Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-06-2009, 14:51
Verwijderd
Als de PVV de grootste wordt, denk ik dat ze eerst beginnen met wat schijnonderhandelingen en vervolgens de PVV links laten liggen, analoog aan '77. Echter verwacht ik ook dat als de PVV de grootste dreigt te worden, veel mensen zullen overstappen van bijvoorbeeld de ChristenUnie naar het CDA om dit te voorkomen. Een centrumlinks kabinet met CDA, PvdA, D66 en GL zie ik als meest realistische optie. Maar goed, het electoraat is erg vluchtig dus over 2 jaar kunnen de zaken er volkomen anders voorstaan en een voortzetting van het huidige kabinet is zeker niet uit te sluiten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-06-2009, 14:53
Mobius
Mobius is offline
Gadver, wat een vieze post.
Oud 09-06-2009, 14:59
Verwijderd
Citaat:
Gadver, wat een vieze post.
Maar wel logisch en doordacht
Met citaat reageren
Oud 09-06-2009, 15:36
Mobius
Mobius is offline
GL en PvdA doordacht?
Oud 09-06-2009, 15:39
Joostje
Joostje is offline
Ik hoop zelf op een CDA/VVD/PVV kabinet, dan krimpt die laatste partij weer tenminste (zie ook de LPF).
Oud 09-06-2009, 15:44
Mobius
Mobius is offline
Vind je het gek dat de LPF kromp? Had Fortuyn nog geleefd hadden ze nu 90 zetels.
Oud 09-06-2009, 15:47
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Vind je het gek dat de LPF kromp? Had Fortuyn nog geleefd hadden ze nu 90 zetels.
Lijkt me niet; ze konden gewoon in een coalitieregering niks waarmaken, omdat ze extreme uitspraken deden zonder duidelijke plannen hoe ze Nederland te verbeteren en omdat ze samen moesten werken met het CDA en de VVD (en D66, dacht ik?)
Oud 09-06-2009, 15:50
Verwijderd
Citaat:
GL en PvdA doordacht?
Ik zeg niet dat het wenselijk is, natuurlijk zie ik liever een kabinet met louter D66.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2009, 15:54
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik zeg niet dat het wenselijk is, natuurlijk zie ik liever een kabinet met louter D66.
En nog meer nepreferenda of we kleurloze PVDA'er nummer 1 of kleurloze PVDA'er nummer 2 willen.

Beste regering is mijn inziens VVD/D66, maar dat gaat pas gebeuren als het uitsterven van de pre-babyboomgeneratie - daarmee het slaafse stemvee van het soort 'ik stem dit, want de priester zegt dat het moet' - de val van het CDA inluidt.
Oud 09-06-2009, 15:59
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Lijkt me niet; ze konden gewoon in een coalitieregering niks waarmaken, omdat ze extreme uitspraken deden zonder duidelijke plannen hoe ze Nederland te verbeteren en omdat ze samen moesten werken met het CDA en de VVD (en D66, dacht ik?)
Vond je dat echt al extreem?
Oud 09-06-2009, 16:00
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
En nog meer nepreferenda of we kleurloze PVDA'er nummer 1 of kleurloze PVDA'er nummer 2 willen.

Beste regering is mijn inziens VVD/D66, maar dat gaat pas gebeuren als het uitsterven van de pre-babyboomgeneratie - daarmee het slaafse stemvee van het soort 'ik stem dit, want de priester zegt dat het moet' - de val van het CDA inluidt.
Ach, de stemfraude van het CDA moet maar bewezen worden, dan is het eerder met ze gedaan.
Oud 09-06-2009, 16:16
Verwijderd
Citaat:

Natuurlijk zonder tweederde meerderheid in de Eerste Kamer, zodat die dingen er niet doorkomen.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2009, 08:15
Verwijderd
Citaat:
GL en PvdA doordacht?
Nee, de post.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten