Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2008, 16:40
Verwijderd
Citaat:
Oh ja, ik liep een keer heel erg achter met rekenen op de basisschool en toen zei de leraar dat ik het in moest halen. Dus ging ik keihard werken en toen liep ik voor, werd hij boos Nou, lekker stimulerend hoor Op de middelbare school ook een keer gehad, bij wiskunde, ik deed met een vriendinnetje een soort wedstrijdje; wie het snelt, best en netst de opdrachten kon maken. En toen liepen we drie hoofdstukken voor en werd de docente echt wóedend. Echt, wáárom ga je tegen leerlingen zeggen dat ze té hard werken?! Nog steeds boos over
Die lerares was ook gewoon raar. Die kon 't niet aan als dingen niet gingen zoals zij ze had bedacht. Dus die is ook gestopt met lesgeven, want dat gaat echt nooit zoals je het verwacht
Ik liep op de basisschool ook altijd één of meer rekenboeken voor. Op de middelbare school ook in brugjaar wat hoofdstukken voor, maar daarna niet meer om niet in de war te raken bij toetsen ofzo.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-06-2008, 18:17
Verwijderd
Mijn leraar in groep 8 was wel lief; ik liep heel erg voor bij taal en toen kreeg ik allemaal boeken van andere methodes om te proberen, zaten echt hele leuke dingen tussen Logische puzzels enzo, ik nam die boeken ook altijd mee naar huis en op vakantie
Met citaat reageren
Oud 14-06-2008, 18:47
Verwijderd
Ik weet nog dat we in groep 3 of 4 een zogenaamde 'honderdrol' moesten maken. Dat was dus een rol waar je alle getallen van 1 t/m 100 op moest schrijven en meer. Sommige klasgenootjes hadden enorme rollen en daar waren ze dan heel trots op. Maar ik dacht altijd dat het een 'hondendrol' was en ik begreep maar niet waarom het zo genoemd werd, want 'het had toch niks met poep te maken?' Het kwartje viel pas toen we ook een keer een 'duizendrol' moest maken.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2008, 22:38
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Ik heb het grootste gedeelte van mijn schoolcarriëre zitten onderpresteren..
Oud 16-06-2008, 12:12
Verwijderd
Vroeger plakte ik constant te onpas ''on'' voor allerlei woorden. Dan zei ik ipv ''Dat is niet leuk'', ''Dat is onleuk''. Heb het heel lang volgehouden.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2008, 17:47
Verwijderd
Citaat:
Ik weet nog dat we in groep 3 of 4 een zogenaamde 'honderdrol' moesten maken. Dat was dus een rol waar je alle getallen van 1 t/m 100 op moest schrijven en meer. Sommige klasgenootjes hadden enorme rollen en daar waren ze dan heel trots op. Maar ik dacht altijd dat het een 'hondendrol' was en ik begreep maar niet waarom het zo genoemd werd, want 'het had toch niks met poep te maken?' Het kwartje viel pas toen we ook een keer een 'duizendrol' moest maken.
Hehehe

We hadden twee michaels in de klas, Michael en Michaël. Dat spreek je misschien wel anders uit, maar dat deden ze in de klas niet. De tweede werd altijd Michaël met puntjes genoemd. Maar ik dacht dat ze dat zo noemde omdat hij stekeltjeshaar had, en toen ze alletwee stekeltjes haar hadden raakte ik helemaal in de war.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2008, 17:50
Verwijderd
Op de basisschool, groep 5 ofzo, keek een klasgenoot van me af bij een andere klasgenoot. Want de leraar vertelde heel leuk hoe die spieker 'Stephen' bovenaan zijn blaadje had geschreven.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2008, 17:51
Verwijderd
De jongen bij die afkeek, heette dus Stephen. Engelse uitspraak.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2008, 18:43
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 16-06-2008, 18:48
Lethe
Lethe is offline
Ik dacht vroeger dat Zeeland een apart land was.
Oud 19-06-2008, 20:47
Daboman
Daboman is offline
Ik ben toevallig vandaag op het spel Fury of the furries gestuit. Dat is een behoorlijk uitdagend platform spel met puzzel-elementen. In de wijk waar ik heb gewoond was het een bekend spel. Een hele tijd hebben we het allemaal geprobeerd uit te spelen en als er dan weer eens iemand voorbij een bepaald moeilijk punt in het spel kwam, was die gelijk helemaal de man. Zo hielpen we elkaar samen door het spel heen. Ik heb het spel zelf helaas nooit uit kunnen spelen maar ik ben wel het verste gekomen. Ik had het ongeveer 75% uitgespeeld.

