![]() |
||
Citaat:
Kom jij wel es buiten de deur of heb je al je ideëen puur vanuit de theorie geconstrueerd?
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Iemand is meer dan alleen dergelijke voorkeuren, alleen daardoor kun je niet oppervlakkig zijn. Lees eens meer posts van bepaalde mensen, dan kom je al meer tot een 'overall' oordeel. Iemand op één opmerking/voorkeur/... veroordelen zou je ook oppervlakkig kunnen noemen. Bovendien is Morgan alleen maar eerlijk, daar is toch niets mis mee? Psychiatrie heeft hier trouwens niet zoveel mee te maken... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De opmerking mbt "Rotterdam vind ik nou niet bepaald een uithoek" snap ik niet...er is niemand die dat zegt. |
![]() |
|
![]() |
Dangaan we toch weer ontopic? Waarom denk je zelf dat ze jou alleen als beste vriend zien? Heb je daar zelf een idee over? (Rotterdam is wel prima hoor, woonde eerst middenin de oude haven, toen naar zuid gegaan om met vrienden in een huis te gaan wonen maar wil toch weer naar het centrum/kralingen).
Laatst gewijzigd op 03-08-2007 om 19:07. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Maar goed, ik vind vaak ook genoeg mensen aantrekkelijk waarvan mijn vriendinnen zich afvragen of ik m'n ogen in m'n zak heb. Ik vind zelfs met enige regelmaat mensen aantrekkelijk die ik niet eens knap vind, puur omdat ze een geweldige uitstraling hebben of vreselijk ondeugend kijken. Maar dat wil niet zeggen dat er geen mensen zijn die ik per definitie niet aantrekkelijk vindt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Praganonut, je hebt zelfvertrouwen nodig, kracht, en een duidelijk idee over wie je bent of wie je wil zijn. Een grote bek hoef je niet te hebben om meisjes te krijgen, en je hoeft evenmin stoer te doen. Het belangrijkste is naar mijn idee de indruk te wekken dat je niet nodig hebt of op zoek bent naar wat een meisje heeft. Je moet in eerste instantie onverschillig zijn in je contact met meisjes en niet je best doen om zo aardig mogelijk gevonden te worden. Daar hoef je helemaal niet op te letten. Je bent namelijk al aardig, dat zijn de meeste mensen, en extra aardig doen is alleen amar een turn-off. Gaat met nieuwe meisjes om zoals je met je vrienden omgaat..auwehoer, lach en zorg dat je het tof hebt met er. Je hoeft niet meteen over allemaal boeiende onderwerpen te praten of gezamelijke interesses uit te zoeken, kijk eerst maar eens of je het uberhaupt leuk hebt met er. Je moet meisjes benaderen vanuit het idee dat jij wil uitzoeken of zij voldoen aan jou eisen, niet andersom. Gebruik zelfspot, spot met hun maar bewaar in het begin enige afstand. Geef ook niet te snel je oordeel over hoe je de ontmoeting vond.. laat ze er maar over nadenken.. maak qua gevoelens geen open boek van jezelf.
|
![]() |
|||
Citaat:
Verder is het dat vrouwen gewoon aanvoelen dat ik een goede prater over privezaken. Ik hoef niet eens wat te zeggen of ze komen naar me toe en gaan hele levensverhalen vertellen(Kan je vertellen dat 8 op de 10 over de liefde gaat). Meer zelfvertrouwen kan inderdaad.) Citaat:
Ik gebruik alles wat hierboven staat, maar ik denk dat te gesloten overkom, naderhand bekeken. En als ik interesse in een persoon heb probeer ik wel afgemeten afstand te houden(niet te ver). Maar dan lullen ze weer over privezaken en dan kom ik op de kutladder. |
![]() |
||
Citaat:
Hmm, Rotterdam vind ik allang niet meer prima. Gezelligheid is weg en een kutmentaliteit heerst er in de stad. Is er alleen te vinden bij een parade of Feyenoord heeft een keer gewonnen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Daarnaast kijk je naar gezondheid. We vallen op gezonde, normale mensen. Normaal is hierin afgeleid van het feit dat wij een ongezond iemand afwijkend vinden. Met een ongezond (wat uiteindelijk neer komt op: afwijkend) persoon is de kans dat je kinderen volwassen worden minder groot. Een vrouw met zeer smalle heupen zal evolutionair gezien niet zoveel kinderen kunnen baren. Een man met zeer smal torso en slappe spieren zal ons niet kunnen beschermen. Etc. De voorkeur voor op wie we verliefd worden stamt dus zeker af van onze evolutie en zit in ons instinct. Wat Morgan ook zegt, we denken daar niet bij na, we vinden dat gewoon geil. We vallen op personen die hier aan voldoen, zonder dat we ons bewust zijn bij al deze eisen. Het bepaalt op wie het hart valt, maar uiteindelijk is het hart dus niet zo heel veel meer dan een doorgeefluik van het instinct.
