|
|
Bekijk resultaten poll: Moet de grote donorshow doorgaan | |||
Ja, zo kan duidelijk gemaakt worden dat er wat verbeterd moet worden |
![]() ![]() ![]() ![]() |
50 | 70.42% |
Nee, dit gaat echt te ver |
![]() ![]() ![]() ![]() |
21 | 29.58% |
Aantal stemmers: 71. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En de twaalfjarigen die dat formulier aanvragen, weten wel wat het inhoudt, anders zouden ze uberhaupt niet op het idee komen om dat formulier aan te vragen, lijkt me. De twaalfjarigen die het niet weten, die vragen ook geen formulier aan, dus die nemen die beslissing niet. |
![]() |
||
Citaat:
Verder is wat je nu bespreekt de meest groteske luchtfietserij. Als er ergens een probleem bestaat, dan is het dat 12-20 jarigen geen ruk weten over orgaandonatie en het ze zo mogelijk nog minder interesseerd.
||
Citaat:
||
Ik vond het echt een geweldige stund
![]() Enige wat ik wel een beetje jammer vind is dat er niet verteld is wat zo'n donorprocedure inhoud als je ervoor in aanmerking zou komen aangezien ik denk dat veel mensen ook gewoon bang zijn dat het kan voorkomen dat ze nog leven etc. Daar even ruimte voor gemaakt zou denk ik wel goed geweest zijn, dan verminder je die angst en heb je meer kans dat mensen toch ja zeggen. Het is ook eng, laten we wel wezen en ik denk dat veel mensen daarom ook nee zeggen of het uberhaupt niet invullen. Citaat:
Het is ook echt heel moeilijk om als een familie zwaar tegen zou zijn het dan toch maar te doen omdat de patient wel ja gezegd heeft. De familie zit er ws al bij en dan ga je iemand zo weghalen? Is niet zo makkelijk allemaal. Mensen waren er bij ons ook erg over verbaast, maar ik kan het wel snappen.
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik ben benieuwd hoeveel mensen er nou vantevoren vanaf wisten ![]()
Laatst gewijzigd op 04-06-2007 om 20:48. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
En hij zeikt niet |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En bijv. die Anne-Claire, die dan als eerste 'afviel', die teleurstelling moeten spelen op dat moment... |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Verder is dat totaal geen oplossing. Voor elke levende donor maak je tevens een potentiële nierpatiënt, want met 50% nierfunctie moet je al erg oppassen hoe je leeft om het niet fout te laten gaan. Eventjes naar de snackbar lopen en daar een frietje dat onder het zout zit eten is dan al vrij snel geen optie meer. Te veel zout/natrium, slecht voor je nier. Wat nodig is, is meer donoren, desnoods te vuur en te zwaard, maar andere dingen helpen gewoon niet.
||
Citaat:
Ja, als er iets met die ene nier gebeurt heb je wel een probleem. Maar in principe kan je gewoon een volledig normaal leven lijden. Natuurlijk zal je je aan het begin wel even kut voelen, maar het is ook gewoon geen kleine operatie om hem eruit te halen. Imo is het gewoon logisch dat er weinig mensen zijn die hun nier anoniem afstaan. (en daarbij hadden ze bij BNN gelijk, als meer mensen donor worden dan kan het probleem voor een heel groot deel gewoon door dode donoren opgelost worden)
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
De Grote BNN Donor Show kalinho | 251 | 14-06-2007 14:42 |