Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-06-2009, 18:23
Rivka
Rivka is offline
Ik dacht: misschien heeft je naam ook iets met je identiteit te maken, vandaar dat ik het hier post
Nou, kom maar op. Mijn naam is Rivka Liba (roepnaam is Rivka) en ik ben er eigenlijk wel tevreden mee. Je hoort het weinig en ik vind het wel mooi
Oud 11-06-2009, 22:22
Alyssia
Alyssia is offline
Wow, aparte naam, erg mooi!

Ik heet Alyssia Maria, mijn tweede naam is natuurlijk duidelijk, rooms-katholiek enzo. Ik heb er niet zo veel mee, maar zo heet ik nou eenmaal.
Alyssia vind ik soms wel prettig, ik vind het niet mooi als het geschreven is, maar uitgesproken vind ik het wel een mooie naam. Aan de andere kant, de manier waarop het geschreven is, is redelijk bijzonder. Ik ken maar twee andere mensen die zo heten.
Ik heb niet zo veel problemen met mijn namen, ik vind het wel best, zeg maar
Met citaat reageren
Oud 11-06-2009, 22:36
Roosje
Roosje is offline
@ Peace&Cookies: zo heet mijn nichtje ook Het Rivkagedeelte althans.

Ik heet - hoe voorspelbaar - Roos, en daar ben ik uitermate blij mee. Ik vind 't een heel mooie naam en ik vind bloemetjes mooi, waaronder rozen in het bijzonder. Een beetje een fascinatie heb ik. Mijn tweede naam is Aleida en die vind ik minder, want ouderwets, maar ergens is 't ook wel mooi.
Oud 11-06-2009, 23:11
Sherlock
Sherlock is offline
Jasper Johan en zeker wel mijn 2e naam geerft van me opa overleden toen me pa 16 was(zijn verjaardag)
Oud 11-06-2009, 23:38
AzN
AzN is offline
Hoi, ik ben Yina!
Mjn naam komt ook weinig voor, geloof ik. Ik ben 'm hier in Nederland in ieder geval nog nooit tegengekomen. Is vaak wel handig . Als ik zelf had kunnen kiezen, was ik voor 'n lange, ingewikkelde, typisch Chinese naam gegaan. ^^
Oud 11-06-2009, 23:47
Skilly
Skilly is offline
Mijn voornamen: Corinna Jacqueline. Roepnaam Corinna.
Ik heb geen problemen met me voornamen. Me 2e voornaam is vernoemd naar me moeder. Me ouders konden niks verzinnen dus werd het gewoon me moeders naam.
Mijn 1e voornaam vind ik mooi. Ik vind het een mooie naam en ben trots dat ik zo heet.
Oud 12-06-2009, 06:29
Verwijderd
Ik heet Andrea, en daar ben ik tevreden mee Ik heb geen andere namen naast Andrea.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2009, 17:23
$moky
$moky is offline
ik heet Joan Nikita, ben er wel tevreden mee alleen Nikita vind ik wat minder
Met citaat reageren
Oud 12-06-2009, 17:27
Verwijderd
Marlies Evelien. Je hoort het niet vaak, ik vind het mooi, maar het is niet uitzonderlijk. Ik word ook alleen in formele situaties nog echt met Marlies aangesproken.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2009, 17:45
Verwijderd
Citaat:
Marlies Evelien. Je hoort het niet vaak, ik vind het mooi, maar het is niet uitzonderlijk. Ik word ook alleen in formele situaties nog echt met Marlies aangesproken.
en in informele situaties word je met nattigheid aangesproken?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2009, 18:31
Verwijderd
Citaat:
en in informele situaties word je met nattigheid aangesproken?

Goddank niet, slechts (een van) m'n bijna(a)m(en).
Met citaat reageren
Oud 12-06-2009, 19:33
Verwijderd
Misschien is het leuk om ook te zeggen wat je bijnamen zijn en hoe je ook genoemd wordt?

Charlotte
En dan noemen ze me vaak Charlot, Lotte of lot.

vroeger had ik een hekel aan die naam, want hij is lang en ik ken wel 10 andere Charlottes. Maar tegenwoordig vind ik het wel oke. Er zijn ergere namen om te hebben . Ik heb overigens geen andere namen. Wel jammer .
Met citaat reageren
Oud 12-06-2009, 19:47
boet
boet is offline
ik heet boet, zoals te zien is .
is indonesisch en eigenlijk niet echt een naam, het betekend namelijk jongen .
Met citaat reageren
Oud 12-06-2009, 22:57
Dith
Dith is offline
Jessica; als ik het lees vind ik het altijd heel ordinair maar hoe het klinkt vind ik altijd wel oke.

Wel vind ik het altijd vervelend dat veel mensen er vanuit gaan dat iedereen minimaal twee namen heeft. Er wordt zó vaak aan mij gevraagd:'Wat zijn je voornamen?' en als ik dan mijn naam zeg is het altijd de vraag:'Ja, en verder?'.
Oud 13-06-2009, 07:45
Verwijderd
Wendy.

Ik ben er tevreden mee opzich, maar vind het irritant dat er al zoveel anderen zijn die ook zo heten. Ik heb wel eens bij drie Wendy's in de klas gezeten; heel onhandig kan ik je vertellen. Maar wel weer leuk dat het een fantasienaam uit Peter Pan is.

Oh ja, wel voluit, want 'Wen' vind ik heel ergerlijk klinken.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2009, 07:59
Balance
Balance is offline
Citaat:
Jessica; als ik het lees vind ik het altijd heel ordinair maar hoe het klinkt vind ik altijd wel oke.

Wel vind ik het altijd vervelend dat veel mensen er vanuit gaan dat iedereen minimaal twee namen heeft. Er wordt zó vaak aan mij gevraagd:'Wat zijn je voornamen?' en als ik dan mijn naam zeg is het altijd de vraag:'Ja, en verder?'.
Ik heb echt nog nooit meegemaakt dat iemand er vanuit ging dat ik 2 voornamen heb eigenlijk
Als iemand mij vraagt wat mijn voornamen zijn, dan is dat puur bij een formeel iets waarbij het noodzakelijk is dat mijn tweede naam er ook op komt te staan (meestal een formulier ofzo). Ik kan me voorstellen dat mensen dan doorvragen naar een tweede naam om te controleren of je de vraag wel goed begrepen hebt. Maar verder..?

Ik heet Linda Maria. Linda is een populaire naam, zeker zo'n 20 jaar terug. Ik kom dus veel naamgenootjes tegen, maar het maakt me niet heel erg uit. Ik hou niet zo van bijzondere namen, dus ik vind het prima.
Maria heb ik niks mee, maar buiten mijn ID/paspoort kom ik het ook nooit tegen.
Oud 13-06-2009, 08:35
Verwijderd
Citaat:
Misschien is het leuk om ook te zeggen wat je bijnamen zijn en hoe je ook genoemd wordt?

De voornaamste bijnamen van me zijn Mies of Lies, al wil ik mezelf ook wel eens per ongeluk als Mies voorstellen. Ook in Peru was dit mijn naam. Lies is echt voor de mensen die me al het allerlangst kennen. En tegenwoordig hoor ik wel es Lieske of Marlieske. Al blijf ik toch bij Mies.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2009, 09:38
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik heet Marleen en dat vind ik saai, maar beter dat ik mijn naam saai vind, dan dat ik hem zou verafschuwen
Oud 13-06-2009, 10:58
*oma*
*oma* is offline
Ik heet Merle en mijn tweede naam is Marije. Ik ken één andere Merle en die is naar mij vernoemd (en een Marije ook overigens, maar die naam komt veel meer voor) en er zijn meer Merle's, maar die ben ik nog niet tegen gekomen.

En ik ben heel erg blij met mijn naam.
Oud 13-06-2009, 16:17
Rivka
Rivka is offline
@Alyssia: Mijn naam is apart geloof ik omdat hij Hebreeuws/Oost-Europees is Maar ook in joodse kringen zie je hem weinig. Rivka betekent 'dienares van God' en Liba 'de bevallige'
Oud 13-06-2009, 17:22
Verwijderd
Citaat:

Heb ik ook wel eens!
Met citaat reageren
Oud 13-06-2009, 17:52
Wammus
Wammus is offline
Ik heet Wim en ik las laatst ergens dat dat een steeds minder voorkomende naam is. Daar ben ik uiteraard heel trots op. Ik ben vernoemd naar m'n opa die Willem heette.

Mijn bijnaam is luiwammus omdat ik zo lui als mogelijk ben. Het is ooit begonnen als Wimmus maar al snel veranderd omdat dit beter was.

Laatst gewijzigd op 13-06-2009 om 20:56.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2009, 20:39
Fantôme
Fantôme is offline
Ik heet Wendy Neliesa

Ik ben er tevreden mee Wendy komt alleen wel vaak voor. @ Rasmusje; mijn moeder vond het ook zo'n leuke naam uit Peter Pan ja

