Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-09-2008, 11:56
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
En dan mag Pechtold geen 'goedkoop' schot terug maken?
Lijkt me van niet. Anders gaat het er binnen de kortste keren op z'n Taiwanees aan toe. Bovendien is het een zwaktebod, het wekt de indruk dat hij geen antwoord weet.

Terwijl, wat is er nu makkelijker dan Wilders weerleggen op inhoud? Een doodsimpele nuancering van de situatie en zijn halve argumentatie, gebaseerd op overdrijven, gaat onderuit.

Grappig trouwens is dat die inhoudelijk versus overkomen bevestigd werd. Het Nederlands Debat Instituut vond Halsema de beste debater, gevolgt door Rutte. Televisiekijkers daarentegen zetten Pechtold op twee.
Oud 20-09-2008, 12:58
Verwijderd
Oh jah ik zie ze elkaar al heel snel aanvliegen :')
Ook al was het trouwens niet een echt heel goedkoop argument er moet wel een generaliserend antwoord teruggegeven worden anders begrijpen de Wildersstemmers het niet.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2008, 13:42
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Terwijl, wat is er nu makkelijker dan Wilders weerleggen op inhoud? Een doodsimpele nuancering van de situatie en zijn halve argumentatie, gebaseerd op overdrijven, gaat onderuit.
Toch grappig dat nooit iemand dat doet, zegt dat nu iets over de rest (best debater halsema als eerste) of over wilders?

U bent een rascist vind ik een beetje flauw en zo zorg je er alleen maar voor dat de mensen die al op hem stemmen dat met nog meer overuiging doen omdat de rest ze rascist of stompzinnig noemt en dat de mensen die het enigszins met hem eens zijn toch maar op hem stemmen omdat het lijkt alsof de rest een totaal andere mening is toegedaan. Allerzwakste was rutte, er niet op ingaan vind ik echt een zwaktebod en zo werk je vlaamsblok taferelen in de hand.
Oud 20-09-2008, 13:46
De Veroorzaker
Citaat:
begrijpen de Wildersstemmers het niet.
dat bedoel ik dus, vooral zo doorgaan alle wildersstemmers zijn xenofobe tokkies, maar bedenk wel dat je er daar heel erg veel van hebt in nederland.
Oud 20-09-2008, 14:36
Lotte
Lotte is offline
Citaat:

ik kan het psychisch niet aan om naar de supermarkt te gaan, mag ik een Albert.nl toeslag van je.

(ik kan het psychisch niet aan = onbewezen medische verklaring)

Met psychisch niet aankunnen bedoel ik: vanuit psychotische aanvallen bedenken dat de leraar bijvoorbeeld Hitler is en de daaruit vloeiende gevolgen. Als je een echte psychische stoornis hebt zorgt dat ervoor dat je een deel of helemaal niet kan functioneren als een normaal persoon. Psychische afwijkingen komen in de geschiedenis voort uit mensen die afwijken van normale mensen, verstandelijk gehandicapten en schizofrenen werden daardoor in een cel opgesloten, in een dolhuys. Dit omdat ze gevaarlijk waren voor zichzelf en anderen. Schizofrenie, psychoses of andere (agressie)aanvallen worden over het algemeen veroorzaakt door een opbouwing van stress. Zeker tegenwoordig is studeren of werken een enorm stressvolle zaak. Er wordt een enorme druk op iedereen gelegd om te concurreren. Dat was vroeger ook al zo alleen toen was er nog geen sociaal vangnet en zag je ook veel meer bedelaars op straat (die over het algemeen psychisch gestoord waren).
Met citaat reageren
Oud 20-09-2008, 14:53
arPos
arPos is offline
Citaat:
Met psychisch niet aankunnen bedoel ik: vanuit psychotische aanvallen bedenken dat de leraar bijvoorbeeld Hitler is en de daaruit vloeiende gevolgen. Als je een echte psychische stoornis hebt zorgt dat ervoor dat je een deel of helemaal niet kan functioneren als een normaal persoon. Psychische afwijkingen komen in de geschiedenis voort uit mensen die afwijken van normale mensen.
Dat zijn zaken die aantoonbaar zijn, dat terwijl de meeste WaJongers menen het enorm moeilijk te hebben maar uit hun dagelijks leven blijkt dat maar weinig belemmeringen op de werkvloer zouden hebben, meestal zijn het gevalletjes; niet uit hun bed kunnen komen.

Ik ontken niet dat er mensen met vergaande psychische problemen zijn, ik meen dat de meeste WaJongers daar niet ondervallen.

Van de 6 WaJongers die ik persoonlijk ken is er niet 1 bij die niet zou kunnen leren of werken, het enige wat ze hoeven te doen is hun luie reet optillen.

en eerlijk gezegd vind ik dat ze mij persoonlijk daar mee beledigen gezien ik 33 klokuren school heb en er nog eens zo'n 18-22 werk, voor een bedrag dat ongeveer zo hoog is als het bedrag wat zij gewoon krijgen.

en ik mag daar al mijn schoolkosten nog van betalen.

Citaat:
verstandelijk gehandicapten en schizofrenen werden daardoor in een cel opgesloten, in een dolhuys.
Ah dat is dus een dolhuys, weer wat geleerd.

Citaat:
Dit omdat ze gevaarlijk waren voor zichzelf en anderen. Schizofrenie, psychoses of andere (agressie)aanvallen worden over het algemeen veroorzaakt door een opbouwing van stress.
Ja ik was vroeger ook erg agressief, ik heb mezelf dat echter afgeleerd, heeft te maken met wil, mensen met een zwakke eigen wil hebben daar hulp bij nodig maar wederom is dit aantoonbaar.

Citaat:
Zeker tegenwoordig is studeren of werken een enorm stressvolle zaak. Er wordt een enorme druk op iedereen gelegd om te concurreren. Dat was vroeger ook al zo alleen toen was er nog geen sociaal vangnet en zag je ook veel meer bedelaars op straat (die over het algemeen psychisch gestoord waren).
Nou wat stressvol zeg dat leren, je hoeft helemaal niet te concureren, je kan met gerust hard een MBOtje doen met en 6jes halen, ook aan de productielijn is stress nou niet bepaald de grote factor.

de meeste WaJongers zijn aanstellers die gewoon niet willen.
Oud 20-09-2008, 15:33
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Als je een echte psychische stoornis hebt zorgt dat ervoor dat je een deel of helemaal niet kan functioneren als een normaal persoon.
Iedereen kan functioneren, op wat voor manier dan ook.

De vraag is, waarom stikt het tegenwoordig van de mensen die prima functioneren, maar een uitkering krijgen op basis van het waanidee dat ze dat niet kunnen?
Citaat:
Zeker tegenwoordig is studeren of werken een enorm stressvolle zaak. Er wordt een enorme druk op iedereen gelegd om te concurreren.
En wat studeer jij precies waar dat je dat weet? Ik herken dat beeld namelijk totaal niet.

De enigen die stressen in een studie zijn studie- en bachelorcoördinatoren die vinden dat er meer druk op de ketel moet om de zesjesmentaliteit te bestrijden.
Oud 20-09-2008, 16:41
Verwijderd
Sorry maar studeren stelt niets voor vergeleken met het arbeidsproces.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2008, 16:42
Verwijderd
Ligt er natuurlijk aan wat je gestudeerd hebt.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2008, 16:54
De Veroorzaker
Citaat:
Ligt er natuurlijk aan wat je gestudeerd hebt.
en wat voor arbeid je verricht.
Oud 20-09-2008, 16:54
Verwijderd
Geef mij de studie waarvan het bijbehorende banenspectrum makkelijker is dan de studie zelf en dan ga ik hem doen plz.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2008, 17:04
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Geef mij de studie waarvan het bijbehorende banenspectrum makkelijker is dan de studie zelf en dan ga ik hem doen plz.
Bedrijfskunde. Schot voor open doel.
Oud 20-09-2008, 17:08
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 22-09-2008, 11:45
Verwijderd
Citaat:
Sorry maar studeren stelt niets voor vergeleken met het arbeidsproces.
Dat kan ik alleen maar beamen. Ik doe een van de moeilijkste studies die er zijn, en het zweet gutst nu niet bepaald mijn oksels uit van het harde studeren.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2008, 11:59
Verwijderd
Ik kan me trouwens wel voorstellen dat studenten met ouders die tot de minima behoren en er een heleboel bij moeten werken bij een aantal studies wel harder moeten werken dan dat ik dat in mijn fulltime baan moet.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2008, 12:08
T_ID
T_ID is offline
Hangt er van af hoeveel colleges je hebt. Ik heb roosters gezien waar mensen vier dagen vrijwel van 9 tot 5 bezig waren (zelf werken was dan wel wat minder). Als je daarnaast nog twee dagen moet werken, zit je aan 6 dagen de hele dag. Da's best zwaar.

Hoewel minima veel tegemoetkomingen krijgen die het een stuk makkelijker maken.
De echte zware gevallen zitten bij mensen die door de regelgeving tussen wal en schip vallen.
Wat als je vader bijvoorbeeld zelfstandig ondernemer is, en schulden of investeringen moet afbetalen? Veel inkomen, geen geld. Of als de zaak slecht gaat natuurlijk, en de peildatum lag op een moment dat het goed ging. Of mensen met onwillende ouders die onder Jeugdzorg vallen natuurlijk. Met de legendarische incompetentie van Jeugdzorg kan je het echt op je buik schrijven dat je zonder je eigen ouders een proces aan te doen geld kan beuren. Verder maakt het ook uit waar je zit. Studeer je met € 100-150 huur in een plaats als Enschede, of ben je gedwongen € 350+ per maand te betalen om ergens in Amsterdam of Utrecht te wonen?
Oud 22-09-2008, 12:13
De Veroorzaker
Citaat:
Ik kan me trouwens wel voorstellen dat studenten met ouders die tot de minima behoren en er een heleboel bij moeten werken bij een aantal studies wel harder moeten werken dan dat ik dat in mijn fulltime baan moet.
Dan sluit je een lening af.
Oud 22-09-2008, 12:15
Verwijderd
Citaat:
Hangt er van af hoeveel colleges je hebt. Ik heb roosters gezien waar mensen vier dagen vrijwel van 9 tot 5 bezig waren (zelf werken was dan wel wat minder). Als je daarnaast nog twee dagen moet werken, zit je aan 6 dagen de hele dag. Da's best zwaar.
Ja, bij ons beginnen ze met 5 dagen van 9 tot 5. Maar goed, je moet het ook wel bont maken om met een maximale lening nog bij te moeten werken, dus als je het dan druk hebt kies je daar gewoon voor.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2008, 12:18
Verwijderd
True. Maar ik ben anti-lening. Ik vind dat studeren gratis moet zijn.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2008, 12:37
Verwijderd
Studeren is al praktisch gratis, maar het collegegeld mogen ze inderdaad wel afschaffen.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2008, 12:37
arPos
arPos is offline
Citaat:
Dan sluit je een lening af.
dat kan maar de IBG zelf heeft een leuk maximum, aanvullende beurs omdat je ouders niet beuren wordt automatisch van je lening afgeschreven.

ideaal
Oud 22-09-2008, 13:53
De Veroorzaker
Citaat:
True. Maar ik ben anti-lening. Ik vind dat studeren gratis moet zijn.
Studeren wel, wonen niet.
Reageren

Regels voor berichten