Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2009, 23:06
Verwijderd
Maar ik heb een dilemma.
Advertentie
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Ik overweeg het ook om les te geven! Heeft niet echt met mn studies te maken en kzal ook veel minder verdienen, maar op zich is het leuke ervaring! Ik leg graag uit en heb volgens mij juiste methodes
moet je doen! of in ieder geval een keer uitproberen. Het belangrijkste is dat je van jonge mensen houdt en een beetje kunt communiceren, en een goede visie hebt op onderwijs en wat je met die leerlingen wil enzo. Tenminste voor de onderbouw. Voor de bovenbouw moet je ook slim zijn en veel weten anders wordt je gedisd denk ik. Weet het niet zeker natuurlijk want heb er nooit stage gelopen.
Verwijderd
Moet ik daarbij zijn enzovoorts? Of vlak na de operatie blabla? Ik moet donderdagmiddag/avond nog werken enzo..
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
vertel Lisa!

hoi Tinkmetdester
Oud 28-09-2009, 23:07
Tink*
Tink* is offline
Wat voor dilemma?
Oud 28-09-2009, 23:10
Tink*
Tink* is offline
Ik zie een beetje tegen morgen op. Dan mag ik gezellig langs bij de ex met z'n geit.
Verwijderd
Waarom doe je dat
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
moet je doen! of in ieder geval een keer uitproberen. Het belangrijkste is dat je van jonge mensen houdt en een beetje kunt communiceren, en een goede visie hebt op onderwijs en wat je met die leerlingen wil enzo. Tenminste voor de onderbouw. Voor de bovenbouw moet je ook slim zijn en veel weten anders wordt je gedisd denk ik. Weet het niet zeker natuurlijk want heb er nooit stage gelopen.
Communiceren sowieso
les geven zit me in het bloed denk ik
onder-bovenbouwsysteem snap ik niet. Iets typisch nl?
respect afdwingen! dat moet je doen en dat kan alleen als je jezelf respecteert op eerste plaats en de anderen

Citaat:
Moet ik daarbij zijn enzovoorts? Of vlak na de operatie blabla? Ik moet donderdagmiddag/avond nog werken enzo..
Ik zou persoonlijk het eerst aan haar vragen. Mss vind ze het niet erg om je pas na de operatie te zien. Als ze wel nood heeft aan wat steun en gezelschap dan zou ik wel gaan!
Oud 28-09-2009, 23:11
Verwijderd
En het dilemma was dus dat mijn zus woensdag geopereerd wordt maar ik eigenlijk tot donderdagavond in utrecht moet zijn. Moet ik regelen dat ik daar niet heen hoef of kan ik wel later naar het zuiden gaan?
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
Waarom doe je dat
Verwijderd
Citaat:
Communiceren sowieso
respect afdwingen! dat moet je doen en dat kan alleen als je jezelf respecteert op eerste plaats en de anderen

Ik zou persoonlijk het eerst aan haar vragen. Mss vind ze het niet erg om je pas na de operatie te zien. Als ze wel nood heeft aan wat steun en gezelschap dan zou ik wel gaan!
Oh maar ik heb een berg ruzie met haar gemaakt de laatste keer dat ik haar sprak
Oud 28-09-2009, 23:12
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Ik zie een beetje tegen morgen op. Dan mag ik gezellig langs bij de ex met z'n geit.
Het is leuk om eens geitenneuker te kunnen zeggen zonder bang te zijn vervolgd te worden door bepaalde groeperingen.
Oud 28-09-2009, 23:12
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
En het dilemma was dus dat mijn zus woensdag geopereerd wordt maar ik eigenlijk tot donderdagavond in utrecht moet zijn. Moet ik regelen dat ik daar niet heen hoef of kan ik wel later naar het zuiden gaan?
Bij een operatie zou ik wel aanwezig willen zijn, maar als het echt niet anders kan dan kan het niet.
Oud 28-09-2009, 23:14
Verwijderd
Nah bij de operatie zelf denk ik dat sowieso niet gaat lukken want ja zit je met zijn allen in het ziekenhuis, maar wel als ze bijkomt enzo, langsgaan in het ziekenhuis..
Oud 28-09-2009, 23:14
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
Oh maar ik heb een berg ruzie met haar gemaakt de laatste keer dat ik haar sprak
Het is je zus en daar maak je sowieso ruzie mee maar ergens houd je zielsveel van haar en zou je je leven kunnen geven voor haar
Oud 28-09-2009, 23:15
Verwijderd
Het stomme is dat ik het pas net weet en dan zou ik nu nog moeten gaan zeggen van ja ehhh sorry hoor ik kom niet morgen, terwijl het pas de tweede keer is dat ik dat doe.
Oud 28-09-2009, 23:15
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Nah bij de operatie zelf denk ik dat sowieso niet gaat lukken want ja zit je met zijn allen in het ziekenhuis, maar wel als ze bijkomt enzo, langsgaan in het ziekenhuis..
Ik weet niet hoe lang zoiets duurt natuurlijk
Oud 28-09-2009, 23:16
Verwijderd
Citaat:
Het is je zus en daar maak je sowieso ruzie mee maar ergens houd je zielsveel van haar en zou je je leven kunnen geven voor haar
Ik weet het wel maari k ben nog te boos om haar nu te gaan zitten opbellen. Want het was een behoorlijk heftige ruzie. Maar als ik niks te doen had was ik er sowieso heen gegaan.
Oud 28-09-2009, 23:16
Verwijderd
Citaat:
Ik weet niet hoe lang zoiets duurt natuurlijk
Ik geloof dat ze vier dagen ofzo erna in het ziekenhuis moest blijven? Ik weet het niet zeker.
Oud 28-09-2009, 23:17
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Waarom doe je dat
Niet vrijwillig, ik zit in de introcommissie en hij gaat een stam (jaarclub) oprichten met haar en een ander en daar moet ik dus een groepje nieuwe leden langsfietsen.

Citaat:
Het is leuk om eens geitenneuker te kunnen zeggen zonder bang te zijn vervolgd te worden door bepaalde groeperingen.
Nee ik ben liev&sagt en ik ga lekker niks zeggen, behalve hallo en we moeten weg.

Citaat:
Ik vind dat je wel later kan gaan, wat voor operatie is het dan?
Oud 28-09-2009, 23:18
Verwijderd
Operatie aan een hernia.
Oud 28-09-2009, 23:19
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Communiceren sowieso
onderbouw is klas 1, 2 en 3. Bovenbouw is 4, 5, 6.
(en volgens mij is met vmbo klas vier ook onderbouw, but not sure)

maar met bovenbouw moet je slim voor zijn bedoel ik dat je van die wijsneusjes hebt zoals bijv. kazet of paranoide vroeger vast geweest zijn, die dan tegen je gaan zeggen dat het niet klopt wat je zegt. In principe is dat niet erg, je kunt gewoon zeggen dat ze gelijk hebben, of dat ze geen gelijk hebben, net wat het geval is, maar als je constant verbeterd wordt door je leerlingen wordt je niet blij. En als zo'n VWOplussertje toevallig interesse heeft in een onderwerp waar jij het over gaat hebben is de kans groot dat hij er meer van weet dan jij als jij je er niet ook ziek goed in verdiept hebt. (niet dat ik dat dus ooit meegemaakt heb, maar dat kan ik me zo voorstellen)

(vwo is het hoogste gewone niveau in NL en vwoplus is voor de kindjes die het dan nog steeds te makkelijk vinden)

ach respect, je moet gewoon orde houden. dat kan heel technisch. tis een beetje een theaterstukje opvoeren, net doen alsof het belangrijk is wat je vertelt. En als je van leerlingen houdt dan heb je vanzelf respect.
Oud 28-09-2009, 23:20
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Operatie aan een hernia.
Had ze ook wel beter eerder kunnen zeggen ja. Hoe belangrijk is je ding donderdag dan? Anders is één dag van het operatiegebeuren niet zo erg, had ze ook maar eerder moeten zeggen.
Oud 28-09-2009, 23:22
Verwijderd
Citaat:
Had ze ook wel beter eerder kunnen zeggen ja. Hoe belangrijk is je ding donderdag dan? Anders is één dag van het operatiegebeuren niet zo erg, had ze ook maar eerder moeten zeggen.
Dat wordt pas last minute ingepland en ze kwam steeds meer bovenaan de lijst door urgentie, maar voor het weekend was het nog 'binnen twee weken', waarbij je er dus vanuit gaat dat het die twee weken ook echt duurt. En mijn moeder heeft het me laten weten En donderdag is dus 'werken' soort van maar pas de tweede keer en ik vind het vervelend het zo laat af te zeggen enzo..
Oud 28-09-2009, 23:23
Verwijderd
Citaat:

