Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
wat een gedoe. Van mij mag de hele zooi verboden worden, rook, drank, drugs, alles. Ik heb nog nooit gerookt. Ik drink geen alcohol tijdens het uitgaan (ik heb t wel es gedaan, 1 glaasje, maar ik krijg er pijn in mn maag van) Het zou mij later een hoop long- en leverkankers schelen, kan ik misschien op tijd naar huis
![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nederland loopt gewoon jaren achter met dat verbod, en het is goed dat we nu eindelijk eens langszij komen. In GB was er ook een hoop geschreeuw vooraf, maar nu is iedereen er hardstikke blij mee en is de omzet in de horeca alleen maar omhoog gegaan. |
![]() |
||
Citaat:
Maar zoals ik al zei, volgens de voorstanders van het rookverbod gaat de niet-rokende minderheid gebukt onder de rokende meerderheid. Men zou snakken naar een rookvrije horeca. Nou, richt dan zelf een café op waar roken verboden is. Als men inderdaad hunkert naar die rookvrije horeca-gelegenheden, zou een dergelijk onderneming je rijk kunnen maken! |
![]() |
||
Citaat:
Om te beginnen kan de farmaceutische industrie juist meer verdienen als iedereen rookt en allerlei medicijnen nodig heeft voor keel en longen, ten tweede is het een verdachtmaking zonder enige basis in de realiteit, terwijl al een jaar of 30-40 bekend is dat roken zonder meer schadelijk is. Dit is ongeveer hetzelfde niveau als de vrijmetselaars, of de chemtrails, en als je enigsinds serieus genomen wilt worden, zou het ook beneden je moeten zijn.
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
En ja, roken is lichamelijk gezien schadelijk. Maar het huidig rookbeleid is gebaseerd op de vermeende gevolgen van meeroken. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En al die mensen die op een terras bier drinken, en zo dus hun lever beschadigen, moeten vooral niet bij mij komen zeuren over zogenaamde gezondheidsschade door mijn ene sigaretje. |
![]() |
||
Citaat:
Als je er zelf dood aan gaat zal ik daar niet eens kritiek op hebben, zolang je maar niet een WAO uitkering aanvraagt. Bottom line is echter dat anderen niet hoeven te lijden onder jouw verslaving, en je dus maar ergens anders de lucht gaat vervuilen als er andere mensen bij zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Zint dat je niet, dan stop je toch gewoon met roken? Er is niets makkelijker dan dat.
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik rook zelf ook, en vind het ook klote dat het niet meer mag, maar ze hebben wel gelijk.
Een ander zit nou eenmaal in mijn rook, en dat is schadelijk. Natuurlijk is het niet 'opzet' om mensen je rook in te laten ademen, maar het is wél schadelijk. Maar goed, ik rijd ook geen auto, en zit ook in schadelijke stoffen van auto's. Maar da's nou eenmaal lastig te verbieden. Hier bedoel ik niet mee dat autorijden ook verboden moet worden als roken dat wordt, boeit me ook niets verder, maar alleen om aan te geven dat ik daar ook niet voor kies. |
![]() |
||
Citaat:
De persoon hoeft van mij niets méér te doen, alleen minder. Hij hoeft van mij niet achter de trein aan te hollen of patat te vervangen door komkommer. |
![]() |
||
Citaat:
Op mijn universiteit is er tegenwoordig een streng rookverbod van kracht. Vroeger had je per elke andere etage (15 in totaal) een rookgedoogzone. Die zijn weg. Bovendien is het rookverbod ook van kracht enkele meters buiten de gevel: je mag pas roken 7 meter vanaf de gevel gemeten. En er wordt streng toezicht op gehouden. Heel vervelend natuurlijk, zeker als je college op etage 15 hebt en een pokke-eind moet lopen op te kunnen roken in de pauze. Gevolg is dat ik dat dus niet meer doe. Ik wacht wel. Vevelend, maar het is logisch, want het schaadt mensen. Simpel zat. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
poehee.. ik heb het zwaar!
||
Citaat:
Je bent echt zoo verslaafd, he ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||||||
Citaat:
Ik ben regelmatig in londen geweest voor m'n werk, en 'bierlucht' ruik je niet of nauwelijks in een cafe waar niet gerookt wordt, laat staan waar wel gerookt wordt. Ik bedoel, het is erg schattig hoor, maar dergelijke doorzichtigen leugens zijn wel een beetje een "last ditch effort", je laatste stuiptrekking zegmaar ![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() 'Nut', wat is 'nut'? Voor sommige psycho's heeft een meisje misbruiken ook nut. Het geeft hun een rustmoment. Sommige doen het in groepen, zodat het een moment is om bepaalde sociale contacten in korte tijd aan te halen. Jezus ![]() Je geeft aan dat je gewoon een excuusroker bent die dat nodig heeft om buiten te gaan staan. Weet je, je kunt na de lunch ook gewoon een stukje gaan wandelen. In de zomer ga ik met een collega na de lunch ff frisbeeen om wat beweging te krijgen. Het is complete onzin dat een sigaret daar nut heeft, je gebruikt het gewoon als excuus. Roken is een gewoonte die voor jezelf EN voor mensen in je omgeving ongezond en storend is. Niemand gaat je verbieden jezelf te verneuken, maar de overheid meent terecht in te moeten grijpen omdat roken in openbare gelegenheden onevenredige gezondheidsrisico's voor omstanders levert. DAT is de reden dat er een verbod komt. Onevenredige risico's voor derden. Auto's stoten ook vervelende gassen uit, maar die zijn in verhouding veel schoner en het verbieden van auto's en de economische schade die daarbij aangericht wordt weegt niet op tegen het beperkte nut hiervan. Dit is in het geval van een rookverbod dus compleet omgekeerd. Het is voor alle partijen beter (hoewel je denkt van niet ga je minder roken), en het levert geen significante economische schade op. Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En ik ben inderdaad erg verslaafd, heerlijk. Ik ben namelijk bang dat, als ik zou stoppen met roken, ik net zo'n overdreven zeikerd word als sommige mensen hier. Dus doe mij maar 'n sigaretje, word ik rustig van. Zou je ook eens moeten proberen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Daarbij, mocht iemand er om een bepaalde reden tóch last van hebben, kan hij of zij me dat zeggen en dan maak ik m'n sigaret wel uit. Zo ben ik ook wel weer. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Nee, indien mensen het niet erg vinden niet. Maar dat doet er verder ook helemaal niet toe. Maar ik en m'n ma staan ook al jaren buiten te roken als we thuis zijn, omdat mijn vader niet rookt.
Het is niet zo dat de schadelijkheid van het inademen van iemand anders z'n rook ineens wegvalt als je al 'met iets anders' schadelijks bezig bent. Bovendien is alcohol niet per definitie schadelijk. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Wat vind jij? skiksieee | 9 | 31-01-2012 12:17 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde ŕ la 'Tiswah' T_ID | 500 | 23-10-2008 19:57 | |
Drugs & Alcohol |
Het rookverbod Wammus | 161 | 30-09-2008 12:01 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde ŕ la 'Tiswah' Verwijderd | 500 | 15-06-2008 13:04 | |
De strijd tegen roken (II) hhendrikxx | 450 | 11-06-2007 16:22 | |
Brussel: totaal rookverbod in publieke ruimtes EU hhendrikxx | 60 | 03-02-2007 21:05 |