Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
Oké, toegegeven, die Nico is een geval apart met z'n 'tsjakka' ... maar ik denk dat hij het zwaar onderschat heeft en toen hij de hele dag voor dat jongetje moest zorgen de moed hem in de schoenen schonk. Dan kunnen je ouders wel een uurtje of 2 op visite komen maar de rest van de dag ben je alleen... Ik snap het wel dat hij emotioneel werd. En dat die jongens dat verschonen zo erg vonden haha ![]() ![]() ![]() Dat einde met Nico ('of nu over een kwartier, over 15 min, dan is het half 9, douchen, of nu en dan mag je in bad'). Lol. ![]()
||
Citaat:
Vat dit niet verkeerd op, ik vind je over het algemeen geweldig .. maar sorry, zit je nou gewoon naar redenen te zoeken waarom die kinderen niet in het programma behoren te zitten? Studeer je PABO oid. waardoor je jezelf nu probeert te bewijzen dat je het allemaal beter weet ofzo? Nogmaals, wees is heel eerlijk, is het echt zo erg dat die kinderen eraan mee doen, of erger je je gewoon aan andere dingen zoals die tjakka nico vent. Behalve hem vind ik de jonge koppels het trouwens nog aardig goed doen hoor. |
![]() |
||
Citaat:
als je eigen moeder dat zegt, dan zegt dat wel iets ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik zoek overigens niet per definitie naar een reden om het programma af te zeiken, ik kijk er toch zelf ook naar, dus zó erg vind ik het ook weer niet. Het is inderdaad niet alsof er kinderen expres enorme schade wordt aangedaan. Ik geef alleen aan waarom ik totaal niet snap dat ouders hun kind hieraan mee laten doen en ik weerleg een argument wat gegeven werd, namelijk: baadt het niet, dan schaadt het niet. Het kán wel kwaad voor het kind, zowel qua onverantwoordelijkheid van deze tieners als qua afwezigheid van een vertrouwde omgeving. Zo'n extra risico zou IK gewoon nooit nemen. Naast het feit dat ik het zielig zou vinden voor mijn baby als ik het zou zien janken, omdat het geen reet snapt van de hele situatie. Dat is waarom ik met die argumenten kwam, die imo elkaar gewoon aanvullen. En dit topic is toch ook bedoeld om te discussieren over het programma. Offtopic: En ik studeer orthopedagogiek ja, maar als ik daar over had willen opscheppen had ik dat allang gedaan. Dat had ik tot dusver juist expres niet vermeld, dus ik vind het jammer als je nou gaat beweren dat ik mij 'probeer te bewijzen'.
||
Citaat:
Ik zeg dat je redenen zoekt dat die kinderen niet in het programma behoren te zitten omdat het schadelijk voor ze zou zijn; hun opvoeding zou beinvloeden. Niemand heeft volgens mij ook de indruk gegeven "baadt het niet, dan schaadt het niet". Er is van begin af aan al gezegd dat er Nanny's 24/7 bij zijn. Dat de baby maar 2 dagen weg is, continue onder toezicht. Die kinderen worden beter bewaakt dan de kinderen van Prins Willem-Alexander, volgens mij. Maar (en dit bedoel ik met horten en stoten) je blijft volgens mij, ondanks dat, beweren dat het risico voor die babies groter is. Je kom met het argument dat kinderen in een leeftijd zitten waar ze heel eenkennig worden. Daar heb je gelijk in. Maar wat Redhair ook al gezegd heeft. Babies zitten sowieso niet 24/7 bij hun ouders, die gaan naar de creche, die gaan naar oppassers, die gaan naar opa en oma. Dusjcrib zegt terecht "Ja, ik dacht dat de ouders er wel in de buurt zijn.. en meerdere dagen valt toch wel mee? Is het niet twee dagen en één nachtje? " .. waarop jij eigenlijk niet reageert .. In plaats van dat je zegt "ja 2 dagen kan kwaad" of "nee 2 dagen is eigenlijk ook niet zo erg" .. kom je met een verhaal zeggen dat kinderen eenkennig worden en bang moeten worden van vreemde mensen. Ja dat is misschien wel zo, maar ze moeten niet bang worden van *alle* mensen lijkt me. Er zijn ook nog goede mensen op de wereld. En .. behalve Nico .. zijn de rest van die jongeren nou niet zo afschrikwekkend. ![]() Als je nou had gezegd van "Ja mevrouw Dusjcrib je hebt gelijk, 2 dagen onder 24/7 controle, met de ouders erbij .. het risico is verwaarloosbaar" is de discussie namelijk over. Of je zegt "Nee mevrouw Dusjcrib, je hebt niet gelijk, 2 dagen is een lange tijd voor een baby" Maar mijn reden om zo te reageren was hoofdzakelijk inderdaad omdat ik meende te herinneren dat jij iets omtrend die richting had gestudeerd. Ik zeg niet dat je probeert op te scheppen .. maar ik krijg het gevoel dat er hier van muggen olifanten worden gemaakt .. (kind 2 dagen gescheiden van .. primaire opvoeders) .. en voor mijn gevoel gaat deze discussie over nihiele risico verschillen .. De enige mensen die over nihiele verschillen willen discussieeren zijn, over het algemeen, mensen met expertise op het gebied .. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik kreeg op het laatst wel het idee dat de ouders hun kinderen ook echt niet hadden gezien in die dagen, vooral dat kereltje waar Nico op had moeten passen reageerde écht blij verrast toen hij z'n ouders zag.
Ik heb geen verstand van kinderen, ik weet niet of het slecht is om iemand anders twee dagen op een kind te laten passen. Ik denk alleen wel dat ik mijn kind niet voor zoiets zou opgeven, ook als het een andere context was (ik zou bv. twee dagen weg moeten, m'n kind kan niet mee, een vriendin/nichtje wil best twee dagen oppassen) zou ik het niet doen. Ook niet als er 24/7 een nanny bij zou zijn. Een nachtje bij opa en oma of bij mijn zus, oké, maar twee nachten wordt wel lang. Niet alleen voor dat kind, maar ook voor de oppasser zelf. En voor mij, natuurlijk ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik vind het programma leuk om te kijken. Sommige dingen wat betreft het samenwonen zijn herkenbaar (maar dan wel 'in ergere mate' neergezet in dit programma), en ik vind het leuk om te zien hoe de jongens en meisjes veranderen/zich aanpassen aan de nieuwe omstandigheden. Edit: typfoutje verbeterd Laatst gewijzigd op 08-02-2008 om 07:15. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En waarover zijn wij het dan niet eens allemaal? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik weet alleen dat afwezigheid van een veilige omgeving schadelijk kan zijn, maar wetenschappelijke artikelen vertellen er niet bij vanaf hoeveel dagen dat is; dat is ook niet zo te meten. Maar voor de 100ste keer: ik snap niet dat je als ouder dat risico wil nemen, ik snap niet dat je jongeren wil laten oppassen die jij niet kent en die je kind niet kennen en ik snap niet dat je je kind in een voor hem/haar zo'n verwarrende situatie wil plaatsen. En nee, ouders zijn niet 24/7 bij hun kind. Maar een crèche is voor een kind ook een vertrouwde / veilige omgeving hoor, net als bekende oppas en opa en oma. Maar ik zal er over ophouden, want ik krijg nu het idee dat mijn input meer als muggen ziften wordt beschouwd dan als input voor een leuke discussie. Ikzelf vind het namelijk wel een heel interessante discussie, zeker om te kijken hoe anderen er over denken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nico huilde omdat hij zijn vriedin zo gemist had, wellicht wat overdreven maar zoals je wellicht al is opgevallen is hij in zijn gehele gedrag nogal overdreven. Rick was helemaal gek met dat kindje, ging er 's morgens met liefde uit terwijl Saphia liever nog even door bleef ronken, daarbij wilde hij wel graag de huisman uithangen. Daar bovenop was ook hij erg moe en had hij veel ruzie met Saphia, die zelfs even niet meer zo goed wist hoe of wat met de relatie. Tel daar alle nieuwe indrukken bij op; tranen. Het is echt zo belachelijk niet en in deze situaties ook logisch dat het de mannen waren die huilden en niet de vrouwen, aangezien de vrouwen minder aanwezig waren. En dat laatste is dus wel een feit! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Als je twee dagen intensief voor een kindje moet zorgen, terwijl je dat nog nooit eerder gedaan hebt, dan is het echt niet vreemd dat je moet huilen wanneer je afscheid moet nemen. (Het feit dat je dan waarschijnlijk moe bent helpt ook wel mee met de emoties.) Dat die meiden dat niet deden, betekent niet dat al die jongens dus maar acteerden ![]() Ik heb tranen met tuiten gehuild toen ik na een week intensief oppassen weer alleen thuis zat. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Bij Baby Te Huur zagen we bij Nico vooral een huilend kindje, maar bij Rob zag je ook echt dat hij van het kindje kon genieten en dat het kindje ook moest lachen enzo. Dat is echt heel wat waard; een grote compliment kan een kindje je niet geven. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Maud was inderdaad heel goed (die moest toch op Eline passen? dat meisje dat telkens op het potje moest plassen? Dat deed ze echt heel goed, helemaal toen ze met die stempeltjes aankwam
![]() Sanne was ook lief, maar de andere stellen vielen me echt flink tegen. Nico en Cindy deden - in de beelden die wij zagen dan - echt nauwelijks moeite om met Jelani (Jelano?) contact te maken. Ja, ze gaven hem snoep. Maar toen dat arme jochie naast Cindy liep te huilen, kwam het niet even in haar op om even stil te gaan staan en hem aan te kijken, of z'n handje vast te pakken, zoiets. Dat vond ik echt sneu. Het jochie werd helemaal aan z'n lot over gelaten. Rick en Saphie pasten op Britt en Tygo, toch? Dat was ook heel passief; goed dat de nanny daar iets van zei (en ook fijn om te zien dat de nanny er de hele tijd bij was, je zag haar soms op de achtergrond staan toekijken). |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik vond btw dat van die ouders van Saphia en Ricks kinderen ook wat aanstellerig btw. ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Ook dat ze babyfoon niet hoorden terwijl die kinderen gingen klieren op hun slaapkamer. Ik was het wel eens met wat die moeder zei, dat ze de kinderen aan hun lot overlieten, dat soort dingen gaan voor een moeder echt door merg en been. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Saphia die op dr gemakje veel te laat kwam aanlopen ook. ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind trouwens niet dat Rick en dingetje het nu zo slecht deden dat die moeder moet gaan zitten janken dat haar kinderen zowat mishandeld zijn. (Al is het dan moeilijk om je kinderen op een beeldscherm te zien)
Ik vond dat die moeder zelf heel erg negatief deed en ik denk trouwens ook niet dat wij een compleet beeld krijgen... tsja, ik vind eigenlijk gewoon niet dat het slechter ging dan wat ik verwacht zou hebben van twee jongeren zonder een greintje verstand van kinderen die ineens een nacht met twee peuters zitten eigenlijk. Ik denk trouwens ook wel dat uit alle stellen deze twee nog wel een stukje puberen over hebben, ivgm sander en maud die al een stuk volwassener zijn. Rob's instelling is ook echt geweldig, die is bijna altijd wel positief heh. ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 21-02-2008 om 01:29. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Nou ja, ik denk dat wat die moeder zei wel klopte.. dat ze heel goed oppas zouden zijn, maar nog niet klaar zijn voor het ouderschap. Ze zijn nog wat te egocentrisch en te weinig stabiel in hun relatie en dat werkt door in het zorgen voor die kinderen.
Zo stom, eerst zit iedereen te zeuren dat ze absoluut niet snappen dat ouders hun kind uitlenen en dat durven en dat risico nemen e.d. en als er dan een moeder is die het er enorm moeilijk mee heeft en die vindt dat haar kinderen niet de verzorging krijgen die ze verdienen, zit die zich weer enorm aan te stellen. Mensen weten ook niet wat ze willen :') Rob deed het echt goed en met zo enorm veel geduld, knap hoor. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Saainn was jarig. #1157 Dark Phoenix | 500 | 10-10-2010 15:04 | |
De Kantine |
De DB meet was alles behalve saai! #1050 Sherlock | 500 | 18-07-2010 21:15 | |