![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat ik ook wel typisch vind is dat Adam en Eva ook naakt waren in die grote tuin en zij schaamden zich niet.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En zo 'n bijna-doodervaring... kan ik dat zien alsof je bewustzijn voor een deel is uitgeschakeld?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarnaast praat je niet eens terug. En als je al niet eens weet wat een k-hole is, moet je terug naar je gebruiksperiode en opnieuw leren. edit: Dit is dus deadlock, dr00l was hier nog ingelogd, excuzes. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
uhm, werkelijkheid is gewoon wat jouw hersens van alle input die je krijgt maken, dus ja ik geloof dat her andere werkelijkheden zijn, ik geloof dat dagelijks iedereen zich in verschillende werkelijkheden bevindt. zo'n bijna doodservaring kun je zien alsof je bewustzijn veranderd is ja, maar om nou te zeggen uitgeschakeld.. nee niet echt je bent je gewoon bewust van andere dingen, en je bent wel heel je ego kwijt en denkt niet zo veel meer na over je "ik" en bent ook behoorlijk verlangenloos. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
1 stimulerend, verdovend of hallucinerend middel hal·lu·ci·na·tie (de ~ (v.), ~s) 1 waanvoorstelling |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je zit dichterbij de waarheid dan je denkt (tenminste.. als je t bekijkt van uit mijn standpunt). Ik geloof namelijk idd niet dat God zich openbaart aan zij die zich laten verleiden door Aardse dingen ;x. Ergo allen die denken dat zij God hebben gezien onder invloed van iets, hebben nooit de echte en ware God gezien. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Waarom zou God zich openbaren aan een stel junkies als er op de wereld anderen rondlopen die wel een Godsvruchtig leven leiden? |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
En daarom moeten wij nu zondeloos leven, anders is Jezus voor niets gestorven ;x. Bijbelles nr 1 ofzo. |
![]() |
||
Citaat:
Maargoed, waarom zoek je hier bevestiging? Je zegt dat het niet boeit of je zondigt omdat je in jezusssss gelooft. Nou, lekker doorzondigen dan he.
||
![]() |
Citaat:
Klein voorbeeld: Sommige mensen kunnen niet omgaan met geweld dat zij op tv zien en weten van zichzelf dat zij daar agressief van worden. Als deze mensen dan toch bewust gaan kijken, dan moeten zij daar zelf verantwoording voor afleggen naar God. Voor hun is het kijken al een zonde. Anderen kunnen wel positief omgaan met geweld dat zij op tv zien en beschouwen dat als ontspanning. Jezus omschrijft ook dat een zonde die je bedenkt, in je hart al begaan is. Over drugs heb ik tot nu toe niets kunnen vinden in de bijbel, maar volgens anderen zou er wel een enkel versje over geschreven staan. Daar zou staan dat het afgeraden wordt dat men middelen gebruikt die het geweten beïnvloeden of zoiets. We moeten er natuurlijk ook rekening mee houden dat God de hennep, papaver, coca-planten, paddo's, enz. zelf geschapen heeft. Zo werd Adam in een diepe slaap gebracht, zodat God hem één van zijn ribben kon verwijderen, waaruit Hij dan Eva vormde. Mij lijkt dat Adam onder narcose was. Ik weet bijv. wel dat Jezus ook water in wijn veranderde op een zekere bruiloft en dat Hij dit deed zodat de mensen zich konden vermaken. Dus niet om je lazarus te drinken, maar om aangeschoten te zijn. Ook het onderscheid tussen ladder-zat en aangeschoten lijkt me weer moeilijk te kwalificeren, omdat dit ook weer voor ieders eigen geweten is. Verder is er nog een tekst in het nieuwe Testament in de Efeze-brief, het 4e hoofdstuk vanaf vers 17 en verder. Daar wordt geschreven over een verduisterd verstand en ook over mensen die ongevoelig kunnen zijn. En ook over begeerten van de verleiding, maar mij lijkt niet dat het hier alleen over drugs gaat, maar het lijkt me wel mogelijk dat drugs daar een oorzaak van kunnen zijn. Ik persoonlijk heb wel veel positieve ervaringen met drugs. Toch zou ik een ander niet meer aanraden om drugs te gaan gebruiken. Zelf wil ik ook nooit meer drugs gaan innemen, omdat ik weet dat de drugs over mij zullen gaan heersen. Ik heb nu ook aan mezelf ontdekt waarom ik die drugs vroeger altijd nam. Ik wil leren om mezelf lief te hebben. Met de kennis die ik tot nu toe over drugs en de liefde heb, kan ik nooit bij God verantwoorden om weer te gaan gebruiken. Voorheen kon ik dat wel bij God verantwoorden doordat ik niet geheel wist waarom ik gebruikte en waar ik dus aan begonnen was.
|
![]() |
|
|