Advertentie | |
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Je woordkeuze en focus moet nog wel een basis in de werkelijkheid hebben. Beweren dat Israël gebieden 'platbombardeerde' is gewoon pertinent onwaar. Ook je constante gedoe over Palestijnse slachtoffers met als doel de slachtoffers van terreur te bagatelliseren dient dat doel. Het draait immers niet om bodycount, maar om methoden. De slachtoffers in Gaza vielen tijdens een extreem gecompliceerde oorlog in dichtbevolkt bebouwd gebied, waar bovendien de Hamas elke mogelijkheid aanwendde om zoveel mogelijk Palestijnse burgers om te laten komen in het oorlogsgeweld, en een situatie te creëren waarin dat kon gebeuren. Daarentegen is elk onschuldig slachtoffer aan Israëlische zijde bewust, en van A tot Z de bedoeling geweest. Dat is dus op geen enkele manier vergelijkbaar, of met elkaar te verrekenen. Bovendien maak je daarmee nog een denkfout ook: de Palestijnse slachtoffers, ergens tussen de 1 en 1500 in aantal, van de gevechten in Gaza, zijn zonder meer de schuld van de Hamas. Hamas kreeg een ultimatum, het zoveelste, om hun terreuraanvallen te stoppen, of anders zou er vechten van komen. Hamas koos ervoor door te gaan met terreur, en koos dus om te vechten. Alle doden die in die gevechten vielen zijn dus hun schuld. De Palestijnse terreurorganisaties zullen simpelweg moeten accepteren dat met de toenemende aanhang voor sterkere partijen in Israël, er een einde komt aan het tijdperk waarin ze vrijelijk burgers mogen vermoorden, en Israël gebonden aan regels en beeldvorming, bijna niets terug kon doen. Het is lastig te zeggen welke proporties het zal aannemen, maar duidelijk is wel dat terreur voortaan gevolgen zal hebben. Het is jammer dat ook veel onschuldige Palestijnen om zullen komen door de moordlust van hun extremistische landgenoten. Nu heeft het wegvallen van Sharon ervoor gezorgd dat die harde lijn van optreden en vrede op eigen voorwaarden vertraagd is, maar de doorlopende terreur heeft er getuige de verkiezingsuitslagen in Israël voor gezorgd dat partijen die wilden onderhandelen zonder keiharde voorwaarden terrein hebben verloren. In zekere zin moet iemand als Lieberman de Hamas danken dat die helemaal geen vrede willen.
Laatst gewijzigd op 22-03-2009 om 13:07. |
![]() |
|
Netanyahu heeft trouwens de Shas partij binnengehaald. Hij heeft nu Likud, Yisrael Beitenu en Shas, en daarmee 53 van de 120 zetels. Waarschijnlijk komt de arbeiderspartij daar bij voor een meerderheid.
|
het nieuwe israelische kabinet:
![]() 30 ministers (!) en 7 staatssecretarissen. en maar twee vrouwelijke ministers ![]() wat een geldverspilling ![]() en dat alleen maar om intern tot een compromis te komen. ![]()
|
Ik wil me geen kenner noemen, maar dit vind ik persoonlijk een waardeloos kabinet.
