Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-10-2008, 10:21
Verwijderd
Citaat:
Ik ben het met je eens! Tenminste:

En wat daar vooral goed/slecht in is, staat voor mij dat ANDEREN voor iemand gaan besluiten wat zij moreel moet vinden over een foetus -> inderdaad! bepaal dat soort dingen niet voor een ander. Bepaal dus ook even niet voor dat ongeboren kind of het vermoord gaat worden of niet.

Het is geen 'ding'. Wil jij je pink laten verwijderen? Dat moet jij weten. Wil jij een tattooo laten zetten: doe met je lichaam wat je wilt.

Maar dit gaat om een ANDERE INDIVIDU! Dus Kitten, ik ben het met je eens. Bepaal dit soort dingen niet voor een ander. Als dat individu geboren is, en volwassen, dan kan het zelf beslissen of het wil leven of niet. Dat heb jij of ik of wie dan ook niet te bepalen voor dat individu!

Dat snap ik ook niet van liberalen... (zeg niet dat jij dat bent). Die zijn zo voor vrijheid individu, maar dat geldt dan ineens niet voor ongeboren kind.

Ik zou geaborteerd worden toch wel zien als flinke inbreuk op mijn persoonlijke vrijheid!
Aangzien een foetus geen persoonlijkheid is, valt er geen inbreuk te maken op persoonlijke vrijheid. Of wil je de moeder ook aanklagen wegens gijzeling?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-10-2008, 15:09
arPos
arPos is offline
Citaat:
Of je een foetus wel of geen individu noemt doet niet ter zake, het gaat erom dat het geen bewust, voelend en denkend wezen is.
Mwoa, dat is het hem juist, een individu is een (quasi)bewust, voelend, 'denkend' wezen.

ik toch maar de definitie; als de hersenen van de foetus dusdanig ontwikkeld zijn dat het 'in principe' de lichaamsfuncties zou kunnen ondersteunen.

dat is ietsje voor hegel (ik meen dat hegel zo rond de 4 a 5 jaar ligt en zelfs dan krijg je nog een nature vs. nurture conflict)
want valt aangeleerde meningen dan ook onder bewust?

welk van de twee een mens ook verkiest voor de vroegste van de 2 is het individu de moeder bovendien schat ik zo in dat hoewel ik 6 a 7 maanden aanhou er geen vrouw of dokter is die dan nog een abortus zal plegen.

het interessante van pro-lifers is dat wanneer je als ontwikkeling van het individu de 'conceptie' neemt dat je in feite vind dat god/natuur wezens 'vermoord' en dat wij onze technologische vooruitgang niet aan god/natuur te danken hebben, een fijn mentaal dillemma die de meeste pro-lifers dan ook enorm snel uit de weg gaan.
Reageren

Regels voor berichten