Fury of the furries

Het doet me trouwens ook een beetje denken aan starcraft. Ergens in de wijk konden we netwerken en in dat spel was er een soort van competitie ontstaan om te kijken wie steeds het beste was. Ook hebben we een tijdje samen een clan gehad.
Oud 20-06-2008, 19:41
Verwijderd
Ik ging vroegah opscheppen tegen mijn broertje dat ik tot honderd kon tellen, maar hij geloofde me niet. Toen ging ik heel plechtig in De Grote Rieten Stoel zitten ( pic ), mijn keel schrapen en tot honderd tellen :')
EN toen ik, like 6 was vond ik het gaaf om 'moeilijke' woorden te gebruiken, dus toen claimde ik dat mijn lievelingskleur 'zalmroze' was
Met citaat reageren
Oud 17-07-2008, 23:34
Verwijderd
mijn vriend kon vroeger maar tot 105 tellen. daarna snapte hij het niet meer
Met citaat reageren
Oud 18-07-2008, 00:55
Daboman
Daboman is offline
Ik heb ook ooit wel s een leuke van iemand anders gehoord.

Het was in de kleuterklas en hij was bezig met zo'n kralendoos, dat je figuren kan maken met gekleurde kralen. Op een gegeven moment liet hij het omvallen, maar hij had geen zin om het op te ruimen. De kleuterjuf en hij konden het maar niet eens worden en op een gegeven moment zei die dus "papa moet met de juf gaan vechten".
Oud 31-07-2008, 12:27
Verwijderd
ik dacht vroeger trouwens dat je haar aan de onderkant bijgroeide, in plaats van aan de bovenkant (in je hoofdhuid)
Met citaat reageren
Oud 01-08-2008, 20:12
Verwijderd
Ik heb toen ik heel klein was mijn oma een keer 'dikzakje' genoemd, omdat ik het lief vond klinken en niet wist dat het beledigend was. Toen werd mijn moeder boos.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2008, 21:03
Verwijderd
Vandaag herinnerde ik me dat we op de lagere school een keer met de juf naar het stembureau zijn geweest om zogenaamd onze stem in te leveren. Daarna zei de juf dat we de rest van de dag niet mochten praten, en daar hielden we ons ook braaf aan.

Leuk mens was dat, die juf. Met haar gingen we ook blauwbilgorgels knutselen en kregen we allemaal een cactus als we naar groep zes gingen en mochten we dan uit het raam springen (op begane grond hoor).
Met citaat reageren
Oud 02-10-2008, 21:04
Verwijderd
ik heb weleens uit woede van 1 tot 10000 geteld, hardop
Met citaat reageren
Oud 03-10-2008, 20:57
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik heb 'heel lang' geloofd (vanaf mijn twaalfde ofzo) dat iets óf uit cellen, óf uit atomen, óf uit DNA is opgebouwd. Nu geloof ik dat heel stiekem eigenlijk nog steeds, behalve dat je DNA nu wel in je cellen zit. Maar dus, computer zijn van atomen en planten zijn van cellen.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2008, 21:47
Verwijderd
Ik weet nog toen ik m'n moeder bij haar voornaam noemde ze zei: ik wil dat je me mama of je moeder noemt. En toen heb ik haar 3 weken lang ofzo "je moeder" genoemd
Met citaat reageren
Oud 03-10-2008, 21:51
Verwijderd
ik heb ooit mijn tenen aan elkaar getaped om te kijken of ze aan elkaar zouden groeien.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2008, 21:53
Verwijderd
ik werd vroeger altijd als brutaal gezien. Maar het was nooit echt bewust ik had altijd dit soort gesprekken.
Voor de deur:
"Is je moeder thuis?"
"Heeft u aangebeld?"
"Ja"
"Is er open gedaan?"
"Nee"
"Nou dan is er niemand thuis"
Met citaat reageren
Oud 03-10-2008, 21:54
Verwijderd
je klinkt wel een beetje als een snotjong zo inderdaad
Met citaat reageren
Oud 03-10-2008, 23:05
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Ik heb 'heel lang' geloofd (vanaf mijn twaalfde ofzo) dat iets óf uit cellen, óf uit atomen, óf uit DNA is opgebouwd. Nu geloof ik dat heel stiekem eigenlijk nog steeds, behalve dat je DNA nu wel in je cellen zit. Maar dus, computer zijn van atomen en planten zijn van cellen.
Dat had ik ook, alleen dan uit cellen OF atomen M"n eerste scheikundeles was een openbaring. Toen werd dus uitgelegd wat moleculen zijn en toen was iemand zo bijdehand om te vragen of hij ook was opgebouwd uit moleculen. Toen de scheikundeleraar "ja" zei ging er eindelijk iets dagen
Oud 03-10-2008, 23:19
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Dat had ik ook, alleen dan uit cellen OF atomen M"n eerste scheikundeles was een openbaring. Toen werd dus uitgelegd wat moleculen zijn en toen was iemand zo bijdehand om te vragen of hij ook was opgebouwd uit moleculen. Toen de scheikundeleraar "ja" zei ging er eindelijk iets dagen
Maar stiekem geloof ik het nog steeds heel graag, ik kan me namelijk niet voorstellen dat cellen ergens uit zijn opgebouwd. Ja, uit nog meer cellen.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2008, 23:30
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Maar stiekem geloof ik het nog steeds heel graag, ik kan me namelijk niet voorstellen dat cellen ergens uit zijn opgebouwd. Ja, uit nog meer cellen.
Cellen zijn veel en veel groter dan moleculen, zeker cellen van het menselijk lichaam. Dat is de verklaring. Aangezien ze veel groter zijn, moeten ze toch ergens uit zijn opgebouwd.
Oud 03-10-2008, 23:32
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Cellen zijn veel en veel groter dan moleculen, zeker menselijke lichaamscellen. Dat is de verklaring. Aangezien ze veel groter zijn, moeten ze toch ergens uit zijn opgebouwd.
Ik kan het me gewoon echt niet voorstellen Maar misschien wil ik het ook gewoon niet geloven. *dwars*
Net als met de kathedraal en de sinaasappel in het midden, ter vergelijking van de atoom en de kern.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2008, 23:35
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Ik kan het me gewoon echt niet voorstellen Maar misschien wil ik het ook gewoon niet geloven. *dwars*
Net als met de kathedraal en de sinaasappel in het midden, ter vergelijking van de atoom en de kern.
Wellicht helpt dit je bij het voorstellen ervan:

http://micro.magnet.fsu.edu/primer/j...su/powersof10/

Het geeft een plaatje van de melkweg en zoomt steeds in tot het uiteindelijk bij deeltjes uit komt die kleiner zijn dan atomen.
Oud 04-10-2008, 07:24
snoopy
snoopy is offline
Die is geniaal
Oud 04-10-2008, 11:41
*oma*
*oma* is offline
Vroeger dacht ik dat sommige mensen met een pony werden geboren en sommige niet, want ik snapte niet dat ik wel een pony had en mijn vriendinnetjes niet (in het haar, geen paard). En ik dacht dat de lieve heer een lieveheersbeestje was en dat vond ik wel leuk, maar God bestond dan weer niet.
Oud 04-10-2008, 11:42
Verwijderd
Citaat:
Vroeger dacht ik dat sommige mensen met een pony werden geboren en sommige niet, want ik snapte niet dat ik wel een pony had en mijn vriendinnetjes niet (in het haar, geen paard).
Dat dacht ik ook, ja en dat vond ik maar stom, want ik wilde helemaal geen pony.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2008, 11:44
*oma*
*oma* is offline
Ja, dat had ik dus ook en als ik mijn pony dan aan de kant deed, dan viel die gewoon weer terug en dat hadden die andere niet .
Oud 04-10-2008, 13:21
Verwijderd
*grinnik*
Met citaat reageren
Oud 04-10-2008, 13:40
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:

Het geeft een plaatje van de melkweg en zoomt steeds in tot het uiteindelijk bij deeltjes uit komt die kleiner zijn dan atomen.
Wauw, die is goed
Oud 02-11-2008, 11:37
Miekje*
Miekje* is offline
Up! Ik dacht vroeger altijd dat er kabouters in het bos leefde en als ik in het bos was ging ik ze altijd zoeken.
Oud 03-11-2008, 18:37
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:

gaaf!
Met citaat reageren
Oud 03-11-2008, 19:13
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:

Die is wel erg gaaf
Oud 03-11-2008, 20:12
Missy
Missy is offline
Ik heb op mijn elfde een tijdje heel veel fruit en groente gegeten, omdat ik dacht dat je borsten daar sneller van gingen groeien.
Oud 03-11-2008, 20:16
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Ik heb op mijn elfde een tijdje heel veel fruit en groente gegeten, omdat ik dacht dat je borsten daar sneller van gingen groeien.

Groei je niet sowieso sneller van gezonde voeding?
Oud 03-11-2008, 20:17
Missy
Missy is offline
Citaat:

Groei je niet sowieso sneller van gezonde voeding?
Waarschijnlijk wel. Maar ik had het idee dat ik binnen een maand grote borsten zou hebben ofzo.
Oud 05-11-2008, 02:02
Verwijderd
Was ik bang voor roosters in het zwembad.

Met citaat reageren
Oud 05-11-2008, 08:55
Verwijderd
M'n broer had me ooit eens wijsgemaakt dat je van danoontjes zou krimpen, dus die heb ik heel lang niet aangeraakt.

Daarentegen had ik mijn nichtje wijsgemaakt dat er wolven in ons poortje leefden, kwam ze ook niet meer. :')
Met citaat reageren
Oud 05-11-2008, 12:11
Verwijderd
Citaat:
Was ik bang voor roosters in het zwembad.

ja! want iedereen had van die rampverhalen over hoe je haar of je voet in zo'n rooster bekneld zou raken en dan zou je verdrinken en Heel Erg Dood gaan.

en natuurlijk dacht ik na het zien van de film Jaws dat er haaien in het zwembad zwommen, vooral achter die roosters
Met citaat reageren
Oud 05-11-2008, 13:42
Neith
Neith is offline
Een vriendinnetje had me wijs gemaakt dat er krokodillen in de kelder bij hun thuis zouden zitten. Die kelder kon je ook van buiten bereiken, beetje wat je in films ook ziet zo'n van de muur wat schuin naar beneden lopende "deur". Met als gevolg dat ik er jarenlang bang voor geweest ben en er ook niet overheen durfde te lopen Heeft echt lang geduurd voor ik door had dat het niet waar was.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2008, 13:50
Verwijderd
Mijn vader heeft een hekel aan voetbal enzo, maar toen wij jonger waren wilde hij ons wel eens waarschuwen en tegelijkertijd hip zijn. Hij zei altijd.

Als je dat maar laat (of een andere variant), want anders krijg je een strafschop tegen! En nooit mee.

Ik denk dat hij dacht dat we het daardoor cooler vonden en hem cooler vonden en daardoor braver waren.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2008, 17:18
Verwijderd
Citaat:
ja! want iedereen had van die rampverhalen over hoe je haar of je voet in zo'n rooster bekneld zou raken en dan zou je verdrinken en Heel Erg Dood gaan.

en natuurlijk dacht ik na het zien van de film Jaws dat er haaien in het zwembad zwommen, vooral achter die roosters
Ja, maar ik vond ze ook disturbing ofzo. Zwembad: overal van die tegeltjes en dan opeens zo'n rooster... Wat doet dat daar?
Met citaat reageren
Oud 05-11-2008, 21:47
Verwijderd
ow, ik bedoel ook de roosters in het golfslagbad.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2008, 22:05
Verwijderd
Ik kwam als klein kind nooit in een golfslagbad, als in; nooit naar iets toegweest waar ze zo'n ding hadden.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2008, 22:06
Verwijderd
ik ben verwend
Met citaat reageren
Oud 05-11-2008, 22:19
Verwijderd
Ik vond glijbanen toch veel hipper, mogelijk heb ik golfslagbaden helemaal niet opgemerkt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten