Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-11-2009, 00:59
MiBe
MiBe is offline
Mooi, dan reageer je er de volgende keer tenminste anders op. Laat hem gewoon zeggen wat hij te zeggen heeft, ben je het er niet mee eens? Prima, dan niet. Je moet geloven wat je zelf wil geloven maar er ook tegen kunnen dat anderen zeggen wat zij ervan vinden, trek je je er niet zoveel van aan.
Oud 28-11-2009, 07:56
dianaotten
dianaotten is offline
Er zeiden wel meer mensen wat over m'n geloof wat ze raar vonden.. Maar dat maakt mij niets uit, trek ik me ook helemaal niets van aan !
Maar ik vond het TE ver gaan dat hij zei k*t gelovige ..
Met citaat reageren
Oud 28-11-2009, 08:06
MiBe
MiBe is offline
Juist dan is het beter om er niet op te reageren, anders maak je het alleen maar leuker voor hem.
Oud 28-11-2009, 08:10
dianaotten
dianaotten is offline
En dat snap ik dus niet.. wat is daar nou zo leuk aan
Met citaat reageren
Oud 28-11-2009, 08:13
MiBe
MiBe is offline
Vergelijk het maar met tennis, dat is toch ook leuker om te spelen als je een bal slaat en die terug komt? Zelfde verhaal hier dus.
Oud 28-11-2009, 10:21
dianaotten
dianaotten is offline
Ik snap het niet sorry
Met citaat reageren
Oud 28-11-2009, 10:54
Nijn*
Nijn* is offline
Je moet gewoon niet zoveel happen op zulke opmerkingen, dat is alleen maar leuk voor de pester omdat hij zo ziet dat het je raakt. Dat is zijn doel dus als jij niet laat zien dat het je wat doet, is het niet meer leuk voor hem. Als je dat na 3 pagina's nog niet snapt, dan weet ik het ook niet meer.
Oud 28-11-2009, 10:55
ikkuh15
ikkuh15 is offline
ik heb niet alle reacties doorgelezen, maar ik zou zeggen: praat erover!!!
Bijv met je ouders, broer/zus, mentor, aardige leraar, tante? Er is vast wel iemand met wie je goed kunt praten en het erover kunt hebben...
En verder op school: negeer het gedrag! Of geef een keer een grote bek terug! Als dat niet helpt zou ik het op school zeggen, zodat school je erbij kan helpen en de pester erop aan kan spreken.

Blijf er iig niet alleen mee rond lopen en maak er werk van! Dat je het hier schrijft en hulp vraagt is btw al heel goed.

Ik ben ook gepest en hieruit zijn nogal wat problemen voortgekomen, dus ik raad je aan om op tijd in te grijpen, want ik vind het stom dat ik dat toen niet gedaan heb.
Oud 28-11-2009, 11:09
dianaotten
dianaotten is offline
Ik ben naar m'n mentor gegaan, die maakte er werk hij.. en vrijdag ging het goed :-)

Bedankt voor al jullie reacties !
Met citaat reageren
Oud 28-11-2009, 11:13
MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Of geef een keer een grote bek terug!

Dat moet je dus juist niet doen, dan blijf je bezig.
Oud 29-11-2009, 17:18
Ennemi
Ennemi is offline
Hallo daar,

Dat is inderdaad pesten, ja. Een tien voor duits? Dat is puur leerwerk! Laat hem lekker praten, negeer hem. Jij bent gelovig? Hij niet iig. Geen geweld, dat maakt het juist erger. Ik zou als ik jou was aan je mentor vertellen. Zullen we eens kijken of hij zijn bek nog open durft te doen.

