Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2009, 13:07
Zoidberg M.D.
Zoidberg M.D. is offline
Jesaja 14:12

O morgenster, zoon van de dageraad,
hoe diep ben je uit de hemel gevallen.
Overwinnaar van alle volken,
hoe smadelijk lig je daar geveld.

Hoezo ruimte voor interpretatie...
Oud 25-08-2009, 13:19
Verwijderd
Citaat:
De maximumleeftijd voor een mens ligt ergens in de 120 jaar geloof ik, omdat de cellen dan te veel gedeeld zijn. Het is onmogelijk om ouder te worden.
Wordt aan gewerkt.

Citaat:
Haha;p Dus je geeft toe? Wij hebben dinonausiers ook een naam gegeven en nu zien we nog steeds vogels vliegen die afstammelingen zijn van dino's. Het blijven dino's, maar hagedissen geloof ik zijn ook afstammelingen van dino's.
Hagedissen zijn geen afstammelingen van dinosaurussen. Ze hadden wel gemeenschappelijke voorouders.

Citaat:
Geloven in aliens en in god? Kan wel, maar het wordt steeds raarder.
Hoezo raar? In de koran staat dat god op meerdere plekken in het universum leven heeft gezaaid.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2009, 13:33
Kitten
Kitten is offline
[QUOTE=Tole;29601488]Ik bedoelde toen dat ik een appel kan laten vallen om zwaartekracht te testen./QUOTE]

Ik kan een exotische soort genetisch en op het gedrag analyseren en daarbij aanpassing aan het nieuwe ecosysteem vaststellen.
Oud 25-08-2009, 14:02
DBZ
DBZ is offline
Citaat:
Wordt aan gewerkt.
Hoezo dat?

Citaat:
Hagedissen zijn geen afstammelingen van dinosaurussen. Ze hadden wel gemeenschappelijke voorouders.
Dan krijg je hetzelfde idee: hagedissen en vogels zijn alle ''voorouders-van-dino's''(heb zelf de naam gegeven, en het is een zelfde soort naam als ''hond''.

Citaat:
Hoezo raar? In de koran staat dat god op meerdere plekken in het universum leven heeft gezaaid.
Kan je die snel ff quoten?
Maar dan nog, dan staat het net in de bijbel.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2009, 14:34
Verwijderd
Citaat:
Ik ben opgevoed met de Evolutietheorie.
Waarom begrijp je 'm dan niet?
Met citaat reageren
Oud 25-08-2009, 14:37
Verwijderd
Citaat:
Daar gaat het te langzaam voor. De tijdschaal waar we over praten is extreem.
Dat is natuurlijk niet waar, want je kan kijken naar oude diersoorten, en vaststellen dat er bijvoorbeeld geen miljoenen jaren oude fossielen zijn van huiskatten.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2009, 14:37
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik bedoelde toen dat ik een appel kan laten vallen om zwaartekracht te testen.
Nee hoor, dan heb je de zwaartekracht helemaal niet getest. Dan heb je laten zien dat dingen vallen als je ze loslaat, niet dat dit komt door zwaartekracht. Voordat Newton de zwaartekrachtswet bedacht, werd geloofd dat dingen om heel andere redenen vallen, bijvoorbeeld omdat alles een telos in het binnenste van de aarde had (Aristoteles) of gewoon omdat God het wilde.

Zwaartekracht kun je dus niet testen door alleen maar iets te laten vallen.

Evolutie kun je niet testen door alleen maar een hond te tonen.

Maar je kunt wel stellen dat zwaartekracht de enige logische verklaring is die we hebben voor het vallen van een object, en dat evolutie de enige logische verklaring is die we hebben voor het bestaan van de hond.

En dan kun je die claim testen, door voorspellingen te doen die alleen uitkomen als je gelijk hebt. Zo is dat in het geval van zowel de zwaartekracht als de evolutietheorie regelmatig gebeurd.

Laatst gewijzigd op 25-08-2009 om 15:00.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2009, 15:10
Verwijderd
Citaat:
Dat is natuurlijk niet waar, want je kan kijken naar oude diersoorten, en vaststellen dat er bijvoorbeeld geen miljoenen jaren oude fossielen zijn van huiskatten.
Nee maar je kan huiskatten nog steeds met wilde katten kruisen. Hoe lang bestaan wilde katten al?
Met citaat reageren
Oud 25-08-2009, 15:11
Verwijderd
Zwaartekracht is trouwens veel minder goed begrepen dan evolutie, maar dat terzijde.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2009, 15:12
Verwijderd
Citaat:
Nee maar je kan huiskatten nog steeds met wilde katten kruisen. Hoe lang bestaan wilde katten al?
Geen idee, maar je snapt het punt.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2009, 15:52
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Citaat:
Ik heb ergens gelezen dat de aardlagen bewijs zijn voor de zondvloed, en de fossielen van snelle begraving.
Een dergelijke gelaagdheid zoals we deze in sedimentaire afzettingen vinden kan niet voorkomen door een gebeurtenis.. Ga even een vakje bodemkunde volgen..

