Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-08-2009, 15:59
Noodlles
Noodlles is offline
Citaat:
Ik dacht: misschien heeft je naam ook iets met je identiteit te maken, vandaar dat ik het hier post
Nou, kom maar op. Mijn naam is Rivka Liba (roepnaam is Rivka) en ik ben er eigenlijk wel tevreden mee. Je hoort het weinig en ik vind het wel mooi
mooie naam!!! ik noem raphael dat hoor je ook ni veel en ik ben er trots op!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-08-2009, 19:59
dead person
dead person is offline
Mijne is Alicia. Betekenis is "van adel"
Vroeger hoorde je de naam niet veel, nu hoor ik het best regelmatig.. maar de naam op zich, het had erger gekund
Oud 18-08-2009, 00:41
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik heet Zoë, betekent leven in het Grieks. (Uitgesproken op zn engels, dus zo-wie)
Zeker tevreden mee! Alleen soms lastig voor mensen die niet weten hoe je het schrijft en mensen die het op z'n frans uitspreken (zo-weh).
Wat leuk om te weten! (mijn nieuwe nichtje heeft Zoë als tweede naam )
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 20:44
Briseïs
Briseïs is offline
Ik heet Lotte en daar ben ik wel blij mee. Ik vind het een mooie naam, normaal maar ik hoor m toch niet onwijs vaak. Iemand hier in het topic zei dat het een van de meest voorkomende namen is en dat zeggen mensen wel vaker, maar ik kom eigenlijk nooit mensen tegen die ook zo heten. Hier in het topic ben ik ook de eerste! Vroegah toen ik nog jong was en een zomer bij de Edah achter de kassa werkte zei een vrouw dat ze het een hele aparte naam vond, dat is dan ook wel weer een beetje overdreven.

En ik heb geen andere voornamen, soms vind ik dat jammer want meerdere namen staat wel deftig, maar soms ook wel cool omdat er niet zo veel mensen zijn met maar één naam.
Oud 22-08-2009, 22:03
Lynn
Lynn is offline
Ik heet Judith, met als doopnaam Marjolein. Niet vernoemd of met een bepaalde reden, al heeft mijn broertje ook een doopnaam die begint met een M en dat is volgens mij wel bewust. Marjolein vind ik veel te zeurderig (ik ken iemand die zo heet en ook een vreselijk zeurwijf is), maar gelukkig wordt er tegenwoordig weinig met doopnamen gedaan. Judith vind ik wel prima, alhoewel bijna iedereen me Juud noemt.
Oud 23-08-2009, 08:57
Verwijderd
Citaat:
Ik dacht al, je moet wel een Rus zijn of Russisch kunnen als je nick Baba Yaga is.

Maar waarom noemen je vrienden je dan zo?
Nouja, we hebben op school een project gehad over je afkomst enzo, en toen heb ik een verhaal over Rusland geschreven met als hoofdpersoon Baba Yaga. En toen is het zo gegroeid, waar ik eigenlijk geen enkele moeite mee heb. Ik bedoel, een mens kiest er niet voor om Svetlana te heten

Maar ben je ook Russisch dan? ;-)
Met citaat reageren
Oud 23-08-2009, 16:36
Verwijderd
Ik heet Mascha, een naam die al duizend keer fout is geschreven en in veel verschillende spellingen bestaat. Is trouwens Russisch en das puur toeval want ik ben zo oerhollands als wat!
Met citaat reageren
Oud 26-08-2009, 10:59
Rob
Rob is offline
Robbert. Eerlijk gezegd slaat mijn care-o-meter er niet echt van uit dat ik zo heet.
Oud 29-08-2009, 20:52
{*just me*}
{*just me*} is offline
.

Laatst gewijzigd op 12-06-2010 om 19:30.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2009, 18:43
Verwijderd
Hoi, ik ben Shannon.
Veel hollanders spreken het uit als shan-non, maar je hoort shennen te zeggen.
Ik vind het geen toffe naam, omdat mijn naamgenootjes nogal typerend zijn, en Shannon best een slettennaam is.
Verder vind ik het wel heel stoer dat er in Ierland een vliegveld, rivier én dorp is met de naam Shannon.
Mijn opa kortte het vroeger altijd af naar "Shanny", wat vaak op Sjonnie leek. Daar was ik nooit zo blij mee.

