Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar wat hij zei sluit eigenlijk perfect aan op dit topic, dus laat ik er even verder over uitwijden. Hij zei: "Over 10 jaar hebben ze alles hier [daarmee bedoelde hij: in Nederland] overgenomen en hebben jullie niks meer te vertellen. Want ze maken nou al de dienst uit." Blijkbaar voelde hij zich dus 'gediscrimineerd in eigen land'. Oké, ik probeerde nog rationeel met hem te discussiëren, ondanks dat ik het een belachelijk domme uitspraak vond. Ik wees hem erop dat juist alle leidende topfuncties helemaal niet door moslims en/of allochtonen werden bekleed, maar door 'Hollanders' [daarmee bedoelde ik: niet-moslims/autochtonen], zowel in de politiek als in het bedrijfsleven. Want ken jij één allochtone topmanager, of commissaris bij Shell, of minister? Het is gewoon een feit dat zij niet te vinden zijn in die functies, maar dat ontkende hij gewoon glashard. Eerst was dus het 'argument' dat ze al onze banen over gaan nemen en over ons gaan regeren. Maar 5 minuten later was het: "ze trekken allemaal alleen maar een uitkering en rijden rond in hun mercedessen." Oké, hoe kunnen ze dat tegelijkertijd doen? ![]() Tot zover de standaard borrelpraat, maar ik schrok echt toen hij zei dat alle moslims slecht zijn. Want volgens hem geloven alle moslims dat in de Koran staat dat wij minderwaardig zijn en dat ze ons moeten knechten, en volgens hem zullen alle moslims daar ook naar handelen. Ik weerlegde dat nog door erop te wijzen dat er bijvoorbeeld ook veel verschillende soorten Christenen zijn, die de Bijbel allemaal anders uitleggen, maar dat telde blijkbaar niet, want dat waren Christenen. Volgens mij oom staan er ook geen gewelddadige passages in de Bijbel, trouwens... Toen zei ik hem dat, met zulke praat, hij bijvoorbeeld niet meer langs hoefde te komen mocht ik ooit een Marokkaanse (of Turkse of whatever) vriendin krijgen. Toen zei hij: "dan wíl ik niet eens meer langskomen." Hij zou zijn familieleden de rug toe keren vanwege een allochtoonse/moslim-partner. Ik heb hem inderdaad de deur gewezen. Of je dat nu sneu vind of niet. Ik wist wel dat de meeste van mijn andere familieleden ook best wel 'allochtoon-onvriendelijk' zijn, maar dit had ik nog nooit meegemaakt. En een discussie hebben we gehad, maar: er zijn grenzen. Voor mij in ieder geval wel. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Mensen die gepest worden lopen juist vaker dan gemiddeld bij een psycholoog en hebben vaak de rest van hun verdere leven last van het pest-verleden. Dus nogmaals: laat je nakijken. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens had ik het idee dat na herhaaldelijk praten en waarschuwen het slimmer is om de pesters te laten verdwijnen, niet de gepeste... |
![]() |
||
Citaat:
Kinderen die gepest worden ervaren vooral negatieve gevolgen van het gepest worden zoals een laag zelfbeeld en zelfvertrouwen, weinig vertrouwen in anderen, depressie, angsstoornissen. Met de pesters is het al niet veel beter; die pesten vaak uit een gebrek aan zelfvertrouwen. You do the math..
||
Citaat:
Terugkomende op het voorbeeld echter heeft de school nu een x aantal kinderen gemaakt met een gedragsprobleem en een racistische inslag, oftewel de Marrokaanse jeugdbende van de toekomst, terwijl een jongen er een rotte ervaring aan over zal houden en zijn ouders, wijde familie en vrienden hun beeld van etnische minderheden drastisch zien dalen. Dat zijn dus de gevolgen van racisme tegen autochtonen negeren en/of aanmoedigen. Wilders zal het vast niet erg vinden, maar persoonlijk zou ik toch liever zien dat er in dergelijke gevallen opgetreden wordt.