maar met bovenbouw moet je slim voor zijn bedoel ik dat je van die wijsneusjes hebt zoals bijv. kazet of paranoide vroeger vast geweest zijn, die dan tegen je gaan zeggen dat het niet klopt wat je zegt. In principe is dat niet erg, je kunt gewoon zeggen dat ze gelijk hebben, of dat ze geen gelijk hebben, net wat het geval is, maar als je constant verbeterd wordt door je leerlingen wordt je niet blij. En als zo'n VWOplussertje toevallig interesse heeft in een onderwerp waar jij het over gaat hebben is de kans groot dat hij er meer van weet dan jij als jij je er niet ook ziek goed in verdiept hebt. (niet dat ik dat dus ooit meegemaakt heb, maar dat kan ik me zo voorstellen)

(vwo is het hoogste gewone niveau in NL en vwoplus is voor de kindjes die het dan nog steeds te makkelijk vinden)

ach respect, je moet gewoon orde houden. dat kan heel technisch. tis een beetje een theaterstukje opvoeren, net doen alsof het belangrijk is wat je vertelt. En als je van leerlingen houdt dan heb je vanzelf respect.
Ik was heel makkelijk voor de leraren, hoor. Ik denk dat ze het daarom tolereerden dat ik nooit huiswerk maakte. Vaak was het inderdaad wel zo dat ik het beter wist dan de leraar, maar het kon me niet genoeg schelen om er dan iets over te zeggen.
Oud 28-09-2009, 23:25
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Dat wordt pas last minute ingepland en ze kwam steeds meer bovenaan de lijst door urgentie, maar voor het weekend was het nog 'binnen twee weken', waarbij je er dus vanuit gaat dat het die twee weken ook echt duurt. En mijn moeder heeft het me laten weten En donderdag is dus 'werken' soort van maar pas de tweede keer en ik vind het vervelend het zo laat af te zeggen enzo..
Nou ja ik vind het wel geoorloofd om pas donderdag te gaan, het is niet alsof je verder kan helpen bij de operatie. Maar ligt ook aan het zussencontact en alles misschien.

Nou sleeptaim!
Oud 28-09-2009, 23:29
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
Ik weet het wel maari k ben nog te boos om haar nu te gaan zitten opbellen. Want het was een behoorlijk heftige ruzie. Maar als ik niks te doen had was ik er sowieso heen gegaan.
hmm! Ik snap wat je bedoelt, maar op zo'n momenten vergeet je dat best gewoon even en schuif je het achterwege

Citaat:

Dit is duidelijker.
hahaha wijsneuskabouters dus! Komt vaker in films voor dan irl. De wijsneuzen bij ons in de klas vroeger werder netjes terug uit hun wereldje gehaald! Ik denk dat een leerkracht sowieso zn les goed kent en zich daar in verdiept want anders kun je er niet veel over vertellen.
Maar zo'n wijsneuzen zijn ergens ook wel leuk; houdt je les interessant, je houdt debatten en dat is goed en je kunt de appel vanuit verschillende kanten zien
Ik zou er geen probleem mee hebben, als ze zich maar beleefd gedragen en niet de betweter gaan uithangen want dan heb ik ook wel mn truucjes om ze koppie kleiner te maken
Verwijderd
Hoi schatjes
Verwijderd
Imène! Ik vind het leuk dat we ook eens een Belg hebben in wsz!
Verwijderd
Jullie moeten het wel eens zijn met elkaar
Oud 28-09-2009, 23:30
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Lerares worden lijkt me het vreselijkste wat er is. Ik HAAT kinderen. Ik haat mensen sowieso , maar kinderen vooral. En wanneer mensen horen dat ik Engels studeer denken ze bijna allemaal dat ik dan voor de klas wil gaan staan. Als ik dan uitleg dat ik dat never nooit niet ga doen kijken ze me beduusd aan en zeggen ze: "maar wat moet je dan met zo'n studie?"

aaargh
[/misantroop modus]
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
En slaapwel hier! kga ook maar even onder de lakens
Verwijderd
Citaat:
Lerares worden lijkt me het vreselijkste wat er is. Ik HAAT kinderen. Ik haat mensen sowieso , maar kinderen vooral. En wanneer mensen horen dat ik Engels studeer denken ze bijna allemaal dat ik dan voor de klas wil gaan staan. Als ik dan uitleg dat ik dat never nooit niet ga doen kijken ze me beduusd aan en zeggen ze: "maar wat moet je dan met zo'n studie?"

aaargh
[/misantroop modus]
Qft.
Oud 28-09-2009, 23:31
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
Imène! Ik vind het leuk dat we ook eens een Belg hebben in wsz!
in?
Oud 28-09-2009, 23:32
Verwijderd
Citaat:
in?
Ja, wat klopt daar niet aan?
Oud 28-09-2009, 23:32
Verwijderd
Oh we hebben nu al een taalbarriere!!!111
Oud 28-09-2009, 23:33
Verwijderd
wat saai zeg = wsz, imeneke.
Oud 28-09-2009, 23:35
Verwijderd
hihi, zotteke

(vind ik zo'n lief woord <3)
Oud 28-09-2009, 23:36
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
hahahaha ik wist niet wat wsz betekende maar heb er ook nooit belang aan gehecht
dan worden we vast vriendinnetjes Stefenootje
Oud 28-09-2009, 23:37
Martiño
Martiño is offline
Citaat:

aaargh
[/misantroop modus]
Maar wat moet je dan met zo'n studie?
Oud 28-09-2009, 23:37
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
en die 'kes om te verkleinen gebruik ik irl maar al te vaak
Oud 28-09-2009, 23:38
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
Maar wat moet je dan met zo'n studie?
vertalen, tolken, in mediawereld, bedrijfswereld, enz enz enz
Oud 28-09-2009, 23:38
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:

aaargh
[/misantroop modus]
hihi, nee dan moet je geen leraar worden. maar waarom zit je hier als je mensen haat? op sch.com?
Oud 28-09-2009, 23:51
Laisve
Laisve is offline
Citaat:

aaargh
[/misantroop modus]
Maar verder heb je wel een leuk leven?
Oud 29-09-2009, 00:00
Verwijderd
Topickiller
Oud 29-09-2009, 00:10
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
weet jij wat er gebeurt als je een glas melk meer dan drie dagen laat staan?
Oud 29-09-2009, 00:12
Verwijderd
Dan komen er zeer kleine beestjes in, volgens meneer van eh.. leeuwenhoek?
Oud 29-09-2009, 00:20
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
nee, dan gaat het schiften. Krijg je een klont dikke melk, met daarbovenop water.
Oud 29-09-2009, 00:20
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
ziet er best spacy uit
Oud 29-09-2009, 00:58
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
hihi, nee dan moet je geen leraar worden. maar waarom zit je hier als je mensen haat? op sch.com?
Omdat ik hier zelf kan bepalen wanneer ik er genoeg van heb en gelukkig is het hier ook wel zo dat domme mensen ongegeneerd bestraft worden. Heerrrlijk.
Irl zie ik vaak hordes debielen om me heen en dan kan ik er niks aan doen. Vooral op m'n werk is het erg, want er is geen ergere debiel dan een hongerige debiel. Sinds ik daar werk en ik dagelijks honderden mensen langs zag komen, weet ik dat het somber gesteld is met het volk.

Maar verder heb ik een heel leuk leven hoor, zolang ik erg drukke plekken maar mijd. Ik kan echt steeds slechter tegen grote evenementen, zelfs op lowlands dit jaar ergerde ik me kapot. Ik voel me steeds meer als Dan Ashcroft uit Nathan Barley:

Regels voor berichten