Ik werd vroeger ook gepest, omdat ik klein was. En toch zijn er meerdere kinderen die kleiner zijn dan ik. Zij begonnen aan mijn haren te trekken, en dat pikte ik gewoon niet. Ik trapte tegen zijn schenen en toen stopte hij. Maar.. dat is geweld! En dat is fout. Gewoon naar de mentor gaan!
Oud 29-11-2009, 19:29
dianaotten
dianaotten is offline
Ik ben naar m'n mentor gegaan hoor ! :-)

En nu is hij rustig,voor hoelang het duurt..
Met citaat reageren
Oud 29-11-2009, 22:09
Jannekus
Jannekus is offline
Nou ik hoop ook dat hij je voortaan met rust laat. Verder wil ik je nog wel als tip meegeven dat je je geloof niet de hele tijd naar buiten moet brengen. Ik heb geen idee of dit bij jou het geval is maar ik vind het altijd erg vervelend als mensen constant over hun geloof praten. Ik respecteer alle gelovigen en vind het juist fijn dat ze zoveel uit een geloof kunnen halen maar ik kan wel kriebelig worden van mensen die proberen een ander 'te bekeren'.
Heb geen idee of jij vaak over je geloof praat maar ik vind het vreemd dat je gepest wordt met je geloof terwijl er veel meer leerlingen zijn die waarschijnlijk geloven. Daarom raad ik je aan niet te reageren op mensen die bijvoorbeeld 'godverdomme' oid zeggen. Andere leerlingen kunnen nu eenmaal anders opgevoed zijn en niet geloven/iets anders geloven en dat moet je ook respecteren. Tuurlijk als het specifiek tegen jou gericht is (zoals jou uitschelden voor k*tgelovige zoals je zegt) dan snap ik wel dat je je dat heel erg aantrekt.
Kortom: Geloof in stilte en zorg dat het geloof iets voor jou privé is.
Oud 29-11-2009, 22:52
MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Hallo daar,

Dat is inderdaad pesten, ja. Een tien voor duits? Dat is puur leerwerk! Laat hem lekker praten, negeer hem. Jij bent gelovig? Hij niet iig. Geen geweld, dat maakt het juist erger. Ik zou als ik jou was aan je mentor vertellen. Zullen we eens kijken of hij zijn bek nog open durft te doen.

Ik werd vroeger ook gepest, omdat ik klein was. En toch zijn er meerdere kinderen die kleiner zijn dan ik. Zij begonnen aan mijn haren te trekken, en dat pikte ik gewoon niet. Ik trapte tegen zijn schenen en toen stopte hij. Maar.. dat is geweld! En dat is fout. Gewoon naar de mentor gaan!
Ja avatar klopt niet echt, je bent blijkbaar wel degelijk onvolwassen
Leer liever voor jezelf op te komen i.p.v. altijd afhankelijk van iemand anders (in dit geval een mentor) te zijn.
Oud 30-11-2009, 06:05
dianaotten
dianaotten is offline
Citaat:
Nou ik hoop ook dat hij je voortaan met rust laat. Verder wil ik je nog wel als tip meegeven dat je je geloof niet de hele tijd naar buiten moet brengen. Ik heb geen idee of dit bij jou het geval is maar ik vind het altijd erg vervelend als mensen constant over hun geloof praten. Ik respecteer alle gelovigen en vind het juist fijn dat ze zoveel uit een geloof kunnen halen maar ik kan wel kriebelig worden van mensen die proberen een ander 'te bekeren'.
Heb geen idee of jij vaak over je geloof praat maar ik vind het vreemd dat je gepest wordt met je geloof terwijl er veel meer leerlingen zijn die waarschijnlijk geloven. Daarom raad ik je aan niet te reageren op mensen die bijvoorbeeld 'godverdomme' oid zeggen. Andere leerlingen kunnen nu eenmaal anders opgevoed zijn en niet geloven/iets anders geloven en dat moet je ook respecteren. Tuurlijk als het specifiek tegen jou gericht is (zoals jou uitschelden voor k*tgelovige zoals je zegt) dan snap ik wel dat je je dat heel erg aantrekt.
Kortom: Geloof in stilte en zorg dat het geloof iets voor jou privé is.
Nee hoor, ik praat er juist helemaal niet over op school.. Alleen als m'n vriendin daarover iets vraagt.. want toen hadden ze het over uitgaan..en waarom ik niet uit ging.. Nou,dan draai ik daar niet om heen hoor..
Met citaat reageren
Oud 30-11-2009, 11:38
Goldinates
Goldinates is offline
@ MiBe opzich heb je daar een punt maar in dit geval is het echt pesten en niet meer een grappige opmerking maken ... Zowiezo is geloof een moeilijk punt als het om discuties of humor ofzo gaat ...
In jouw geval : Direct zorgen dat het stopt of het blijft duren Good Luck!
Met citaat reageren
Oud 30-11-2009, 14:34
MiBe
MiBe is offline
Pesten vind ik het pas als je je negatief over iemand uitlaat m.b.t. zaken waar de persoon in kwestie geen invloed op heeft. Geloof is een persoonlijke keuze en wat mij betreft mag daar alles, zonder ook maar een enkele uitzondering over gezegd worden. De manier waarop hij het doet is zoals eerder aangegeven niet bepaald volwassen maar keur het alsnog niet in zijn geheel af en zie het dan ook niet als pesten.
Oud 30-11-2009, 15:05
Juana__
Juana__ is offline
MiBe, iemand anders een kutgelovige noemen is anders wel strafbaar in sommige wetgevingen. (smaad)
En dan niet omdat haar geloof aangevallen wordt, maar omdat zij als persoon aangevallen wordt...
Er is een verschil tussen je eigen mening mogen uitspreken en een ander aanvallen.
Je mag een geloofsovertuiging in het algemeen 'aanvallen', maar niet een persoon omdat die die geloofsovertuiging heeft.

Ik ben het helemaal niet eens met de mentaliteit van 'het is je eigen keuze, dus je moet het maar weten'. Dat is zoals zeggen van 'ja, ze droeg een rok dus heeft ze die verkrachting zelf gezocht'
Met citaat reageren
Oud 30-11-2009, 15:13
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Pesten vind ik het pas als je je negatief over iemand uitlaat m.b.t. zaken waar de persoon in kwestie geen invloed op heeft. Geloof is een persoonlijke keuze en wat mij betreft mag daar alles, zonder ook maar een enkele uitzondering over gezegd worden. De manier waarop hij het doet is zoals eerder aangegeven niet bepaald volwassen maar keur het alsnog niet in zijn geheel af en zie het dan ook niet als pesten.
Dat is natuurlijk onzin. Pesten is pesten zodra het als zodanig ervaren wordt door iemand. Dat mensen die pesten nu eenmaal vaak denken dat het 'gewoon een grapje' is, doet daar niets aan af. Dat mensen die gepest worden het nu eenmaal vaak (onbewust!) uitlokken, ook niet. Dat mag niet eens een excuus zijn, mensen zouden moeten leren dat je elkaar vriendelijk en respectvol behandelt, dat het ontzettend laag is om er plezier uit te halen door iemand anders te kwetsen. Bovendien is geloof in veel gevallen niet eens volledig een persoonlijke keuze, als jouw ouders jou gelovig opvoeden, is de kans groot dat jij ook gelovig wordt. Maar dat lijkt me verder totaal niet belangrijk, ik zie niet in waarom alles zomaar gezegd mag worden enkel om er anderen mee te kwetsen.
Oud 30-11-2009, 15:31
MiBe
MiBe is offline
Dus als iemand per ongeluk tegen mij aanstoot en ik dat als negatief ervaar is het maar gelijk pesten? Kom op zeg, blijf wel even reëel. Zolang mensen invloed hebben op bepaalde zaken en er dus zelf een keuze in maken mag naar mijn mening iedere vorm van commentaar gegeven worden. Wellicht doet de persoon het helemaal niet om 'er plezier uit te halen' of om 'anderen ermee te kwetsen'. Hoe kan jij dat weten? Ken je hem? Hij is het gewoon duidelijk oneens met haar geloof en dat mag hij zeggen, dat hij het op een ontzettend kansloze manier zegt kan ik niet ontkennen maar daar komt hij vanzelf nog wel achter.

