Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2008, 16:47
Signy
Signy is offline
Johnny Depp vervangt Heath Ledger in laatste film
Johnny Depp gaat de dinsdag overleden Heath Ledger vervangen in diens laatste filmrol. Ledger moest nog zes weken filmen aan de fantasyfilm 'The Imaginarium of Doctor Parnassus'. Regisseur Terry Gilliam, bekend van Monthy Python, heeft Depp gevraagd de resterende scènes te doen.

Magische spiegel
Een medewerker van de filmstudio verklaart: "Er is een scène in de film waar Heath door een magische spiegel valt. Hij zou daardoor in een ander personage kunnen veranderen en op dat punt zou Johnny Depp zijn rol kunnen overnemen. Het is een bizarre film vol fantasy en reizen door de tijd, dus het personage van Heath zou makkelijk kunnen transformeren".

Ruzie over filmscène
Drie dagen voor zijn dood kreeg Ledger het in Londen, waar de opnames voor 'Doctor Parnassus' plaatsvonden, zwaar aan de stok met de studiobazen. Ze hadden geweigerd een scène opnieuw te filmen waar de perfectionistische acteur ontevreden over was. "Dat incident heeft zijn gemoedstoestand in zijn laatste dagen bepaald", meent een insider in The Sun. (lb)

De Morgen
Oud 25-01-2008, 16:49
Signy
Signy is offline
Dood Heath Ledger bemoeilijkt promotie nieuwe Batman-film
Bij de filmstudio Warner Bros zitten ze met de handen in het haar na het overlijden van de Australische acteur Heath Ledger, die The Joker speelt in de nieuwe Batman-film. Warner weet nog niet hoe de promotie van 'The Dark Knight' zal aangepakt worden.

Reeds voor het overlijden van Ledger, die dinsdag dood werd aangetroffen in zijn appartement in New York, was de vertolking van Ledger in 'The Dark Knight' hét onderwerp van elk Hollywoodgesprek.

Huiveringwekkend
De eerste trailers en aanplakbiljetten van de film tonen een huiveringwekkend geschminkte Heath Ledger, die volgens insiders een puike prestatie van heeft neergezet en bovendien een nieuwe dimensie heeft gegeven aan het personage, dat eerder door Jack Nicholson werd vereeuwigd op het witte doek.

Morbide nieuwsgierigheid
Volgens Hollywoodkenners zal de release van 'The Dark Knight' nog meer media-aandacht krijgen dan voorzien. En dat zal grotendeels te danken zijn aan de morbide nieuwsgierigheid van het publiek, dat Ledger nog een laatste keer aan het werk wil zien in een rol die hem nu al onsterfelijk heeft gemaakt.

Geen lijkenpikkers
Maar het overlijden van de 28-jarige filmster plaatst voor Warner een groot vraagteken bij de wijze waarop de film nu aan de bak moet gebracht worden. Warner wil namelijk niet de indruk wekken dat het profiteert van Ledgers tragische dood. "Warner bevindt zich in een moeilijke positie. Hun nieuwe Joker was namelijk het uithangbord van de film", legt Jeff Bock van Exhibitor Relations uit.

Precedenten
Er bestaan precedenten in de filmgeschiedenis, waarbij een prent werd uitgebracht na de dood van de hoofdrolspeler. 'Giant' ging in 1956 in première zonder James Dean en 'The Crow' verscheen in 1994 in de zalen, nadat hoofdrolspeler Brandon Lee was overleden na een schietaccident op de filmset. (belga/lb)

De Morgen
Oud 25-01-2008, 18:36
botulismf
botulismf is offline
Citaat:
Ruzie over filmscène
Drie dagen voor zijn dood kreeg Ledger het in Londen, waar de opnames voor 'Doctor Parnassus' plaatsvonden, zwaar aan de stok met de studiobazen. Ze hadden geweigerd een scène opnieuw te filmen waar de perfectionistische acteur ontevreden over was. "Dat incident heeft zijn gemoedstoestand in zijn laatste dagen bepaald", meent een insider in The Sun. (lb)
Insiders in The Sun menen wel meer, natuurlijk.
Oud 25-01-2008, 22:27
Signy
Signy is offline
Citaat:
Insiders in The Sun menen wel meer, natuurlijk.
Oud 26-01-2008, 14:49
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Johnny Depp vervangt Heath Ledger in laatste film
Johnny Depp gaat de dinsdag overleden Heath Ledger vervangen in diens laatste filmrol. Ledger moest nog zes weken filmen aan de fantasyfilm 'The Imaginarium of Doctor Parnassus'. Regisseur Terry Gilliam, bekend van Monthy Python, heeft Depp gevraagd de resterende scènes te doen.

