Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-09-2009, 09:25
engeltje
engeltje is offline
Het kan nog thuis hoor drukknoopje, ook als ze nog geen tekenen zien Ik hoop het voor je, dat was ook mijn wens. Heel veel succes en hopelijk komt de kleine gauw!

Ik lees hier eigenlijk regelmatig, maar post bijna nooit. Vroeger deed ik dat iets vaker, maar ik ben meer een lezer dan meeprater, ook op andere fora. Hier wordt nummer twee eind januari verwacht .

Noelia: Die borstvoeding moet wel kunnen hoor. Je kan gaan kolven voor en/of na college. Dan geef je de afgekolfde melk in de fles op momenten dat je er niet bent. Hier werkte dat prima. Probeer alleen wel al te regelen dat er een kolfruimte is, of een plek waar je rustig kan zitten. Dat viel me hier op de universiteit vies tegen. Als je vlakbij woont, kan je natuurlijk ook gauw naar huis gaan om daar te kolven.
Advertentie
Oud 29-09-2009, 09:42
drukknoopje
drukknoopje is offline
@engeltje: gefeliciteerd! Hoe gaat het met je en hoe oud is je eerste?

Hier ga je als het langer dan 42 weken duurt, sowieso naar het ziekenhuis. Dus hij heeft nog t/m vrijdag! Gauw opschieten dus.
Oud 29-09-2009, 11:58
Verwijderd
Het wordt (is) dus een jongetje?
Oud 29-09-2009, 15:22
engeltje
engeltje is offline
@drukknoopje: Ik heb een zoontje van 20 maanden. Hij wordt eind januari 2 jaar. Zelf ben ik nu 23 weken zwanger en dat gaat wel goed. 't Is best druk, ook in mijn buik, maar ik ben godzijdank niet meer zo beroerd als de eerste 18 weken. Een tweede is wel heel anders dan de eerste. Deze doe je er 'even bij', op zijn minst omdat er al een kindje rondloopt die zijn aandacht wil en je niet constant bezig kan zijn met zwanger-zijn.

Hier ga je ook met 42 weken naar het ziekenhuis. Met 10 dagen overtijd moet je hier wel een echo laten maken om te kijken of het verstandig is om die dagen nog uit te lopen. Bij mijn zoontje was er toen nog niks merkbaar van een aanstaande bevalling. Dat was op een maandag. De nacht van dinsdag op woensdag braken toen mijn vliezen, dus het kan wel (weliswaar medisch geworden omdat hij langer dan 24 uur op zich liet wachten, maar dat is wat anders, de bevalling was wel ingezet)
Oud 29-09-2009, 17:07
Noelia
Noelia is offline
Citaat:
He Noalia

Heel erg gefeliciteerd! Ook leuk dat je erbij studeert en werkt. Ik wil zo graag zien dat dat ook werkt dus ik ga je zeker in de gaten houden!!

Was het onverwacht de komst van je kindje? Misschien een rare vraag, maar hoe maak je zo'n beslissing om een kindje te houden. Welke aspecten vind jij dan heel erg belangrijk? Ik vraag me echt af welke factoren op dat moment meegewogen worden.

Ik vind het echt heel stoer en wens je heel veel succes de komende tijd!!

Heel erg bedankt voor je reactie!!

Ik wou al sinds jaren een kindje krijgen, en mijn vriend wou ook graag jong vader worden maar zoiets zou gewoon veel te veel van het goede zijn, dat wist ik. Al moet ik wel zeggen dat ik het altijd jammer vond als ik weer ongesteld werd omdat ik stiekem graag zwanger wilde zijn. We studeerden allebei en hadden amper geld om onszelf te kunnen onderhouden. We zeiden wel allebei dat als het mogelijk was, dat we er dan mee zouden beginnen. En 6 maanden geleden vonden we dat dat moment aangekomen was: Ik heb een stabiele baan met een redelijk inkomen. En doe nu een lerarenopleiding omdat ik dolgraagt lerares zou willen worden op de middelbare school en mijn baan niet leuk vind en niet geschikt is voor een jonge moeders ( te veel extra uren en heel instabiele tijdroosters). Mijn vriend is net afgestudeerd en is met zijn doctoraat begonnen. ( ik woon in het buitenland waar hij een heel klein inkomen heeft)

Mijn situatie is dus redelijk stabiel, en ik mag niet klagen.

