Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
hé, dat filmpje van the story of stuff klopt dus ook niet. (dat begint met de vraag hoe het kan dat een product wat in de winkel ligt zo goedkoop is dat het niet eens de huur van de schap waar het op ligt kan terug verdienen. Hun antwoord is dan dat de arbeiders die het gemaakt hebben er voor betalen, maar dat is onzin, zij krijgen betaald, ook al weegt dat mss niet op tegen de arbeidskracht die ze inzetten. Die schap in de winkel moet de winkelier gewoon zelf huren) Citaat:
En ik zag op de site dat douwe egberts een nieuwe koffie heeft die duurzame koffie genoemd wordt. Ik geloof zeker dat die koffie ook duurzaam is, maar het is marketingtechnisch erg gunstig voor douwe egberts om duurzame koffie te gaan verkopen. Grote kans dat ze het product lekker duur maken omdat het toch wel verkoopt omdat het zielig is voor de arme kindjes als je andere koffie koopt. En daarnaast zullen toch niet alle managers en vertegenwoordigers die die contracten sluiten met koffieboeren mensbeesten zijn? zeventig procent misschien, maar er is op zijn minst 25 procent die gewoon een geweten heeft. (gokje:) wat ik bedoel is: ik vind het een beetje stom om fair trade te kopen terwijl ik helemaal niet weet of dat écht heel veel beter is, alleen omdat de kans dat het beter is aanwezig is. Nja, dat zou mss niet eens heel stom zijn, maar ook niet heel overtuigend.
||
Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Ik zeg trouwens ook niet dat het eeuwig zo zal blijven in China, naarmate de democratie toeneemt zal er heus wel wat veranderen. Binnen de komende honderd jaar, waarschijnlijk, want zo'n honderd jaar geleden was kinderarbeid in Nederland ook nog heel normaal. Maar ik vind het prima om door middel van marktwering aan die verandering mee te helpen, of om op z'n minst het huidige regime zo min mogelijk te steunen. Jij kennelijk niet. Nouja, dat kan. Veel plezier met je schoenen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat ontken ik toch ook niet? Natuurlijk zullen er mensen op tegen zijn. Heel veel mensen, zelfs, misschien zelfs de meerderheid. Het is namelijk heel handig om kinderen te mogen laten werken. Voor het gezin, dan. Voor de volksgezondheid en de kenniseconomie doet het wat minder deugd. (Om over de morele implicaties maar te zwijgen.)
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Natuurlijk moeten de plaatselijke overheden ervoor zorgen dat er een stop op grootschalige slavenarbeid komt en hoef je je daar niet verantwoordelijk voor te voelen als particuliere anderekantvandewerelder. Maar dat betekent nog niet dat je maar meteen moet meewerken aan die slavenarbeid.
|
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
je betaalt niet alleen voor fair trade maar ook voor andere zaken die het product duurder maken niet fair trade producten kunnen soms ook wel redelijk fair zijn. Maar goed, ze doen in ieder geval wel hun best en dat is wel goed.
Laatst gewijzigd op 03-10-2009 om 23:27. |
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar goed, je hebt denk ik wel redelijk gelijk. Ik zal es kijken wat ik doe. Ik ga er niet voor naar een speciale winkel en ik ga al helemaal geen fair trade appelsap ofzo kopen (het meeste appelsap komt waarsch. gewoon uit west-europa) maar mss dat ik met de chocola en dat soort dingen maar weer fair trade ga kopen. Ik vind alleen hagelmix veel lekkerder dan alleen chocohagel ![]() We'll see.
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
We'll see.[/QUOTE]
|
Ik heb mijn boodschappen op de markt gedaan en daarna moest ik nog langs de Heijn en keek ik even hoeveel ik duurder uit geweest zou zijn als ik alles daar had gekocht.
Bloemkool: een euro (vijftig cent op de markt) 175 gram champignons: twee euro (vijftig cent op de markt) Een kilo perziken: vier euro (twee euro op de markt) Een groen peper: vijftig cent (gratis op de markt) Ik was dus meer dan het dubbele kwijt geweest voor veel lagere kwaliteit.
|
Verwijderd
|
Oja. Maar we lopen het altijd. Een stuk lopen dan.
Als ik daar zou wonen zou ik trouwens alsnog gewoon groente halen bij de AH. Of eigenlijk, bij de Lidl, want die is op kruipafstand. (Om maar aan te geven dat het een kwestie van instelling is of je naar de markt gaat of niet, en niet zozeer een kwestie van locatie. Ik zou er meestal te lui voor zijn.) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hier is trouwens ook geen markt in de buurt, volgens mij, maar zoals ik al zei, ik denk niet dat het heel veel zou uitmaken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
ik kocht druiven op de markt. Toen ik thuis kwam en de doos open maakte waren ze allemaal beschimmeld. Tevens kocht ik paprika's. Toen ik die open sneed waren ze van binnen zwart. Verder heb ik wel eens een banaan gekocht, die was prima, maar absoluut niet beter dan AH, en wel eens bloemkool gekocht die ook prima was maar ook niet beter dan AH. Het brood is erg duur op de markt omdat het bakker brood is en niet supermarktbrood. Producten van markt zijn minder lang houdbaar. Je kunt ook niet pinnen op de markt waardoor je weer al je kleingeld kwijt bent of eerst naar een pinautomaat moet lopen en weer geld in je portemonnee hebt wat niet na te trekken is waar je het aan uitgegeven hebt. De mensen lopen langzaam voor je uit alsof ze aan het sight-seeen zijn en ik heb een takkehekel aan langzaam lopen.
Verder vind ik de markt wel leuk om op te lopen (ook al is het te langzaam) en te kijken en te ruiken en te luisteren en af en toe voor de grap iets te kopen wat je nog nooit op hebt. ik vind het niet decadent om naar de supermarkt te gaan ![]()
||
Citaat:
![]()
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
beste mascara qua prijs/kwaliteit verhouding? kaatje27 | 25 | 17-10-2005 17:57 | |
Software & Hardware |
[laptop] Beste prijs/kwaliteit Black Knight | 65 | 15-10-2005 18:28 | |
Games |
prijs/kwaliteit van games Fietspomp_bv | 8 | 29-02-2004 20:04 | |
Lifestyle |
Prijs/Kwaliteit Pan Am | 45 | 14-11-2002 15:15 | |
Software & Hardware |
[systeem]is deze prijs goed of niet? Methuselah | 28 | 06-10-2002 01:53 |