Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Als we van alles gaan bedenken hoe het tig jaar geleden bedoeld was, dan kunnen we alles wel laten.
Ik vraag me trouwens af in hoeverre trouwen tegenwoordig nog 'toegeven aan blind conformisme' is. In dit topic merk je al hoeveel mensen er echt niet willen trouwen (om wat voor reden dan ook), irl is dat niet anders (eerder in verhouding nog meer mensen die niet (willen) trouwen). Het ligt er volgens mij helemaal aan in wat voor omgeving je opgroeit of trouwen 'toegeven aan blind conformisme' is. Bovendien is trouwen voor de meeste mensen nog altijd een bewuste keus, wat het blinde sowieso al weg haalt. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Net zo vreemd vind ik vrouwen die in deze tijd nog gaan trouwen. Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben van mening dat je trouwen kunt vergelijken met het dragen van dingen als een jodenster en een hakenkruis. Die symbolen hebben ook in de huidige maatschappij trouwens nog steeds een bepaalde betekenis die niet iedereen even prettig vindt. Trouwen misschien ook, maar ik denk in mindere mate en ik vraag me ook af of het gerechtvaardigd is (misbruik maken van een vrouw kan ook zonder getrouwd te zijn en dat gebeurt ook vaak genoeg helaas, dat staat los van wel of niet getrouwd zijn).
Als iemand niet wil trouwen, prima, maar waarom je mening opleggen aan anderen? (Andersom zie ik dat trouwens ook niet graag, maar ik zie in dit topic niemand zo extreem negatief doen over niet trouwen.) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ze hebben liever dat we gewoon blij zijn voor hun idealen van een romantisch en oprecht huwelijk. Op een manier is dat ook een doodnormale vraag, ik bedoel.. waarom zou je anderen bekritiseren op punten waar ze voldoening uit putten en niemand mee schaden? De beste optie voor mensen als jij en ik is om serieus gewoon niet te mengen met een topic als deze. Ik weet dat de verleiding groot is, dat wel.
|||
Citaat:
![]() Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ontopic: We kregen gister overigens een heel leuk orgineel trouwkaartje binnen. Zwart met zilveren letters en een spiegelachtig stuk erin. Daarmee kon je de letters die in spiegelbeeld afgedrukt waren lezen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
In persoon ga je toch ook niet moeilijk doen tegen mensen die getrouwd zijn? Dat laat je toch ook gewoon voor wat het is? Of ga jij ze vertellen hoe achterlijk je het vindt om getrouwd te zijn?
||
Citaat:
OT: Ik wil trouwen ja. Of we dat op een traditionele manier doen of niet zien we dan wel weer, wanneer we dat doen hangt van een heleboel dingen af en of er mensen bij het trouwen aanwezig zijn behalve de getuigen of dat iedereen maar gewoon op het feest komt zien we ook dan wel. Maar dat trouwen is me wel degelijk wat waard, hem "mijn man" kunnen noemen en die belofte elkaar te blijven steunen. Voer, hoor ik uit de keuken. Bye.
|
Verwijderd
|
Ik weet nog niet precies wat ik voor jurk wil.
Hij moet wel wit (achtig), een wijde rok en lang zijn maar ik vraag me af of ik wel genoeg keus heb met mijn kleine maat.. Wel kijk ik regelmatig op marktplaats wat voor jurken er te koop zijn. Je weet maar nooit in wat voor situatie ik zit als ik echt ga trouwen ![]() Edit: Hoeveel zouden jullie denk je aan een jurk uitgeven? En wat zou jullie het hele feest in totaal waard zijn? Laatst gewijzigd op 16-03-2008 om 18:22. |
![]() |
|
Ik wil het niet té achterlijk duur maken, maar ja. Dat is haast niet te voorkomen. Ik kan daar nu nog weinig over inschatten. Een vriendin van mij gaat dit jaar trouwen, es vragen wat die nou kwijt zijn aan catering enzo.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Natuurlijk kan je een bruiloft heel duur maken als je alles er op en eraan wilt, maar je kan ook op heel veel dingen besparen. Je kan bij een standaard zaak bijv je jurk halen, maar ook bij een budget winkel. Daar zijn de jurken net zo mooi, maar het zijn geen merkjurken, waardoor ze een stuk goedkoper zijn.