|
Verwijderd
|
Nu op TV:
Terug naar Turkije Steeds meer succesvolle, goed geïntegreerde Turkse Nederlanders verlaten ons land. Onder de middenstand wint de gedachte terrein dat Turkije sociaal en economisch een betere toekomst biedt. Maar vooral academisch hoog opgeleide jongeren overwegen een vertrek naar Turkije. Waarom zouden wij het pensioengeld betalen voor de babyboomers die ons discrimineren en buitensluiten, zo vragen zij zich af. Ruwweg zijn er twee stromingen binnen de goed opgeleide en goed geïntegreerde Turkse gemeenschap. De ene groep ziet vertrekken als een kans, een uitdaging, als een verbetering van de kwaliteit van het bestaan. De tweede stroming vindt het jammer en bedreigend voor de achterblijvers dat juist de intelligentsia en maatschappelijk geslaagde landgenoten wegtrekken. Maar de trend is onmiskenbaar. En de oorzaken zijn duidelijk: de polarisatie en stigmatisering van allochtonen groeien in Nederland net zo hard als de economie en toekomstmogelijkheden in Turkije. Ahmet Alinpinar is een succesvolle student vliegtuigtechniek die droomt van een land waar hij zich thuis voelt, waar hij zich niet constant hoeft te verantwoorden. Hanim Dõgan, econome met een goede baan in de mode-industrie, is het allochtonengedoe meer dan zat. En Mustafa Özcan, raadslid voor Groen Links in de gemeente Amersfoort, is moe. Hij weet niet meer wat hij nog meer kan doen om geaccepteerd te worden. Tegenlicht volgt het drietal bij hun afweging tussen blijven of vertrekken, de verkenningen in Turkije en het afscheid van vrienden, collega's en familie in Nederland. De vastbeslotenheid en ondernemingslust van het gevarieerde gezelschap maken duidelijk hoe dynamisch het fenomeen migratie is. Het is een komen en gaan van land tot land, van mogelijkheid tot mogelijkheid. Maar vanuit Nederland vertrekken vooral de mensen met de meeste potentie. Voor hen heeft Nederland afgedaan als land van ongelimiteerde mogelijkheden. In Tegenlicht: de uittocht van de meest succesvolle nieuwe Nederlanders http://www.vpro.nl/programma/tegenli...ngen/35437317/ |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Net zoals die jongen die vandaag in België terechtstaat voor de moord op een Malinese vrouw en haar 2-jarig oppaskindje, en poging tot moord op een Turkse vrouw? Hij zei dat hij vroeger gepest werd door Marokkaantjes. ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Blijf ontopic of reageer gewoon niet als je zo'n tomeloze haat tegen blanken koesterd dat je het niet eens kunt opbrengen om onder ogen te zien dat er discriminatie tegen blanken en/of autochtonen bestaat. Jouw keuze uiteraard, maar verniel a.u.b. de discussie niet. Open voor mijn part een opnoemtopic op de kantine van al die vreselijke discriminatie die jij overal ziet, maar laat serieuze discussies met rust.
|||
![]() |
Citaat:
Oh nee, wacht, toch niet, want: Citaat:
![]() Doe eens even normaal, man, of reageer niet als je niet normaal kunt doen. Met je grove persoonlijke aanvallen altijd. Je kunt niks dan schelden als iemand je op weer één van je vele inconsequenties wijst. Nogmaals: jij stelt dat er een legitimatie is om racistisch te worden als je als blanke gepest werd door Marokkanen. Dan vraag ik jou: waarom is het dan volgens jou niét gelegitimeerd om racistisch te worden t.o.v. blanken als je als allochtoon door hen gepest wordt? Zéker in aanmerking nemend dat dit vele malen vaker gebeurt? Reageer inhoudelijk op wat ik zeg of reageer niet. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' Rollo Tomasi | 501 | 09-08-2006 19:03 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
België:Resist Lyra | 63 | 21-05-2003 19:27 |