||
![]() |
Citaat:
Verder doe je niet wat ik schreef, want je bent helemaal niet bezig om uit te zoeken of meisjes aan jou eisen voldoen. Je laat ze namelijk lekker praten en ze voelen zich blijkbaar aangemoedigd. Uitzoeken of meisjes iets voor jou zijn houd natuurlijk ook een meer actieve bijdrage waarin je uitdaagt, prikkelt, etcetera. Dit soort gedrag laat een meisje misschien ook merken dat je niet de eerste de beste luisterende gast bent die ze zo kunnen krijgen. Erg veel praten is niet goed, maar een 'luisteraar' zijn is een typische manier om een solicitatie te doen naar de positie van een 'beste vriend' of, nog erger, het broertje. |
![]() |
||
Citaat:
Tot nu heb ik alleen maar adviezen gekregen die welleens waar goedbedoeld zijn maar die zijn niet zoals ik het had bedoeld. Dat ervoor de rest meningsverschillen hier worden uitgevochten is voor mij een nog grotere raadsel.. Ik heb duidelijk aangegeven hoe ik aangaande de liefde ernaar kijk. Dat er aantal reacties zijn waarmee ik niets kan in de trant: alleen van bil gaan... Ja, dan botst dat. Ik heb tot nu toe aan 1 reactie duidelijk iets aangehad(wil niet zeggen dat ik per definitie tegen alles onwelwillend sta). |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|||
Citaat:
Maar voor de rest heb je wel gelijk ![]() Maar ik ben geen uitdagende prater... ik kan niet met iemand praten zonder dat ik hele verhalen opsteek met alle details erin die ik bedoel. VB: ik kan geen grappen vertellen omdat k het veelste lang maak ookal zijn het maar 3 zinnen. Citaat:
Maar ik snap je wel enigsinds en dit is ook wat ik eigenlijk bedoelde. Ik kwam het alleen nog niet tegen ![]() Snap het alleen nog niet hoe ik het wel goed moet doen. Ik ben niet zo'n geraffineerde prater. Laatst gewijzigd op 05-08-2007 om 21:16. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Als wijs en sexy man
![]() ![]() Zoiets als "jezelf zijn" of "je ware ik" bestaat niet tot nauwelijks! Het begrip "persoonlijkheid" verraadt dat al enigzins, je zou het ook kunnen lezen als: "Wees de persoon op wie je wil lijken". Noem het nep of whatever....maar dan mis je het punt, want wat zou dat "echte" dan moeten zijn? De meeste "gezonde" mensen zijn erg veranderbaar en niet tot nauwelijks concreet, daarmee is heel veel gezegd. Hoewel er natuurlijk altijd sprake is van een bepaalde natuurlijke aanleg, kan jij nog wetenschappers die aanleg tot in de details weten, slechts in grote lijnen valt er wat over te zeggen. Dus hou alsjeblieft op met te denken dat je weet wie je eigenlijk bent, want dat weet je per definitie niet. Je kan slechts een beschrijving geven van hoe je nu bent, daar zit een wezenlijk verschil in! Jij moet gaan werken aan jou "persoonlijkheid", ofwel die eigenschappen die jou vormen. Eigenschappen die veranderbaar zijn en waar jij invloed op kan uitoefenen. Mijn tip : zoek een rol uit waar jij je prettig bijvoelt, let wel dat is dus een rol die ervoor zorgt dat jou doelen worden nagestreefd. Op het moment voldoe je hier op een bepaald gebied kennelijk niet aan. Ik vraag je dus niet om drastisch te veranderen, ga gewoon voor jezelf na wat je graag beter zou hebben, op wie je meer zou willen lijken. Het is belangrijk dat die rol natuurlijk aanvoelt, ga dus zeker niks forceren. Wat ik daarmee bedoel is dat je langzaam naar die rol moet toe werken, door bewust op je gedrag te letten en het te corrigeren waar het nodig is, totdat je op een gegeven moment geen correctie meer nodig hebt en je prettig voelt op het desbetreffende gebied. Wat heel duidelijk is dat je in bepaalde opzichten een te negatieve instelling hebt. Kijk naar je post hierboven en lees zelf maar hoe vaak je schrijft "ik kan niet". Iets dat helemaal niet hoeft te kloppen, omdat zeker op sociaal vlak mensen heel erg kunnen veranderen. En nog veel belangrijker, je moet ook beseffen dat je met een sociale omgeving te maken hebt die feedback op jou gedrag geeft. Algemeenheden zijn dus niet voor niks "algemeenheden", snap je? Ga dus niet denken dat jij het beter weet dan de massa.... ![]() Dit stukje besef is denk ik voor jou genoeg. Weet dat jij de regisseur bent van je eigen persoonlijkheid en niet andersom. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Speel het spel en durf het te spelen! (Copy right protected wisdom from Boebsie, the true player ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Alles wat alleen maar past in hoe je nu al doet ed? Dan kan je het, denk ik, beter zelf uitzoeken, want niemand behalve jij zelf kan dingen zeggen die exact passen in hoe jij tegen dingen aankijkt. Er zijn genoeg mensen hier die reageren vanuit een ander oogpunt dan 'alleen van bil gaan' waarvan jij op de reacties toch reageert zoals Bartezz zegt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Waarom ik hem duidelijk probeer te maken dat er niet zoiets is als je "ware ik"? Het lijkt alsof zijn perceptie op het "zijn" niet klopt en die van jou ook niet. Jij vergeet ook dat je je gedrag reflecteert op anderen en jou gedrag wordt gevormd door anderen. Dus hou daar ten allen tijde rekening mee. Uitspraken als "je bent hoe je bent" slaan op pannenkoek. Want wanneer ben je puur zoals je hoort te zijn....? Weet je wanneer je vrij compleet ben als persoon, wanneer je een identiteit hebt gevonden waar je het gevoel hebt dat de omgang met de mensen waarmee je contact wil hebben vlotjes verloopt. Een persoonlijkheid waar je nauwelijks inspanning hoeft te leveren en je prettig voelt in de sociale omgeving waarin jij wilt verkeren. Ik probeer hem duidelijk te maken dat hij zelf invloed kan uitoefenen op hoe je in elkaar zit. Uitspraken als "ik ben nou eenmaal zo", dat is gewoon een "kapstokje" om niks aan jezelf te willen doen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
En idd aspecten als communicatie zou je kunnen trainen door er iets bewuster op te letten en te testen wat voor jou werkt. Waarom ik hierop zo hamer omdat ik het gevoel hebt dat Praganout denkt dat als ie iets aanpast hij niet trouw is aan zichzelf. Dat is naar mijn mening klinkklare onzin. Laatst gewijzigd op 06-08-2007 om 09:57. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Ja dat is idd onzin, je verraad jezelf niet als je veranderd.. |
![]() |
||||
[QUOTE]Boebsie schreef op 06-08-2007 @ 01:51 :
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Maar ik ben weldegelijk in voor veranderingen in het algemeen. Dus perfectioneren. Bottomline: hier moet ik nog even over nadenken voor dat ik nog een verdere reactie erop geef. |
![]() |
|
![]() |
Moeders bekende 'blijf jezelf' advies klinkt mooi maar de interpretatie ervan is wat mij betreft vaak veels te rigide. Het lijkt mij belachelijk dat mensen zichzelf niet mogen veranderen. Je blijft pas niet jezelf als je interesses veinst en allerlei dingen beweert die niet waar zijn. Maar als je bijvoorbeeld meer prikkelende en uitdagende opmerkingen gaat maken hoef je in principe niks te veranderen aan je interesses, moraal etc.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ga maar geen rare trucjes toepassen je bent zoals je bent. Je moet alleen bij jezelf blijven en niet te hard je best gaan doen. Je kan ook denken dat je een beste vriend wordt gevonden en zoekt daarbij automatisch de meisjes die je hierin bevestigen. De meisjes die je leuk vinden zie je over het hoofd
|
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|