Een vriendin van ons is banketbakker, dus heeft zij voor ons een grote chocoladebruidstaart gemaakt, scheelt ook. En de corsages hebben we zelf gemaakt. Een dikke bos rozen op de markt gekocht met wat wit erbij, vast binden, speldje er aan en klaar. Ook de presentjes daarna hebben we simpel gehouden: Snoephartjes in een stukje stof wat je haalt op de markt. De kleding van de bruidskindjes kwam gewoon van de H&M maar zag er superlief uit! En zo zijn er nog heel veel voorbeelden van dingetjes waarop je besparen kan. Ik heb wel eens zitten vergelijken en dan was mijn kleding, inclusief lingerie, onderjurk, jurk, sluier en handschoenen nog steeds goedkoper dan alleen de jurk van een andere bruid ![]() Er zijn veel verschillende trouwfora en als je daar het trefwoorden ' low budget' intikt vliegen de tips je om de oren ![]() Er zijn zelfs pagina's die daar helemaal over gaan, zoals http://www.goedkopebruiloft.nl/ |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Trouwen zou iets zijn dat ik makkelijker aan de kant schuif dan een aanschaf van een nieuwe bank, een nieuwe computer of een nieuwe wasmachine. Als je wil investeren in de toekomst is trouwen iig verspild geld: het levert geen financieel voordeel op. m.a.w. Geld is een goede motivatie om niet te trouwen. Om wel te trouwen trouwens ook, want trouwen zonder feest/wat-dan-ook op het gemeentehuis is goedkoper dan een contract bij de notaris halen. Het levert dan ook geen financieel nadeel op. Ik denk iig dat mijn zwager 't niet zou hebben kunnen ophoesten zonder andere plannen te moeten cancellen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Geld hoeft idd geen reden te zijn om niet te trouwen; zoals iemand al aangaf kun je in veel gemeentes op bepaalde dagen/tijden gratis trouwen. En niemand die je verplicht dat in een witte jurk en een duur pak te doen of met een grote taart en een feest voor 200 mensen oid.
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dus wanneer je iemand met een hakenkruis op zijn jas wilt beschuldigen van fascisme (vanwege de geschiedkundige betekenis) heb je toch wel een goede kans om het bij het juiste eind te hebben, wat hij ook beweert. Wil je een vrouw die trouwt beschuldigen van extreem masochisme (vanwege de geschiedkundige betekenis) heb je een goede kans het mis te hebben omdat de betekenis van het huwelijk met de maatschappij mee verandert.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
tuurlijk de buitenwereld zou raar gaan reageren, maar aangezien dat in het geval van trouwen niet zo is zie ik weinig morele problemen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
We wonen alweer ruim 9 maanden samen, hebben net een koopwoning en hebben het ontzettend leuk samen. Als het over een paar jaar nog zo gaat, en we voldoende geld hebben om onze bruiloft te vieren op een manier zoals wij dat graag willen... Dan zou ik maar al te graag met mijn huidige vriend trouwen. Welliswaar op huwelijkse voorwaarden, maar daar zijn voor de hand liggende redenen voor. Dat burgerlijke ligt me in zekere zin wel, en ik vind het gewoon een fijn idee dat het bij getrouwde stellen vaak ook net wat beter en duidelijker is geregeld voor bijv. de kinderen.
We zien het wel ![]()
|
Verwijderd
|
ergens voorbije week zei mijn vriend in een bepaald gesprek: "ik zou nooit met u getrouwd zijn als ik niet ... [ditofdat]" (ik weet niet meer waarover het precies ging, maar het was een fijn gesprek hoor
![]() ![]() ![]() echt geweldig was dat ![]() ennieweej, ik denk dat wij over een jaartje ongeveer wel aan het trouwen zullen zijn. waarom? omdat we zielsveel van elkaar houden, en elke dag zelfs nog een beetje meer, een betere reden dan dat kan ik persoonlijk niet verzinnen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik wil echt heel graag trouwen. Gewoon veel zin om getrouwd te zijn, een huisje, een man, altijd bij elkaar, alles samen doen. En echt ook echt geen angst om gebonden te zijn want hij is ook echt mijn beste vriend en we hebben het zo leuk, dat ik weet dat het nooit leuker dan dit kan worden met iemand anders dus trouwen.
