| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar bij 'sexy' is het gewoon precies dezelfde regel als bij 'kort', dus dat vind ik dan niet raar. (Maar wel lelijk )
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het grote verschil tussen 'sexy' en 'kort' is dat 'sexy' een van oorsprong Engels woord is en dat daar dus niet zomaar -ste achter geplakt dient te worden, vind ik. "Meest sexy", alhoewel omslachtiger, klinkt mooier. |
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
En offcieel dien je achter een leenwoord als 'sexy' dus wel zomaar '-st(e)' te plakken
|
|
|
|
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
|||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zou zelf dus gewoon 'hij delete' schrijven (net zoals 'hij praat' en niet 'hij praatt' (stam+t ) ). Maar wat ik dan met de verleden tijd aan moet... dat ziet er gewoon echt niet uit 'hij deletete' ofzo Maar dan ziet het er weer uit alsof je 'duh-lie-tuh-tuh' moet zeggen, terwijl het gewoon 'duh-lie-tuh' is...Bah, 't is gewoon lelijk
|
|
|
|
|
Verwijderd
|
Ja, 'delete' lijkt me dan ook logischer. Want 'deleten' spreek je het uit als een -t.
Het is verwarrend als je de Nederlandse en Engelse uitspraak in eenzelfde lettergreep gaat gebruiken. Nou ja, er wordt gesjoemeld met het aantal lettergrepen. Wat mij betreft komt er een geheel nieuwe regel voor dit soort woorden.
|
![]() |
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
| Verhalen & Gedichten |
De verhalenwedstrijd: de uitslag Vogelvrij | 31 | 21-06-2010 21:10 | |
| Verhalen & Gedichten |
Emptiness Diary of Dreams | 29 | 16-12-2004 18:49 | |