Waarom we besloten nu een kindje te nemen en niet over 7 jaar, als mijn vriend een goede baan hoopt te hebben en ik hopelijk een baan heb die me echt aanspreeekt?
Ik denk dat als je altijd wacht op het perfecte moment om te doen wat je echt wil dat moment misschien nooit komt. Je vroeg welke factores we meewogen om zo een beslissing te maken. We wouden het allebei heel graag, en daarnaast is het voor ons economisch mogelijk, al zal het niet makkelijk wezen omdat ik parttime ga werken, maar als mijn vriend serieus blijft leren/werken zal dat vroeg of laat wel komen.
Oud 30-09-2009, 13:37
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Als jullie al zo'n lange tijd graag een kindje willen en jullie zeker weten dat het economisch mogelijk is, is het toch alleen maar leuk om op redelijk jonge leeftijd een kind te krijgen?
Gefeliciteerd hoor.
Oud 30-09-2009, 18:42
drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Het wordt (is) dus een jongetje?
Dat weet ik niet! Ik zeg alleen steeds 'hij', want anders typt het zo lastig.

Ik heb gisteren een CTG-scan, echo en inwendig onderzoek gehad om te kijken of orkje het nog naar z'n zin heeft in mijn buik. Hier kwam uit dat hij het nog prima doet, dus laten ze hem nog even lekker zitten. Morgen moet ik nog een CTG-scan laten maken, en een afspraak voor wanneer ze het gaan opwekken, als ie nog steeds niet uit zichzelf komt. Ik hoop heel erg dat hij toch nog zelf besluit om eruit te gaan, want wil veel liever thuis bevallen dan in het ziekenhuis.
Oud 30-09-2009, 20:41
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
@drukknoopje: Ik heb een zoontje van 20 maanden. Hij wordt eind januari 2 jaar. Zelf ben ik nu 23 weken zwanger en dat gaat wel goed. 't Is best druk, ook in mijn buik, maar ik ben godzijdank niet meer zo beroerd als de eerste 18 weken. Een tweede is wel heel anders dan de eerste. Deze doe je er 'even bij', op zijn minst omdat er al een kindje rondloopt die zijn aandacht wil en je niet constant bezig kan zijn met zwanger-zijn.

Hier ga je ook met 42 weken naar het ziekenhuis. Met 10 dagen overtijd moet je hier wel een echo laten maken om te kijken of het verstandig is om die dagen nog uit te lopen. Bij mijn zoontje was er toen nog niks merkbaar van een aanstaande bevalling. Dat was op een maandag. De nacht van dinsdag op woensdag braken toen mijn vliezen, dus het kan wel (weliswaar medisch geworden omdat hij langer dan 24 uur op zich liet wachten, maar dat is wat anders, de bevalling was wel ingezet)
Hmm, als ik goed gerekend heb is het dus mogelijk dat je zoontje een broertje of zusje voor zijn verjaardag krijgt?
Oud 01-10-2009, 05:05
Verwijderd
Citaat:
Dat weet ik niet! Ik zeg alleen steeds 'hij', want anders typt het zo lastig.
Ik zei ook steeds hij...maar het klinkt toch steeds zo 'alsof het zo is'.

Fijn dat de baby het nog goed doet. En hopelijk besluit hij/zij inderdaad zelf nog om te komen!
Oud 01-10-2009, 20:57
Nonaj
Nonaj is offline
Nog steeds niets drukknoopje?