Maar wel beetje intiem, en ik hou niet van dansen dus geen feest ofzo maar uit eten denk ik, zoals Andijvie's bruiloft denk ik, dat lijkt me ook wel iets voor mij. Oh en wel op huwelijkse voorwaarden, ik denk niet dat we ooit zouden scheiden maar evt. schuldeisers kunnen met huw.vw. alleen mijn geld aanspreken en niet dat van mijn man als ik ooit notaris word + bijbehorende risico's. En ik wil zijn naam, want vind ik wel hip klinken achter mijn voornaam ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Ik wil wel, maar het hoeft niet. Mijn vriend trouwt het liefste in Las Vegas, maar ik wil op z'n minst m'n moeder erbij. ;-)
Als hij me zou vragen zeg ik meteen ja, maar ik heb verder niemand iets te bewijzen om zo redelijk jong al te trouwen.
||
Citaat:
|
![]() |
Ick zelf wil wel trouwen maar vind het meer en deels ook onzin omdat je weet dat je van elkaar houd en dat ga je heus niet meer doen door middel van een papiertje
maar ik wil wel trouwen gewoon om het feest en de mooie dag maar voor de rest verander het weinig toch???? ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() helemaal mee eens...gaat inderdaad niet meer van iemand houden alleen omdat je getrouwt bent. Als mn vriend ooit op zn knieeen zou gaan voor mij dan zou ik geen nee zeggen, maar het is ook geen must!!!
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat bedoel ik al de hele tijd met daadwerkelijk nadeel.. er is toch, behalve uit elkaar gaan, geen enkele situatie waarin je zult zeggen "pfoe, wat een voordeel dat we niet getrouwd zijn zeg! Ontspringen wij daar even iets naars mee!" terwijl er zat situaties te bedenken zijn waarbij trouwen voordelig is (naast al genoemde dingen bijvoorbeeld ook reizen door bepaalde landen waar je alleen een kamer mag delen indien je getrouwd bent en dergelijke dingetjes..) Ik snap best dat mensen principiele bezwaren hebben gebaseerd op een andere kijk op dingen of een vervelend gevoel erbij, maar ik vind een discussie erover toch wel zo zinloos. Het is toch gewoon niet meer dan de één wil het wel en de ander wil het niet? De één wil ook geen kinderen en de ander wel, het is toch nutteloos elkaar ervan te gaan overtuigen van mening te veranderen over zulke levensbeslissingen? Doe jouw ding en laat mensen die het wel leuk vinden lekker zwijmelen en mensen die het niet willen, die mededeling lijkt me al meer dan genoeg info eigenlijk ![]() |
![]() |
|
Ik vind dat als je gaat trouwen, je leven voorbij is. Zeker als je dan ook nog kinderen krijgt. Je bent dan zo gebonden aan alles en iedereen, ik zou daar echt niet tegen kunnen. Ik houd van mijn vrijheid en ben niet van plan om die aan wie dan ook op te geven. Leven met de dag, dat lijkt me heerlijk. De enige oplossing lijkt me een man, die vaak op zakenreis is
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Is jouw school goed bezig? Discussies bij Trouw Simon | 7 | 20-02-2010 18:03 | |
Lifestyle |
Hoe wil je trouwen? Apomes | 93 | 07-06-2005 00:11 | |
Liefde & Relatie |
Trouwen. Reden waarom wel of niet? Verwijderd | 108 | 08-08-2004 14:42 | |
Psychologie |
Het Grote Gedichten Topic #3 Droomvlucht | 500 | 29-06-2004 19:49 | |
Verhalen & Gedichten |
Trouw CarladelaParra | 0 | 12-04-2003 16:44 | |
Liefde & Relatie |
Zwanger van een getrouwde man (mijn ex-leraar).... Verwijderd | 31 | 20-03-2003 14:19 |