgaan hoort bij het leven en persoonlijk ben ik alleen maar blij dat we niet iedereen in leven kunnen houden. En nu weet ik dat mensen dingen gaan zeggen in de trant van: "En als je nu zelf doodziek bent? Wil je dan niet geholpen worden? Wat als je zelf een nier nodig hebt, sla je die dan af?" En het antwoord is "natuurlijk wel", respectievelijk "nee". Zo hypocriet ben ik dan ook weer wel, maar dat heeft gewoon te maken met mijn will to live, zoals dat bij iedereen het geval is. Echter, als je even afstand doet van je gevoelens en rationeel gaat kijken naar wat wij eigenlijk proberen te doen, denk ik dat je het toch wel een beetje met me eens moet zijn.. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder was het stiekem toch wel een beetje om een punt te maken. Jij probeert te pas en te onpas Louis Armstrong te vertellen hoe slecht hij wel niet is omdat-ie weigert donor te zijn, om welke reden dan ook, terwijl het in mijn optiek helemaal niet slecht is om geen donor te zijn. And besides, hij wil geen donor zijn, period. Hij heeft helemaal geen verantwoording af te leggen tegenover jou. Uberhaupt tegen niemand, anyway. Zoals ik al zei, het is niet nodig iedereen levend te houden. En begin alsjeblieft niet te reageren alsof ik één of andere debiel ben die niet kan nadenken. Ik kan genoeg redenen verzinnen waarom mensen elkaar in leven proberen te houden, waarom iemand per se wil blijven leven en dat gevoelens van mensen niet weg te denken zijn wanneer het gaat om familiegevallen of vrienden. Natuurlijk zou ik iemand uit het water redden, natuurlijk vind ik het vreselijk als duizenden mensen doodgaan van de honger, en ja ik ben zelf wél donor en ik snap dat mensen mijn organen goed kunnen gebruiken als ik dood ben, maar dat neemt niet weg dat ik, wanneer ik van een afstandje bekijk waar wij als mensheid mee bezig zijn, ervan overtuigd ben dat het niet goed/slim is om tegen heug en meug in iedereen maar levend te houden. Niet dat ik anders moet verwachten, maar ik kan er met mijn hoofd niet bij dat jij gewoon niet wil snappen waar ik heen wil. Of misschien wil je het niet. Laatst gewijzigd op 29-05-2007 om 20:37. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Eigenlijk ben jij op dit moment ook een moordenaar omdat je níet dood bent, waardoor je op dít moment je organen niet kan doneren aan iemand die ze nodig heeft. Zie je hoe krom dat is? Iemand is geen moordenaar omdat-ie weigert zijn organen te doneren wanneer hij dood is. Ben ik een moordenaar omdat ik weiger al mijn eten naar Afrika te sturen? Ben ik een moordenaar omdat ik geen bloeddonor ben? Wat een afgrijselijk stomme manier om te discussieren. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ben ik een (toekomstige) moordenaar als ik in de auto stap? Ben ik een moordenaar als ik voedsel eet? Ben ik een moordenaar als ik een huis koop? Ben ik een moordenaar als ik in het buitenland gaat wonen, daarom geen belasting meer aan nederland betaald, wat ze niet kunnen stekken in ontwikkelings samenwerking? Ben ik een moordenaar als ik niet lid wordt van Greenpeace? Ben ik een moordenaar als ik niet bij de Flying docters werk? Ben ik een moordenaar als ik leef? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ik weet zeker dat het héél slecht met de wereld gesteld zal zijn op de dag waarop we iedereen met ziekten, honger, oorlog, ongelukken en alle andere nare dingen waaraan mensen dood kunnen gaan, levend kunnen houden en ouderdom de enige doodsoorzaak wordt. Dat mensen dood gaan is een goed iets. En dan heb ik het niet over individuele gevallen, want het is nooit 'goed' om een familielid of een vriend te verliezen. Ik jank ook wanneer ik een dierbare kwijtraak. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En Louis Armstrong heeft met zijn post over de slechte nier en lange wachtlijst mijn vooroordeel over hem bevestigd die ik kreeg nadat ik voor het eerst zijn avatar zag.
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Laat ik het anders stellen. Misschien probeer ik niet eens een punt te maken, ik snap er gewoon geen fuck van. Mensen worden geboren, mensen gaan dood, waarom nou koste wat het kost mensen in leven proberen te houden? Het klinkt me allemaal nogal onnatuurlijk in de oren. Citaat:
Ik neem aan dat je doelloos lijden bedoelt? Zo ja, dan ja. Dat is wat ik bedoel. Laat ik zeggen dat ik vind dat er op dit moment al veel te veel mensen zijn in de wereld, waardoor vóóral de dieren en de natuur (same thing, I know) onder lijden. Laten we met z'n allen nog meer vervuiling veroorzaken, diersoorten mishandelen en uitmoorden en gezellig nog meer bebossing en oerwouden vernietigen omdat we ruimte nodig hebben of de ene houtsoort mooier vinden dan de andere. Wij, de mensheid zijn al goed op weg om deze wereld te vernietigen, IMO. Citaat:
Laatst gewijzigd op 30-05-2007 om 01:03. |
![]() |
||
Citaat:
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ga naar http://www.donorregister.nl/pdf/donorformulier.pdf Kruis keuze 1 aan en verder niets, print het uit, onderteken en stuur het formulier in. Voila, weer een beetje gewicht in de schaal om de donorshow te stoppen. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het wordt weer eens de hoogste tijd dat er een goeie voorlichtingscampagne op touw gezet wordt, want ik vind het ronduit belachelijk dat mensen hier zo dom mee om gaan. En bovendien moet een opt-out systeem opgezet worden om al die 'niet aan toegekomen' eikels af te vangen. Wat betreft de PvdA: geen enkele partij die niet achter een opt-out systeem staat heeft recht te klagen over een "Donor show". |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Financiële beloning voor registratie als orgaandonor? :DELICIOUS | 21 | 30-10-2011 22:34 | |
Films, TV & Radio |
BNN's grote donorshow Verwijderd | 133 | 13-06-2007 18:49 |