Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik heet Lotte en daar ben ik wel blij mee. Ik vind het een mooie naam, normaal maar ik hoor m toch niet onwijs vaak. Iemand hier in het topic zei dat het een van de meest voorkomende namen is en dat zeggen mensen wel vaker, maar ik kom eigenlijk nooit mensen tegen die ook zo heten. Hier in het topic ben ik ook de eerste! Vroegah toen ik nog jong was en een zomer bij de Edah achter de kassa werkte zei een vrouw dat ze het een hele aparte naam vond, dat is dan ook wel weer een beetje overdreven.
En ik heb geen andere voornamen, soms vind ik dat jammer want meerdere namen staat wel deftig, maar soms ook wel cool omdat er niet zo veel mensen zijn met maar één naam.
|
Ik heet Judith, met als doopnaam Marjolein. Niet vernoemd of met een bepaalde reden, al heeft mijn broertje ook een doopnaam die begint met een M en dat is volgens mij wel bewust. Marjolein vind ik veel te zeurderig (ik ken iemand die zo heet en ook een vreselijk zeurwijf is), maar gelukkig wordt er tegenwoordig weinig met doopnamen gedaan. Judith vind ik wel prima, alhoewel bijna iedereen me Juud noemt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar ben je ook Russisch dan? ;-) |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hoi, ik ben Shannon.
Veel hollanders spreken het uit als shan-non, maar je hoort shennen te zeggen. Ik vind het geen toffe naam, omdat mijn naamgenootjes nogal typerend zijn, en Shannon best een slettennaam is. Verder vind ik het wel heel stoer dat er in Ierland een vliegveld, rivier én dorp is met de naam Shannon. ![]() Mijn opa kortte het vroeger altijd af naar "Shanny", wat vaak op Sjonnie leek. Daar was ik nooit zo blij mee. Oh, en tweede namen heb ik niet ![]() |
![]() |
|
Ik heb er 4, Anne Norbertine Maria Andrea.
![]() ![]() Ik ben naar mijn grootmoeder, peettante en peetoom. Ik vind ze prima, mijn 'roepnaam' is gewoon normaal en ja, mijn doopnamen zie je alleen als je in mijn paspoort gaat kijken, dus ik ben er wel blij mee. Sowieso kom ik niet zoveel mensen tegen met 4 namen, dus ik vind het wel speciaal. ![]() ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
שנה טובה ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heet Quirine Saranne Merijn.
En ik heb een beetje een haat/liefdesverhouding met mijn naam. Apart is leuk, totdat je je naam 5 keer op een dag hebt kunnen spellen. Of als je zegt 'Ik heet Quirine' en dat iedereen je even glazig aan kijkt.. 'Carine?'. Nee.. Quirine. Met een Q. Sorry, ik kan er ook niks aan doen. ;x |
![]() |
|
Verwijderd
|
up
Ik heet Anna Katarina. Inderdaad, dat klinkt teveel als Anna Karenina. Mijn roepnaam is soms Katrien en soms Katarina; Anna bewaar ik voor die koekwauzen in het ziekenhuis ![]() Katrien vind ik trouwens lelijk. Katarina een stuk minder lelijk. Anna is gewoon een rare, niet al te geweldige naam, maar zo vind ik mezelf ook niet te heten. |
![]() |
|
Ik heet Annemieke en vind het een mooie naam. Vooral omdat het een lange naam is
![]() Doopnamen heb ik niet en dat vind ik helemaal niet erg! In combinatie met mijn zus d'r naam is mijn naam wel heel saai die heet namelijk Caroline (op z'n engels dus dat wordt ongeveer Kèrolain als je t vernederlandiseerd)
|
![]() |
Ik heet Hadewieg. Ik ben naar m'n oma genoemd...
