![]() |
|
Johnny Depp vervangt Heath Ledger in laatste film
Johnny Depp gaat de dinsdag overleden Heath Ledger vervangen in diens laatste filmrol. Ledger moest nog zes weken filmen aan de fantasyfilm 'The Imaginarium of Doctor Parnassus'. Regisseur Terry Gilliam, bekend van Monthy Python, heeft Depp gevraagd de resterende scènes te doen. Magische spiegel Een medewerker van de filmstudio verklaart: "Er is een scène in de film waar Heath door een magische spiegel valt. Hij zou daardoor in een ander personage kunnen veranderen en op dat punt zou Johnny Depp zijn rol kunnen overnemen. Het is een bizarre film vol fantasy en reizen door de tijd, dus het personage van Heath zou makkelijk kunnen transformeren". Ruzie over filmscène Drie dagen voor zijn dood kreeg Ledger het in Londen, waar de opnames voor 'Doctor Parnassus' plaatsvonden, zwaar aan de stok met de studiobazen. Ze hadden geweigerd een scène opnieuw te filmen waar de perfectionistische acteur ontevreden over was. "Dat incident heeft zijn gemoedstoestand in zijn laatste dagen bepaald", meent een insider in The Sun. (lb) De Morgen
|
![]() |
|
Dood Heath Ledger bemoeilijkt promotie nieuwe Batman-film
Bij de filmstudio Warner Bros zitten ze met de handen in het haar na het overlijden van de Australische acteur Heath Ledger, die The Joker speelt in de nieuwe Batman-film. Warner weet nog niet hoe de promotie van 'The Dark Knight' zal aangepakt worden. Reeds voor het overlijden van Ledger, die dinsdag dood werd aangetroffen in zijn appartement in New York, was de vertolking van Ledger in 'The Dark Knight' hét onderwerp van elk Hollywoodgesprek. Huiveringwekkend De eerste trailers en aanplakbiljetten van de film tonen een huiveringwekkend geschminkte Heath Ledger, die volgens insiders een puike prestatie van heeft neergezet en bovendien een nieuwe dimensie heeft gegeven aan het personage, dat eerder door Jack Nicholson werd vereeuwigd op het witte doek. Morbide nieuwsgierigheid Volgens Hollywoodkenners zal de release van 'The Dark Knight' nog meer media-aandacht krijgen dan voorzien. En dat zal grotendeels te danken zijn aan de morbide nieuwsgierigheid van het publiek, dat Ledger nog een laatste keer aan het werk wil zien in een rol die hem nu al onsterfelijk heeft gemaakt. Geen lijkenpikkers Maar het overlijden van de 28-jarige filmster plaatst voor Warner een groot vraagteken bij de wijze waarop de film nu aan de bak moet gebracht worden. Warner wil namelijk niet de indruk wekken dat het profiteert van Ledgers tragische dood. "Warner bevindt zich in een moeilijke positie. Hun nieuwe Joker was namelijk het uithangbord van de film", legt Jeff Bock van Exhibitor Relations uit. Precedenten Er bestaan precedenten in de filmgeschiedenis, waarbij een prent werd uitgebracht na de dood van de hoofdrolspeler. 'Giant' ging in 1956 in première zonder James Dean en 'The Crow' verscheen in 1994 in de zalen, nadat hoofdrolspeler Brandon Lee was overleden na een schietaccident op de filmset. (belga/lb) De Morgen
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Btw, ik vind dat ze de nieuwe Batman gewoon moeten promoten zoals ze hadden gedaan als Heath nog had geleefd. Zo lastig moet dat toch niet zijn? Zolang er geen 'Heath Ledger...in one of his last roles as....the Jokerrrrrrrr"in promo's te horen is, is het prima. |
![]() |
|
Ik vraag me af hoe het met het einde zit. Zal the Joker komen te overlijden of zal het een 'We'll meet again!!11" einde zijn? In het geval van het eerste lijkt het me best een zuur en pijnlijk moment. Dan blaast Heath echt zijn laatste adem uit.
|
Ze kunnen het einde eventueel nog wel een klein beetje aanpassen met wat postproductionele gymnastiek. Dat hebben ze ook gedaan bij Gladiator, toen Oliver Reed tijdens de opnames overleed. Maar ja, dat ging om een enkele scene, dus helemaal hetzelfde is het niet. Mja.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Ik zag dit van de week op CNN ,
in een keer een beeld vol "breaking news, this just in" Nogal een schok, en erg jammer. porblemen met de promotie is onder andere dat er nog mensen zijn in Amerika die "telefoons hadden gekregen van de Joker" waarop hij ze nog zou terugbellen. En om nou een dooie te laten bellen.... Erg jammer, hij speelde top en in goede films... |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
nou, da's wel tragisch. niks meer dan de de voorgeschreven pillen nemen en zo onbewust een overdosis nemen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Misschien dat hij in een angstaanval snel wat kalmeringstabletten slikte, en zodoende er niet bij na heeft gedacht ofzo. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
"Is that a Filmtopic in your pocket?" - Over films die we gezien hebben Dinalfos | 500 | 23-05-2011 17:06 | |
Films, TV & Radio |
Welke film heeft u het laatst gezien en wat vond u ervan? Verwijderd | 500 | 16-09-2008 18:17 | |
Films, TV & Radio |
Batman: The Dark Knight Rooster | 475 | 17-08-2008 21:10 | |
De Kantine |
Top 5 mensen wiens dood de wereld schokte Cherry Springs | 122 | 11-02-2008 21:40 |