Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
En laten we eerlijk zijn, een willekeurige studie bij Geesteswetenschappen is natuurlijk altijd een beetje pretentieus en niet 123 praktisch dus je moet het ook wel op deze manier doen want anders kom je al gauw het onderwijs in. Niet dat ik daar iets tegen heb aangezien ik weet dat Archont een lerarenopleiding volgt maar daar zou ik niet perse een universitaire studie voor afronden.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En tja, ik wil gewoon docent worden de komende jaren anders had ik wel de uni gedaan. (en ik ben gemakkelijk aangelegd , nooit ergens écht mijn best voor hoeven doen ![]() |
![]() |
|
* Knowledge of linguistics at the level of a completed BA in linguistics or a related field, which includes written work (to be included in the application).
* Interest in scientific research This may show from a specific academic interest you express in your letter of motivation, academic or nonacademic activities you have undertaken alongside or as part of your BA course, etc. * Excellent academic record Your academic record should show an 80% score (A-) at least in the relevant subjects, particularly the written work. Good English * A TOEFL score of 600 is a requirement for admission to the programme. You are exempted from this requirement if you are a native speaker of English, you have a BA from an English-language university, a BA in English language or a Dutch university entrance qualification ("VWO"). A (phone) interview may be part of the admission procedure, which may partly be intended to evaluate your English communicative skills. Om maar even een voorbeeldje te noemen. Dit is van de researchmaster linguistics in Utrecht. Natuurlijk is ervaring belangrijk maar ervaring doe ik op tijdens m'n studie en op de universiteit. Dus nogmaals, wat stel je voor dat ik ga doen dan ipv studeren? Stappen? Baantje als krantenbezorger? Juist door te studeren ga ik ervaring op doen. En voordat ik m'n bachelor diploma heb, doe ik sowieso geen ervaring op in onderzoek behalve in de stage die ik tijdens m'n studie moet doen. He, daar komt dat studeren weer terug. Gek zeg. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je geweldig kan zingen, goed al die noten kunt lezen (weet ik veel wat jij allemaal moet doen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Máár je hebt het nu over een studie in een studie? Lijkt me logisch dat de docenten dan wel naar punten, referenties (sociale vaardigheden, onderzoekvaardigheden, ook wel opgedane ervaringen) én sollicitatie kijkt. Maar ik heb het over het bedrijfsleven of werken in een andere sector. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar goed van je dat je het probeert! (en dat meen ik écht ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() En als ik daar zou werken, zou ik nog steeds goeie cijfers willen én moeten halen. ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
Maar inderdaad het is wel heel anders. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar diegene met die 6/7 heeft op het einde van de studie een brok aan ervaring aan het amateurtheater/opera/musical/poppenkastspeler. Die van 8 heeft alleen maar naar zijn noten gekeken maar kan de muziek níét overbrengen. Lijkt mij niet moeilijk dan. En nogmaals voor iedereen ik heb het over het einde van je studie of bij het afstuderen en baan zoeken. Niet in je 1e of 2e of zelfs 3e jaar want dan moet je kennis opdoen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() mijn cv is volgens mij nog nooit bekeken ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() De referenties zijn belangrijk, maar de referenties komen niet van mensen uit een bedrijf of zo, de referenties komen van docenten aan de universiteit. Die kijken naar mijn motivatie en interesse in het onderwerp. Het is een soort cirkel en het komt er op dit moment op neer dat als ik straks onderzoek wil gaan doen, dat ik dan nu moet studeren. Daarbij komt dat ik dat ook helemaal niet erg vind. Ik vind m'n studie leuk en de stof interessant. Er valt voor mij gewoon niet zoveel praktijkervaring op te doen op dit moment en dat is ook helemaal niet erg. Daarnaast is het zo dat ze ná m'n master waarschijnlijk minder gaan kijken naar cijfers (hoewel als ik wil promoveren doen m'n cijfers er volgens mij nog steeds toe) maar daar ben ik nog lang niet en om de master in te komen, heb ik de cijfers wel nodig. En nou ja.. boeiend. Ik vind het interessant dus ik vind het helemaal niet erg om er wat tijd in te stoppen. Ik studeer niet om alles zo snel mogelijk af te werken zodat ik een baan kan vinden. Ik studeer om iets over een onderwerp te leren.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Die krijgen jou! met de redelijke punten en een brok aan onderzoekervaring bij dat bedrijf én iemand van de uni met betere punten. Dan kiezen ze natuurlijk voor jou. Dat wilde ik alleen maar zeggen. En niet op het einde zeggen ''boeiend'' als je net een heel betoog hebt getypt ![]() ![]() |
![]() |
|
|