Liebermann op buitenlandse zaken, omg... israel wordt gerepresenteerd door een gast met een zwaar russisch accent (ik vraag me af hoe zijn engels is, overigens). Hij komt over als een louche figuur en wordt in de westerse media vaak afgeschilderd als ultra-rechts (waar ik mij overigens niet geheel in kan vinden, maar dat kan komen omdat ik die links-rechts tegenstellingen steeds minder ergens op vind slaan ![]() Het feit dat de religieuze partij Shas een zware post heeft gekregen op binnenlandse zaken (BiZa) en religieuze zaken, zal wel een reden zijn waarom ze wilden instemmen met deze coalitie. Shas en lieberman zijn op dergelijke niveau water en vuur. Waarom er in vredesnaam een minister moet zijn op secret services is mij nog steeds onbekend. Blijkbaar wilt Likoed niet dat Shas zich er teveel mee gaat bemoeien? En waarom zit een rechts-religieuze partij op de plek van wetenschap? Het enige niet-gekke aan die post is dat de betreffende persoon op die post een wiskundige is. Ik denk dat de enige die iig goed op zijn plek zit, Herzog is. Met zijn post op Welfare. (daarbij moet ik wel zeggen dat ik niet iedereen ken, he ![]() En een aantal nutteloze posten als "telecommunicatie" en "communicatie" (wtf) en de uit elkaar gerukte posten als housing en infrastructure of science en education. ![]() en twee vrouwen maar ![]() Kort samengevat: het had veel beknopter kunnen zijn. De nutteloze posten en de uit elkaar gerukte posten geven alleen blijk dat er anders geen coalitie te vormen was. Dat lijkt me sowieso al niet een stabiel begin voor een regering. Verder is het betalen van zoveel salarissen en het inrichten van hun kantoren van die ministers geldverspilling in tijden van economische recessie.
|||
Citaat:
Als iets een grote vooruitgang zou zijn wat betreft het debat hier in Nederland, dan is het dat die categorie van pro-Palestijnse randdebielen hun stem verliest. Ze overschreeuwen tot dusver vrijwel het hele debat met hun haatzaaien en pro-oorlog standpunt, zelfs tot op het punt dat pro-Palestijns synoniem is geworden met holocaustontkenning, racisme, geweld en terreur of het verheerlijken daarvan. Citaat:
Maar goed, Shas betekend ook niet automatisch dat ze de wetswijzigingen terugdraaien en je een vrouw weer gevangen kan houden in een huwelijk o.i.d. Desondanks is sceptisch begroeten van die partij op die posten wel terecht.
||
speech van Lieberman:
Citaat:
|
Ter info:
Tenet document (Israeli-Palestinian ceasefire and security plan, proposed by CIA director George Tenet, which took effect on 13 June 2001 ): http://www.al-bab.com/arab/docs/pal/tenet.htm en Zinni document (A "Joint Goals" proposal. Israeli-Palestinian ceasefire plan proposed by US envoy Anthony Zinni on 26 March 2002 - full text): http://www.al-bab.com/arab/docs/pal/zinni2002a.htm
||
Citaat:
![]() Waar is de SP?
|
Moet echt heerlijk wonen zijn daar met je olijfplantage op de grens.
Israeli: "Verkoop" ons je land anders schieten we je dood Palestina: "Verkoop" je land niet anders krijg je de doodsstraf. ![]()
||
Citaat:
|||
Citaat:
![]() dan maar zoiets ![]() Kijk: http://en.wikipedia.org/wiki/Minister_without_portfolio Daar wordt ook nog eens gezegd: Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|
Mwo, waarom de politie ingrijpt, omdat de reacties zeker zullen komen vanuit Palestijnse haat tegen alles dat Joods is, maar die settlers er tevens op uit zijn om problemen te veroorzaken. Maar ze weten dat het IDF en de Israëlische politie het nooit zullen laten komen tot open gevechten tussen hen en de Palestijnen, en ze dus zolang zij leger en politie niet aanvallen, ze door hun eigen aanwezigheid kunnen dicteren wat er gebeurd.
De Palestijnen tuinen er vol in en reageren met haat en geweld, waardoor de kolonisten hun doel bereiken.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
![]() Zoals iemand in de comments zegt: Citaat:
||
Met Hamas valt te praten natuurlijk:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Men heeft het per slot van rekening ook over extreem-rechts als men het over neonazi's heeft, ondanks dat hun ideologie helemaal niets met rechts te maken heeft, en zelfs meer heeft met links marxisme dan klassiek rechts omdat ze hun politieke agenda met dwang op zouden willen leggen.
||
Citaat:
Jpost noemt het beestje vaker bij de naam: http://www.google.nl/search?source=i...ken&meta=lr%3D
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() 3 of 4 staten dan maar? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar ook islamitische extremisten houden nu eenmaal van macht en heidense dollars, en daar vechten ze ook om.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
er zijn inmiddels veel meer doden gevallen, btw.
|
![]() |
|
|