Citaat:
Ik ben het helemaal niet eens met de mentaliteit van 'het is je eigen keuze, dus je moet het maar weten'. Dat is zoals zeggen van 'ja, ze droeg een rok dus heeft ze die verkrachting zelf gezocht'
Wat is dat nu weer voor vergelijking? Ik vind onder geen beding dat je kunt stellen dat verkrachting gelijk kan staan aan een uitspraak en raad je dan ook aan je ouders eens te verzoeken je bepaalde dingen uit te leggen.
Oud 30-11-2009, 16:00
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Dus als iemand per ongeluk tegen mij aanstoot en ik dat als negatief ervaar is het maar gelijk pesten? Kom op zeg, blijf wel even reëel. Zolang mensen invloed hebben op bepaalde zaken en er dus zelf een keuze in maken mag naar mijn mening iedere vorm van commentaar gegeven worden. Wellicht doet de persoon het helemaal niet om 'er plezier uit te halen' of om 'anderen ermee te kwetsen'. Hoe kan jij dat weten? Ken je hem? Hij is het gewoon duidelijk oneens met haar geloof en dat mag hij zeggen, dat hij het op een ontzettend kansloze manier zegt kan ik niet ontkennen maar daar komt hij vanzelf nog wel achter.
Nou oké, natuurlijk is er ook nog het aspect van per ongeluk, maar je kan niet per ongeluk dingen zeggen, dus als dingen die gezegd worden als kwetsend worden ervaren, dan vind ik dat wel degelijk pesten, ja. En nee, natuurlijk kan ik de beweegredenen niet weten van die persoon, maar ik neem toch aan dat diegene er iets van plezier uit zou willen halen, anders is het helemaal nutteloos om maar zo iemand lastig te vallen, ik neem toch aan dat diegene dat niet zomaar doet. Ik vermoed dat hij het helemaal niet zo ontzettend oneens is met haar geloof, dat is gewoon iets om haar mee te pesten, dat is alles. En ik vind het pertinente onzin als je zegt dat je altijd commentaar mag geven op alles waar iemand een keuze in kan maken. Er bestaat ook nog zoiets als respect, fatsoen. Ik kan echt niet begrijpen dat jij pesten goed praat en ik ga ook verder niet meer antwoorden ook, ik word hier alleen maar ontzettend kwaad van. Ik kan gewoon niet begrijpen waarom mensen elkaar niet allemaal gewoon aardig kunnen behandelen, waarom dat nou zo moeilijk is.
Oud 30-11-2009, 16:12
MiBe
MiBe is offline
Pesten goedpraat? Ik weet niet of je mijn posts goed gelezen hebt maar naar mijn mening is het dus überhaupt geen pesten. Zoals het hier beschreven staat komt het op mij over als een jongen met een bepaalde mening over het Christendom die hij niet goed weet te verwoorden. Ik vind dat het door de TS ietwat overdreven opgevat wordt, al begrijp ik nu dat ze er beter mee om weet te gaan. En dat jij het onzin vindt dat je overal commentaar op mag geven waar iemand een eigen keuze in heeft, prima. Maar dan is Nederland niet het makkelijkste land.

Over respect gesproken; Respect verdien je, dat krijg je niet. Voor mensen (gelovigen) die in mijn ogen als makke schaapjes achter 'God' aanwandelen verdienen in mijn ogen zeker geen respect op dat gebied. Dit zegt verder niets over hoe ik verder over ze denk, een goede vriend van mij is vrij serieus Christelijk en ondanks we het daar totaal over oneens zijn kunnen we het verder prima met elkaar vinden.
Oud 30-11-2009, 17:04
Juana__
Juana__ is offline
Citaat:
Wat is dat nu weer voor vergelijking? Ik vind onder geen beding dat je kunt stellen dat verkrachting gelijk kan staan aan een uitspraak en raad je dan ook aan je ouders eens te verzoeken je bepaalde dingen uit te leggen.
Lees mijn post opnieuw: ik heb het over een zekere MENTALITEIT van denken, ik zeg niet dat verkrachten en pesten gelijk is.

Jij zegt: 'als iemand in God gelooft dan moet hij het maar verdragen dat hij voor 'kutgelovige' wordt uitgescholden'.
Ik heb ook al meer dan eens gehoord: 'dat meisje moest die jongen ook niet zomaar uitdagen door in een korte rok rond te lopen, natuurlijk dat ze verkracht wordt'
Zie je de vergelijking? In beide gevallen wordt beweerd dat onwettelijk gedrag veroorzaakt wordt door het slachtoffer waardoor dat de dader goed gepraat wordt of verzacht wordt.

Het gedrag van die jongen is helemaal NIET goed te praten.
Wat ik, en wat andere forummers proberen te zeggen aan de topicstarter is 'probeer om te gaan met zo een mensen wat die zal je heel je leven tegen komen'....
Dit wil niet zeggen dat die jongen iets doet wat hij mag doen.
Of je het al dan niet pesten wil noemen, die jongen is fout bezig. En het gaat niet over een simpel grapje, maar over een gedrag dat zich herhaalt, en bovendien heeft de topicstarter aangegeven aan die jongen dat ze het niet op prijs kon stellen.
(dus zeggen van 'die jongen ziet het waarschijnlijk gewoon als een grapje' of dat het per ongeluk is, is niet van toepassing)
Jij daarentegen beweert dat wat die jongen doet doodnormaal is, jij rechtvaardigt zijn gedrag door te zeggen dat hij gewoon niet goed weet hoe hij zich moet uitdrukken.

Wil je echt beweren dat je het normaal vindt dat iemand een ander uitscheldt, al dan niet over het geloof van die persoon?
Vind je dat ik mag zeggen tegen jou 'kutjongen' omdat ik het niet met je mening hier eens bent?... natuurlijk zal dat jou geen barst uitmaken als ik je kutjongen noem, maar het gaat daar niet over. Het gaat over mijn gedrag, niet over hoe jij mijn gedrag ervaart.
De discussie over hoe de topicstarter met het gedrag van die jongen moet omgaan is een heel andere discussie dan de vraag 'mag die jongen dat doen'?

Jouw rechten eindigen waar de rechten van een ander beginnen.
Ja, die jongen heeft recht op zijn mening, maar de topicstarter heeft recht op dat haar mening gerespecteerd wordt... Hij schendt haar rechten, zij niet die van hem... wie is er dan fout?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2009, 17:19
Juana__
Juana__ is offline
http://www.geheugenvannederland.nl/h...d/grenzen.html

De beperkingen van deze vrijheid van meningsuiting zijn vastgelegd in het Wetboek van Strafrecht.
Art. 137c: Het in het openbaar beledigen van een groep mensen of persoon wegens hun ras, godsdienst of levensovertuiging, geslacht of geaardheid.

iemand kutgelovige noemen is strafbaar
Met citaat reageren
Oud 30-11-2009, 19:31
dianaotten
dianaotten is offline
Vandaag ging het trouwens echt super goed!! :-)
Ik moest scheidsrechter zijn met gym..en hij vroeg zo:' zal ik je even helpen? '' ik zo:'ja hoor, als je dat graag wilt'' :-)
Hij was gewoon heel erg aardig nu tegen me
Dus volgensmij heeft het wel effect gehad :-)

DANKJE WEL voor jullie reacties!
Met citaat reageren
Oud 01-12-2009, 18:07
Verwijderd
Mooi zo!
Met citaat reageren
Oud 01-12-2009, 22:29
MiBe
MiBe is offline
Citaat:
http://www.geheugenvannederland.nl/h...d/grenzen.html

De beperkingen van deze vrijheid van meningsuiting zijn vastgelegd in het Wetboek van Strafrecht.
Art. 137c: Het in het openbaar beledigen van een groep mensen of persoon wegens hun ras, godsdienst of levensovertuiging, geslacht of geaardheid.

iemand kutgelovige noemen is strafbaar
Maar zeggen ik vind jou een kutgelove is nog altijd vrijheid van meningsuiting (m.u.v. een ambtenaar in functie, dan is het discutabel).

Anyway, in je uitspraken kom je alleen maar met argumenten hoe jij zoiets opvat. Je lijkt niet te begrijpen dat het door anderen totaal anders ingevuld wordt en zijn gedrag daarom niet direct afkeuren. Niet iedereen is hetzelfde en mensen denken verschillend, dat wil niet zeggen dat je gelijk beter dan die persoon bent.
Oud 02-12-2009, 06:50
dianaotten
dianaotten is offline
Ik kan me er gewoon iets van aan trekken als hij tegen me zei : k*tgelovige.. EN DAT KOMT DAN HARD AAN!!
Met citaat reageren
Oud 02-12-2009, 06:52
Verwijderd
Ja maar het zou voor jou een stuk beter zijn als je gewoon denkt "Laat maar lullen, die gast." Want hoe meer jij gaat reageren, hoe leuker het voor hem misschien wel wordt. Zolang hij geen reactie krijgt, ben jij waarschijnlijk het beste af.

Als iemand mij uitscheldt heb ik ook altijd zoiets van "Whatever", want het zegt meer over hem dan over mij.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2009, 13:33
Juana__
Juana__ is offline
Citaat:
Maar zeggen ik vind jou een kutgelove is nog altijd vrijheid van meningsuiting (m.u.v. een ambtenaar in functie, dan is het discutabel).

Anyway, in je uitspraken kom je alleen maar met argumenten hoe jij zoiets opvat. Je lijkt niet te begrijpen dat het door anderen totaal anders ingevuld wordt en zijn gedrag daarom niet direct afkeuren. Niet iedereen is hetzelfde en mensen denken verschillend, dat wil niet zeggen dat je gelijk beter dan die persoon bent.

Ik vind het maar logisch dat ik enkel argumenten zal geven om mijn standpunt te verdedigen. Verdedig jij maar die van jou.

Als jij vindt dat het woord 'kutgelovige', objectief gezien niet onder belediging valt, dan vind ik dat erg jammer voor jou.
Als iemand mij zou uitschelden voor kutgelovige zou ik geen nacht laten van slapen, wel zou ik het een zielig persoontje vinden, net hezelfde als wanneer ik iemand iemand anders zou horen uitschelden voor kutgelovige.
Ik heb graag mensen rond me heen die respectvolle taal gebruiken... maar ieder zijn keuze, het is maar de waarde die je eraan hecht.
"What's in a name? That which we call a rose
By any other name would smell as sweet."

Maar waarom probeer jij mij te overtuigen dat iemand uitschelden voor kutgelovige normaal taalgebruik is?
Ik ben het er mee eens dat het vrijheid van meningsuiting is, maar geen enkel recht is absoluut... elk recht heeft zijn grenzen, en iemand uitschelden is er één van.
Het uitoefenen van jouw rechten mag niet ten koste van een ander gaan.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2009, 15:55
Daantjer
Daantjer is offline
kutgelovige is eigenlijk wel een belediging, en grijp een keer vast aan de interessante passages van de bijbel; gij zult niet doden (behalve deze persoon een ongelovige is of homoseksueel is(de geboden zijn niet absoluut) en wie zei wat over heel hard slaan) ik had hem allang duidelijk gemaakt dat zulk taalgebruik niet normaal is hier.
Oud 03-12-2009, 16:49
Verwijderd
Ik denk dat iedereen het er hier wel over eens is dat het de jongen in kwestie aan subtiliteit ontbreekt. Of hij de TS daadwerkelijk wilde beledigen of dat hij gewoon niet weet hoe hij zijn mening op een andere manier moet uiten weet ik natuurlijk ook niet, hoewel het toch wel duidelijk op beledigen lijkt. Persoonlijk houd ik niet zo van schelden en onnodig grof taalgebruik in de mond nemen, maar dit is strikt persoonlijk.

Het punt dat ik wilde maken is, dat (pesten of niet) de TS zich minder van dit soort mensen moet aantrekken. Het gedrag van deze jongen zegt meer over hem dan over de TS en zij zou eigenlijk haar schouders moeten ophalen en erboven moeten staan. In het geval deze jongen echt een pester is, zal zij met haar reactie alleen maar meer controversie bij hem lospeuteren, omdat hij zich dan meer zal vermaken. Dus, dianaotten, sta er gewoon boven. Jij wilt geloven, hij niet. Dat is allemaal fijn. Als hij zielig wil zijn door zo te handelen, laat hem dan lekker. Je weet wie het zegt, dus wat boeit het?
Met citaat reageren
Oud 03-12-2009, 17:38
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Als jij vindt dat het woord 'kutgelovige', objectief gezien niet onder belediging valt, dan vind ik dat erg jammer voor jou.
Dus om dat te verdedigen, beledig je op jouw beurt iemand? Kansrijke argumentatie.
Citaat:
Maar waarom probeer jij mij te overtuigen dat iemand uitschelden voor kutgelovige normaal taalgebruik is?
Ik ben het er mee eens dat het vrijheid van meningsuiting is, maar geen enkel recht is absoluut... elk recht heeft zijn grenzen, en iemand uitschelden is er één van.
Het uitoefenen van jouw rechten mag niet ten koste van een ander gaan.
Ja, maar je kan simpelweg niet iemand laten vervolgen vanwege diens mening over religie, tenzij je een Moslim bent natuurlijk. Jouw lange tenen mogen vica versa ook niet ten koste gaan van andermans rechten.

Ten slotte, al die evangelische Christenen die dagelijks andere mensen beledigen door hun gedrag zondig te noemen en het op andere manieren ventileren van dat ergerlijke religieuze ik-ben-beter-complex zijn ook allemaal niet strafbaar. Ik kan geen kerk laten sluiten omdat ik als atheïst daar belasterd wordt. Andersom heb je maar gewoon een beetje normaal te reageren als iemand kritiek heeft, grof of niet grof. Zo moeilijk is daarmee omgaan toch niet? De wereld zit vol met randdebielen, als je van zoiets al van streek raakt zul je niet bepaald ver komen in de wereld.
Oud 03-12-2009, 20:21
Juana__
Juana__ is offline
Citaat:
Dus om dat te verdedigen, beledig je op jouw beurt iemand? Kansrijke argumentatie. .
Nee, als ik zeg 'dat vind ik jammer voor jou', meen ik dat echt, niet op een beledigende manier, niet in de zin van 'dan vind ik jou zielig' maar ik neem aan dat als hij dat normaal taalgebruik vindt, hij het vaak hoort/zelf gebruikt en ik wens het iedereen toe om met respectvolle mensen om te gaan.

Citaat:
Ja, maar je kan simpelweg niet iemand laten vervolgen vanwege diens mening over religie, tenzij je een Moslim bent natuurlijk. Jouw lange tenen mogen vica versa ook niet ten koste gaan van andermans rechten.

Ten slotte, al die evangelische Christenen die dagelijks andere mensen beledigen door hun gedrag zondig te noemen en het op andere manieren ventileren van dat ergerlijke religieuze ik-ben-beter-complex zijn ook allemaal niet strafbaar. Ik kan geen kerk laten sluiten omdat ik als atheïst daar belasterd wordt. Andersom heb je maar gewoon een beetje normaal te reageren als iemand kritiek heeft, grof of niet grof. Zo moeilijk is daarmee omgaan toch niet? De wereld zit vol met randdebielen, als je van zoiets al van streek raakt zul je niet bepaald ver komen in de wereld.
Ik heb dan ook uitgedruk in mijn eerste posts naar de topicstarter dat die jongen het recht heeft een godsdienst stom te vinden en er slecht over te spreken. Hij hoeft geen respect te hebben voor haar godsdients, maar wel voor haar persoon, en haar beledigen is een tekort aan respect over haar persoon.
Er is een verschil (in mijn ogen) tussen zeggen 'ik vind het maar dom dat je in God gelooft' of zeggen 'je bent een kutgelovige'.

Maar heel mijn uitleg daarover was niet naar de topicstarter gericht. Haar heb ik gezegd
dat ze er goed zou aan doen met een andere manier daarmee te leren omgaan (ik gaf haar zelf een paar voorbeelden).
Waar ik het er niet mee eens was, was MiBe's 'rechtvaardiging' van het gedrag van die jongen.

(Wat niet wegneemt dat ik besef dat dit puur een theoretische discussie is)
Met citaat reageren
Oud 03-12-2009, 20:37
dianaotten
dianaotten is offline
Kom ik vanavond die jongen weer in het centrum tegen met z'n kameraad.... vraagt die kameraad zo: '' Jij bent dus gelovig ?'' want die jongen had tegen hem gezegt: Ja, dat meisje met die witte schoenen is gelovig...
Dus ik zo:'' ja.. iets mis mee dan?!'' hij zo: Nee hoor.. :-)

Dus ging goed
Met citaat reageren
Oud 03-12-2009, 20:44
Tiim
Tiim is offline
Ik denk dat het beste is om hem gewoon kei hard uit te lachen, hij gaat stoer doen tegenover een meid dat doe je meestal bij jongens dan maar hij is wel heel zielig als hij dat bij een meisje doet. Jongens horen meisjes met respect te behandelen anders krijgen ze er nooit een!
Wie wil nou iemand die alleen maar mensen gaat uitschelden gemeen doen Etc.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2009, 06:10
dianaotten
dianaotten is offline
Ik niet
Met citaat reageren
Oud 04-12-2009, 09:13
Verwijderd
Citaat:
Kom ik vanavond die jongen weer in het centrum tegen met z'n kameraad.... vraagt die kameraad zo: '' Jij bent dus gelovig ?'' want die jongen had tegen hem gezegt: Ja, dat meisje met die witte schoenen is gelovig...
Dus ik zo:'' ja.. iets mis mee dan?!'' hij zo: Nee hoor.. :-)

Dus ging goed
hij wilt je aandacht
Met citaat reageren
Oud 04-12-2009, 15:15
dianaotten
dianaotten is offline
Citaat:
hij wilt je aandacht
Waarom zou HIJ MIJN aandacht willen..
Met citaat reageren
Oud 04-12-2009, 15:48
Verwijderd
Omdat ie graag aandacht wil en zielig is?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2009, 15:53
dianaotten
dianaotten is offline
Hahaha Ja dat kan best ja
Met citaat reageren
Oud 04-12-2009, 16:52
Verwijderd
Citaat:
Waarom zou HIJ MIJN aandacht willen..
afgezien van je zelfbeeld-op-een-laag-pitje kan hij je euk vinden?
HUH JIJ? ja jij..
Met citaat reageren
Oud 04-12-2009, 17:01
dianaotten
dianaotten is offline
Wat bedoel je met:

zelfbeeld-op-een-laag-pitje ?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2009, 17:08
Verwijderd
Antwoord deze vragen maar eens:

Op een schaal van 1 tot 10, wat vindt jij van je uiterlijk?
1:KOTS! ----- 10:Lekker ding!

Hoe denken anderen over jou?

Weet je dat 110% zeker?

Gaan anderen voor jou in het leven?

Noem nu 5 positieve punten op over jezelf

Noem nu 5 minpunten op over jezelf
Met citaat reageren
Oud 04-12-2009, 17:27
dianaotten
dianaotten is offline
Citaat:
Antwoord deze vragen maar eens:

*Op een schaal van 1 tot 10, wat vindt jij van je uiterlijk?
1:KOTS! ----- 10:Lekker ding!
2

*Hoe denken anderen over jou?
Denk er wel veel over na,maar zou het niet weten...
*Weet je dat 110% zeker?
Weet het niet dus,....
*Gaan anderen voor jou in het leven?
ja? nee ?
*Noem nu 5 positieve punten op over jezelf
Heb ik die ?
*Noem nu 5 minpunten op over jezelf
Onzeker.. Verlegen...Stil....Kan niet erg goed tegen kritiek.....Praat niet graag
Met citaat reageren
Oud 04-12-2009, 17:35
Verwijderd
Citaat:
Wat bedoel je met:

zelfbeeld-op-een-laag-pitje ?
Ja dus.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2009, 17:38
dianaotten
dianaotten is offline
ooh, haha zo.. maar is dat erg dan?

Vandaag vroeg trouwens m'n klassenmentor hoe het met het pesten was.. dus er is wel degelijk iets aan gedaan !
Met citaat reageren
Oud 04-12-2009, 17:48
Verwijderd
die vraag zegt iets maar kan me de woorden niet bij vinden..

in ieder geval, Ja dat is erg natuurlijk. Zometeen ben je onzeker, 18 en vaak down.
Kan... Hoeft natuurlijk niet maar die kans is wel aanwezig.

Op een schaal van 1 tot 10, nee geen 2... en ook niet lager
probeer die gedachtes weg te stoppen, je bent wie je bent en je bent een goed persoon
noem nu wel 5 positieve punten op...
Met citaat reageren
Oud 04-12-2009, 17:52
dianaotten
dianaotten is offline
5 positieve punten..moeilijk..goed,even in m'n geheugen graven hoor..
- kan wel goed dwarsfluiten
- kan leuke foto's maken
- ben behulpzaam
- kan goed luisteren
- wil graag anderen helpen..

zo ?....
Met citaat reageren
Oud 04-12-2009, 18:16
Verwijderd
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren