Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Bekijk resultaten poll: Ben je wel is vreemdgegaan?
Ja, gezoend 33 17.37%
Ja, meer dan gezoend 32 16.84%
Nee 114 60.00%
Nee, nog nooit een relatie gehad 11 5.79%
Aantal stemmers: 190. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2008, 08:27
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Nee, ik vind andere jongens eng.
Oud 30-06-2008, 16:34
Lilium
Lilium is offline
Nee.
Oud 30-06-2008, 17:47
palindrome
palindrome is offline
Nope. Ook geen behoefte aan gehad.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2008, 01:49
SpringBee
SpringBee is offline
Nee.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2008, 17:58
BubbleToes
BubbleToes is offline
Nee.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2008, 18:01
Rob
Rob is offline
Citaat:
Nope. Ook geen behoefte aan gehad.
Oud 04-07-2008, 18:30
Verwijderd
Ik ben niet zo hypocriet en naïef dat ik zal beweren dat ik dat nooit zou doen, maar ik ben nooit vreemdgegaan en ben het ook niet van plan.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2008, 13:58
Armoed
Armoed is offline
Goed, ik ben weer bijgelezen in dit topic (vrouwen en powerposities hrhr <3) en wat ik me afvraag is hoe jullie (de personen die vreemd zijn gegaan, ik doel hier evenveel op de mannen als de vrouwen) dit wegrationaliseren? Ik zou niet met mezelf kunnen leven als ik vreemd zou gaan. Het is een regel in een vaste relatie, iets wat je niet doet. Je accepteert die regel door met de ander een relatie aan te gaan. Kijk, de wet staat vol met regels en daar kies je theoretisch gezien ook voor door in dit land te leven maar het is niet altijd even makkelijk om van land te verhuizen (en vaak zijn dezelfde wetten actief in andere landen). Een relatie heb je helemaal zelf in de hand. Het kan zelfs nog makkelijker: beeindig de relatie en je kunt zoveel neuken, zoenen en weet ik het allemaal als je wilt. Waarom moet dat terwijl de relatie nog aan is? En kom ajb niet met dat gedoe van "je weet van tevoren niet wanneer je vreemdgaat en soms komt die situatie gewoon" want als je je niet kan realiseren dat je tot zoiets in staat bent alvorens dat je uitgaat of iets dergelijks dan zit er toch echt iets mis daarboven en had je het allang uit moeten maken.

Als je met een ander wilt neuken, zoenen of wat dan ook, dan maak je het uit. Desnoods heel lame in een SMSje 3 seconden voordat je gaat zoenen: "hey, het is uit, xxx je ex" en kom nou ajb ook niet aan met "ik wil mijn relatie niet op zo'n zwakke manier via de SMS beeindigen" want als je al vreemd wil gaan dan kan dit ook net zo goed.

Maar goed, zoals ik al vroeg, hoe rationaliseren jullie dit weg? Caught in the moment? Wraak? De relatie was niet serieus genoeg? Ik zie mezelf nog eerder met een kettingzaag de kleuterschool binnenlopen dan dat ik mezelf zie vreemdgaan (ok, misschien niet, but you get the point). Ik snap ook niet hoe mensen een relatie aan kunnen gaan met iemand die in het verleden is vreemdgegaan (er zijn meisjes met mij vreemdgegaan maar geen haar op mijn hoofd die erover denkt om een relatie met ze aan te gaan).
Oud 07-07-2008, 14:02
Verwijderd
in een ver en duister verleden ja
Met citaat reageren
Oud 07-07-2008, 14:11
Verwijderd
Citaat:
...
Tsjongejonge, je doet alsof de wereld vergaat!

En trouwens, als je er voor kiest om een relatie aan te gaan als twee volwassen mensen moet je (eventueel) die relatie ook beëindigen als twee volwassen mensen. Dus wat jij zegt, dat je beter 3 seconden voordat je vreemd gaat even een smsje stuurt dat het uit is, vind ik onzin. Ik zeg niet dat je dan niet moet vreemdgaan maar geef het dan wel toe daarna en 'praat het uit' of zet een punt achter jullie relatie.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2008, 14:33
Verwijderd
Ja.
Zou ik die drempel nog eens overgaan? ik heb totaal niet de intentie om dat ooit weer te doen.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2008, 14:35
Verwijderd
Waarom zou je het moeten wegrationaliseren Niet iedere relatie heeft dezelfde regels, hè.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2008, 15:49
Armoed
Armoed is offline
Natuurlijk, je hebt open relaties, seksrelaties enz., maar dan is het ook geen vreemdgaan.
Oud 08-07-2008, 01:19
botulismf
botulismf is offline
Citaat:
Gedonder.
Hoe 'rationaliseer' jij weg dat meisjes met jou vreemd zijn gegaan? Dan weet je toch ook donders goed waar je mee bezig bent? Heb je van die meisjes geëist dat ze een sms'je stuurden naar hun vriend met 'het is uit, houdoe en bedankt, xxx'? Je verafschuwt vreemdgaan, maar je vindt het prima als een meisje met jou vreemdgaat? Beetje krom.

Als je vreemdgaat wil je het in de regel niet uitmaken, maar heb je behoefte aan of nieuwsgierigheid naar iets anders. Hoe je daarmee omgaat is dan een tweede.
Oud 08-07-2008, 12:01
yuck fou
yuck fou is offline
Ja, meer dan gezoend.
Geen idee waarom ik me er niet schuldig over voelde of waarom ik het deed. We deden het allebei en het kon ons ook vrij weinig schelen. Na 3,5 jaar was het gewoon over en we hadden allebei behoefte aan iets nieuws, alleen hadden we het beter eerst uit kunnen maken.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2008, 14:07
Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Hoe 'rationaliseer' jij weg dat meisjes met jou vreemd zijn gegaan? Dan weet je toch ook donders goed waar je mee bezig bent? Heb je van die meisjes geëist dat ze een sms'je stuurden naar hun vriend met 'het is uit, houdoe en bedankt, xxx'? Je verafschuwt vreemdgaan, maar je vindt het prima als een meisje met jou vreemdgaat? Beetje krom.

Als je vreemdgaat wil je het in de regel niet uitmaken, maar heb je behoefte aan of nieuwsgierigheid naar iets anders. Hoe je daarmee omgaat is dan een tweede.
Dan zit ik niet fout, maar zij.
Oud 08-07-2008, 14:07
Verwijderd
Jij helpt haar maar 'fout zitten', dus ben jij evengoed fout.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2008, 16:10
Armoed
Armoed is offline
Ik ben niet fout want ik overtreed geen regels.

Wat is dat met mensen en niet na kunnen denken lately?
Oud 08-07-2008, 16:51
Verwijderd
Jóuw regels. Er zijn genoeg mensen die als regel hebben dat ze niet met iemand willen zoenen/seksen die een relatie heeft.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2008, 18:34
botulismf
botulismf is offline
Citaat:
Knap 'weggerationaliseerd' dan.

Ik snap niet dat iemand die zo fel tegen vreemdgaan is, zo gemakkelijk doet over anderen die met hem/haar vreemdgaan. Feitelijk lig je dan gewoon te neuken met iemand die je moreel ontzettend verwerpelijk vindt, als ik het goed begrijp.
Oud 08-07-2008, 18:41
Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Feitelijk lig je dan gewoon te neuken met iemand die je moreel ontzettend verwerpelijk vindt, als ik het goed begrijp.
Je begrijpt het goed.

Citaat:
Jóuw regels. Er zijn genoeg mensen die als regel hebben dat ze niet met iemand willen zoenen/seksen die een relatie heeft.
Klopt, dus ik overtreed hier geen regel.

