![]() |
|
![]() |
Hoeft echter niet. Mijn ouders kan het niks schelen, die geven wel om innerlijk, maar toch is 't gevormd.
Het is vrij 'simpel'. Klasgenootjes pesten je met je uiterlijk, je bent nog erg jong en wordt onzeker. Doordat je onzeker wordt word je stiller, ga je minder met mensen om, wordt 't negatiever. Sociaal gaat 't niet zo goed, je zit niet lekker in je vel, je gaat niet alleen negatief over je uiterlijk denken maar gaat 't ook op andere dingen betrekken. Op die manier kom je in een soort van negatieve spiraal terecht waardoor je jezelf ook niet meer (makkelijk) 'omhoog' kan praten als het ware. Er dan uitkomen is erg moeilijk en kost veel energie. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het hoeft niet inderdaad.. Mijn moeder was er bijvoorbeeld op tegen dat ik begon met het scheren van mijn benen en mijn ouders vinden al hun kinderen mooi.. (stelletje hippies
![]() Ik denk dat onzekerheid bij mij voortkomt uit verlegenheid. Door die verlegenheid was ik meer teruggetrokken en op mezelf. Daar ben ik sinds mijn 18e ofzo pas een beetje aan het uitgroeien. |
![]() |
|
Ik krijg een beetje het idee dat mensen die laag scoren voor deze test (en dus tevreden zijn met hun uiterlijk) veel beter in staat zijn om uiterlijk los te koppelen van andere kwaliteiten. En dat mensen die ontevreden zijn met zichzelf dat niet alleen over hun uiterlijk zijn, maar over zichzelf in het algemeen.
Uiterlijk wordt volgens mij gekoppeld aan allerlei andere dingen die er eigenlijk los van staan: succes, aardigheid, intelligentie, zelfs psychische toestand. Iemand die op zijn uiterlijk beoordeeld wordt, voelt niet alleen 'ze vinden me lelijk', maar ook als 'ze vinden me dus niet aardig/dom/lui/etc'. Pesten werkt dit natuurlijk heel erg in de hand: 'als ze me aardig vonden zouden ze me niet pesten > ze vinden me lelijk > als ik mooi zou zijn zouden ze me aardig vinden'. Zoiets. In veel media (reclames vooral, maar ook films) staat een mooi uiterlijk voor alles dat goed is. Dus ja, logisch dat mensen zich kritiek op hun uiterlijk aantrekken, hun hele persoonlijkheid wordt erop beoordeeld. Wat denken jullie? |
![]() |
||
Citaat:
Programma's als Holland's next top model en al die andere uiterlijk-programma's maken er het zaakje natuurlijk niet beter op. Ik beoordeel mezelf aan de hand van anderen en kom er -vanzelfsprekend- altijd het slechtst vanaf. Frustrerend en idioot, maar momenteel wel de werkelijkheid. Ik streef ernaar ooit van mezelf te kunnen houden inclusief tekortkomingen, maar de weg is nog behoorlijk lang.
|
uw score is 67
U heeft een uiterst negatief en onrealistisch lichaamsbeeld. Mensen met een dergelijk laag zelfbeeld lopen een grote kans op eetstoornissen, sociale angst en depressies. Het is goed dat u deze test heeft gedaan. Laat het de eerste stap zijn om de hulp in te roepen van een therapeut, en stap voor stap te werken aan uw zelfwaardering. U verdient het. Goh, origineel. Ik heb ook totaal geen es of andere psychische klachten, dat scheelt ![]()
|
uw score is 57
U heeft een uiterst negatief en onrealistisch lichaamsbeeld. Mensen met een dergelijk laag zelfbeeld lopen een grote kans op eetstoornissen, sociale angst en depressies. Het is goed dat u deze test heeft gedaan. Laat het de eerste stap zijn om de hulp in te roepen van een therapeut, en stap voor stap te werken aan uw zelfwaardering. U verdient het. tsja.. ze vragen ook wel echt nara de meeste leuke momenten enzo.. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
uw score is 55
U heeft een uiterst negatief en onrealistisch lichaamsbeeld. Mensen met een dergelijk laag zelfbeeld lopen een grote kans op eetstoornissen, sociale angst en depressies. Het is goed dat u deze test heeft gedaan. Laat het de eerste stap zijn om de hulp in te roepen van een therapeut, en stap voor stap te werken aan uw zelfwaardering. U verdient het. pff, wordt aan gewerkt! Ik krijg therapie en sinds ik gestopt ben met de medicatie val ik in een razend tempo af. Als ik weer een beetje een normaal gewicht heb voel ik me vast weer wat beter ![]() |
![]() |
|
uw score is 54
U heeft een uiterst negatief en onrealistisch lichaamsbeeld. Mensen met een dergelijk laag zelfbeeld lopen een grote kans op eetstoornissen, sociale angst en depressies. Het is goed dat u deze test heeft gedaan. Laat het de eerste stap zijn om de hulp in te roepen van een therapeut, en stap voor stap te werken aan uw zelfwaardering. U verdient het. Ja maar ik heb echt overgewicht dus mijn ontevredenheid is gegrond ![]()
||
Citaat:
|
uw score is 64
U heeft een uiterst negatief en onrealistisch lichaamsbeeld. Mensen met een dergelijk laag zelfbeeld lopen een grote kans op eetstoornissen, sociale angst en depressies. Het is goed dat u deze test heeft gedaan. Laat het de eerste stap zijn om de hulp in te roepen van een therapeut, en stap voor stap te werken aan uw zelfwaardering. U verdient het. Hmm. Klopt wel, en ik heb ook een beetje sociale angst. Geen eetstoornis gelukkig. Ik ga niet ook nog mijn hersencellen helpen afsterven, gaat ook de binnenkant naar de knoppen. ![]() Hoezo staat er trouwens in ''onrealistisch'? Hoe weet zo'n test nou of mijn lichaamsbeeld zo onrealistisch is. Negatief kan ik me nog wel voorstellen. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Problemen met zelfbeeld.. ikkuh15 | 26 | 21-05-2010 12:18 |