Neliesa is vernoemd naar de moeder van mijn moeder.
Zij heette Nelie. Maar je spreekt mn tweede naam niet uit als Néliesa maar als Nuhliesa zeg maar .
Maakt ook niet uit, die hoeft bijna niemand uit te spreken. Niet veel mensen weten ook mn tweede naam.
Ik ben er blij mee en ik ken niemand anders met die naam
Oud 13-06-2009, 21:45
Miekje*
Miekje* is offline
Mijn doopnaam is Willemina Cornelia Johanna. Willemina naar mijn opa (Willem), Cornelia naar mijn tante (Corrie) en Johanna naar mijn moeder (Joke). Mijn roepnaam is Willemieke. Ik vind 'm eigenlijk niet zo bij me passen, maar gelukkig word ik alleen bij mijn 'officiële' roepnaam genoemt door leraren en mensen waar ik niet zo close mee ben. Verder wordt mijn naam altijd afgekort tot Miek, maar meestal tot Miekje. Sommige mensen noemen me ook wel Willie ofzo Vreselijk vind ik dat.
Oud 13-06-2009, 22:59
Verwijderd
Lennart Adriaan.

Lennart omdat mijn ouders dat leuk vonden, en Adriaan omdat mijn opa en zijn opa zo heette.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-06-2009, 10:45
marrel
marrel is offline
Volluit heet ik Marloes Anthonia Johanna.
Marloes vind ik wel oke. Had het zelf niet gekozen maar vind het ook niet lelijk.
Mijn doopnamen zijn katholiek en een vernoeming naar opa en oma als ik me niet vergis.
Oud 14-06-2009, 14:01
Verwijderd
Suzanne

Naam die veel voor komt.. Maar niet overdreven (zover ik weet dan).
Vind het een prima naam! Ik heb geen 2de naam. Alleen Suzanne en mijn achternaam dan.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2009, 18:08
Verwijderd
Ik heb trouwens niet echt bijnamen; ja, mijn zus noemt me vaak 'An' of 'Pan', mijn ouders noemen me ook 'An' als ze me roepen ofzo, maar over het algemeen noemt iedereen met Andrea.
Ik zou ook echt geen andere naam weten die beter bij mij zou passen.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2009, 18:51
Captured2
Captured2 is offline
Ik heet Mireille Béatrice. IK ben er wel tevreden mee, alleen mijn naam is in het buitenland niet uit te spreken..dan wordt het iets in de trant van Mariah ofzo. Liever had ik Sophia geheten.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2009, 20:46
darkfairy
darkfairy is offline
mijn maan is lissa en daarachter cornelia antoinetta.
me ouders vinden het een mooie naam
en ik weet niet of mijn naam hier vaker voorkomt in nederland.
en vind ik hem toch best wel mooi.
Oud 14-06-2009, 20:52
arPos
arPos is offline
(Arnout) - Arnoldus Joannes Maria...

Ehm.. ja het staat wel puik op brieven 3 voorletters.
Oud 15-06-2009, 00:03
Changshan
Changshan is offline
Timo. Eerst een zeldzame naam, nu zijn er veel meer Timo's, maar ik ben alsnog tevreden.
Oud 15-06-2009, 17:56
Anika
Anika is offline
Martina Johanna Anika, rooms-katholiek
roepnaam: Anika, en ik ben er blij mee want ik vind het zelf een mooie naam
Met citaat reageren
Oud 15-06-2009, 23:28
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik heet Yvonne. Ik vind het wel een goede naam eigenlijk. Jammer van die chocoladeletters, hihi. Maar op zich, ik hoor hem neit zo vaak dus dat is wel mooi.
Oud 16-06-2009, 14:56
arPos
arPos is offline
Wats er met de chocoladeletters dan?
Oud 16-06-2009, 16:29
Verwijderd
Mijn naam is Jill en ik ben er zeker blij mee! Ik vind 't een toffe naam en bijna niemand die ik ken heet zo (vooral mensen van mijn leeftijd bedoel ik dan).
Soms is het alleen lastig dat het lijkt op chill waardoor ik vaak 'ja' zeg terwijl niemand mij bedoeld.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2009, 16:34
KiMZz
KiMZz is offline
Ik heet gewoon Kim, heb geen doopnamen en eigenlijk ook geen bijnamen.
Ik vind mijn naam eigenlijk te kort, vind namen als Nina en Lisa leuker. Maar je moet t er maar mee doen he
Oud 18-06-2009, 15:04
Verwijderd
Eric, en doopnamen ga ik niet vertellen Ik vind Eric wel leuk omdat het met een c is geschreven, ik vind Erik zo boers staan. Mijn ouders hebben hiervoor gekozen omdat Eric zowel in het Engels, Frans als Duits uitsproken kan worden en uiteraard meest gangbare spelling in internationale situaties. Ik heb veel buitenlandse familie vandaar. Verder wordt mijn naam wel standaard met een -k geschreven, zelfs op mijn werk terwijl ik daar inmiddels een jaar werk en iedere week ze corrigeer. Mijn bijnaam voor vrienden is 'eer' en dat spreken ze dan overdreven met een gooische r uit om mij te plagen. Of 'eerbeer' omdat ik een beetje Brits ben en van een drankje teveel hou
Met citaat reageren
Oud 18-06-2009, 15:08
Sherlock
Sherlock is offline
Ik heb te veel bijnamen:

Japser
Jappa
Da Japper
Jap-R
Degen-AARS (tja me achternaam hea)
JD
Zattie
en iPod-man
Oud 18-06-2009, 15:44
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Caroline Zindzi Noëlle

Mij roepnaam is dus Caroline, maar word door vrienden en vriendinnen Karel genoemd.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2009, 17:45
fleur--vh
fleur--vh is offline
Fleur,

Ben ik wel blij mee.. Een vrolijke naam, vind ik..
Met citaat reageren
Oud 18-06-2009, 22:01
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
Wats er met de chocoladeletters dan?
Chocoladeletters Y zijn nogal lastig te vinden. Niet echt een belangrijke kwestie maar toen ik klein was vond ik dat wel jammer!
Oud 19-06-2009, 22:50
Dvine
Dvine is offline
Rachel Louise, roepnaam Rachel (uitspreken op z'n engels)
Ik ben blij met mijn naam, ik ken namelijk zelf geen andere Rachel. Vind het wel goed zo.
Oud 20-06-2009, 12:48
Anetj
Anetj is offline
Angela, mijn roepnaam is Anne. Mijn andere namen ga ik niet opschrijven want die zijn lelijk.
Ik vind Anne wel mooi, wel jammer dat er heel veel mensen zijn die zo heten (vooral van mijn leeftijd), waaronder mijn beste vriendin. Ik heb een keer met 5 Anne's in de klas gezeten! Dat is iriitant.

Angela spreek je echt uit zoals je het schrijft en dus niet als ansjela zeg maar. Dat vind ik wel leuk want dat is appart.

Ik had misschien liever een bijzondere naam gehad, maar opzich ben ik tevreden!
Oud 20-06-2009, 15:16
Verwijderd
dus an-ge-la
of wel met de ng klank die je ook in koningin hebt? of op z'n engels ?
Met citaat reageren
Oud 20-06-2009, 20:11
lol_nl
lol_nl is offline
Yiteng. Ja, dat is pas een aparte naam. Het betekent letterlijk vrij vertaald is van "hoogvlieger". Vandaar dat ik mezelf graag als westerse naam Icarus noem . Niet dat er mensen zijn die mij daadwerkelijk zo noemen.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2009, 09:28
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik heet Lara Elea. Daar was ik al op mijn vijfde niet blij mee en toen heb ik het veranderd naar Elea. Dus nu noemt de ene helft van mijn familie me netjes Elea, en de andere helft nog steeds Lara. Terwijl ik al twaalf jaar Elea heet. Stel autisten.
Maar goed, ik vind Elea een heel mooie en bijzondere naam. Ik ken niemand anders die zo heet. Er zijn wel veel namen die af te korten zijn tot 'lee' en daarom is het alsnog verwarrend, aangezien mijn vriendinnen mij zo vaak noemen.

Allebei mijn namen komen van een boek: Dokter Zhivago en de Liefde van Elea. Dat vind ik wel tof
Met citaat reageren
Oud 21-06-2009, 18:54
Verwijderd
Leuk om de namen van iedereen te lezen. Ik wou mijn naam eigenlijk helemaal niet posten maargoed.
Hou het dus ook alleen bij mijn voornaam. Misschien dat ik dit berichtje later alsnog verwijder
Ik heet Lauren..
Het komt van 'gelauwerde', laurierblad.
Ik vond het vroeger niks aan. Aangezien ik het een jongensnaam vond.
Het wordt wel vaak verkeerd uitgesproken: laura, laure, of loren(op z'n engels)
En met dat laatste ben ik niet zo blij.
Maar ik vind mijn naam overigens nu wel prima. Het past wel bij mij

Laatst gewijzigd op 21-06-2009 om 18:59.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2009, 20:06
Assie483
Assie483 is offline
Ik heet Astrid.. Ben er wel tevreden mee. xD
Al heb ik wel irritante bijnamen gehad op de middelbare school. (hasjtrid, astrut ) Nu kan ik er om lachen als ik eraan terugdenk maar op het moment zelf vond ik het echt 1000x niks..
Met citaat reageren
Oud 22-06-2009, 08:23
arPos
arPos is offline
Lara is inderdaad een beetje een hondennaam fizzle

Citaat:
Chocoladeletters Y zijn nogal lastig te vinden. Niet echt een belangrijke kwestie maar toen ik klein was vond ik dat wel jammer!
Vooraf bestellen lijkt me dan, of gewoon speciaal naar de banketbakkert, ik had het wel geweten
Reageren

Regels voor berichten