He maar wacht eens als er dan 3 wolven tegen 3 dorpelingen zijn (als de wolven niet de beschermde van de tovenaar proberen op te eten), hebben we dan niet verloren? Of is het dan vrij spel?
Eigenlijk vanwege diezelfde ronde waar kleinmeisje ineens bij Archont ging staan, in plaats van bij iemand waar meerdere mensen stonden terwijl haar geliefde bedreigd werd.
Aangezien ze toen ook bij abzg ging staan, maar dit niet deed, wijst het er voor mij op dat er al een wolf stond. Dus JasperJD is voor mij nu wolf.
Maar het is niet heel handig om nu voor iemand anders te gaan. En ik denk dat Toddish of Thropus ook wolf is, dus ik ga mee op Thropus.
Het enige vervelende is dat ik eerder denk dat Toddish wolf is dan Thropus
Evt. zou, in dit stadium, gelijkspel ook nog geen slechte optie zijn. Dus als je graag voor Toddish wil gaan, zou dat ook nog een mogelijkheid zijn. Dan kunnen we wat afleiden uit de rijtjes. Nóg mooier zou het natuurlijk zijn als ze allebei wolf zijn, dan weten we met gelijkspel ook wie we de volgende keer moeten ophangen.
Overigens vind ik JasperJD voor een volgende keer misschien toch ook wel een optie, ook omdat een speler die onschuldig bleek hem verdacht (Abzg) en hij haar.
Ik wilde eigenlijk het liefst voor Jasper gaan, maar als niemand daarin meegaat heeft het geen zin en we moeten nu wel echt een wolf hangen. Gelijkspel lijkt mij juist niet zo verstandig.
Zoals het er nu naar uitziet stem ik op Trophus, vind ik ook prima, want ik vertrouw hem vanaf het begin af aan al niet.
Op zich ben ik nog wel bereid naar Jasper te switchen; er kan inderdaad een interessant gelijkspel uitkomen.
Dan is de stand 5-2-1. Is het gelijkspel, staan alle wolven onder Thropus. Is het dat niet, is ofwel Thropus, jij of ik sowieso wolf.
Ik wil ook nog wel naar Toddish switchen, maar er moet nog een persoon meer switchen, liefst naar een ander persoon. Anders wordt het gevaarlijk.
Degene die we het meest verdenken heeft nog steeds de meeste kans er uit te gaan.
Maar wordt het gelijkspel tussen Jasper en Thropus, staan alle wolven bij Thropus.
We kunnen ook voor 5-3 gaan. Maar met drie wolven levert dat misschien minder informatie op.
(1 wolf in de ene en 2 in de andere en het zegt alsnog weinig)
Mooi. 4-4 levert iig op in welk rijtje er twee wolven staan en in welk rijtje er een staat.
(of 3 versus 0 natuurlijk)
Nadeel is wel dat de twee wolven waarschijnlijk onder hun medewolf zijn gaan staan, en dat er nu een onschuldige uit zal vliegen; wat dat betreft had ik toch liever 5-3 gehad.
Toddish
Thropus
Barabas
VeGs
Absinthe
Thropus
Toddish
Batave
JasperJD
Allure
Edit: deze staat wel op volgorde van stemmen
Edit 2: denkfout. Meeste wolven zullen eerder onder onschuldig persoon gaan staan, dus juist minder kans dat deze er uit vliegt! Geen idee waarom ik dat door elkaar loop te halen Denk omdat ik er geen rekening mee hield dat dit gelijkspel zo op het laatste moment bedacht is.
Ik denk ook dat dit een goede zet was.
Ik 'vertrouw' in dit spel Barabas, VeGs en Batave het meest, dus als het goed is, staan er meer wolven onder Trophus.
In een ideale situatie zou nu Thropus er uit gaan en wolf blijken.
Dan hebben we de wolf in 'ons' rijtje, en hoeven we alleen de overige twee uit het andere rijtje te pikken.
Maar eerst maar eens de uitslag afwachten...
Edit: laat maar; kan niet eens. Ik loop elke keer thropus en toddish naamsgewijs verkeerd te lezen.
Het beste scenario is dat we een wolf wegstemmen en dat de overige twee wolven door de mand vallen. Dan winnen we. Het zou wel gek zijn als het daadwerkelijk gelijkspel is.
Toddish en Allure stonden verstijfd naar het in stukken gehakte lichaam van Abzg te kijken. Het zag er uit alsof de moordenaar haar wilde serveren als zeemeerminsushi…
Plots voelde Toddish iets in zijn nek. Hij draaide zich om en keek direct in hetzelfde masker dat Abzg als laatste had gezien…
Trophus en JasperJD stonden backstage toe te kijken hoe Albert Verlinde stond te bellen met een van zijn meerderen. Het aantal moorden begon nu toch wel uit de hand te lopen, vond de directie, en als het uitlekte zou het voor slechte recensies zorgen. Iedereen kreeg het idee dat Alberts baan op de tocht stond, en dan maakte hem nog ondraaglijker dan normaal.
“Als hij maar niet zijn frustaties op een van ons gaat uiten…” dacht JasperJD, en onwillekeurig greep hij met zijn handen naar zijn billen, terwijl Albert langs hem verdween in een van de gangen.
Ondertussen waren Absinthe, Barabas en VeGs druk op zoek naar aanwijzingen in de opslagruimte. Barabas stond bij de doos waar zijn pumps uit kwamen, maar de doos waar hij de schoenen van grl in had zien liggen stond er weer niet naast. VeGs en Absinthe hadden ondertussen de betreffende schoenen aan een wat nauwkeurigere blik onderworpen, en hadden een heel mechaniek ontdekt in de hak van de schoenen.
“Hm,” zei Vegs. “Het lijkt wel of het met magneetjes werkt. Misschien zat er onder het podium een soort elektrische leiding die de schoenen aanstuurde.”
“Dat bevestigt ons vermoeden dat dit geen toevallige dood is. Deze moordenaar heeft het allemaal erg goed gepland. Als je naar de andere sterfgevallen kijkt kunnen we verwachten dat de dader voor iedereen een moordplan uitgedacht,” beredeneerde Absinthe.
“En dus ook voor ons?” vroeg VeGs. Absinthe knikte triest.
Barabas haalde zijn schouders op. “Ik geef het op, ik kan die nazidoos nergens vinden… Hé verdorie…”
Absinthe en VeGs keken hem vragend aan. “Ach, ik heb weer een ladder in mijn kous,” zei Barabas. Hij bukte om er beter naar te kijken, en in zijn ooghoek viel hem iets op…
“De doos! Hij staat hier verstopt!”
Absinthe, die handschoenen droeg, pakte de doos voorzichtig op. Buiten wat papiertjes was de doos leeg. “Dat heb je goed gehosseld Barabas, maar we hebben hier niet zoveel aan,” zei VeGs. “Hoogstens wat vingerafdrukken”
“Maar daar wel aan!” zei Barabas, en hij wees naar de hoek van de opslagkamer. Daar hing een bewakingscamera, precies gericht op dit punt van de ruimte.
Absinthe werd enthousiast. “Aan de rommel hier te zien heeft de moordenaar zich hier ook omgekleed. Het kan zijn dat op de camera zijn gezicht te zien is! Hij heeft een fout gemaakt, en nu kunnen we hem pakken! Op naar de beveiligingsruimte!”
Dat lieten ze zich geen twee keer zeggen, en ze renden de opslagruimte uit.
In het cateringhok stonden Allure en Toddish oog in oog met de moordenaar. Allure had zich achter Toddish verscholen, en ze liepen langzaam achteruit, terwijl de moordenaar steeds dichterbij kwam. In zijn hand droeg hij een pistool, en ze geloofden niet dat dit een neppistool was.
Allure stond doodsangsten uit. Toddish probeerde zijn beste leeuwengrommen uit, maar ze mochten niet baten. Ze bleven langzaam achteruit stappen totdat Allure muur voelde. Ze begon te piepen.
“En zo loopt het af…” lachte de geheimzinnige persoon hun toe.
“En het is nu of nooit,” dacht Toddish, en hij vloog op hem af, en begon met hem te worstelen om het pistool beet te kunnen maken. Er werden door beiden rake klappen uitgedeeld, een direct in de ogen van Toddish. Toddish wist echter op hetzelfde moment het pistool te ontfutselen van zijn aanvaller, maar die wist weer op datzelfde moment zijn arm te draaien, zodat Toddish het pistool op zichzelf had gericht. Hij kneep in zijn hand, waardoor hij de trekker overhaalde en Toddish zichzelf neerschoot. Allure gilde.
Op de knal waren meerdere mensen afgekomen… Toddish kon het niet goed zien, zijn zicht was wazig. Hij kon nog de omtrekken van de mensen zien en richten, en hij hoorde de lach van de moordenaar nog. Hij moest er nog zijn, hij moest snel handelen. Hij richtte zijn pistool op goed geluk op de dichtstbijzijnde omtrek, en schoot…
Ik maak vandaag een dodelijk schot
Dus mensen kijk toch uit
En als jij zo om mij heen blijft staan
Wat ik nu niet uit sluit
Ik maak je ongenadig af
Ik knip je draadje door
Kijk dan maar weg, ik waarschuw je
Het wordt hier nogal goor
Ik help je erg graag in de goot
Oh, ik schiet zo zeker iemand dood!
Mensen nu ga weg
Ga niet om me staan
Mensen nu blijf weg
Tenzij je dood wil gaan
Mijn schot is niet in het wilde weg
Wie wordt geraakt, die heeft pech
Blauw: Opgehangen tijdens hangronde
Rood: Opgegeten tijdens eetronde
Paars: Gestorven aan liefdesverdriet
De dorpelingen hebben de jager opgehangen. Was dit een slimme zet? Het is nu nog 4 dorpelingen tegen 3 wolven… Morgen zullen de wolven weer iemand opeten, maar: de jager mag ook iemand neerschieten! Wie zal sterven aan de kogel van Toddish?
Het wordt morgen dus een zeer spannende eetronde! Wolven en jager let op: jullie keuzes moeten vóór 20.30 uur binnen zijn!
Verder zijn JasperJD, Allure en Batave nu allemaal iets verdachter geworden. Ik kan het me alleen niet voorstellen dat ze alle drie wolven zijn. De derde zal Trophus zijn, denk ik. En dan JasperJD en Allure. Of Batave. Tussen die laatste twee twijfel ik.