Als iemand dan m'n naam op moet schrijven, schrijven ze meestal: Hedwieg, Hadewich, Hadwieg, Hardewig...Maar het is gewoon Hadewieg! Het betekend wel strijdster, dat vind ik wel leuk! ![]() Ook als ik gewoon m'n naam zeg, dan is het eerst: hé?! HOE heet jij? Dat is soms wel irritant, maar ik krijg soms ook hele leuke reacties ![]() Maarja, niks aan te doen he! |
![]() |
|
![]() |
Ik heet Svetlana en heb ook nog een vadersnaam en achternaam. Daar kan ik ook niks aan doen, ik ben nou eenmaal geboren in Rusland . Russische kinderen hebben meestal maar een voornaam. Mijn vader wilde er iets typisch Russisch van maken en mijn moeder iets heel Joods... Dus mijn vader noemde me Lana en mijn moeder Malka. Ik woon bij mijn oma (moeder=dood, vader junk ergens in Sint-Petersburg ) en die noemt me девочка, djevotsjka, gewoon 'meisje'. En mijn andere vrienden noemen me meestal Baba Jaga, naar een Russisch sprookjesfiguur. (Een heks xd)
haha... Ik kom uit Bulgarije. En Russisch is bijna hetzelfde als bulgaars.Ik heet Margarita. Vernoemd naar mijn oma. Het is een traditie in bulgarije om je dochter of zoon te vernoemen naar jou ouders. Ik haat mijn naam. Ik vind hem verschrikkelijk,maar ik kan er niets aan doen. Mijn moeder twijfelde of ze me Elena of Margarita zou noemen en ze noemde me Margarita. En ja... Baba jaga ken ik ook... Ze is een heks... Bekend sprookjesfiguur ook in het Bulgaars.... Waarom noemen je vrienden je dan zo? Het is toch niet leuk als iemand je HEKS noemt? ok,doeiiiiiiiiiiiiiiiiii |
![]() |
|
Ik heet Peter. Mijn doopnamen ga ik niet zeggen want die vind ik lelijk.
Ik word negen van de tien keer gewoon Peter genoemd, maar ik heb wel een paar bijnamen: Keijzer, Indiaan, Pessos, Pessers. Geen idee hoe ik aan die laatste twee kom, zal wel komen doordat ik half Colombiaans ben en m'n vrienden iets Spaans-achtigs probeerden te verzinnen. Indiaan komt ook doordat ik half Colombiaans ben. Ik had eerst een hekel aan Indiaan, maar ik ben het nu wel gewend. Van mijn bijnamen word ik het liefst Keijzer genoemd, maar dat gebeurt bijna nooit. |
![]() |
|
ik heet kelly, wat ik eig niet echt een geweldige naam vind. bij mij op school lopen er zo veel kelly's rond, heel de pauze lijkt t alsof iemand mij roept
![]() soms ook flink verwarrend omdat het zusje van de vriend van mijn oudere zus zo heet, en de nicht van mn vriend dus zo origineel waren mijn ouders niet ![]()
|
Suzanne heet ik! Eigenlijk ben ik er best blij mee, ik vind mijn naam er mooi uitzien. Mijn naam komt best wel veel voor, regelmatig hoor je het wel eens voorbij komen. Op school/ werk/ en zo heb ik eigenlijk weinig andere Suzanne's.
Heel vaak wordt mijn naam afgekort, hier heb ik geen problemen mee! Vaak is het: Suzan, Suus, San, Sanne, Suuzie.. Als je kijkt op: http://www.babybytes.nl/namen/top50-meisjesnamen.htm Zie je een top 50 met de meest gebruikte meisjesnamenin 2009.. Sommige kan ik mij echt niet voorstellen of zien als "hip". Johanna had ik niet echt gezien als hip. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik heet Jessica, ben er wel blij mee. Heb geen tweede naam. Als ik een jongen was geworden had ik Lanfrey geheten. Dat vind ik wel een aparte naam, en een leuke naam. Nu heet mijn broertje zo. |
![]() |
|
Niels. Binnen Nederland vind ik er niks mis mee. Tegenover Engelstaligen is ie wat irritant. Ze herkennen hem nooit, ik moet hem drie keer herhalen en als ze het eenmaal te pakken hebben is het duidelijk dat ze de naam een beetje raar vinden.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel # 65 Tink* | 500 | 13-01-2010 21:00 | |
Algemene schoolzaken |
Over thuis, school, vrienden enz. Daan_21 | 70 | 25-05-2005 22:15 | |
De Kantine |
Groot Moppentopic [1] Negrotiator | 82 | 16-01-2004 07:44 | |
Drugs & Alcohol |