Morgen ben je jarig zag ik?
Oud 01-10-2009, 23:00
engeltje
engeltje is offline
Citaat:
Hmm, als ik goed gerekend heb is het dus mogelijk dat je zoontje een broertje of zusje voor zijn verjaardag krijgt?
Ehm, ja. We zijn blijkbaar niet zo goed in plannen De dag na zijn verjaardag ben ik uitgerekend, maar ik hoop dat er toch minstens een week tussen beide zit.

@ drukknoopje: Ik hoop dat de kleine nog uit zichzelf komt! Ik zeg en zei trouwens ook steeds 'hij'. 'Zij' vind ik definitiever een meisje dan 'hij' een jongen. 'Het' vind ik helemaal niks namelijk, en hij zegt dan wat makkelijker
Oud 02-10-2009, 07:55
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Gefeliciteerd drukknoopje

Zal wel geniaal zijn als de baby vandaag, op jouw verjaardag, de wereld eens van dichtbij komt bekijken
Oud 02-10-2009, 08:44
Verwijderd
Citaat:
Ehm, ja. We zijn blijkbaar niet zo goed in plannen De dag na zijn verjaardag ben ik uitgerekend, maar ik hoop dat er toch minstens een week tussen beide zit.
Mijn vriend en zijn broertje schelen ook maar een week . Zijn broertje was zelfs op zijn verjaardag uitgerekend.
Heeft ook wel weer iets .
Oud 02-10-2009, 11:34
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Gefeliciteerd drukknoopje

Zal wel geniaal zijn als de baby vandaag, op jouw verjaardag, de wereld eens van dichtbij komt bekijken
Zolang ie nog thuis woont is dat erg handig, kun je het mooi samen vieren enzo, maar mn oma en mn oom zijn ook allebei op dezelfde dag jarig en mn oom moet dus altijd z'n verjaardag op een andere dag vieren....

Citaat:
Mijn vriend en zijn broertje schelen ook maar een week . Zijn broertje was zelfs op zijn verjaardag uitgerekend.
Heeft ook wel weer iets .
Mijn broertjes schelen ook maar 9 dagen (en 3 jaar ). Mn ene broertje was 5 dagen te laat geboren (had op de 9e geboren moeten worden, is nu de 14e) en mn andere broertje was precies op tijd (op de 5e), maar als broertje 2 dus wat laat was geweest hadden ze dus ook wel eens op dezelfde dag jarig kunnen zijn...

Mn zusje is ook 11 dagen na mn moeder jarig en ze was een week te laat geboren. Als ze dus 4 dagen te vroeg was waren ze ook samen jarig geweest...mijn ouders kunnen blijkbaar ook niet zo goed plannen

Aan de andere kant, niet iedereen wordt zomaar zwanger en je wordt ook niet altijd direct zwanger als je met anticonceptie stopt, dus of er wel altijd zo veel valt te plannen...
Oud 02-10-2009, 11:46
Verwijderd
Ik denk dat er meestal inderdaad weinig te plannen valt.

Jinthe is trouwens op dezelfde dag als haar tante (zus van mijn man) jarig.
Oud 02-10-2009, 11:50
Verwijderd
Ik heb uitgerekend dat ik verwerkt ben rond mn moeders verjaardag. Ook wel apart om te weten hoe ze het toen gevierd hebben
Oud 02-10-2009, 12:18
Verwijderd
Citaat:
Ik heb uitgerekend dat ik verwerkt ben rond mn moeders verjaardag. Ook wel apart om te weten hoe ze het toen gevierd hebben
sterker nog: mijn zus en ik moesten allebei op 22 augustus komen. Mijn moeder is 22 november jarig.

Gelukkig kwam mijn zus eind juli en ik 18 augustus
Oud 02-10-2009, 13:07
Nonaj
Nonaj is offline
Hmmm. Nu ik er over nadenk...

Ik ben ongeveer 9 maanden na mn vader jarig, mn broers allebei ongeveer 9 maanden na mn moeder...

Oud 02-10-2009, 14:12
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Mijn moeder was al bijna twee weken uitgerekend toen ze jarig was, dus zij was ook wel bang dat wij tegelijkertijd jarig zouden zijn. Maar ik bleef gewoon nog een week zitten

@Nonaj:
Oud 02-10-2009, 16:08
Verwijderd
Ach, zo vieren we toch allemaal wel eens onze verjaardag. Zo vreemd is het niet.
Oud 02-10-2009, 16:50
drukknoopje
drukknoopje is offline
Hij zit er nog steeds. Ik hoop heel erg dat het vanavond laat of vannacht begint, dan mag ik van de verloskundige nog thuis bevallen. Van het ziekenhuis moet ik eigenlijk al bevallen in het ziekenhuis. Maar zolang dat nog niet per sé hoeft... We wachten het wel weer af.
Het is wel een vreemde verjaardag zo; vanmorgen weer een ctg gehad. Vorig jaar was ook heel raar, toen hadden we net 3 dagen de sleutel van ons huis en waren we druk aan het sausen.
Overigens komt het in mijn familie ook vaak voor dat mensen tegelijk jarig zijn. Mijn twee zussen (waar nog een zus en 6 jaar tijd tussen zit) zijn ook op dezelfde dag jarig. De man van de zus die daar tussen zit, is ook op die dag jarig. 3 jarigen op 1 dag dus. Die andere zus en ik hebben ook rare datums: zij is jarig op 10-2 en ik dus op 2-10. Mijn man is tegelijk jarig met mijn neefje die nu 4 is. Mijn moeder was van mij uitgeteld op haar eigen verjaardag, maar ik was twee weken later pas geboren. En ik was dus de 18 uitgeteld, en verwachtte de baby zelf stiekem de 28ste, tegelijk met een nichtje van me. Maar nu zit ie er nog en denk ik, hij komt vast stiekem nog vandaag (nog geen signalen daartoe trouwens). Hoewel morgen een stuk handiger zou zijn...
Oud 03-10-2009, 13:33
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
sterker nog: mijn zus en ik moesten allebei op 22 augustus komen. Mijn moeder is 22 november jarig.

Gelukkig kwam mijn zus eind juli en ik 18 augustus
Maar een zwangerschap duurt vanaf de bevruchting geen 9 maanden, maar een week korter...

Ik vind trouwens het idee dat mijn ouders seks hebben gehad raarder dan het idee dat ze het op hun verjaardag hebben gedaan
Oud 03-10-2009, 14:02
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben tijdens een vakantie in Portugal ontstaan
Oud 03-10-2009, 15:24
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
ik weet in welke positie ik ben ontstaan, beat that
Oud 03-10-2009, 16:11
Verwijderd
Dan willen we natuurlijk wel weten welke positie dat is .

Ik ben op vakantie in Frankrijk ontstaan
Oud 03-10-2009, 16:25
snoopy
snoopy is offline
Ik vind het altijd een beetje suf als mensen precies weten hoe en wanneer hun kindje is ontstaan. Heb je dan zo weinig seks? (sorry)
Oud 03-10-2009, 16:28
Verwijderd
Ouders hebben sowieso geen seks snoopy .
Oud 03-10-2009, 16:48
snoopy
snoopy is offline
Oh
Oud 03-10-2009, 18:22
Luna
Luna is offline
ben je n beetje jaloers dat je t zelf niet weet?
Oud 03-10-2009, 20:00
snoopy
snoopy is offline
Ghehe... Ik was in de war omdat we, ondanks het feit dat we een kind hebben, blijkbaar geen ouders zijn
Oud 04-10-2009, 10:23
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Ik vind het altijd een beetje suf als mensen precies weten hoe en wanneer hun kindje is ontstaan. Heb je dan zo weinig seks? (sorry)
mijn pa had een gebroken enkel, ik denk dat je dan inderdaad een tijdje weinig seks hebt ik denk niet dat ze het van m'n broers weten hoe of wanneer hoor
ohja, en als je adhv de echo weet hoe lang je zwanger bent, dan is het ook niet zo raar te weten dat je bv. toen net op vakantie was
Oud 04-10-2009, 19:05
Verwijderd
raar, ik droomde gisteren dat ik zwanger was en ik heel blij naar mn moeder ging om beginnend buikje te laten zien: Kijk je ziet t al! En ineens kwam er een hand in beeld die heel hard prikte en toen kreeg ik een miskraam.
Wat was ik verdrietig zeg
Zo naar dat mn hormonen echt gruwelijk aan het rommelen zijn, maar dat mn verstand echt zegt: nee niet doen, is helemaaaaal niet verstandig.
Oud 04-10-2009, 21:11
miekmuis
miekmuis is offline
Jee Drukknoopje, is de baby er nou al? Je houdt het forum wel in spanning hoor! Of nouja je baby eigenlijk.
Oud 04-10-2009, 21:49
Verwijderd
Ik ben ook heel benieuwd.
Oud 05-10-2009, 00:04
Verwijderd
Mijn ouders weten het precies van mijn broertje Maar dat was meer omdat ze besloten hadden van "nou ja vanaf nu mogen we het wel weer proberen" en de eerste keer dat ze seks hadden was het meteen raak Maar van mij weten ze het geloof ik niet precies.

