Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-08-2002, 22:29
A*
A* is offline
Citaat:
Gothic schreef:
1m76

55 kilo

Omdat ik me dan goed voel... het is eigenlijk heel hypocriet, eerst was het 50, toen nam ik genoegen met 55, en als ik niet oppas kom ik tegen de 60 aan, dus ja... iig als ik 55 weeg ben ik meestal tevreden... zit er meestal iets overheen, maar ik weeg niet op eenzelfde tijdstip...

Maar eigenlijk wil ik gewoon dun zijn, slank zijn, maakt me niet uit hoe zwaar ik daarbij ben, zolang ik maar vind dat mijn lichaam er mooi uit ziet...
heb ik ook, ik zet de grens nu op 50 kilo maar dan moet ik heel end afvallen
en ik ken mezelf, ik kom dr nooit en als ik dan vind dat ik te dik ben geef ik mn gewicht en mezelf de schuld.
Oud 19-08-2002, 14:13
sheba
sheba is offline
- 1,67m
- 57kg
- Ben een beetje bijgekomen en als ik terug dat gewicht kan bereiken voel ik me terug beter, zelfzekerder en dan voel ik me niet zo afschuwelijk (telkens wanneer ik nu in de spiegel kijk zie ik een dik zwijn ervoor staan)
Oud 19-08-2002, 17:45
black tiger
black tiger is offline
Citaat:
A* schreef:

Ik denk ook dat wanneer ik lichter ben mn zelfvertrouwen wat groter word.....
Nou, je zelfvertrouwen word niet groter als je wat lichter bent. Want als je afgaat vallen terwijl je eigenlijk al onder of op een redelijk gezond gewicht zit wil je meestal steeds meer afvallen, omdat je nog niet tevreden bent, ach ja, er kan nog wel een kilootje af, en ga zo maar door. Het gaat erom dat je je goed voelt in je lijf.
En als ik jouw ideale gewicht zie, dan denk ik echt, dat kan echt niet goed gaan. Je bent 16, je weegt dan 10 kilo lichter dan ik (ook 16) terwijl ik ook nog eens ietsje kleiner ben.
En ik zit (volgens alle dokters en de hele ritsrats) op mijn gewicht net boven de gevarengrens.
Ik weet niet hoeveel jij nog gaat afvallen, maar denk alsjeblieft goed na over jezelf. Ik dacht ook dat ik meer zelfvertrouwen kreeg als ik afviel> nou niet dus, wat overbleef van mij was een skeletje, en ik had totaal geen zelfvertrouwen meer, nu, nu ik geholpen ben, en mooi op gewicht ben, nu heb ik echt zelfvertrouwen. Toen niet.
Sorry, voor het hele verhaal, ik werd even helemaal gek toen ik al die topics zag staan, ik vind het zorgwekkend dat veel mensen hier zo op hun gewicht gefocust (of hoe je dat ook schrijft) zijn.
Alsjeblieft, denk goed na, voor je besluit of zoveel af te vallen!

Laatst gewijzigd op 19-08-2002 om 17:48.
Oud 19-08-2002, 19:37
Verwijderd
1> 1.77
2> 55 kilo ongeveer
3> omdat ik nu iets minder weeg en er best wel iets bijop mag, maar wat ik weeg is ook goed
Oud 19-08-2002, 20:17
Verwijderd
Ik ben nu rond de 1.66. Ik weet niet hoeveel ik wil wegen. Ik heb altijd zoiets gehad van "assik maar onder de 50 blijf". vroeger was mn streefgewicht *schaam* 35 kilo, maar ik zie nu in dat dat absurd laag is en zelfs zeer ongezond. Ik wil nu graag rond de 48 kilo. dan heb ik geen vetrolletjes of buikjes maar ben ik ook niet te mager.
Oud 19-08-2002, 22:36
Screenager
Screenager is offline
Ben ongeveer 1.90

Mn streefgewicht is zo'n 80 kg.. want dan zie je er bij deze lengte gewoon normaal uit... nu ben ik 64 kg ofzow
Oud 20-08-2002, 11:52
spinningduck
spinningduck is offline
1. 1m78
2. 57 kilo
3. Omdat ik in korte tijd ongeveer 6 kilo ben aangekomen, daardoor zijn een hoop kleren te klein geworden en das behoorlijk irritant. Ik denk dat ik met dit gewicht die kleren weer aan kan.
Oud 20-08-2002, 22:04
Heelduh
Heelduh is offline
ik ben 1.70 lang
streefgewicht 61 kilo
omdat ik heel lang (met deze lengte ook) zo veel gewogen heb en me daar goed bij voelde.
een paar kilo afvallen (dus minder snoepen dan nu) en ik ben weer op het goede gewicht
Oud 25-08-2002, 09:51
miep
miep is offline
Citaat:
a girl schreef:

zal wel
Oud 25-08-2002, 09:58
WolterB
WolterB is offline
1: 1.87 m lang
2: 65 kilo
3: zit daar nu net wat onder en merk dat ik me iets 'minder ' voel
Oud 25-08-2002, 17:58
Roosa
Roosa is offline
1: 1.67m
2: 54 kg
3: voel me gewoon het prettigst bij dat gewicht
Oud 26-08-2002, 16:31
blacky
blacky is offline
Ik ben ongeveer 1.72 en ik weeg 50 kg.
Ik vind het zelf wel best zo. Ik hoef voor mezelf niet zwaarder te worden. Ik kan nog redelijk normaal kleren kopen, alhoewel veel ook wel te groot is, maar ik vind mezelf goed zo en voel me er lekker bij, dus so why not.
Oud 27-08-2002, 19:51
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
ik ben 1m67 ongeveer en ik weeg 50.
mij goed
Oud 27-08-2002, 20:57
Verwijderd
Mensen, mensen, waar zijn we nou helemaal mee bezig..
Slank zijn is nou eenmaal niet voor iedereen weggelegt. Dat wil niet zeggen dat je er niet leuk uit kan zien, sjees..

Ehm, ik ben 1,75 meter en ik zou graag 65 kilo willen wegen (zit er nu iets boven)..Vind ik een ideaal gewicht voor die lengte..En dan ben je nog niet eens vet dusss..
Oud 27-08-2002, 20:59
Balance
Balance is offline
1. rond de 1.68 ofzo
2. 54/55 kilo
3. dan vink mezelf gewoon wat mooier en daardoor voel ik me dan ook weer beter
Oud 01-09-2002, 22:34
Verwijderd
1.79
57/58

waarom? omdat ik dat nu weeg, alles kan eten wat ik wil, en me daar lekker bij voel...
heb alleen deze vakantie veel te veel junkfood gehad, daardoor voel ik me net iets minder lekker, maar niet omdat ik het te 'dik' vind, want dat is niet zo... maar voelt gewoon ongezonder....
maar ja gewicht is gewoon wat je gewend bent en waar je je lekker bij voelt toch... en waarbij je kleren passen...
Oud 01-09-2002, 22:45
Maboq
Maboq is offline
1: 1m78
2: rond de 70kg
3: omdat dat beter zou zijn voor de sport die ik normaal beoefen dat ik iets zwaarder ben dan ik nu ben
Oud 02-09-2002, 14:06
Quiana
Quiana is offline
1. 1.62 *ik weet, nogal klein *
2. Mijn ideale gewicht is 50 kg.
3. Omdat ik dan lekkerder in m'n vel zit en ik slanker overkom (hoop ik)
Oud 02-09-2002, 17:06
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
Karliene schreef:
Slank zijn is nou eenmaal niet voor iedereen weggelegt.
Das een beetje een lullig zinnetje. Het laat mij en een aantal anderen (denk ik) behoorlijk lullig over zichzelf voelen.. "stel dat het niet voor mij is weggelegd, stel dat ik nooit (meer) slank zal worden.."
Maar ik snap wel wat je bedoeld, namelijk dat mensen irreele gewichten willen hebben, liefst zo slank mogelijk willen zijn (lees: dun). Ondanks dat hun lengte, leeftijd en bouw een ander gewicht nodig heeft. Als je 1.70 bent en 65 kilo, en je gaat je alleen maar beroerder voelen als je gaat lijnen omdat je per se onder de 60 wil wegen (bijvoorbeeld), dan moet je er toch eens behoorlijk over na gaan denken om het erbij te laten zitten en te genieten van het leven. Ik denk dat dat is wat jij ook bedoelde..
Oud 02-09-2002, 19:08
the tourist
the tourist is offline
1. 1.76
2. Tussen de 56 en 62 kilo. Ik weeg nu iets van 59/60. Het is heel raar, als ik onder de 60 weeg en ik eet meer dan anders, ga ik 60 wegen. Maar als ik dan veel ga eten, kom ik niet aan. Mijn lichaam is dus gewoon gebouwd op de 60 kilo, best handig eigenlijk! Ik word dus niet zwaarder!
3. Omdat ik me er goed bij voel, niet te slank of te dik ben.
Oud 02-09-2002, 21:33
NightmareZ
NightmareZ is offline
ik heb nu 1.72 en weegt 52 Kilo
weinig dus ik eet veel vet, groente, fruit etc. ik wil dus paar kilo's aankomen hoe moet dat??
Oud 03-09-2002, 13:07
Amarillys
Amarillys is offline
Ik ben 1.72 cm en weeg 65, genoeg vind ik en zeker neit te weinig, maar het kan me niet zo veel schelen.
Ik sta zelden op de weegschaal want ik vind dat gewicht niet zo veel zegt. Je moet je goedvoelen in je vel, en je kan 2 personen hebben die hetzelfde wegen maar een andere lichaamsbouw hebben.
maargoed, ben niet zo goed in uitleggen van m'n mening
Oud 03-09-2002, 15:56
Verwijderd
Ik ben 1.68, weeg op 't moment 60 kilo (Dat is gewoon echt TEveel!), ik ben gigantisch aangekomen door de pil.. *zucht*

Mijn streefgewicht is 52, hetzelfde als ik vorig jaar nog had.
Oud 03-09-2002, 19:14
Amarillys
Amarillys is offline

Ik heb nu pas eigeilijk het topic eens doorgelezen en ik vind dat de streefgewichten wel weinig zijn !
Ik ben helemaal niet DIK ofzo.. toch weeg ik 65. eigleijk vind ik dat nog wel goed, ik weeg al een hele tijd 65 en vele verschieten ook wel een beetje omdat ze het een beetje veel vinden

heb ik dan zware botten ofzo ?
of misschien zeggen ze dat zomaar

ok, er mag wel een beetje van men billen ofzo, maar wie vind dat niet ?
Oud 04-09-2002, 16:31
Alana
Alana is offline
1) 1.60 m
2) 45 kg
3) Omdat ik dat nu ben en dat wel best vind eigenlijk.
Oud 05-09-2002, 11:54
muckymouse
muckymouse is offline
ik ben 174, en ik wil onder de 60 wegen, das nu dus 5 kilo te veel
Oud 07-09-2002, 10:09
Missy_X
Missy_X is offline
1 - Hoe lang ben je?
2 - Wat is volgens jou je ideale gewicht?
3 - Waarom? (bijv. omdat je je dan goed voelt, omdat je dan een leuke kledingmaat hebt, omdat je dan breder of juist slanker overkomt, omdat je bij dat gewicht gezond en voldoende kunt eten..)

1. Ik ben 1.68
2. Mijn ideale gewicht is rond de 58 kg
3. Omdat ik me dan goed voel en kleren mij mooier staan dan dat ik ben zoals nu met mijn 66 kg.
Oud 07-09-2002, 10:20
just.a.girl
just.a.girl is offline
ik ben 1.50
ideale gewicht is 40.
omdat ik nu zoveel weeg en het wel een mooi gewicht bij mijn lichaam vind.
Oud 07-09-2002, 10:25
Rioto
Ik ben 1.95 en vrij zwaar gebouwt...ik vind het allemaak wel best , zolang ik niet moddervet ben (wat vroeger wel was ) maar toen was ik ook niet zo groot , nu ben ik de lengte in geschoten.
Oud 07-09-2002, 23:26
emperor crono
emperor crono is offline
Ben nu 1.84 en 66 kg. ('s ochtends gewogen)
Vind ik op zich een prima gewicht, ik ga me zorgen maken als ik binnen een maandje ineens naar de 70 ga.
En mischien word ik in de toekomst wat zwaarder doordat ik probeer om vet te vervangen door spieren.
Oud 08-09-2002, 09:17
CLL
CLL is offline
1) Ikke ben 1m84 en weeg 66kg
2) -70kg
3) Omdat ik dan in een lagere reeks moet vechten
Ik ben niet echt supermager, vrij stevig gebouwd en het vetgehalte van ee nsportman (laten testen in april)

MAar ik ben gelukkig hoe ik ben, zelfs al weeg 70kg, zit ik heus nix mee in...
Oud 08-09-2002, 19:57
sublime
sublime is offline
mag ik even opmerken dat al die meisjus hier imo echt veel te weinig willen wegen??? ik wete niet hoe t zit met jullie bouw enzo, maar 52 kilo willen wegen als je meer dan 1.75 bent? beetje licht lijkt mij. niet echt gezond.... vraag maar eens aan je dokter of die het r wel mee eens is
ik ben ong 1m 72 en ik wil ong 65-70 kilo wegen. mijn zus is net zo lang als ik en weegt ong 68 kilo en die ziet er gewoon goed uit.
Oud 08-09-2002, 19:59
sublime
sublime is offline
Citaat:
Amarillys schreef:

Ik heb nu pas eigeilijk het topic eens doorgelezen en ik vind dat de streefgewichten wel weinig zijn !
Ik ben helemaal niet DIK ofzo.. toch weeg ik 65. eigleijk vind ik dat nog wel goed, ik weeg al een hele tijd 65 en vele verschieten ook wel een beetje omdat ze het een beetje veel vinden

ik weet niet hoe lang je bent, maar ik zou heel graag 65 kilo willen wegen, echt waar...
Oud 08-09-2002, 20:04
sublime
sublime is offline
Citaat:
DarkCat schreef:
Ik ga nu niet vragen hoeveel jullie wegen, maar wel hoeveel jullie WILLEN wegen Dus niet hoeveel volgens het boekje of bepaalde rekensommetjes ideaal zou zijn, maar wat je ZELF ideaal vind.
Het lijkt me erg interessant om te zien wat voor verschillende antwoorden mensen geven

Hier dus mijn vragen:

1 - Hoe lang ben je?
3 - Waarom? (bijv. omdat je je dan goed voelt, omdat je dan een leuke kledingmaat hebt, omdat je dan breder of juist slanker overkomt, omdat je bij dat gewicht gezond en voldoende kunt eten..)

En ik ben de beroerdste niet dus ik begin wel

1 - Ongeveer 1.73
2 - 52 kilo
3 - Omdat ik dan niet te mager en niet te dik ben, normaal kan eten (niet te weinig en niet teveel) en me goed voel in mn kleren.

Ik hoef dus niet te weten hoeveel je nu weegt etc, ook omdat ik uit ervaring weet dat er een hoop jongere meisjes hier zijn die over het algemeen weinig wegen, want weer een vervelend gevoel opwekt bij meisjes/vrouwen die meer wegen.

Cat

ps. commentaar op het onderwerp van dit topic is ook welkom, en dit topic is NIET alleen voor vrouwen bedoeld!
ik zag je reactie op karliene; als je hiermee wilt zeggen dat jij jezelf te dik vind; sorry??? 1m73 en 52 kilo lijkt me eerder te lciht dan te zwaar hoor... weet niet hoe je bouw is, maar als die vrij normaal is zou ik ut nogal ziek vinden als je jezelf te dik vind met 52 kilo en 1.72....
Oud 08-09-2002, 20:09
mystic-naenia
mystic-naenia is offline
1,66

en 48 kilo...

vind het wel ok zo....
Oud 08-09-2002, 22:21
Rioto
pas wegde ik me en schrok me de pleuris! en ook de mensen die naast me stonden
maar wat jullie wegen is niet normaal zo weinig ( of ik weeg te veel) zijn jullie allemaal small gebouwd of zo ? jesus als ik hier me gewicht zou vertellen zou jullie denk verbaast staan maar goed . het ligt er ook aan of je zwaar gebouwt ben ..als zou ik in de 60 kilo wegen dan zouden mensen denken dat ik op sterven ligt .... ik heb totaal geen streef gewicht ...maar ik moet niet zo zwaar worden dat ik een modder vette gast ben.
m,n gewicht gaat ik niet zeggen want gewicht zegt geen fuk!
laten we het er maar op houden dat je me niet zo snel omverbeukt.

anyway ...weest blij met uw zelf ...en vreet wat je vreten want dan ben je het meest gelukigst!!!
Oud 09-09-2002, 14:56
Verwijderd
Citaat:
Jewel schreef:
Ik ben 1.68, weeg op 't moment 60 kilo (Dat is gewoon echt TEveel!), ik ben gigantisch aangekomen door de pil.. *zucht*

Mijn streefgewicht is 52, hetzelfde als ik vorig jaar nog had.
*lalala* 5 kilo ervanaf.
Oud 11-09-2002, 18:48
mirtje
mirtje is offline
Citaat:
E.v.a schreef:

En nu ontopic.

1. Hoe lang ben je?
179 cm
2. Wat is volgens jou je ideale gewicht?
67 kg
3. Waarom?
Dat is nu ongeveer mijn gewicht en ik vind m'n bouw prima. Bovendien hoef ik dan niet al m'n kleding weg te gooien.

Ik verbaas mij over hoe licht de meerderheid wil wegen. Wat is er mooi aan mager?

Gewicht zegt mij trouwens weinig. Ik zou niet weten hoe ik eruit zou zien als ik 10 kilo meer of minder zou wegen. Een ander gewicht maakt mij geen ander mens.

Ik hoop dat iedereen eens gaat inzien dat gewicht niks zegt over wie je bent. Haal je geluk uit andere dingen dan cijfertjes.
helemaal mee eens: go girl!
Oud 11-09-2002, 21:35
Mephisto
Mephisto is offline
Ik ben 1.80 en weeg ca 87 kg; wat voor mijn lengte nogal veel is. Maar ja; ik heb nogal enorme beenspieren, wat mijn "overgewicht" (quetelet 26) verklaart. Is overigens bijzonder onhandig omdat ik dus veel te wijde broeken moet kopen (willen ze om m'n benen passen tenminste) waardoor die dus altijd afzakken...
Oud 12-09-2002, 11:35
Verwijderd
k ben 1.70 m ofzow..zou wel 52/53 kilo willen wegen, bij dat gewicht zou k me niet te dik voelen, zitten kleren gewoon lekkerder enzow....maar k vinnet ook wel best zo een paar kilootjes zwaarder, ga niet drastisch lijnen om me iets beter te voelen..hou teveel van lekker eten
Oud 12-09-2002, 16:16
helenaatjuh
helenaatjuh is offline
1 - Hoe lang ben je?

1-1.66
2-53
3-omdat het dan gewoon goed zit,niet vet,niet dun ,gewoon
alleen jammer dat het nu 56 is haha
Oud 12-09-2002, 16:39
michieldewit
michieldewit is offline
Ik ben 1.87 en weeg op dit moment 81 kilo. Vind dat eigenlijk wel een goed gewicht (maar het moet niet meer worden). Een jaar geleden woog ik niet veel meer dan 70 kilo en daar voelde ik me toch niet zo prettig bij. Daarom mezelf op een vorstelijk dieet gezet, met de 10 kilo extra tot gevolg. Nu alleen nog zien dat we het vet in wat gezonder weefsel omzetten
Oud 12-09-2002, 18:50
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
1) 1m90
2) 65 Kg
3) weeg nu iets van 69, en het cross seizoen komt er weer aan, en dan zijn er allemaal van die lichte ventjes van net 50 kilo en daarom wil ik ook weer wat lichter
Oud 13-09-2002, 08:19
Anne
Anne is offline
1. 1m85
2. 65 kg
3. Omdat ik me dan tenminste goed voel en de kleding kan kopen, die ik wíl kopen.
Oud 13-09-2002, 18:57
MeJulie
MeJulie is offline
Nou hier kom ik dan....ik voel me dieptriest...
Ik ben 1m 88 en ik wil graag 70 a 75 kg wegen....

*weegt echter 82..alweer 2 kg erbij...snif...

Niemand snapt mij boohoo....

MeJulie
Oud 14-09-2002, 21:22
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
~*Mad^Athlete*~ schreef:
1) 1m90
2) 65 Kg
3) weeg nu iets van 69, en het cross seizoen komt er weer aan, en dan zijn er allemaal van die lichte ventjes van net 50 kilo en daarom wil ik ook weer wat lichter
1m90 en 65 kg? Heb je soms anorexia ofzo???
Oud 15-09-2002, 13:59
LittleLucille
LittleLucille is offline
ben 1.58 lang en weeg nu iets van 55 kilo
(wil weer 50 kilo zwaar zijn.... )
Oud 15-09-2002, 20:47
alpha
alpha is offline
1. 1.67
2. 55 kg
3. dan zou ik dun zijn voor mijzelf! Nee, echt, ik hou een kont enzo (die is aanwezig, als je begrijpt wat ik bedoel) maar dan zou ik mooie vormen hebben en best heel slank lijken. Ik vind dat hele dunne ook zeker niet mooi dus is dit een goed gewicht. Ik zou mezelf mooier vinden en glukkiger zijn.
Mijn zus zat een paar jaar geleden ook op dat gewicht (we zijn even groot) en had toen echt een mooi figuur.
Oud 15-09-2002, 20:51
alpha
alpha is offline
Citaat:
Amarillys schreef:

Om eerlijk te zijn vind ik 65 kg voor 1.72 wel een goed gewicht. De mensen om me heen die die lengte hebben en niet anorexia-dun zijn, hebben zo'n beetje allemaal dat gewicht.

Tis ook niet eerlijk he, dat ik zo klein ben! Was ik zou lang zou ik ook mooi zijn.
Oud 16-09-2002, 10:39
Black Bird
Black Bird is offline
1) 1.68 m.
2) 55 kg
3) Omdat ik me op dit moment heel vervelend voel in mijn lichaam, en het ook echt nodig is om af te vallen.

Het valt me trouwens op dat zoveel mensen zo slank willen zijn. Ik bedoel, ik zie allemaal mensen die langer zijn dan ik, maar ook lichter willen wegen. Om eerlijk te zijn, zou 55 kg voor mij een hele overwinning zijn. (K'wordt echt superonzeker van dit soort topics..)
Topic gesloten

Regels voor berichten