Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-01-2010, 22:26
Verwijderd
Citaat:
Ervaring door bijv een onderzoeksstage te doen helpt inderdaad veel mee.. maar daar moet ik dan ook goeie cijfers en referenties van krijgen hoor. Sowieso goeie referenties vanuit de universiteit helpt enorm om in zo'n master te komen, maar om goeie referenties te krijgen moet ik een goeie student zijn. Uiteindelijk is het gewoon een grote cirkel. Oh en ervaring met onderzoek doen krijg je niet echt door zessen te halen verder uit te gaan of te gamen. Dus ik weet niet wat je voorstelt maar mijn manier van ervaring verwerven is door bezig te zijn met m'n studie..
Er zijn genoeg nevenactiviteiten. Voor jullie studie, moet je mij de studie nou nogmaal is uitleggen. Maar bijvoorbeeld een economische richting kan je je referenties halen door te werken aan de administratie voor mijn part van een klein kantoor. Of ene jaar de studentenvereniging te leiden. Er zijn honderden dingne te verzinnen.
Advertentie
Oud 20-01-2010, 22:27
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Ik mocht van de rector magnificus hem als referentie opgeven
jakoooooooooooob fokkemaaa!

echt een topkerel, alleen hij spuugt enorm als hij gedronken heeft
Verwijderd
En laten we eerlijk zijn, een willekeurige studie bij Geesteswetenschappen is natuurlijk altijd een beetje pretentieus en niet 123 praktisch dus je moet het ook wel op deze manier doen want anders kom je al gauw het onderwijs in. Niet dat ik daar iets tegen heb aangezien ik weet dat Archont een lerarenopleiding volgt maar daar zou ik niet perse een universitaire studie voor afronden.
Rationeel
Rationeel is offline
ow wacht, jakob is zeker al weg
Verwijderd
Citaat:
Je doet geen ervaring op als je nergens wordt toegelaten zonder ervaring te hebben opgedaan.
Stel je studeert een opleiding. Daarna ga je als stom voorbeeld 1 jaar preses zijn van je studentenvereninging. Dit is een belangrijke ervaring. Geen ervaring voor nodig alleen het willen doen.
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Maar zonder praktijkervaring doe je toch geen praktijkervaring op!
Verwijderd
Citaat:
ow wacht, jakob is zeker al weg
Vanaf 1 februari
Oud 20-01-2010, 22:28
Verwijderd
Citaat:
Wat zit er opvallend veel logica in deze zin.
Oud 20-01-2010, 22:28
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Stel je studeert een opleiding. Daarna ga je als stom voorbeeld 1 jaar preses zijn van je studentenvereninging. Dit is een belangrijke ervaring. Geen ervaring voor nodig alleen het willen doen.
Nouja, ze gaan me echt voor geen enkele opera aannemen in wat voor rol dan ook op basis van dat ik preses ben geweest van een studentenvereniging. Al had ik dertig studentenverenigingen gerund.
Oud 20-01-2010, 22:29
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Wat zit er opvallend veel logica in deze zin.
Verwijderd
Citaat:
En laten we eerlijk zijn, een willekeurige studie bij Geesteswetenschappen is natuurlijk altijd een beetje pretentieus en niet 123 praktisch dus je moet het ook wel op deze manier doen want anders kom je al gauw het onderwijs in. Niet dat ik daar iets tegen heb aangezien ik weet dat Archont een lerarenopleiding volgt maar daar zou ik niet perse een universitaire studie voor afronden.
Ik weet ook niet precies wat jullie helemaal uitvoeren omdat jullie altijd er zo ''vaag'' over blijven.
En tja, ik wil gewoon docent worden de komende jaren anders had ik wel de uni gedaan. (en ik ben gemakkelijk aangelegd , nooit ergens écht mijn best voor hoeven doen )
Lorelei
Lorelei is offline
* Knowledge of linguistics at the level of a completed BA in linguistics or a related field, which includes written work (to be included in the application).
* Interest in scientific research
This may show from a specific academic interest you express in your letter of motivation, academic or nonacademic activities you have undertaken alongside or as part of your BA course, etc.
* Excellent academic record
Your academic record should show an 80% score (A-) at least in the relevant subjects, particularly the written work.

Good English
* A TOEFL score of 600 is a requirement for admission to the programme. You are exempted from this requirement if you are a native speaker of English, you have a BA from an English-language university, a BA in English language or a Dutch university entrance qualification ("VWO"). A (phone) interview may be part of the admission procedure, which may partly be intended to evaluate your English communicative skills.

Om maar even een voorbeeldje te noemen. Dit is van de researchmaster linguistics in Utrecht.

Natuurlijk is ervaring belangrijk maar ervaring doe ik op tijdens m'n studie en op de universiteit. Dus nogmaals, wat stel je voor dat ik ga doen dan ipv studeren? Stappen? Baantje als krantenbezorger? Juist door te studeren ga ik ervaring op doen. En voordat ik m'n bachelor diploma heb, doe ik sowieso geen ervaring op in onderzoek behalve in de stage die ik tijdens m'n studie moet doen. He, daar komt dat studeren weer terug. Gek zeg.
Verwijderd
Citaat:
Nouja, ze gaan me echt voor geen enkele opera aannemen in wat voor rol dan ook op basis van dat ik preses ben geweest van een studentenvereniging. Al had ik dertig studentenverenigingen gerund.
Het gaat natuurlijk wel om relevante werkervaring
Oud 20-01-2010, 22:30
Verwijderd
Citaat:
Ik nam het als voorbeeld. Maar bijvoorbeeld in amateurstukken spelen is al een ervaring op zich.

Als je geweldig kan zingen, goed al die noten kunt lezen (weet ik veel wat jij allemaal moet doen ) Máár als je op het podium staat niet durft of het niet over kunt brengen heb je er nog niks aan.
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Het gaat natuurlijk wel om relevante werkervaring
Ze studeert klassieke zang
Verwijderd
Citaat:
Shit je hebt gelijk

Maar misschien komt dat door de zinsopbouw
Oud 20-01-2010, 22:31
Verwijderd
Citaat:
Ik weet ook niet precies wat jullie helemaal uitvoeren omdat jullie altijd er zo ''vaag'' over blijven.
En tja, ik wil gewoon docent worden de komende jaren anders had ik wel de uni gedaan. (en ik ben gemakkelijk aangelegd , nooit ergens écht mijn best voor hoeven doen )
Ik wil graag bij een ambassade werken of bij een onderzoeksbureau gericht op politiek en internationale betrekkingen.
Oud 20-01-2010, 22:32
Verwijderd
Maar goed, Fizzle volgt zo'n bijzondere opleiding. Ik vind dat je een studie waarbij talent en artistieke shizzle bij te pas komt heel moeilijk te vergelijken met een theoretische studie.
Oud 20-01-2010, 22:33
Verwijderd
Citaat:
Natuurlijk is ervaring belangrijk maar ervaring doe ik op tijdens m'n studie en op de universiteit. Dus nogmaals, wat stel je voor dat ik ga doen dan ipv studeren? Stappen? Baantje als krantenbezorger? Juist door te studeren ga ik ervaring op doen. En voordat ik m'n bachelor diploma heb, doe ik sowieso geen ervaring op in onderzoek behalve in de stage die ik tijdens m'n studie moet doen. He, daar komt dat studeren weer terug. Gek zeg.
Ik snap ook wel dat jij mij ziet als iemand die té vaak stapt enzo (valt wel mee). Maar ik ben helemaal niet zo ambitieus aangelegd persoonlijk.

Máár je hebt het nu over een studie in een studie? Lijkt me logisch dat de docenten dan wel naar punten, referenties (sociale vaardigheden, onderzoekvaardigheden, ook wel opgedane ervaringen) én sollicitatie kijkt. Maar ik heb het over het bedrijfsleven of werken in een andere sector.
Oud 20-01-2010, 22:33
Lorelei
Lorelei is offline
Overigens is mijn doel niet om cum laude af te studeren, mijn doel is om de 8 te behouden die ik op dit moment al heb voor dit vak. Ik vind dat daar toch een klein verschil in zit
Oud 20-01-2010, 22:34
Verwijderd
Zo is dat eigenlijk ook heel erg afhankelijk per studie of hoofdrichting binnen een studie. Voor mij is werkervaring en netwerken belangrijk en bij de ander een heel hoog gemiddelde.
Verwijderd
Citaat:
Ze studeert klassieke zang
Zoiets dacht ik al ja Maar wat wil je ermee zeggen?
Verwijderd
Citaat:
Ik wil graag bij een ambassade werken of bij een onderzoeksbureau gericht op politiek en internationale betrekkingen.
Voorbeeld: je wordt lid van politieke partij en gaat daar bij de jeugdafdeling of zelfs in de gemeenteraad van een kleine stad pol. ervaring opdoen. Dit weegt 100% zeker meer mee dan of je een 6,7 of 8 haalt.
Oud 20-01-2010, 22:35
Verwijderd
Citaat:
Overigens is mijn doel niet om cum laude af te studeren, mijn doel is om de 8 te behouden die ik op dit moment al heb voor dit vak. Ik vind dat daar toch een klein verschil in zit
Dat zeg ik ook niet. En het is nou eenmaal een eis en ik vind het ook knap van je. Maar ik wilde alleen even zeggen dat ervaring in de praktijk belangrijker wordt gevonden dan zevens en achten.

Maar goed van je dat je het probeert! (en dat meen ik écht )
Oud 20-01-2010, 22:36
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ik snap ook wel dat jij mij ziet als iemand die té vaak stapt enzo (valt wel mee). Maar ik ben helemaal niet zo ambitieus aangelegd persoonlijk.

Máár je hebt het nu over een studie in een studie? Lijkt me logisch dat de docenten dan wel naar punten, referenties (sociale vaardigheden, onderzoekvaardigheden, ook wel opgedane ervaringen) én sollicitatie kijkt. Maar ik heb het over het bedrijfsleven of werken in een andere sector.
Ja, maar werken in het bedrijfsleven is nauwelijks relevant voor mij. Wat relevant zou kunnen zijn is bijv werken bij een logopedist (secretaresse zijn of zo?) of bij Taalstudio.. of eh.. in het UMC bij de neurologen misschien. Of in het Max Planck Instituut in Nijmegen (daar zou ik best willen werken ).. maar ik heb nog niet genoeg kennis om iets nuttigs te kunnen doen.. daarvoor moet ik eerst, jawel daar is-ie weer, studeren!

En als ik daar zou werken, zou ik nog steeds goeie cijfers willen én moeten halen.
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik nam het als voorbeeld. Maar bijvoorbeeld in amateurstukken spelen is al een ervaring op zich.

Als je geweldig kan zingen, goed al die noten kunt lezen (weet ik veel wat jij allemaal moet doen ) Máár als je op het podium staat niet durft of het niet over kunt brengen heb je er nog niks aan.
Citaat:
Maar goed, Fizzle volgt zo'n bijzondere opleiding. Ik vind dat je een studie waarbij talent en artistieke shizzle bij te pas komt heel moeilijk te vergelijken met een theoretische studie.
Nou, ze hebben liever iemand die geweldig van blad kan zingen en weet waar ze mee bezig is dan een clueless talentje. De talentjes, daar hebben ze dingen als idols voor. Muziek heeft ook een hoop theorie!
Maar inderdaad het is wel heel anders.
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
ffuuu, waar blijft dat mens, ik ben zo moe dat ik misselijk ben.
Oud 20-01-2010, 22:37
Verwijderd
Citaat:
Voorbeeld: je wordt lid van politieke partij en gaat daar bij de jeugdafdeling of zelfs in de gemeenteraad van een kleine stad pol. ervaring opdoen. Dit weegt 100% zeker meer mee dan of je een 6,7 of 8 haalt.
Ja voor mij absoluut. Voor mij is de GPA dus ook niet zo belangrijk want ik heb niet echt de ambitie om een hele uitgebreide onderzoeksmaster te doen. Ik ben geen type wetenschapper in hart en nieren.
Oud 20-01-2010, 22:37
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar werken in het bedrijfsleven is nauwelijks relevant voor mij. Wat relevant zou kunnen zijn is bijv werken bij een logopedist (secretaresse zijn of zo?) of bij Taalstudio.. of eh.. in het UMC bij de neurologen misschien. Of in het Max Planck Instituut in Nijmegen (daar zou ik best willen werken ).. maar ik heb nog niet genoeg kennis om iets nuttigs te kunnen doen.. daarvoor moet ik eerst, jawel daar is-ie weer, studeren!

En als ik daar zou werken, zou ik nog steeds goeie cijfers willen én moeten halen.
Klopt en volgens mij zit jij nog in het 1e jaar? Dus is het nog niet zo relevant maar als je in je 3e of 4e jaar zit en meer kennis tot je hebt genomen wordt ervaring belangrijker gezien. Ik heb het over ervaring bij het afstuderen en een baan zoeken, niet bij het halen van je P
Oud 20-01-2010, 22:39
Verwijderd
Citaat:
Nou, ze hebben liever iemand die geweldig van blad kan zingen en weet waar ze mee bezig is dan een clueless talentje. De talentjes, daar hebben ze dingen als idols voor. Muziek heeft ook een hoop theorie!
Maar inderdaad het is wel heel anders.
Zeg ik dat diegene met ervaring een clueless talentje is? Je hebt 2 personen 1 iemand haalt achten voor het lezen van noten en eentje een 6/7.

Maar diegene met die 6/7 heeft op het einde van de studie een brok aan ervaring aan het amateurtheater/opera/musical/poppenkastspeler. Die van 8 heeft alleen maar naar zijn noten gekeken maar kan de muziek níét overbrengen.

Lijkt mij niet moeilijk dan.

En nogmaals voor iedereen ik heb het over het einde van je studie of bij het afstuderen en baan zoeken. Niet in je 1e of 2e of zelfs 3e jaar want dan moet je kennis opdoen.
Oud 20-01-2010, 22:39
Verwijderd
We hebben geen propedeuse
Oud 20-01-2010, 22:41
Verwijderd
Wie heeft er btw nog youtube muziek recommendations?
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Dat zeg ik ook niet. En het is nou eenmaal een eis en ik vind het ook knap van je. Maar ik wilde alleen even zeggen dat ervaring in de praktijk belangrijker wordt gevonden dan zevens en achten.

Maar goed van je dat je het probeert! (en dat meen ik écht )
er wordt natuurlijk gezocht naar een combinatie van de twee. iemand met achten én praktijkervaring is weer iets interessanter dan iemand met zessen én praktijkervaring

mijn cv is volgens mij nog nooit bekeken
Verwijderd
En dan niet van dat baggere alternatieve shit.
Oud 20-01-2010, 22:42
Verwijderd
Citaat:
Wie heeft er btw nog youtube muziek recommendations?
http://www.youtube.com/watch?v=3HrSN7176XI
Oud 20-01-2010, 22:43
Verwijderd
Citaat:
er wordt natuurlijk gezocht naar een combinatie van de twee. iemand met achten én praktijkervaring is weer iets interessanter dan iemand met zessen én praktijkervaring
Laten we geen open deuren gaan intrappen
Oud 20-01-2010, 22:43
Verwijderd
Citaat:
En dan niet van dat baggere alternatieve shit.
http://www.youtube.com/watch?v=fI1Fs...eature=related
Oud 20-01-2010, 22:44
Verwijderd
Merci!
Oud 20-01-2010, 22:44
Rationeel
Rationeel is offline
Oud 20-01-2010, 22:45
Rationeel
Rationeel is offline
Oud 20-01-2010, 22:45
Verwijderd
Rule Britannia altijd prima
Oud 20-01-2010, 22:47
Rationeel
Rationeel is offline
jezus wat had ik graag in die tijd geleefd; dan had ik echt de dansvloer gek gemaakt met mijn moves
Oud 20-01-2010, 22:49
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Klopt en volgens mij zit jij nog in het 1e jaar? Dus is het nog niet zo relevant maar als je in je 3e of 4e jaar zit en meer kennis tot je hebt genomen wordt ervaring belangrijker gezien. Ik heb het over ervaring bij het afstuderen en een baan zoeken, niet bij het halen van je P
Eh ja.. maar je snapt het niet helemaal volgens mij. Als ik een baan ga zoeken.. wordt dat een baan in het onderzoek, bij een instituut of op de universiteit of zo. Om onderzoek te kunnen doen, moet ik veel weten en dus veel leren. Om uberhaupt de opleiding naar onderzoeken te mogen doen, moet ik veel weten, veel leren en goeie cijfers halen.

De referenties zijn belangrijk, maar de referenties komen niet van mensen uit een bedrijf of zo, de referenties komen van docenten aan de universiteit. Die kijken naar mijn motivatie en interesse in het onderwerp. Het is een soort cirkel en het komt er op dit moment op neer dat als ik straks onderzoek wil gaan doen, dat ik dan nu moet studeren. Daarbij komt dat ik dat ook helemaal niet erg vind. Ik vind m'n studie leuk en de stof interessant. Er valt voor mij gewoon niet zoveel praktijkervaring op te doen op dit moment en dat is ook helemaal niet erg.

Daarnaast is het zo dat ze ná m'n master waarschijnlijk minder gaan kijken naar cijfers (hoewel als ik wil promoveren doen m'n cijfers er volgens mij nog steeds toe) maar daar ben ik nog lang niet en om de master in te komen, heb ik de cijfers wel nodig.

En nou ja.. boeiend. Ik vind het interessant dus ik vind het helemaal niet erg om er wat tijd in te stoppen. Ik studeer niet om alles zo snel mogelijk af te werken zodat ik een baan kan vinden. Ik studeer om iets over een onderwerp te leren.
Oud 20-01-2010, 22:49
Lorelei
Lorelei is offline
Zo.
Oud 20-01-2010, 22:51
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Je bent wel een goede doorzetter Grl jij komt er wel
Oud 20-01-2010, 22:52
Sherlock
Sherlock is offline
Avond lieve forumers
Oud 20-01-2010, 22:52
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Je bent wel een goede doorzetter Grl jij komt er wel
Oud 20-01-2010, 22:53
Verwijderd
Citaat:
Eh ja.. maar je snapt het niet helemaal volgens mij. Als ik een baan ga zoeken.. wordt dat een baan in het onderzoek, bij een instituut of op de universiteit of zo. Om onderzoek te kunnen doen, moet ik veel weten en dus veel leren. Om uberhaupt de opleiding naar onderzoeken te mogen doen, moet ik veel weten, veel leren en goeie cijfers halen.

De referenties zijn belangrijk, maar de referenties komen niet van mensen uit een bedrijf of zo, de referenties komen van docenten aan de universiteit. Die kijken naar mijn motivatie en interesse in het onderwerp. Het is een soort cirkel en het komt er op dit moment op neer dat als ik straks onderzoek wil gaan doen, dat ik dan nu moet studeren. Daarbij komt dat ik dat ook helemaal niet erg vind. Ik vind m'n studie leuk en de stof interessant. Er valt voor mij gewoon niet zoveel praktijkervaring op te doen op dit moment en dat is ook helemaal niet erg.

Daarnaast is het zo dat ze ná m'n master waarschijnlijk minder gaan kijken naar cijfers (hoewel als ik wil promoveren doen m'n cijfers er volgens mij nog steeds toe) maar daar ben ik nog lang niet en om de master in te komen, heb ik de cijfers wel nodig.

En nou ja.. boeiend. Ik vind het interessant dus ik vind het helemaal niet erg om er wat tijd in te stoppen. Ik studeer niet om alles zo snel mogelijk af te werken zodat ik een baan kan vinden. Ik studeer om iets over een onderwerp te leren.
Klopt, en misschien is jouw vaksectie er niet zo'n heel geschikt voorbeeld. Maar wat anders, je studeert af met redelijke punten en je gaat werken in een bedrijf. Je doet het daar goed in het onderzoek en je wilt hogerop (beter bedrijf) gaan werken.

Die krijgen jou! met de redelijke punten en een brok aan onderzoekervaring bij dat bedrijf én iemand van de uni met betere punten. Dan kiezen ze natuurlijk voor jou. Dat wilde ik alleen maar zeggen.

En niet op het einde zeggen ''boeiend'' als je net een heel betoog hebt getypt
Oud 20-01-2010, 22:53
Sherlock
Sherlock is offline
Ik heb een probleem.

Ik moet zaterdag werken maar kan dus echt niet en niemand kan/wil dan werken
Oud 20-01-2010, 22:54
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Pff, ik had het zo warm, dus ik heb me half uitgekleed, maar nu heb ik het koud, maar ik gloei wel nog.
En ik ben MISSSELLIIIJK
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten