![]() |
||
Citaat:
Dat zullen wellicht al achterhaalde cijfers zijn van centrales die reeds een jaar of 20-30 draaien. Kernafval moet overigens ook gedefinieerd worden. Zo zou men schone energie kunnen opwekken waarvan het afval nauwelijks 200 jaar radioactief blijft en kan men ook kernafval recyclen. Het bijbehorende rondje google leerde overigens dat Promillage, die kennelijk geen bron weet te noemen, zich wellicht hierop baseerde: http://www.uk.rug.nl/archief/jaargang36/27/06a.php Tenminste, ik vond verbasteringen van het onderzoek tevens terug op allerlei sites van schimmige milieuactivisten. Het onderzoek geeft echter geen reden om aan te nemen dat kernafval een explosie veroorzaakt. Zoals de promovendus zelf al aantekend is het een onwaarschijnlijk scenario en is veiligheid zelfs dan met maatregelen te waarborgen.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En als je op www.laka.nl eventjes doorklikt kom je er ook al vrij snel achter dat de site onderdeel is van de milieubeweging. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Deze discussie is al eerder gevoerd, en ik heb geen zin weer de voor en tegens te gaan herhalen, dan kun je net zo goed het oude topic uppen. En wat betreft je kennis van 'scheikunde', ik vind het altijd jammer dat juist dat soort mensen moeten gaan roepen dat kernenergie zo enorm gevaarlijk is. Dus sorry dat ik je louter afzeik, maar met types als jij valt uberhaupt niet te discussieren. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Het is een beetje verkeerd om anderen te vragen jouw minimumkennis voor de discussie te verzorgen.
||
Citaat:
||
Misschien moet je het topic dan maar eens doorlezen.Ik heb mijn standpunten herhaaldelijk beargumenteerd en bronnen gegeven. Met T_id hoef ik niet te discussieren, iemand die alleen maar in kringetjes rond blijft draaien en feiten loopt te verdraaien (zoals met dat artikel) daar heb ik geen zin in. Dan discussier ik liever op niveau met Kazet.
Ik zal mijn punten nog even op een rijtje zetten wat betreft het afval: 1.Kernafval is niet veilig op te slaan met de lange halfwaardetijd (die miljoenen jaren bedraagt) want welke materiaal overleeft het zo lang? 2. In Nederland is er geen enkel gebied die ervoor in aanmerking komt. Het onderzoek om het in zoutkoepels op te slaan is stopgezet door de bevindingen dat zout onder invloed van radioactiviteit een explosief mengsel vormt. Zoals je kunt zien een paar post terug. Citaat:
Sowieso , mensen die roepen dat het kernafval voor eeuwig opgeslagen kan worden hoef ik toch zeker niet serieus te nemen :’)
||
Verwijderd
|
Citaat:
En verder zorg je voor goede veiligheidsmaatregelen zodat de kans op complicaties klein is. Dat heeft nu 50 jaar zonder grote problemen gewerkt. |
![]() |
||
Citaat:
En nee "ijzer roest" is geen argument, leert een minuut of vijf lezen over de constructie van die 'vaten'.
|
![]() |
|
|