Advertentie | |
|
![]() |
|
The Lady from Shanghai - Beste 7 euro die ik in tijden heb uitgegeven. Wat een film! Zo ontzettend stijlvol, en dan die scènes aan het eind, in het 'gekkenhuis' en de lachspiegeltent. Geniaal.
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() En heel mooi. ![]() En ik heb Capote gekeken en die was traag maar boeiend en met de zoveelste geweldige performance van Philip Seymour Hoffman. Ik hou van die man. ![]()
|
Verwijderd
|
The Notebook
Heel erg mooi. Heb ook heel erg gehuild. ![]() Ik erger me alleen wel aan mensen die zeggen dat het "voorspelbaar" is. Ja wat denk je met zo'n genre? Je moet het gewoon over je heen laten komen, genieten van de prachtige beelden. En van de twee mooie hoofdrolspelers. 9/10 |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ramses
Erg mooie documentaire, die me, door zijn muziek, maar vooral ook door hem als persoon (en Joop Admiraal, die ik fantastisch vond) erg ontroert. Seven years in Tibet Viel me niet tegen. Mooie beelden, aardig verhaal. Maar ik erger me eigenlijk de hele tijd dood aan dat stomme Engels spreken door werkelijk alle personages (Tibetanen, Oostenrijkers, Duitsers, Chinezen etc.), met een accent. |
![]() |
|
Mr & Mrs Smith - 5/10
Niet heel slecht, maar ook absoluut niet bijzonder. Het kijkt dus wel lekker weg als je echt niets te doen hebt, maar het blijft totaal niet hangen. Ik had ook niet anders verwacht, though.
|
Office Space
Fantastische personages en goed gespeeld, maar ik heb toch het gevoel dat er meer uit te halen viel. Meer humor en minder serieus gezeik. Meer Lumberg, Milton etc. en minder relationele problemen (die hele break-up met Joanne leek me overbodig). Maar goed, zeer vermakelijk. Overigens gebaseerd op korte animaties van Mike Judge:
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Flushed Away
Vermakelijk, maar (zoals veel 3d-animatiefilms van de laatste tijd) wel voorspelbaar en volgens de bekende formule. De slakken waren geweldig trouwens. "Bewaaare, bewaaaaaare." The Simpsons Erg leuk, met mooie Itchy & Scratchy intro. Wel miste ik de begintune en introductie. Het verhaal was oke, als in, een typisch afleveringverhaal, maar voor een film misschien iets te ongeschikt. Heel veel leuke grappen, droge humor, etc etc, zoals we van The Simpsons gewend zijn, maar helaas ook wat teveel sentiment. Bovendien vond ik sommige personages wat out of character
Spoiler
![]() |
![]() |
|
The Good Night
soort van Science of Sleep maar dan depressief en op t saaie af. er wordt te weinig in gegaan op het hele droom gebeuren. slechts wat random, weinig geinspireerde/creatieve, droompjes met een penelope cruz tussen een op de klippen gelopen-relatie verhaal
|
Verwijderd
|
Een hele hoop.
Paprika Gruwelijk tof. Ik ben niet echt van de anime wat series betreft, maar films in dat genre kunnen me zeker bekoren - en deze was precies wat ik tof vind aan anime. Dromerige beelden, surrealisme, fantastische details, fantasie, verbeelding. Alhoewel het plot zelf niet gigantisch boeiend is, alhoewel origineel, zat ik toch telkens op het puntje van mijn stoel, puur door de geweldige sfeer die wordt neergezet. Met name de parade die telkens terugkwam zorgde ervoor dat ik met haast psychotische fascinatie naar het scherm bleef staren. Briljant getekende briljante beesten die je een allround wtf-gevoel geven, ja, tof. Dat ik het voorrecht had 'm in de bioscoop te zien hoewel hij in Nederland niet is uitgebracht als, eh, bioscoopfilm, maakte het natuurlijk des te beter. Goede films worden immers nog beter als ze op een gigantisch scherm en met tof geluid vertoond worden. One Flew Over the Cuckoo's Nest Al vaak genoeg gezien en vaak genoeg hier besproken. Blijft een meesterwerk. Eyes Wide Shut Tevens eerder gezien, maar ik moest even Kubrick. Ik vind het einde nog steeds wat slapjes, maar al met al is de sfeer uitzonderlijk goed, het camerawerk interessant, de verhaallijn lekker absurd en nu ik 'm voor de derde of vierde keer zie kan ik eigenlijik ook wel wat zien in dat einde. Le Voyage dans la lune AHHH. Een film uit 1902, zwart-wit, elf minuten. Eén van de eerste 'echte' films en een van de bekendste films van Méliès. Ik had er al eerder van gehoord en hij stond al een tijdje op de planning, maar ik las er gisteren een stukje over toen ik in mijn ijver alvast wat hoofdstukken uit een studieboek doornam. Nou, toen moest ik 'm dus kijken. Allereerst, wtf, die special effects. Voor een film uit 1902 is het editen en de, tja, special effect dus, echt bijzonder goed. Nou staat Méliès geloof ik een beetje bekend om dat hij veel deed met editen om bepaalde effecten te bereiken, maar toch, zoiets vereiste in die tijd behoorlijk wat precisie. Ik ben onder de indruk. Verder vond ik het verhaal uitzonderlijk grappig en ook de gedurfde aannames over de maan erg amusant. Indrukwekkend stukje film. The Great Train Robbery Nog zo'n film uit het begin der filmtijden, 1903. Deze vond ik niet heel boeiend, maar ik kan me erg goed voorstellen dat het in die tijd echt keiharde actie was. Alsnog erg leuk om te zien, uit nieuwsgierigheid en het historische aspect ervan. Coffee & Cigarettes Al eerder gezien, twee keer zelfs, maar nu keek ik 'm in de bioscoop. Tja, eh, blijft gewoon een erg geslaagde film. Laatst gewijzigd op 03-09-2007 om 02:11. Reden: OMGGGG FILM VERGETEN |
![]() |
|
1408 erg tof. Ik zat er lekker in. Volop genieten van dat decor, telkens weer een extra laagje erbij, en op een gegeven moment verloor ik het zelf bijna. Ik was blij toen 'ie eenmaal klaar was, maar wat een toffe rit was het.
Spoiler
Laatst gewijzigd op 03-09-2007 om 08:34. |
![]() |
|
Lekker urgent verhaaltje?
Disturbia. Opzich wel spannend, ietwat voorspelbaar maar dat is niet echt storend. Wat wel storend is is de feel good movie vibe, hiermee bedoel ik o.a. de typisch Amerikaanse deuntjes, de nerd en de knappe girl next door, letterlijk en figuurlijk. Als dit een poging was tot misleiding dan is dat mislukt. In het begin verwachtte ik dat de moordenaar iets te maken had met de dood van de hoofdpersoon maar dat bleek niet zo te zijn. Als ik een twijfelachtige filmkenner op een scholierenforum zou zijn zou ik zeggen: gemiste kans. Maar dat zeg ik niet. Al met al geen slechte film trouwens. Cijfers zijn pretentieus maar toch: 7/10.
||
Citaat:
Gast, wat lul je nou ![]()
Laatst gewijzigd op 03-09-2007 om 11:41. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Bff = Bitchy Film Fanaten?
OT: Na Paranoïde met haar Le Voyage Dans La Lune aankwam, bedacht ik me dat ik die film ook inderdaad nog moest zien. Was wel grappig, maar ik had zo'n stomme Engelse stem erdoorheen die ging vertellen wat er precies gebeurde (wat je dus ook zal zag op het scherm). Een beetje achtergronduitleg in het begin is prima, maar vertellen dat 'ze op de maan de krater inlopen' is een beetje overbodig ![]() Anyway, inderdaad mooie special effects. De decors waren mooi gemaakt. |
![]() |
|
Death or Alive (DOA)
gaat over 4 chicks (oa Holly Valance en Sarah Carter) die meedoen aan een martial arts toernooi en bladiebla + bad guy + bladiebla + cheesy einde= een best vermakelijke martial arts film met superstrak camerawerk en hete vrouwen. krijgt van mij een ruime voldoende
|
Children Of Men
In tijden niet zo onder de indruk geweest van een film. Akelig echt en geloofwaardig sfeertje, en de film heeft een gedetailleerdheid die ik sinds Blade Runner niet meer in science fiction heb gezien. Een geniale uitwerking van een best tof concept. Af en toe echt hele mooie shots met honderden figuranten, explosies, geweerschoten etc. Gaaf dat ze die scenes aan één stuk geschoten hebben. Vaak ook echt mooie beelden, zoals wanneer ze
Spoiler
Nu wil ik hem kopen en nog een keer kijken. 9/10.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vond dat verhaal wel geniaal trouwens, maar ik heb dan ook deze versie gekeken. Of het ook echt Méliès is weet ik niet, maar het is in elk geval een kereltje met een briljant Frans accent in z'n Engels en hij vertelt verschrikkelijk droog. Er zitten ook gave quotes in, vind ik. "Micromegas accidentally falls into a tub of nitric acid." "Just as they are about to explore, an explosion throws the unfortunate men violently in all directions." "After some argument, the president throws his papers and books at his head." "In their dreams, they see passing in space: comets, meteors, etc." In combinatie met de stem van die Franse droogkloot is het echt briljant. Ontopic; The wizard of Oz. (1939) Mwah. Wel mooie kleurtjes en tof decor voor die tijd, maar ik kende het verhaal al dus ik kan niet zeggen dat de film me uitzonderlijk heeft kunnen boeien. Het is ook allemaal wat zoet en dat er in 't eerste uur om de drie minuten gezongen moet worden is irritant. Een tyfuszooi korte filmpjes uit de periode 1905-1910 ofzo. Grappiiiiiiig. Ik wil daar een verzameldvd van. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Mja. Dus. OT: Ladder 49 Post-9/11 heldenverering van brandweermannetjes, met de woorden courage en dignity die van het beeldscherm afdruipen. Deze film laat op een zeer conventionele en dramatische wijze zien wat voor geweldige dappere helden (poepoe) die brandweerlieden zijn. Het resultaat is een mierzoet jankverhaaltje. 3/10 |
![]() |
||
Citaat:
En nog een leuke aanvulling. http://www.play.com/DVD/DVD/4-/69369...s/Product.html Gisteravond A Woman Under the Influence gezien en dat was voor de 2e keer. Maar ik heb het idee dat ik er nog steeds niets zinnigs over kan zeggen. Hij was ongelofelijk goed.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Mien Mien welke film heb jij het laatst gezien? DanielC | 500 | 21-08-2007 19:24 | |
Verhalen & Gedichten |
Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters. Dreamerfly | 106 | 28-12-2004 21:45 |