Oh, en tweede namen heb ik niet
Met citaat reageren
Oud 30-08-2009, 19:32
Oezem
Oezem is offline
Ik heb er 4, Anne Norbertine Maria Andrea. Katholiek eh.
Ik ben naar mijn grootmoeder, peettante en peetoom.

Ik vind ze prima, mijn 'roepnaam' is gewoon normaal en ja, mijn doopnamen zie je alleen als je in mijn paspoort gaat kijken, dus ik ben er wel blij mee. Sowieso kom ik niet zoveel mensen tegen met 4 namen, dus ik vind het wel speciaal. En ze staan ook nog ergens voor.
Oud 03-09-2009, 15:08
Peauver
Peauver is offline
Shannon is de naam, en ik ben er heel blij mee :] Als ik een jongen zou zijn.. Was mijn naam Niels geworden.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 20:11
Issun
Issun is offline
Pieter.

Een lekker normale naam, en mensen kunnen mij gezellig Pietje noemen.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2009, 11:06
Verwijderd
Citaat:
Daniël Matthijs Craanen

Erg blij met m'n naam want ik vind Daniël een gezellige naam. M'n Achternaam ben ik ook trots op maar dat wordt nog wel erger want ik zoek de stamboom uit.

Bijnamen zijn; Daan, Herbert ('geen idee waarom), Danny en door de oma van m'n vriendin wordt ik vaak The Dane genoemd.
Herbert *lacht*
Met citaat reageren
Oud 19-09-2009, 12:50
Encore
Encore is offline
Heeey iedereen! Ik heet Encore Affection. Eigenlijk Encore Fection, maar ik vond het zo dom klinken. Veranderd. Encore Affection xD
Met citaat reageren
Oud 21-09-2009, 09:33
gWn Ward
gWn Ward is offline
Ward (veel Belgischer denk ik)

ik ben ook vaak verWard

Dus mijn naam is mijn karakter
Met citaat reageren
Oud 22-09-2009, 09:06
Verwijderd
Citaat:
Ik dacht: misschien heeft je naam ook iets met je identiteit te maken, vandaar dat ik het hier post
Nou, kom maar op. Mijn naam is Rivka Liba (roepnaam is Rivka) en ik ben er eigenlijk wel tevreden mee. Je hoort het weinig en ik vind het wel mooi
Joods? ;-)
שנה טובה
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 12:11
Verwijderd
Citaat:
Ik heet Mascha, een naam die al duizend keer fout is geschreven en in veel verschillende spellingen bestaat. Is trouwens Russisch en das puur toeval want ik ben zo oerhollands als wat!
Grappig detail: Ik hoorde over een jongetje uit Wit-Rusland met dezelfde naam als ik. En beertjes schijnen ook nog wel eens mijn naam te krijgen XD Best geinig.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2009, 17:37
Verwijderd
Citaat:
Grappig detail: Ik hoorde over een jongetje uit Wit-Rusland met dezelfde naam als ik. En beertjes schijnen ook nog wel eens mijn naam te krijgen XD Best geinig.
Ja, Mascha komt van Aleksandr of Aleksandra... is dus uniseks naam
Wel een mooie naam trouwens
Met citaat reageren
Oud 25-09-2009, 07:12
Verwijderd
Lol, wist ik tot voor kort niet eens XD
Nog meer mensen met een uniseks naam toevallig?
Met citaat reageren
Oud 26-09-2009, 11:27
Verwijderd
Citaat:
Lol, wist ik tot voor kort niet eens XD
Nog meer mensen met een uniseks naam toevallig?
Oh gosh ik kan niet Nederlands lezen denk ik

dat was Sascha x'D
Met citaat reageren
Oud 27-09-2009, 16:52
Verwijderd
Ik wilde zeggen, volgens mij komt Mascha van Maria XD
Met citaat reageren
Oud 28-09-2009, 01:20
Verwijderd
Ik heet Quirine Saranne Merijn.

En ik heb een beetje een haat/liefdesverhouding met mijn naam.
Apart is leuk, totdat je je naam 5 keer op een dag hebt kunnen spellen.
Of als je zegt 'Ik heet Quirine' en dat iedereen je even glazig aan kijkt.. 'Carine?'.
Nee.. Quirine. Met een Q.
Sorry, ik kan er ook niks aan doen. ;x
Met citaat reageren
Oud 28-09-2009, 07:42
Verwijderd
Ik spel het gewoon standaard, weet ik zeker dat het goed gaat. Al wil het de ene keer nog wel eens goed gaan en een volgende keer vergeten ze de C ofzo. Beetje dom als je het mij vraagt.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2009, 14:16
Verwijderd
Lilith, ik vind jouw naam echt godsgruwelijk mooi.

Met citaat reageren
Oud 29-09-2009, 07:16
Verwijderd
Citaat:
Ik wilde zeggen, volgens mij komt Mascha van Maria XD
Mja, maar als je het heel precies bekijkt is de meest gangbare transcript Marya. Dat spreek je ongeveer uit als Màr - y - jà. De y is tussen de i en de u in, die klank is heel lastig voor Nederlanders :')
Met citaat reageren
Oud 09-02-2010, 08:12
Verwijderd
up

Ik heet Anna Katarina. Inderdaad, dat klinkt teveel als Anna Karenina. Mijn roepnaam is soms Katrien en soms Katarina; Anna bewaar ik voor die koekwauzen in het ziekenhuis .
Katrien vind ik trouwens lelijk. Katarina een stuk minder lelijk. Anna is gewoon een rare, niet al te geweldige naam, maar zo vind ik mezelf ook niet te heten.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2010, 16:21
MiniTokje
MiniTokje is offline
Ik heet Annemieke en vind het een mooie naam. Vooral omdat het een lange naam is . Alleen is het jammer dat ze er in het buitenland (Frankrijk) zo weinig mee kunnen, Daar werd het dan ook Ann, Anémique of Atomik. Dat zijn nu ook mijn bijnamen hier in Nederland. Samen met Miek. Van mijn leeftijd ken ik geen mensen met dezelfde naam, Wel Annemieke's van rond de 30, maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen.

Doopnamen heb ik niet en dat vind ik helemaal niet erg! In combinatie met mijn zus d'r naam is mijn naam wel heel saai die heet namelijk Caroline (op z'n engels dus dat wordt ongeveer Kèrolain als je t vernederlandiseerd)
Oud 12-02-2010, 19:27
puck_xxx
puck_xxx is offline
Wat hebben jullie toch mooie namen!!!!
Ik schaam me dood.
Ik heet Margarita.
En geloof me. Het is echt niet leuk op zo te heten.
Mijn roepnaam is Maggie en die is een stuk mooier.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2010, 20:03
Daantjer
Daantjer is offline
Ik heet daan, en ik vind het zo'n standaard eeuwig hetzelfde naam, had liever een wat langere naam gehad, maarja, ik ben al blij dat ik mijn voornaam niet hoef te spellen (m'n achternaam dan weer wel vaak, zelfs bij de fotograaf die exact dezelfde achternaam heeft als ik).
Met citaat reageren
Oud 13-02-2010, 13:24
Hadewieg93
Hadewieg93 is offline
Ik heet Hadewieg. Ik ben naar m'n oma genoemd...
Als iemand dan m'n naam op moet schrijven, schrijven ze meestal: Hedwieg, Hadewich, Hadwieg, Hardewig...Maar het is gewoon Hadewieg! Het betekend wel strijdster, dat vind ik wel leuk!
Ook als ik gewoon m'n naam zeg, dan is het eerst: hé?! HOE heet jij? Dat is soms wel irritant, maar ik krijg soms ook hele leuke reacties Ik ben op zich wel blij met m'n naam, het is toch weer eens wat anders dan Kim of Lisa. Maar op sommige momenten zou ik wel een andere naam gewild hebben.
Maarja, niks aan te doen he!
Met citaat reageren
Oud 13-02-2010, 13:35
Batave
Batave is offline
Citaat:
Lilith, ik vind jouw naam echt godsgruwelijk mooi.

qft

Ik heet Thijs en daar heb ik verder geen problemen mee.
Oud 13-02-2010, 19:32
Verwijderd
Manon, suffe boutnaam
Met citaat reageren
Oud 13-02-2010, 19:32
puck_xxx
puck_xxx is offline
Ik heet Svetlana en heb ook nog een vadersnaam en achternaam. Daar kan ik ook niks aan doen, ik ben nou eenmaal geboren in Rusland . Russische kinderen hebben meestal maar een voornaam. Mijn vader wilde er iets typisch Russisch van maken en mijn moeder iets heel Joods... Dus mijn vader noemde me Lana en mijn moeder Malka. Ik woon bij mijn oma (moeder=dood, vader junk ergens in Sint-Petersburg ) en die noemt me девочка, djevotsjka, gewoon 'meisje'. En mijn andere vrienden noemen me meestal Baba Jaga, naar een Russisch sprookjesfiguur. (Een heks xd)

haha... Ik kom uit Bulgarije. En Russisch is bijna hetzelfde als bulgaars.Ik heet Margarita. Vernoemd naar mijn oma. Het is een traditie in bulgarije om je dochter of zoon te vernoemen naar jou ouders. Ik haat mijn naam. Ik vind hem verschrikkelijk,maar ik kan er niets aan doen. Mijn moeder twijfelde of ze me Elena of Margarita zou noemen en ze noemde me Margarita.
En ja... Baba jaga ken ik ook... Ze is een heks... Bekend sprookjesfiguur ook in het Bulgaars....
Waarom noemen je vrienden je dan zo? Het is toch niet leuk als iemand je HEKS noemt?

ok,doeiiiiiiiiiiiiiiiiii
Met citaat reageren
Oud 13-02-2010, 21:27
Megsmy
Megsmy is offline
Els Veronica roepnaam Els
Met citaat reageren
Oud 14-02-2010, 00:17
crawloftime
crawloftime is offline
Ik heet Peter. Mijn doopnamen ga ik niet zeggen want die vind ik lelijk.

Ik word negen van de tien keer gewoon Peter genoemd, maar ik heb wel een paar bijnamen: Keijzer, Indiaan, Pessos, Pessers.
Geen idee hoe ik aan die laatste twee kom, zal wel komen doordat ik half Colombiaans ben en m'n vrienden iets Spaans-achtigs probeerden te verzinnen. Indiaan komt ook doordat ik half Colombiaans ben. Ik had eerst een hekel aan Indiaan, maar ik ben het nu wel gewend.

Van mijn bijnamen word ik het liefst Keijzer genoemd, maar dat gebeurt bijna nooit.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2010, 11:23
Minth
Minth is offline
ik heet kelly, wat ik eig niet echt een geweldige naam vind. bij mij op school lopen er zo veel kelly's rond, heel de pauze lijkt t alsof iemand mij roept

soms ook flink verwarrend omdat het zusje van de vriend van mijn oudere zus zo heet, en de nicht van mn vriend

dus zo origineel waren mijn ouders niet
Oud 15-02-2010, 18:31
MisSunshine
MisSunshine is offline
Suzanne heet ik! Eigenlijk ben ik er best blij mee, ik vind mijn naam er mooi uitzien. Mijn naam komt best wel veel voor, regelmatig hoor je het wel eens voorbij komen. Op school/ werk/ en zo heb ik eigenlijk weinig andere Suzanne's.
Heel vaak wordt mijn naam afgekort, hier heb ik geen problemen mee! Vaak is het: Suzan, Suus, San, Sanne, Suuzie..

Als je kijkt op: http://www.babybytes.nl/namen/top50-meisjesnamen.htm
Zie je een top 50 met de meest gebruikte meisjesnamenin 2009.. Sommige kan ik mij echt niet voorstellen of zien als "hip". Johanna had ik niet echt gezien als hip.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2010, 11:09
Verwijderd
Marc. Tsja.. ik vind het een duidelijke en internationaal handige naam. Met mijn voornaam is weinig mis vind ik.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2010, 11:23
Verwijderd
Citaat:
Als je kijkt op: http://www.babybytes.nl/namen/top50-meisjesnamen.htm
Zie je een top 50 met de meest gebruikte meisjesnamenin 2009.. Sommige kan ik mij echt niet voorstellen of zien als "hip". Johanna had ik niet echt gezien als hip.
Ik vraag me ook af of het alleen de eerste namen zijn of gewoon alle voornamen die gegeven worden. Ik denk het laatste en dat maakt het een stuk logischer dat Johanna zo hoog staat...ik denk dat er best veel kinderen vernoemd worden en dan bv. Johanna als tweede naam krijgen. Dat een naam in de top 50 staat hoeft niets met 'hipheid' te maken te hebben.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2010, 10:38
Verwijderd
Citaat:
Wat hebben jullie toch mooie namen!!!!
Ik schaam me dood.
Ik heet Margarita.
En geloof me. Het is echt niet leuk op zo te heten.
Mijn roepnaam is Maggie en die is een stuk mooier.
Wat een mooie naam! <33
Met citaat reageren
Oud 28-02-2010, 11:24
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Citaat:
Hoi, ik ben Yina!
Mjn naam komt ook weinig voor, geloof ik. Ik ben 'm hier in Nederland in ieder geval nog nooit tegengekomen. Is vaak wel handig . Als ik zelf had kunnen kiezen, was ik voor 'n lange, ingewikkelde, typisch Chinese naam gegaan. ^^
Hoelang!
Met citaat reageren
Oud 28-02-2010, 11:41
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Citaat:
Mijn voornaam is Jelle. Verder geen doopnamen. Vind 't een prima naam, afgezien van alle 'snelle jelle' grappen die ik vroeger moest verdragen, of mensen die denken dat het boers/Fries is.
Nog een Jelle hier. Ik vind het juist wel leuk als mensen denken dat ik een fries ben (ook een achternaam die op ..ma eindigt) de roots zijn er wel.
Oud 28-02-2010, 18:04
Kyuki
Kyuki is offline
Ik heet Kirsten Sharona xD
Ik ben opzich wel blij met kirsten, want er zijn helemaal geen bijnamen voor Ook rijmt het op niks XD dus het was wel handig. Sharona vind ik erg appart niet lelijk maar ook niet mooi eigenlijk xD
Met citaat reageren
Oud 02-03-2010, 17:44
Batave
Batave is offline
Citaat:
Ik heet Kirsten Sharona xD
Ik ben opzich wel blij met kirsten, want er zijn helemaal geen bijnamen voor Ook rijmt het op niks XD dus het was wel handig. Sharona vind ik erg appart niet lelijk maar ook niet mooi eigenlijk xD
Kristen ;D
Oud 25-03-2010, 09:17
chickie-x
chickie-x is offline
Octavia, want ik ben het achtste kind. (octo=acht).
2e naam; Beatrice.
Ik ben er niet tevreden mee, want mensen maken er nog wel eens grapjes over.
Stiekem vind ik ze eigenlijk wel mooi :$
Met citaat reageren
Oud 03-04-2010, 20:47
Verwijderd
Pascal, enigste wat ik van mijn naam weet is dat het grieks/latijns is voor pasen/paasdag
Met citaat reageren
Oud 04-04-2010, 08:18
Verwijderd
Citaat:
mooie naam!!! ik noem raphael dat hoor je ook ni veel en ik ben er trots op!
Ik vind Raphael een mooie naam.

Ik heet Jessica, ben er wel blij mee. Heb geen tweede naam.
Als ik een jongen was geworden had ik Lanfrey geheten. Dat vind ik wel een aparte naam, en een leuke naam. Nu heet mijn broertje zo.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2010, 00:36
MtSalvo
MtSalvo is offline
Niels. Binnen Nederland vind ik er niks mis mee. Tegenover Engelstaligen is ie wat irritant. Ze herkennen hem nooit, ik moet hem drie keer herhalen en als ze het eenmaal te pakken hebben is het duidelijk dat ze de naam een beetje raar vinden.
Oud 05-04-2010, 23:31
KingKong
KingKong is offline
Ik heet Melle Hendrik. Roepnaam: Melle.
Ik vind me eerste naam best mooi alleen me 2e niet echt, maarja die gebruik ik toch niet.
Mijn bijnamen zijn: MelleBeats (Sinds ik producer ben) en Dice (andere artiestennaam).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten