![]() |
||
Citaat:
Terecht dat er met afkeuring op werd gesproken dus. Wat moet je als moslim hiervan denken als de regering zich daarover zou gaan beraden? Lijkt me ook niet de bedoeling dat mensen onnodig angst en haat word aangejaagd.
|
![]() |
||
Citaat:
Anyway over de rest van je post: Wilders doet aangifte tegen rapper DEN HAAG - Geert Wilders zal zo snel mogelijk aangifte doen tegen rapper Appa, die vrijdag in dagblad De Pers zegt het niet erg te vinden als iemand Wilders 'een kogel door zijn kop schiet'. Dat liet een woordvoerder van Wilders' Partij voor de Vrijheid vrijdag weten. ANP Appa, die naar eigen zeggen een grote groep moslimjongeren in achterstandswijken vertegenwoordigt, zegt in De Pers: "Als ik Wilders ooit tegenkom, is 'ie van mij. Ik zweer je, ik pak hem aan. En er zijn meer mensen bij wie die behoefte groeit. Men moet niet raar opkijken als Mohammed C. binnenkort opstaat. Als iemand een kogel door zijn fokking kop schiet, vind ik dat niet erg." Wilders voelt zich bedreigd door de uitlatingen van de rapper. http://www.nu.nl/news/1190204/11/Wil...en_rapper.html Pathetische rapper dat het volgende bericht meteen weer in het niet doet: Moslim Raad nodigt Wilders uit voor 'constructieve dialoog' RIJSWIJK - De Nederlandse Moslim Raad heeft Geert Wilders en diens partij PVV uitgenodigd voor een "constructieve dialoog" om de polarisatie en gevoelens van angst in de Nederlandse samenleving te bestrijden. ANP De raad begrijpt de zorgen van Wilders en de vele Nederlanders die op zijn partij hebben gestemd, maar meent dat de PVV-leider de Koran niet de schuld kan geven van gewelddadige acties van individuen of groepen. Met de uitnodiging reageert de raad op het pleidooi van de PVV-leider voor een verbod van de Koran. Het samenwerkingsorgaan van moslimorganisaties van diverse pluimage heeft Wilders in het verleden vaker voor een gesprek uitgenodigd, maar de PVV-leider is daar nooit op ingegaan. Toepassing Moslims geloven dat de Koran veertien eeuwen geleden werd geopenbaard, schrijft de raad. Ze lezen hun heilige boek daarom ook in de geest van de tijd waarin de profeet Mohammed heeft geleefd en streven naar een toepassing die recht doet aan de huidige tijd. Kritisch In de Koran vinden moslims de aansporing en handreikingen om met respect en vreedzaam samen te leven met geloofsgenoten en met niet-moslims, ook mensen die de islam kritisch benaderen. Daarom vindt de raad de verdieping van de discussie noodzakelijk om te komen tot een genuanceerd beeld van de islam, de Koran en de leefwijze van moslims. http://www.nu.nl/news/1189411/11/Mos...ialoog%27.html
||
Citaat:
Geloven mag je zoveel beledigen als je wilt, tot het moment dat allah, god of whoever ze destijds ook verzonnen, op het politiebureau binnen loopt om aangifte te doen van belediging. Het is juist een perfecte vergelijking omdat het de absurditeit van de lange tenen omtrent geloofskritiek laat zien.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat is geen boek waar mensen waarde aan hechten. De Koran, en al die religieuze boeken wel. Daarnaast, ook @ Joostje: jouw vrijheid eindigt waar die van een ander begint. Een hele oude stelregel van mijn oma zaliger, die ik helaas zelf ook niet altijd toepas, maar die te maken heeft met het respecteren van andere mensen. Ik ga toch ook niet jouw moeder de hele tijd het leven zuur maken door haar lastig te vallen met nonsens over haar mislukte zoon, of haar vadsige lelijke lijf? Om maar een voorbeeld te noemen, die wel rechtstreeks verband houdt met respect, in tegenstelling tot een loze toevoeging van een of ander boek van Reve. En nee: voor een dergelijke stelling, is geen wetboek nodig, of een 'wetenschappelijke' onderbouwing nodig, als mensen nu eens wat opener met elkaar omgaan dan is een Wildersfreak helemaal niet nodig. Overigens: die rappersukkel geeft mij in mijn aversie tegen rap weer eens groot gelijk: het is en blijft kutmuziek, die de term muziek niet zou moeten krijgen. ![]() Laatst gewijzigd op 10-08-2007 om 10:35. |
![]() |
||
Citaat:
Als sommige mensen zo weinig eigen identiteit en zulke lange tenen hebben dat ze zichzelf daardoor beledigd voelen is hun probleem. Als we daar rekening mee gaan houden dan ben je het stadium "schrap het woord neger uit de Van Dale" al lang voorbij.
||
Citaat:
neuh boeken horen nooit verboden te worden, hoe verwerpelijk de content ook is.
||
![]() |
Citaat:
Hoezo mag iemand als Geert Wilders dan niet vanuit zijn overtuiging opmerkingen maken jegens de Koran of welk geloof dan ook? Dat is precies het probleem: mensen als de paus maken soms de meest verwerpelijke opmerkingen richting homo's en dergelijke, maar niemand durft het om op het matje te roepen omdat hij de ideologie van een stel holbewoners adoreert ![]() Ik vind het meer dan belachlijk wat Scheet Wilders voorstelt, maar hij heeft het volste recht om vanuit zijn overtuiging opmerkingen te maken. Zekers als we het in relatie brengen met wat gelovigen allemaal wel niet scanderen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zie het voordeel er niet van in. Echt niet. Leuke vrijheid is dat. Ik neem aan dat jij het dan ook niet erg vind als moslims jouw moeder elke dag voor bejaarde ongelovige hoer uitmaken, en haar het liefst zouden willen vermoorden? Dat is dan ook hun vrijheid. Moet maar kunnen. Of je vader een ongelovige hoerenloper. Is ook een vrijheid die ik mag hebben En ik mag jou dan ook uitmaken voor hoerenzoon, toch?? Volgens diezelfde vrijheid. Laten we dat dus maar niet doen. Is onnodig kwetsend en storend. Snap je mijn punt zo? |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Het kan ook best beledigend zijn als gelovigen beweren dat ik of mijn familie zal branden in de hel, maar dat is hun overtuiging en ik heb dat te accepteren. Ik ben het er mee eens dat we ten alle tijden moeten proberen om respect voor elkaar op te brengen. Maar ik zie niet in waarom Geert Wilders onrespectvol is als hij pleit voor een verbod van de koran? Hij heeft dat recht, maar zal gelukkig nooit het recht krijgen om zijn voorstel te praktiseren. Laatst gewijzigd op 10-08-2007 om 11:58. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Want, ik zou me er nog iets bij kunnen voorstellen als hij alle religieuze materiaal zou willen verbieden, maar nee, hij moet weer een bepaald geloof eruit pikken. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() alleen krijgen die minder aandacht. Helaas is Geertje Wilders zelfbenoemd politicus. Zelfbenoemd, want iets constructiefs heb ik hem nog niet op kunnen betrappen. Overigens: het was de overtuiging van Hitler dat de Joden verderfelijk waren, en aldus ook hun bijbel ( ik ben toch verrek nog an toe vergeten hoe dat ding heet ) verderfelijk was. Vervang Hitler door Wilders, en Joden door moslims, en je hebt hetzelfde soort gebral |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Maar: Ja, dat mag. Citaat:
Humor overigens dat jij of all people, vlak na het vergelijken van Wilders met Hitler, appelleert aan respect voor anderen. Hoe hypocriet wil je het hebben?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Humor?? Integendeel beste jongen, het valt me op dat het vergelijk er is. Helaas. Moet ik daaraan toevoegen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je mening uiten, op een manier waar de honden nog geen brood van lusten, en dan bang achter brede gorilla's de straat over moeten, omdat je weigert op een normale manier te communiceren. Lijkt me nauwelijks een leven. Ik pleit dan ook voor een gedwongen ontslag voor Geertje Wilders, en levenslange opsluiting in een TBS kliniek, voor zijn eigen veiligheid, en voor het goede humeur van het hele land |
![]() |
||
Citaat:
![]() Serieus, ik heb niets tegen die man. Maar volgens mij WACHT hij vol smart op de volgende aanslag op hem zodat hij kan gaan miepen over moslims. Dit is gewoon vragen om haat en geweld, je uitspraken als een belediging brengen en dan verwachten dat er niets gebeurt. Die peroxide-Limbo zaait gewoon haat, hij is geen haar beter dan die moslim-extremistische haatzaaiers in Engeland. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bovendien haal je de quote uit zijn verband. Moet je echt eens mee ophouden. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Wellicht dat jij graag teksten ziet als: Artikel 7 1. Niemand heeft voorafgaand verlof nodig om door de drukpers gedachten of gevoelens te openbaren (behoudens uw naam Wilders is, u kritiek uit op de islam of koran of u atheïst bent), behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet (behalve als u imam of andersoortig Moslim bent). Ik zie dat zelf dat soort dingen liever principieel benadert.
||
Verwijderd
|
Citaat:
need I say more. Zo'n rapettertje die denkt dat hij muzikaal iets doet, en dan een beetje stoer gaat lopen blaten.... Tja. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je snapt mijn punt niet, of je wil het niet snappen. Het is respectloos om met mensen ( bevolkingsgroepen ) om te gaan zoals Geertje Wilders doet. En nee, ( want ik wed dat je zodirect weer gaat huilen om mijn benadering van jouw "principiele" stellingen ) ik ben absoluut niet de meest sociale op deze wereld, maar ik doe het vele malen beter als Geertje Wilders. Overigens, het merendeel op de wereld heeft het schijnbaar niet nodig om een ander het leven zo zuur te maken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
In dit geval komt dat zelfs meer doordat sommige mensen zo dom zich met een boek vol ranzigheden te vereenzelvigen dan doordat Wilders zich grof opsteld. Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
De relevantie van wederzijds wat meer respect is een beter leefklimaat voor iedereen. De relevantie van meer respect is dat die lamlul van een Wilders dan niet meer als een schijtebroek achter beveiligingsgorilla's hoeft te lopen. ( Worden die uit onze belastingcenten betaald?? Zoja zondegeld. Schande! Zonee, heb ik niks gezegd. ) We hebben toch onze monden vol over haatzaaien?? Dat is nu precies wat Geertje Wilders aan het doen is. Alleen van hem moet het kunnen, maar owee als het een marokkaan betreft.... Ik kan me overigens niet herinneren dat de aanvallers van Ehsan Jami een interview hebben gegeven. Dus volgens mij zijn dat niet bepaald blaffende honden geweest ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Respect is geen grondrecht.
||
Verwijderd
|
Citaat:
ook jij wil met respect behandeld worden. Is inderdaad geen grondrecht, helemaal mee eens, maar we zijn op een discussieforum waar meningen gegeven worden, ik studeer geen rechten, dus je zal me niet horen beweren dat ik een "wetenschappelijke" onderbouwing geef, ik geef mijn mening, zoals dat gaat bij discussies. Ik word een beetje moe van dat gezeur over grondrechten, want dat is het punt niet. Het punt is dat het heel onfatsoenlijk en respectloos is, en daarom vind ik ( want dat mag, op een discussieforum ) dat Geertje Wilders met of zonder grondrechten, stom bezig is. Nodeloos beledigend. Maar Joostje: als jij even verder gelezen had, deze discussie heb ik ook al met TID gevoerd. En ook met TID en zijn zogenaamd "principiele" en "wetenschappelijke" onderbouwingen, komen we er niet uit. Ik heb schijnbaar minder als Geertje Wilders ( of jullie, hoewel ik jullie allerminst zo stom inschat als Wilders ) het nodig om volgens de grondwet en rechten te leven. Ik weet namelijk wel waar de grenzen van het toelaatbare liggen, en dat zonder enig inzicht in de grondwet of mijn grondrechten. Goed he ![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Met grondrecht bedoel ik eerder dat er geen filosofosche / morele reden is om mensen niet met respect te behandelen, dan dat er geen juridische redenen zijn om respect gerechtelijk te beschermen. Losgezien van de praktische problemen van het formaliseren. Citaat:
Citaat:
Maar ok, wat is ht nut van de vrijheid van meningsuiting, en de vrijheid om anderen te beedigen? In de eerste plaats is beledigen subjectief, en leidt inperking van deze vrijheid al snel tot het prollen van de gehele vrijheid van meningsuiting. In de tweede plaats kunnen beledigingen werken als manier van het uiten van kritiek - heel belangrijk in een democratische samenleving om de overheidsorganen op het rechte pad te houden; Zo is de "belediging" Verdonk Moordenaar / Molenaar een duiding van haar politiek, net zoals het afschilderen van haar als nazi. In de derde plaats werkt het uitsluiten van belediging als een stop op de maatschappelijke discussie; respect kun je niet afdwingen, en als mensen het gevoel hebben dat hun mening niet wordt geappricieerd zullen ze nooit in contact komen met de ander, en nooit hun fundamentele verschillen (en overeenskomsten!) onder ogen zien.Laat staan dat er geintegreerd wordt.
Laatst gewijzigd op 10-08-2007 om 18:25. |
![]() |
||
Citaat:
1) werkt het wel zo? Wilders krijgt gelijk een uitnodiging van het overlegorgaan voor moslims. Daarnaast worden nederlanders en moslims samengebracht in hun afkeer tegen Wilders. 2) Wilders roept iet op tot haat, maar tot modernisering van de islam. 3) Haatzaaien lijkt me niet per definitie slecht, aangezien smmige dingen gewoon verschrikkelijk zijn, en best gehaat mogen worden. Zou je ook Wilders willen opsluiten omdat hij zegt dat Mein Kampf een fascistisch boek is? En aangezien het gevaarlijk is als de staat een monopolie op ideologie heeft lijkt me niet dat ze een uitsluiting an maken op waardeoordelen van de uiter. De dialoog met Wilders was al onmogelijk, dus dat lijkt me ook geen goed argument. Just to be sure, mijn eerdere post is ook aangepast en aangevuld.
||||||
Citaat:
Of beter gezegd, ik zie wel hoe, maar ik zie niet hoe dit aan de afkraker in kwestie ligt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waarom komt het überhaupt bij je op te klagen over Geert Wilders terwijl er dergelijke geloofswaanzinnigen onaangelijnd rondlopen?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Ik vraag me ook af hoe je erbij komt dat hij streeft naar modernisering van de Islam. Citaat:
Lijkt me genoeg te zeggen. Hij wil blijkbaar gewoon de Islam en moslims weg hebben. Echt als je denkt dat Wilders constructief bezig is ..........
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Genoeg is genoeg.'' eh ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
Ikzelf heb ook genoeg van de Islam (of elke godsdienst), maar dat wil ook niet zeggen dat ik ze wil verbieden.
Laatst gewijzigd op 10-08-2007 om 21:05. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|