Als iemand vreemdgaat overtreedt hij wel een regel, anders zou het in de eerste instantie geen vreemdgaan heten.
Oud 08-07-2008, 18:48
Verwijderd
Dus 'jouw regels' zijn qua vreemdgaan behoorlijk streng, als ik jou zo hoor, maar qua 'een ander laten vreemdgaan' ben je juist heel soepel. Eigenlijk pas je je eigen regels zodanig aan dat jij er het minst last van hebt, dan is het ook niet zo heel gek dat je zulk soort reacties krijgt, dat is gewoon ontzettend egoïstisch.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2008, 18:58
Verwijderd
Citaat:
Je begrijpt het goed.

Klopt, dus ik overtreed hier geen regel.

Als iemand vreemdgaat overtreedt hij wel een regel, anders zou het in de eerste instantie geen vreemdgaan heten.
Over het algemeen is vreemdgaan het overtreden van andermans regel en niet een zelf opgelegde regel. Als jij vindt dat cyberseks moet kunnen, maar je vriendin vindt dat dat onder vreemdgaan valt.. zul je over het algemeen afspraken maken waarin je je dan aan -haar- regel van de definitie "vreemdgaan" houdt uit respect/liefde voor je partner.

Het niet gaan met iemand die al een relatie heeft is een zelf opgelegde regel.

Je moet het natuurlijk allemaal helemaal zelf weten, maar ik vind het ook wel apart dat je zo ontzettend tegen vreemdgaan bent maar er wel aan mee wil werken als "de andere partij". Vind je buiten een relatie seks belangrijker dan principes of wat is de reden daarvoor? Waarom vervalt je afkeer ervoor zodra je er seks uit kunt halen? Of zie ik het nu helemaal verkeerd...
Met citaat reageren
Oud 08-07-2008, 18:58
botulismf
botulismf is offline
Citaat:
Je begrijpt het goed.
Fascinerend.
Oud 08-07-2008, 19:27
metallica
metallica is offline
Citaat:
Ik moet eerlijk gezegd zeggen dat ik het wel met Armoed eens ben. Als ik met iemand het bed induik of zoen die een vriendin heeft vind ik dat zijn fout en niet de mijne. Dusja, ik zou dat ook doen (alleen niet als ik zijn vriendin zou kennen)
Oud 08-07-2008, 21:20
Verwijderd
Citaat:
Ik moet eerlijk gezegd zeggen dat ik het wel met Armoed eens ben. Als ik met iemand het bed induik of zoen die een vriendin heeft vind ik dat zijn fout en niet de mijne. Dusja, ik zou dat ook doen (alleen niet als ik zijn vriendin zou kennen)
Natuurlijk, maar waarom wil je dan zoenen met iemand die zich volgens jou belachelijk gedraagt?
Met citaat reageren
Oud 11-07-2008, 10:47
Verwijderd
Nooit.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2008, 10:49
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Zeker zijn fout, maar ronduit immoreel van jou
Citaat:
Nooit.
Oud 11-07-2008, 14:43
Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Natuurlijk, maar waarom wil je dan zoenen met iemand die zich volgens jou belachelijk gedraagt?
Vraag was niet aan mij gesteld, maar sinds wanneer moet iemand aan eisen voldoen qua gedrag e.d. als het alleen om neucken gaat?

Dan kan ik nooit mijn kwakkie kwijt als ik dat ook al moet gaan doen.
Oud 11-07-2008, 14:53
Verwijderd
Citaat:
Vraag was niet aan mij gesteld, maar sinds wanneer moet iemand aan eisen voldoen qua gedrag e.d. als het alleen om neucken gaat?

Dan kan ik nooit mijn kwakkie kwijt als ik dat ook al moet gaan doen.

but you have a point
Met citaat reageren
Oud 11-07-2008, 17:15
Verwijderd
Nou ja, zo zou ik ook niet willen batsen met een rascist, een homohater of een happy slapper, om maar iets te noemen. Iemands idealen en gedrag druisen dan dusdanig in tegen het mijne, dat ik dat een behoorlijke afknapper vind. Als ik Armoed goed begrijp, gaat vreemdgaan verschrikkelijk in tegen zijn principes en moralen, maar zodra hij de benadeelde niet is in het geheel wil hij het best mogelijk maken. Dat klinkt vreemd.. maar misschien is het dat dan helemaal niet zo. Seks is vast een uitstekende reden om principes en moralen overboord te gooien in sommige gevallen
Met citaat reageren
Oud 11-07-2008, 17:25
Verwijderd
Citaat:

sure, as long as she's sexy

en die kerel is dan een kneus
Met citaat reageren
Oud 12-07-2008, 14:01
Verwijderd
Ik vind iemand al niet sexy meer als ie dingen doet die ik belachelijk vind, maar goed, dat zal ik dan wel weer zijn. Da's gewoon een afknapper.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2008, 16:47
Verwijderd
ja ik vind je ook een kneus als je vreemdgaat, maar als ik je lekker vind, prima

een relatie met een vreemdgangster zit er dan weer niet in
Met citaat reageren
Oud 12-07-2008, 16:49
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ja, gezoend. Maar ik weet niet of het vreemdgaan is. Ik denk het niet. Hij weet ervan enzo en het was niet uit liefde, die zoen. Het was gewoon voor de "lol"
Met citaat reageren
Oud 12-07-2008, 18:25
metallica
metallica is offline
Citaat:
Dat klopt, maar daar ben ik me dan ook wel bewust van
Oud 13-07-2008, 17:38
Verwijderd
Citaat:
Zolang er niemand achter komt, kan het ook niet immoreel zijn, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2008, 17:59
Verwijderd
Ik zie geen reden om een relatie te hebben als ik de neiging heb om met andere chicks te vozen. In mijn relatie-tijd heb ik dan ook nooit overwogen om vreemd te gaan.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2008, 18:55
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Het was gewoon voor de "lol"
En, lol gehad?

Citaat:
Zolang er niemand achter komt, kan het ook niet immoreel zijn, lijkt me.
hangt ervan af of je in god gelooft of niet.
Oud 14-07-2008, 15:25
Verwijderd
Citaat:
Ik ben niet zo hypocriet en naïef dat ik zal beweren dat ik dat nooit zou doen, maar ik ben nooit vreemdgegaan en ben het ook niet van plan.
qft
Met citaat reageren
Oud 15-07-2008, 12:19
kiss*
kiss* is offline
ja, en toen meer gedaan dan alleen zoenen
Met citaat reageren
Oud 16-07-2008, 10:27
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 16-07-2008, 10:43
Methuselah
Methuselah is offline
Nopes.
Oud 16-07-2008, 18:42
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Ik kan het iedereen afraden. Als je een beetje een hart hebt, sloopt het je.
Oud 17-07-2008, 16:51
Hydrodynamikaas
Hydrodynamikaas is offline
Yup, 1keer.. en het was een van de domste dingen ever done...
Oud 18-07-2008, 00:21
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
En, lol gehad?

ja. Vraag maar aan Anetj.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2008, 07:32
metallica
metallica is offline
Hehe, das wel een goeie is het ook vreemdgaan wanneer je met iemand van hetzelfde geslacht voost? Wie heeft daar wel of geen problemen mee?
Oud 18-07-2008, 07:33
metallica
metallica is offline
Ik zal beginnen met te zeggen dat ik daar eigenlijk geen problemen mee heb
Oud 18-07-2008, 07:38
Verwijderd
Waarom dan plots niet? Omdat je dan niet eventueel jaloers wordt op iemand van hetzelfde geslacht?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2008, 07:46
Bisonkit
Bisonkit is offline
Nooit. Zal ik nooit doen ook. Ben wel bedrogen. Leuk joh!
Reageren

Regels voor berichten