Ik vind het vooral raar om te weten dat ik nu seks heb in het bed waarin ik zelf verwekt ben (heb m'n ouders ouwe bed).
Oud 05-10-2009, 09:20
Verwijderd
Van mij weten ze dat het in de vakantie was, wanneer niet precies, mijn vader zegt altijd dat het kwam door de jurk met stipjes van mijn moeder
Oud 05-10-2009, 09:25
Verwijderd
Citaat:
Van mij weten ze dat het in de vakantie was, wanneer niet precies, mijn vader zegt altijd dat het kwam door de jurk met stipjes van mijn moeder
hoe stom het ook klinkt, maar ik vind dat wel heel romantisch klinken hoor
Oud 05-10-2009, 10:06
drukknoopje
drukknoopje is offline
Eindelijk heb ik nu wat leuks te vertellen! Afgelopen zaterdag is na een gel-opwekking onze dochter geboren. Alles is goed ik zal even gauw wat foto's posten en vertel een andere keer wat uitgebreider.
Net geboren (en nog lekker vies)

Een halfuurtje geleden, lekker in bed
Oud 05-10-2009, 10:11
Verwijderd
aaahw
gefeliciteerd
Oud 05-10-2009, 10:14
Verwijderd
Awww, gefeliciteerd!!!
Hoe heet ze? (Zie ik daar op dat kaartje op de eerste foto haar naam staan? )
Oud 05-10-2009, 10:21
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Een gel-opwekking? Wat is dat?
Gefeliciteerd!

Als ik goed kan lezen heet ze Meike
Oud 05-10-2009, 10:22
Rationeel
Rationeel is offline
gefeliciteerd!

ik lees iets van 'muse' ofzo, kan dat?
Oud 05-10-2009, 10:23
Rationeel
Rationeel is offline
owja meike eerder
Oud 05-10-2009, 10:33
snoopy
snoopy is offline
Wauw, gefeliciteerd! Lekker zwaar is ze

Is de bevalling een beetje meegevallen? (met inleiden schijnt meestal nogal heftig te zijn)

Geniet lekker van jullie prachtige dochter!
Oud 05-10-2009, 11:15
Verwijderd
Gefeliciteerd! Wat een mooi meisje!
Oud 05-10-2009, 12:01
Luna
Luna is offline
Gefeliciteerd, erg schattig!
Oud 05-10-2009, 12:01
flyaway
flyaway is offline
Ooooh wat superleuk Gefeliciteerd en heel veel plezier gewenst met de kleine meid
Oud 05-10-2009, 12:02
Verwijderd
eindelijk!

Geniet ervan.
Oud 05-10-2009, 12:07
Hawahaai
Hawahaai is offline
Gefeliciteerd!
Oud 05-10-2009, 12:44
Verwijderd
Gefeliciteerd!!
Advertentie