Citaat:
En het verhaal over dat hij de aarsengel van god was?
bewust?
Oud 25-08-2009, 16:19
Kitten
Kitten is offline
Jongens, als er iets niet duidelijk is, is het wel wat een 'soort' nou eigenlijk is. Want in feite heb je niet te maken met 'echte' soorten, maar menselijke begrippen geprojecteerd op een groep dieren.
Oud 25-08-2009, 17:34
Verwijderd
Uiteraard, maar we moeten toch ergens beginnen
Met citaat reageren
Oud 25-08-2009, 19:00
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik heb ergens gelezen dat de aardlagen bewijs zijn voor de zondvloed, en de fossielen van snelle begraving.
En als je destijds verder had gelezen, had je gezien wat voor onzin dat verhaal was. Om te beginnen is het onmogelijk dat er in Australië en Amerika landdieren leefden als het zondvloedverhaal klopt. Ze leven daar echter wel, dus het is onzin.
Citaat:
Aanpassing. Het blijven honden.
Had ik je niet eerder om de oren geslagen met de afstamming van de hond? Waarom doe je dan nu net alsof dat niet gebeurd is en herhaal je reeds weerlegde beweringen?
Citaat:
De Marie verschijningen zijn goedgekeurd door het Vaticaan.
Ik persoonlijk hecht geen waarde aan het woord van een groep machtshongerige immorele kinderverkrachters. Al helemaal als ze er niet bij waren en telkens bewijs ontbreekt.

Überhaupt staan je posts vol met theologische drogredenen die zich puur en alleen op de bijbel baseren, oftewel, waarvoor geen enkele reden is om aan te nemen dat er iets van klopt.
Oud 25-08-2009, 23:54
DBZ
DBZ is offline
Citaat:
bewust?
Heheh, tuurlijk

Citaat:
Had ik je niet eerder om de oren geslagen met de afstamming van de hond? Waarom doe je dan nu net alsof dat niet gebeurd is en herhaal je reeds weerlegde beweringen?
Als je alles leest(weet niet of je dat doet), dan weet je hoevaak Tole en andere gelovigen een bewijs krijgen tegen hun standpunt en dan doen alsof het niet is gebeurd. Ze gaan gewoon weer verder met iets anders, maar daarbij gebeurt hetzelfde weer.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2009, 02:40
Changshan
Changshan is offline
Niet dat het uitmaakt, want onze enige hardnekkige gelovige, Tole, is pleite, maar:

Gelovigen zouden ook eens meer aandacht moeten besteden aan statistiek en kansrekening... als we met zoveel mensen op de wereld leven, hoe groot is dan onderhand wel niet de kans dat een bakker een koekje (één van de honderden in die bakkerij op die dag) bakt waar je een gezicht met lang haar en een vage glimlach in kunt herkennen?

Nog steeds uitgaande van die statistiek, gecombineerd met alle wetenschappen die de evolutie ondersteunen: ik heb vaak het idee dat gelovigen geen goed beeld hebben van immensheid; hoelang bijvoorbeeld 5 miljard jaren in wetenschappelijke zin zijn, wat er in die tijd allemaal theoretisch kán veranderen. Het is gek, de 'oneindigheid' van het Heelal en de almacht van God worden meteen toegegeven en benadrukt, maar de invloed van bijna (voor ons voorstellingsvermogen) oneindige tijd wordt altijd gebagatelliseerd.
Oud 26-08-2009, 19:28
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nog steeds uitgaande van die statistiek, gecombineerd met alle wetenschappen die de evolutie ondersteunen: ik heb vaak het idee dat gelovigen geen goed beeld hebben van immensheid; hoelang bijvoorbeeld 5 miljard jaren in wetenschappelijke zin zijn, wat er in die tijd allemaal theoretisch kán veranderen.
Ik heb gemerkt dat creationisten en twijfelaars zich vooral bevinden in gebieden waar men per saldo zeer fundamentalistisch is, en waarin ze leven ingekapseld in een wereldje waarin ze alleen in contact komen met denkbeelden 'van hun eigen soort'.

Ze hebben nooit gehoord van andere ideeën, en geloven de creationistische nonsens dus.
Oud 26-08-2009, 21:32
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Ik heb gemerkt dat creationisten en twijfelaars zich vooral bevinden in gebieden waar men per saldo zeer fundamentalistisch is, en waarin ze leven ingekapseld in een wereldje waarin ze alleen in contact komen met denkbeelden 'van hun eigen soort'.
Creationisten zijn in ieder geval bijna altijd niet opgeleid in de biologie.
Oud 26-08-2009, 22:24
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Citaat:
Creationisten zijn in ieder geval bijna altijd niet opgeleid in de biologie.
In Wageningen hebben alle studies binnen de omgevingswetenschappen wel ecologie.. Creationisten of ID aanhangers schrijven gewoon op wat er van ze verwacht wordt, ze raken niet overtuigd..
Oud 26-08-2009, 23:33
Honk4gayrights
Honk4gayrights is offline
De scheppings hypothese gaat uit van iets onverklaarbaars en neemt daar vreden mee.
Wat kan daar onderwijs aan zijn..?
Met citaat reageren
Oud 27-08-2009, 10:20
Zoidberg M.D.
Zoidberg M.D. is offline
Citaat:
hoe groot is dan onderhand wel niet de kans dat een bakker een koekje (één van de honderden in die bakkerij op die dag) bakt waar je een gezicht met lang haar en een vage glimlach in kunt herkennen?
Ik moest gelijk hier aan denken. Beetje offtopic maar er zit een boodschap in.

Oud 27-08-2009, 17:35
DBZ
DBZ is offline
Haha, lol, dat einde xD
Met citaat reageren
Oud 27-08-2009, 18:55
Changshan
Changshan is offline
Bekend concept, maar blijft geniaal.
Oud 27-08-2009, 19:03
Verwijderd
Citaat:
Ik moest gelijk hier aan denken. Beetje offtopic maar er zit een boodschap in.

[filmpje]
En deze:
Met citaat reageren
Oud 27-08-2009, 22:41
DBZ
DBZ is offline
Whahaha xD Ik moest ff goed kijken xD Geniaal
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten