![]() |
|
Maar, als je zeventien bent en je hebt verder nergens klachten over, dan vermoed ik dat een huisarts enkel zegt dat je wel wat aan zou kunnen komen. Maar dat wist je zelf ook wel. In elk geval maken huisartsen zich, in mijn ervaring, niet echt druk om een bmi van 15.
|
![]() |
Maar waarom staat als ideale gewicht dat een bmi van 15 of 16, als dat inderdaad ondergewicht is. Dat was dus eigenlijk m'n vraag, wat nu idealer was voor een 17jarige, bmi 15 (wat er bij die formule uitkomt) of bmi 20 (wat normaal gezien (bij volwassenen?) een goed gewicht is).
BMI 20 is dus ook bij mijn leeftijd al gezonder, maar lager kan geen kwaad? Edit: Ik heb net m'n lengte en ideaal gewicht ingevoerd bij een bmi ding om te kijken hoeveel het nu was, en daar stond bij de uitslag: Je body mass index is 14.8. Een bmi lager dan 15 is zonder meer zeer gevaarlijk. En hoewel je dat misschien zelf niet ziet, je bent zeer mager, eigenlijk vel over been. Een groot deel van je spieren zijn al afgebroken, en ook je botten kunnen zwaar te lijden hebben door ontkalking. Dus dan lijkt me wat hoger inderdaad gezonder... Laatst gewijzigd op 07-05-2008 om 10:55. Reden: Aanvulling |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Factoren: Veel of weinig spierbouw Grootte Feitelijk gewicht Bot-gewicht (kan een kleine invloed hebben) Feit of je veel sport (indien je enorm veel sport, en je bloedwaarden e.d. worden opgevolgd maandelijks ofzo mag je een veel minder vetpercentage hebben en kleinere reserven van andere stoffen, aangezien bij gevaarlijke waarden deze direct worden opgemerkt) .... moet 'k voortgaan? Laatst gewijzigd op 07-05-2008 om 15:15. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik heb wel een redelijk smalle bouw en weinig spiermassa, enfin, met een bmi als ik kan je nu niet bepaald veel spieren hebben lijkt me. Ik sport voor de rest niet echt, wat fitness/zeer lichte krachttraining en gewoon fietsen en wandelen en zo. Heb wel een kleine botmassa maar dat scheelt geloof ik niet meer dan een kilo maximaal. Ik ga wel gewoon voor de bmi 17 of zo, dat lijkt me wel ok dan gezien m'n groeicurve. |
![]() |
|
hmm ja mijn bmi is ongeveer 20.5, en volgens die calculator hierboven zit ik nog 1 kilo onder mijn optimum gewicht. nu sport ik wel vrij veel en heb ik gezien mn leeftijd een behoorlijke spiermassa.
oh en ik verbrand schijnbaar 4200 kilocalorien per dag xD
|
Verwijderd
|
Volgens mij is het niet heel erg slim om je heel erg op je gewicht te consentreren! Zolang je gezond eet, er gezond uit ziet, en je jezelf ook gezond voelt is het wel redelijk prima
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Oh behalve als ik je op de borsten moet meten, dan zal het wel 85 ofzo zijn en dan is het 56 kg. Nog steeds erg laag, maar wel nog gezond. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar ik eet nu goed, en naar het schijnt gaat je lichaam vanzelf naar haar setpoint dan. Ik blijf gewoon voortdoen zoals ik nu doe dus, uiteindelijk zal het wel goed komen. Zou je bij runinfo trouwens je borsten mee moeten meten dan? M'n borstomvang onder m'n borsten (lekkere zin ![]() Mja, blijkbaar is het dus niet zo ernstig als m'n omgeving me wilde laten geloven om ondergewicht te hebben als jongere, als ik nu te weinig zou eten of er echt heel mager uit zou zien of zo kan ik het me wel voorstellen (ik had een foto van toen ik 2 kilo lichter was dan nu, maar damn dat is echt ontzettend veel verschil - en dat is dus ook waarom ik wilde weten of ik echt tot 20 door moest gaan, ik werd een beetje huiverig van het verschil. Ik wist niet dat je 2 kilo zo goed zag, zeg) maar dan ga ik fijn zo voort, het hoort ook wel een beetje bij me. ![]() Bedankt voor de reacties ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Volgens die site ligt mijn ideale gewicht op 67,6, waarmee mijn BMI op 22,1 uit zou komen...daar kan ik me veel meer in vinden. Mijn conclusie is dat die site (iig de eerste) niet zo waardevol zijn... |
![]() |
|
Een advies, als je echt wilt weten wat voor jou het beste gewicht is, zoek dan niet op internet. Er staat zoveel onzin, onprofessioneel geblaat en ook (pro)ana dingen op. Ga dan gewoon naar een huisarts en desnoods dietist.
En die sites die jij gaf vind ik sowieso niet betrouwbaar. Ik heb al 4 jaar geleden een anorexia-achtige eetstoornis gehad en als ik alleen al in de buurt kom van het gewicht dat die sites uitrekenen als mijn ideale gewicht kan ik spreken van een terugval. |
![]() |
|
Wel een beetje vage site hij geeft niet alle informatie die je nodig hebt.
man 16 jaar 175 cm. normaal postuur normaal gespierd 62.71676300578035 Ik ben 62kg maar veel mensen zeggen dat ik te mager ben maar het is juist goed ![]() |
![]() |
|
Hou er wel rekening mee dat BMI alleen een indicatie is (en bovendien is het ideale BMI per site nog verschillend ook!), en daarnaast een indicatie voor volwassenen. Maar als je op een BMI van 14.8 uitkomt, dan is er wel een kans dat je te licht bent, ja. De volgende vraag is hoe erg dat is. Heb je er last van? Heb je zelf het gevoel dat het ongezond is? Etc. En als je er dan iets aan wil doen, dan ga je naar een dietist of huisarts en vraag je om advies over hoe je gezond aan kan komen.
![]()
|
![]() |
Ik ben ook al aan het aankomen, ik wilde alleen weten hoeveel, maar gewoon tot ik me er goed bij voel is dus het beste
![]() Wat is misschien wel een goede site vr idealegewicht, tengere bouw weinig spieren? Ben gewoon benieuwd hoor, niet om me krampachtig aan een cijfertje vast te houden nadat ik bovenstaande reacties gelezen heb ![]() |
![]() |
|
De BMI checker van het Voedingscentrum is wel betrouwbaar. Verder zou ik me niet teveel op de cijfertjes concentreren en álles uitpluizen. Als je echt wilt weten hoe je verantwoord en tot een goed gewicht aan kunt komen zou ik een verwijzing naar een dietiste vragen, dat is betrouwbaarder dan allerlei internetsites afstruinen.
|
![]() |
|
![]() |
Van dietisten heb ik ook geen hoge pet op, in 3 weken had ik 2 dietisten gehad. De eerste gaf me een lijstje mee van 1200 kcal per dag om te eten om een goed gewicht te krijgen, terwijl de tweede me een lijst meegaf om 5 kilo per week mee aan tekomen, wat ik 6 weken zou moeten volgen. Echt, wtf.
M'n ouders zeiden toen ook al dat ik niet meer bij dietisten moest aankloppen, maar dat ik het beter zelf kon regelen.. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hoe je aan moet komen ligt er natuurlijk aan hoe je nu eet en leeft. Als jij nu 800 kcal per dag eet, dan zul je met 1200 kcal per dag vanzelfsprekend aankomen. En dat de adviezen verschillen is ook niet zo heel vreemd: de meningen hierover verschillen, dat zie je ook hier al. Daarom kun je het beste uitproberen wat bij jou past en dat kun je binnen anderhalve week vaak nog niet weten.
![]() |
![]() |
|
![]() |
Eet gemiddeld 2500 kcal per dag, verbrand er 1600-1800. Kom er dus zo'm 750 gram per week mee aan gemiddeld. Maar volgens mij word ik ietwat verkeerd begrepen, ik wilde alleen weten wat een goed gewicht was voor m'n lengte (bmi dus) en niet wat ik daarvoor moet eten, dat kan ik zelf ook wel uitvogelen.
![]() Maar zoals ik een paar posts terug al zei, kijk ik gewoon waar ik me het beste bij voel. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Mja, BMI is wel okee, maar wat betreft bouw indd wat lastig. Toen mijn BMI aangaf dat ik een gezond gewicht had was ik eigenlijk te dun omdat ik nogal grote borsten heb en vrij breed gebouwd ben. Mijn BMI moet ik dus eigenlijk ietsje lager nemen. Misschien is een betere manier om hierachter te komen om met je huisarts of dietist te praten. Die hebben er meer verstand van en echt kijk op.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Gewicht GSlii70 | 5 | 09-07-2014 12:38 | |
De Kantine |
Assosaaitietopic #598 Neko* | 497 | 09-05-2009 22:55 | |
Psychologie |
Het Grote Lucht Je Hart Topic #124 Missy1234567890 | 491 | 24-03-2008 19:46 | |
Lichaam & Gezondheid |