Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Pesten vind ik het pas als je je negatief over iemand uitlaat m.b.t. zaken waar de persoon in kwestie geen invloed op heeft. Geloof is een persoonlijke keuze en wat mij betreft mag daar alles, zonder ook maar een enkele uitzondering over gezegd worden. De manier waarop hij het doet is zoals eerder aangegeven niet bepaald volwassen maar keur het alsnog niet in zijn geheel af en zie het dan ook niet als pesten.
|
![]() |
MiBe, iemand anders een kutgelovige noemen is anders wel strafbaar in sommige wetgevingen. (smaad)
En dan niet omdat haar geloof aangevallen wordt, maar omdat zij als persoon aangevallen wordt... Er is een verschil tussen je eigen mening mogen uitspreken en een ander aanvallen. Je mag een geloofsovertuiging in het algemeen 'aanvallen', maar niet een persoon omdat die die geloofsovertuiging heeft. Ik ben het helemaal niet eens met de mentaliteit van 'het is je eigen keuze, dus je moet het maar weten'. Dat is zoals zeggen van 'ja, ze droeg een rok dus heeft ze die verkrachting zelf gezocht' |
![]() |
||
Citaat:
||
Dus als iemand per ongeluk tegen mij aanstoot en ik dat als negatief ervaar is het maar gelijk pesten? Kom op zeg, blijf wel even reëel. Zolang mensen invloed hebben op bepaalde zaken en er dus zelf een keuze in maken mag naar mijn mening iedere vorm van commentaar gegeven worden. Wellicht doet de persoon het helemaal niet om 'er plezier uit te halen' of om 'anderen ermee te kwetsen'. Hoe kan jij dat weten? Ken je hem? Hij is het gewoon duidelijk oneens met haar geloof en dat mag hij zeggen, dat hij het op een ontzettend kansloze manier zegt kan ik niet ontkennen maar daar komt hij vanzelf nog wel achter.
Citaat:
||
Citaat:
|
Pesten goedpraat? Ik weet niet of je mijn posts goed gelezen hebt maar naar mijn mening is het dus überhaupt geen pesten. Zoals het hier beschreven staat komt het op mij over als een jongen met een bepaalde mening over het Christendom die hij niet goed weet te verwoorden. Ik vind dat het door de TS ietwat overdreven opgevat wordt, al begrijp ik nu dat ze er beter mee om weet te gaan. En dat jij het onzin vindt dat je overal commentaar op mag geven waar iemand een eigen keuze in heeft, prima. Maar dan is Nederland niet het makkelijkste land.
Over respect gesproken; Respect verdien je, dat krijg je niet. Voor mensen (gelovigen) die in mijn ogen als makke schaapjes achter 'God' aanwandelen verdienen in mijn ogen zeker geen respect op dat gebied. Dit zegt verder niets over hoe ik verder over ze denk, een goede vriend van mij is vrij serieus Christelijk en ondanks we het daar totaal over oneens zijn kunnen we het verder prima met elkaar vinden.
||
![]() |
Citaat:
Jij zegt: 'als iemand in God gelooft dan moet hij het maar verdragen dat hij voor 'kutgelovige' wordt uitgescholden'. Ik heb ook al meer dan eens gehoord: 'dat meisje moest die jongen ook niet zomaar uitdagen door in een korte rok rond te lopen, natuurlijk dat ze verkracht wordt' Zie je de vergelijking? In beide gevallen wordt beweerd dat onwettelijk gedrag veroorzaakt wordt door het slachtoffer waardoor dat de dader goed gepraat wordt of verzacht wordt. Het gedrag van die jongen is helemaal NIET goed te praten. Wat ik, en wat andere forummers proberen te zeggen aan de topicstarter is 'probeer om te gaan met zo een mensen wat die zal je heel je leven tegen komen'.... Dit wil niet zeggen dat die jongen iets doet wat hij mag doen. Of je het al dan niet pesten wil noemen, die jongen is fout bezig. En het gaat niet over een simpel grapje, maar over een gedrag dat zich herhaalt, en bovendien heeft de topicstarter aangegeven aan die jongen dat ze het niet op prijs kon stellen. (dus zeggen van 'die jongen ziet het waarschijnlijk gewoon als een grapje' of dat het per ongeluk is, is niet van toepassing) Jij daarentegen beweert dat wat die jongen doet doodnormaal is, jij rechtvaardigt zijn gedrag door te zeggen dat hij gewoon niet goed weet hoe hij zich moet uitdrukken. Wil je echt beweren dat je het normaal vindt dat iemand een ander uitscheldt, al dan niet over het geloof van die persoon? Vind je dat ik mag zeggen tegen jou 'kutjongen' omdat ik het niet met je mening hier eens bent?... natuurlijk zal dat jou geen barst uitmaken als ik je kutjongen noem, maar het gaat daar niet over. Het gaat over mijn gedrag, niet over hoe jij mijn gedrag ervaart. De discussie over hoe de topicstarter met het gedrag van die jongen moet omgaan is een heel andere discussie dan de vraag 'mag die jongen dat doen'? Jouw rechten eindigen waar de rechten van een ander beginnen. Ja, die jongen heeft recht op zijn mening, maar de topicstarter heeft recht op dat haar mening gerespecteerd wordt... Hij schendt haar rechten, zij niet die van hem... wie is er dan fout? |
![]() |
|
![]() |
http://www.geheugenvannederland.nl/h...d/grenzen.html
De beperkingen van deze vrijheid van meningsuiting zijn vastgelegd in het Wetboek van Strafrecht. Art. 137c: Het in het openbaar beledigen van een groep mensen of persoon wegens hun ras, godsdienst of levensovertuiging, geslacht of geaardheid. iemand kutgelovige noemen is strafbaar |
![]() |
|
Vandaag ging het trouwens echt super goed!! :-)
Ik moest scheidsrechter zijn met gym..en hij vroeg zo:' zal ik je even helpen? '' ik zo:'ja hoor, als je dat graag wilt'' :-) Hij was gewoon heel erg aardig nu tegen me ![]() Dus volgensmij heeft het wel effect gehad :-) DANKJE WEL voor jullie reacties! |
![]() |
||
Citaat:
Anyway, in je uitspraken kom je alleen maar met argumenten hoe jij zoiets opvat. Je lijkt niet te begrijpen dat het door anderen totaal anders ingevuld wordt en zijn gedrag daarom niet direct afkeuren. Niet iedereen is hetzelfde en mensen denken verschillend, dat wil niet zeggen dat je gelijk beter dan die persoon bent.
|
Verwijderd
|
Ja maar het zou voor jou een stuk beter zijn als je gewoon denkt "Laat maar lullen, die gast." Want hoe meer jij gaat reageren, hoe leuker het voor hem misschien wel wordt. Zolang hij geen reactie krijgt, ben jij waarschijnlijk het beste af.
Als iemand mij uitscheldt heb ik ook altijd zoiets van "Whatever", want het zegt meer over hem dan over mij. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik vind het maar logisch dat ik enkel argumenten zal geven om mijn standpunt te verdedigen. Verdedig jij maar die van jou. Als jij vindt dat het woord 'kutgelovige', objectief gezien niet onder belediging valt, dan vind ik dat erg jammer voor jou. Als iemand mij zou uitschelden voor kutgelovige zou ik geen nacht laten van slapen, wel zou ik het een zielig persoontje vinden, net hezelfde als wanneer ik iemand iemand anders zou horen uitschelden voor kutgelovige. Ik heb graag mensen rond me heen die respectvolle taal gebruiken... maar ieder zijn keuze, het is maar de waarde die je eraan hecht. "What's in a name? That which we call a rose By any other name would smell as sweet." Maar waarom probeer jij mij te overtuigen dat iemand uitschelden voor kutgelovige normaal taalgebruik is? Ik ben het er mee eens dat het vrijheid van meningsuiting is, maar geen enkel recht is absoluut... elk recht heeft zijn grenzen, en iemand uitschelden is er één van. Het uitoefenen van jouw rechten mag niet ten koste van een ander gaan. |
![]() |
|
kutgelovige is eigenlijk wel een belediging, en grijp een keer vast aan de interessante passages van de bijbel; gij zult niet doden (behalve deze persoon een ongelovige is of homoseksueel is(de geboden zijn niet absoluut) en wie zei wat over heel hard slaan) ik had hem allang duidelijk gemaakt dat zulk taalgebruik niet normaal is hier.
|
Verwijderd
|
Ik denk dat iedereen het er hier wel over eens is dat het de jongen in kwestie aan subtiliteit ontbreekt. Of hij de TS daadwerkelijk wilde beledigen of dat hij gewoon niet weet hoe hij zijn mening op een andere manier moet uiten weet ik natuurlijk ook niet, hoewel het toch wel duidelijk op beledigen lijkt. Persoonlijk houd ik niet zo van schelden en onnodig grof taalgebruik in de mond nemen, maar dit is strikt persoonlijk.
Het punt dat ik wilde maken is, dat (pesten of niet) de TS zich minder van dit soort mensen moet aantrekken. Het gedrag van deze jongen zegt meer over hem dan over de TS en zij zou eigenlijk haar schouders moeten ophalen en erboven moeten staan. In het geval deze jongen echt een pester is, zal zij met haar reactie alleen maar meer controversie bij hem lospeuteren, omdat hij zich dan meer zal vermaken. Dus, dianaotten, sta er gewoon boven. Jij wilt geloven, hij niet. Dat is allemaal fijn. Als hij zielig wil zijn door zo te handelen, laat hem dan lekker. Je weet wie het zegt, dus wat boeit het? |
![]() |
|||
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Ten slotte, al die evangelische Christenen die dagelijks andere mensen beledigen door hun gedrag zondig te noemen en het op andere manieren ventileren van dat ergerlijke religieuze ik-ben-beter-complex zijn ook allemaal niet strafbaar. Ik kan geen kerk laten sluiten omdat ik als atheïst daar belasterd wordt. Andersom heb je maar gewoon een beetje normaal te reageren als iemand kritiek heeft, grof of niet grof. Zo moeilijk is daarmee omgaan toch niet? De wereld zit vol met randdebielen, als je van zoiets al van streek raakt zul je niet bepaald ver komen in de wereld.
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Er is een verschil (in mijn ogen) tussen zeggen 'ik vind het maar dom dat je in God gelooft' of zeggen 'je bent een kutgelovige'. Maar heel mijn uitleg daarover was niet naar de topicstarter gericht. Haar heb ik gezegd dat ze er goed zou aan doen met een andere manier daarmee te leren omgaan (ik gaf haar zelf een paar voorbeelden). Waar ik het er niet mee eens was, was MiBe's 'rechtvaardiging' van het gedrag van die jongen. (Wat niet wegneemt dat ik besef dat dit puur een theoretische discussie is) |
![]() |
|
Kom ik vanavond die jongen weer in het centrum tegen met z'n kameraad.... vraagt die kameraad zo: '' Jij bent dus gelovig ?'' want die jongen had tegen hem gezegt: Ja, dat meisje met die witte schoenen is gelovig...
Dus ik zo:'' ja.. iets mis mee dan?!'' hij zo: Nee hoor.. :-) Dus ging goed ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik denk dat het beste is om hem gewoon kei hard uit te lachen, hij gaat stoer doen tegenover een meid dat doe je meestal bij jongens dan maar hij is wel heel zielig als hij dat bij een meisje doet. Jongens horen meisjes met respect te behandelen anders krijgen ze er nooit een!
Wie wil nou iemand die alleen maar mensen gaat uitschelden gemeen doen Etc. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Antwoord deze vragen maar eens:
Op een schaal van 1 tot 10, wat vindt jij van je uiterlijk? 1:KOTS! ----- 10:Lekker ding! Hoe denken anderen over jou? Weet je dat 110% zeker? Gaan anderen voor jou in het leven? Noem nu 5 positieve punten op over jezelf Noem nu 5 minpunten op over jezelf |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
die vraag zegt iets maar kan me de woorden niet bij vinden..
in ieder geval, Ja dat is erg natuurlijk. Zometeen ben je onzeker, 18 en vaak down. Kan... Hoeft natuurlijk niet maar die kans is wel aanwezig. Op een schaal van 1 tot 10, nee geen 2... en ook niet lager probeer die gedachtes weg te stoppen, je bent wie je bent en je bent een goed persoon noem nu wel 5 positieve punten op... |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Voorlichting pesten op school risicovol Poliziek.info | 4 | 06-03-2013 13:00 | |
Algemene schoolzaken |
Slachtoffersymptomen Digitaal pesten Chmee | 7 | 22-05-2006 15:47 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
beschouwing over pesten 0o-meisje-o0 | 0 | 17-10-2005 19:57 | |
Psychologie |
[Pesten] Mijn broertje gaat hieraan onderdoor Tuinkabouter !! | 55 | 13-10-2003 15:53 | |
Verhalen & Gedichten |
(verhaal) De pest aan pesten LotteLover | 7 | 10-12-2002 17:58 | |
ARTistiek |
Ik heb hulp nodig! Monoloog voor drama over pesten! Anne | 5 | 21-10-2001 10:10 |