Magische spiegel
Een medewerker van de filmstudio verklaart: "Er is een scène in de film waar Heath door een magische spiegel valt. Hij zou daardoor in een ander personage kunnen veranderen en op dat punt zou Johnny Depp zijn rol kunnen overnemen. Het is een bizarre film vol fantasy en reizen door de tijd, dus het personage van Heath zou makkelijk kunnen transformeren".
Ja, dit kan ik wel waarderen. Het feit dat ze het grootste deel van het beeldmateriaal van Heath bewaren vind ik positief. Daarnaast is Johnny Depp de enige die ik als vervanger als kijker zou tolleren.... Maar verder vraag ik me af wat voor achterlijke film dit wordt, maar oke
Oud 26-01-2008, 15:41
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ja, dit kan ik wel waarderen. Het feit dat ze het grootste deel van het beeldmateriaal van Heath bewaren vind ik positief. Daarnaast is Johnny Depp de enige die ik als vervanger als kijker zou tolleren.... Maar verder vraag ik me af wat voor achterlijke film dit wordt, maar oke
Terry Gilliam, mallie. Niks achterlijk.
Oud 26-01-2008, 15:50
Verwijderd
Citaat:
Brandon.
Oja.

Btw, ik vind dat ze de nieuwe Batman gewoon moeten promoten zoals ze hadden gedaan als Heath nog had geleefd. Zo lastig moet dat toch niet zijn? Zolang er geen 'Heath Ledger...in one of his last roles as....the Jokerrrrrrrr"in promo's te horen is, is het prima.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2008, 15:55
Uice
Uice is offline
Die film zal nu wel aan hem opgedragen worden.
Oud 26-01-2008, 16:25
Metal
Metal is offline
Ik vraag me af hoe het met het einde zit. Zal the Joker komen te overlijden of zal het een 'We'll meet again!!11" einde zijn? In het geval van het eerste lijkt het me best een zuur en pijnlijk moment. Dan blaast Heath echt zijn laatste adem uit.
Oud 26-01-2008, 16:44
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ze kunnen het einde eventueel nog wel een klein beetje aanpassen met wat postproductionele gymnastiek. Dat hebben ze ook gedaan bij Gladiator, toen Oliver Reed tijdens de opnames overleed. Maar ja, dat ging om een enkele scene, dus helemaal hetzelfde is het niet. Mja.
Oud 26-01-2008, 17:38
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik vraag me af hoe het met het einde zit. Zal the Joker komen te overlijden of zal het een 'We'll meet again!!11" einde zijn? In het geval van het eerste lijkt het me best een zuur en pijnlijk moment. Dan blaast Heath echt zijn laatste adem uit.
Ik geloof dat aan het einde de Joker blijft leven en in een derde deel terug zou komen, wat betekent dat er een geschikte vervanger gevonden zal moeten worden. Ik hoop dat ze met dat idee doorgaan en dat er een nieuwe Joker komt.
Oud 26-01-2008, 20:59
Verwijderd
Citaat:
Alleen daarom al doen ze dat waarschijnlijk niet.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2008, 13:20
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
(N00dles: ) Nouja, de Joker gaat pas dood in de Michael Keaton-Batman, toch? Dit is toch een soort van 'earlier days'-Batman, als ik me niet vergis? Dus dan zal de Joker nog niet doodgaan. Correct me if I'm wrong.
Oud 27-01-2008, 13:23
Dinalfos
Dinalfos is offline
Wat?! Nee, dit is geen prequel. Het is een complete reboot. Non-canon dus.
Oud 27-01-2008, 13:46
Uice
Uice is offline
Citaat:
(N00dles: ) Nouja, de Joker gaat pas dood in de Michael Keaton-Batman, toch? Dit is toch een soort van 'earlier days'-Batman, als ik me niet vergis? Dus dan zal de Joker nog niet doodgaan. Correct me if I'm wrong.
Begins was oorspronkelijk als prequel bedoeld, maar van dat idee zijn ze nu afgestapt. Het is gewoon een nieuwe serie.
Oud 27-01-2008, 16:47
Verwijderd
Oh ok, weet ik dat ook weer. Nja, dan denk ik wel dat het zal eindigen met een dode Joker. Overigens vind ik niet dat over een eventuele doodscène zoveel heisa gemaakt hoeft te worden, je zal hem toch niet herkennen als Heath.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2008, 17:19
Uice
Uice is offline
Citaat:
Oh ok, weet ik dat ook weer. Nja, dan denk ik wel dat het zal eindigen met een dode Joker. Overigens vind ik niet dat over een eventuele doodscène zoveel heisa gemaakt hoeft te worden, je zal hem toch niet herkennen als Heath.
Ik denk het niet, want ze zijn al klaar met filmen en The Joker zou niet dood gaan aan het einde. Dus waarom zouden ze dat nu opeens veranderen?
Oud 27-01-2008, 19:02
Verwijderd
Citaat:
Ik denk het niet, want ze zijn al klaar met filmen en The Joker zou niet dood gaan aan het einde. Dus waarom zouden ze dat nu opeens veranderen?
Oh, ik wist niet of de Joker zou blijven leven of niet. Nja, dan veranderen ze dat natuurlijk niet, nee.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2008, 15:11
Rooster
Rooster is offline
Ik zag dit van de week op CNN ,
in een keer een beeld vol "breaking news, this just in"
Nogal een schok, en erg jammer.

porblemen met de promotie is onder andere dat er nog mensen zijn in Amerika die "telefoons hadden gekregen van de Joker" waarop hij ze nog zou terugbellen.
En om nou een dooie te laten bellen....

Erg jammer, hij speelde top en in goede films...
Met citaat reageren
Oud 06-02-2008, 20:46
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:
The toxicology results are in, and the NY Medical Examiner's Office ruled Heath Ledger's death an accident based on using and abusing too many prescription medications.

The actor died as the result of acute intoxication by the combined effects of oxycodone, hydrocodone, diazepam, temazepam, alprazolam, and doxylamine.

The drugs are the generic names for the OxyContin painkiller, the anti-anxiety drug Valium, Xanax, an anti-anxiety drug, and the sleep aids Restoril and Unisom. Hydrocodone is another name for Vicodin, a painkiller.

And, finally, we have resolution.

Citaat:
Statement from Kim Ledger on behalf of the Ledger family issued following the release of the Medical Examiner's findings:

We remain humble as parents and a family, among millions of people worldwide who may have suffered the tragic loss of a child. Few can understand the hollow, wrenching, and enduring agony parents silently suffer when a child predeceases them. Today's results put an end to speculation, but our son's beautiful spirit and enduring memory will forever remain in our hearts.

While no medications were taken in excess, we learned today the combination of doctor-prescribed drugs proved lethal for our boy. Heath's accidental death serves as a caution to the hidden dangers of combining prescription medication, even at low dosage.

Our family enjoyed an extremely happy two week visit with Heath just prior to the New Year. Those recent precious days will stay with us forever. We as a family feel privileged to have some of his amazing magic moments captured in film. To most of the world Heath was an actor of immeasurable talent and promise. To those who knew him personally, Heath was a consummate artist whose passions also included photography, music, chess and directing. We knew Heath as a loving father, as our devoted son, and as a loyal and generous brother and friend.

We treasure our beautiful granddaughter Matilda (to our dear Michelle) as well as an unbelievably wonderful network of close friends, forever, around the world. Families rarely experience the uplifting, warm and massive outpouring of grief and support as have we, from every corner of the planet. This has deeply and profoundly touched our hearts and lives. We are eternally grateful.

At this moment we respectfully request the worldwide media allow us time to grieve privately, without the intrusions associated with press and photography.

nou, da's wel tragisch. niks meer dan de de voorgeschreven pillen nemen en zo onbewust een overdosis nemen.
Oud 06-02-2008, 20:57
Verwijderd
welke mongool gaat er dan ook aan zoveel medicijnen.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2008, 21:05
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
voorgeschreven medicijnen, denk dat zijn dokter er reden genoeg toe had.
Oud 07-02-2008, 10:36
Verwijderd
Citaat:
voorgeschreven medicijnen, denk dat zijn dokter er reden genoeg toe had.
Ze waren voorgeschreven door verschillende artsen in drie verschillende continenten; grote kans dat de ene arts niet wist dat hij ook andere medicatie voorgeschreven had gekregen van een andere arts. Als je aan de angstremmers bent en daarnaast ook nog aan de kalmeringstabletten gaat, dan moet je goed uitkijken met mixen.
Misschien dat hij in een angstaanval snel wat kalmeringstabletten slikte, en zodoende er niet bij na heeft gedacht ofzo.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten