Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2010, 21:29
Verwijderd
alles van pap is blegh

Wat een wijze woorden weer.
Advertentie
Verwijderd
Geloof me maar, het is velen malen beter dan Brinta.
Verwijderd
En ik was dus niet net zo blij met een pannenkoek. Kom nou zeg.
Oud 26-01-2010, 21:30
Verwijderd
Citaat:
Ik heb echt een hekel aan ouders die zichzelf meer gunnen dan hun kind. Van die ouders waar je met verjaardagen tot je 12e geen taart kreeg, maar een soesje... want de taart was voor grote mensen. Bah
Als ik liever escargots heb dan pannenkoeken, zou ik daar als ouder heel blij mee en trots op zijn

Verder zei ik net dat ik geen eigen gerechtje had, maar mocht proeven van mijn ouders (en niet stopte met proeven )
Inderdaad. Ik vind dat zo'n Hollandse instelling van 'eh JA maar dat is veel te duur'. Mijn moeder zegt altijd dat eten en drinken nooit te duur kan zijn. Dan maar een keer minder per jaar op vakantie hoor.
Verwijderd
Ik eet nu nog steeds wel eens havermout, als ik bij mijn ouders ben. Echt heel goed te doen
Verwijderd
Citaat:
Oei! What happened?
Ik had de bakjes denk ik in een te kleine ovenschaal gezet, waardoor het niet goed heet is geworden. Ze waren nog compleet vloeibaar na 1 uur oven en 2 uur koelkast
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Geloof me maar, het is velen malen beter dan Brinta.
Volgende keer toch maar proberen

Ik hield als kind helemaal niet van pap. Eet pas sinds een jaar of zo weer af en toe Brinta
Oud 26-01-2010, 21:31
Verwijderd
Of niet bij wijze van spreken.
Verwijderd
Vroeger was ik altijd gek op "oma-pap". Ik vroeg me altijd af wat het nou zo lekker maakte, dus ik vroeg toen eens hoe ze het maakte. Oma: "Eigenlijk is het gewoon warme vanillevla".

Er ging een wereld voor me open.
Verwijderd
Ik kreeg heel af en toe broodpap, gewoon een soepje van melk, brood, suiker en kaneel
Oud 26-01-2010, 21:32
Verwijderd
Citaat:
Inderdaad. Ik vind dat zo'n Hollandse instelling van 'eh JA maar dat is veel te duur'. Mijn moeder zegt altijd dat eten en drinken nooit te duur kan zijn. Dan maar een keer minder per jaar op vakantie hoor.
Met jou ben ik het ook heel veel eens vandaag

En het is al helemaal achterlijk als je als ouder zelf wel een duur menu neemt en je hebt een kind dat een goede smaak heeft en daar zeg je dan nee tegen
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Vroeger was ik altijd gek op "oma-pap". Ik vroeg me altijd af wat het nou zo lekker maakte, dus ik vroeg toen eens hoe ze het maakte. Oma: "Eigenlijk is het gewoon warme vanillevla".

Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Ik heb echt een hekel aan ouders die zichzelf meer gunnen dan hun kind. Van die ouders waar je met verjaardagen tot je 12e geen taart kreeg, maar een soesje... want de taart was voor grote mensen. Bah
Als ik liever escargots heb dan pannenkoeken, zou ik daar als ouder heel blij mee en trots op zijn

Verder zei ik net dat ik geen eigen gerechtje had, maar mocht proeven van mijn ouders (en niet stopte met proeven )
ja oke dat vind ik ook, maar er is natuurlijk ook een grens. voor mij ligt die zeker bij kinderen van twee slakken geven.

maar het was proeven en niet dat je ouders het voor je bestelden in het restaurant, dus dan gaat het verhaal niet op
Verwijderd
Citaat:
Ik kreeg heel af en toe broodpap, gewoon een soepje van melk, brood, suiker en kaneel
Jaaaaa <3
Maak ik nog steeds wel eens als ik stokbrood over heb van de dag ervoor ofzo. Oók al prima te doen!
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik had de bakjes denk ik in een te kleine ovenschaal gezet, waardoor het niet goed heet is geworden. Ze waren nog compleet vloeibaar na 1 uur oven en 2 uur koelkast
Ohjee, verkeerde intermixratio!

Citaat:

Maar het was vast warme vanillevla met Liefde. <3
Oud 26-01-2010, 21:33
Verwijderd
Citaat:
ja oke dat vind ik ook, maar er is natuurlijk ook een grens. voor mij ligt die zeker bij kinderen van twee slakken geven.

maar het was proeven en niet dat je ouders het voor je bestelden in het restaurant, dus dan gaat het verhaal niet op
Als mijn kind ooit op z'n tweede dolgraag escargots wil eten in een restaurant, en ik eet ze zelf ook, dan zou ik ze met plezier voor hem/haar bestellen
Oud 26-01-2010, 21:33
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Dit doet me aan dat verhaal denken in de donald duck een tijdje geleden.
Oud 26-01-2010, 21:34
Rationeel
Rationeel is offline
Verwijderd
Citaat:
Met jou ben ik het ook heel veel eens vandaag

En het is al helemaal achterlijk als je als ouder zelf wel een duur menu neemt en je hebt een kind dat een goede smaak heeft en daar zeg je dan nee tegen
It's meant to be

Ja of als je bij de Italiaanse ijssalon bent en twee ouders nemen een coupe en die kindjes mogen alleen een 'handijsje'. Als mijn moeder dat ziet begint ze nog altijd hetzelfde verhaal te vertellen dat ze dat zielig vindt en wij altijd op een stoel moesten staan om ook zo'n coupe te eten. Maar goed, wij waren ook prima eters blijkbaar, lol.
Verwijderd
Custardvla <3 En griesmeelpap <3 Rijstepap is ook nog wel aardig.

Eigenlijk vind ik pap helemaal niet vies. Brinta alleen wel.
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Een soort wentelteefjes
Verwijderd
Citaat:
Maar het was vast warme vanillevla met Luiheid <3
Verwijderd
Citaat:
Dit doet me aan dat verhaal denken in de donald duck een tijdje geleden.
welke hm?
Oud 26-01-2010, 21:35
Martiño
Martiño is offline
Hield je oma niet van je N00dles?
Verwijderd
Broodpap was trouwens maar raar. Veel te soppig en...raar. Wel lekker. Maar. Raar.
Verwijderd
Citaat:
Ja of als je bij de Italiaanse ijssalon bent en twee ouders nemen een coupe en die kindjes mogen alleen een 'handijsje'. Als mijn moeder dat ziet begint ze nog altijd hetzelfde verhaal te vertellen dat ze dat zielig vindt en wij altijd op een stoel moesten staan om ook zo'n coupe te eten. Maar goed, wij waren ook prima eters blijkbaar, lol.
Ja, precies.
Of bij een neef van mijn vader; gingen we daar eten, kregen we als toetje een of ander cheap ass vanilleijs van de Aldi ofzo. Op zich best prima hoor, maar een beetje jammer als je dan aan de tafel naast je 'de grote mensen' Haagen Dasz ziet eten
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Een soort wentelteefjes
Wentelteefjes
Oud 26-01-2010, 21:36
Verwijderd
Citaat:
Hield je oma niet van je N00dles?
Jawel, want ze maakte wat ik het lekkerst vond Maar ik vond het toen wel een beetje gemakzuchtig. Ik weet niet meer of ik dat ook zo recht in haar gezicht heb gezegd toen ik 7 was.
Oud 26-01-2010, 21:37
Verwijderd
Ik heb nog nooit wentelteefjes op. Lijkt het een beetje op crêpes?
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
welke hm?
Dat Katrien April, May en June leert om met oud brood allerlei gerechten te maken, zoals broodpap, en dat de nichtjes dan heel veel broodpap gaan maken, en dat katrien daarvoor heel veel oud brood spaart, maar dan hebben de nichtjes er genoeg van en dat durven ze niet te zeggen, terwijl Katrien heel veel brood overal vandaan moet halen en het zelf eigenlijk ook een beetje zat is maar het niet durft te zeggen en dat ze er dan achterkomen dat ze het allemaal zat zijn en dan vrolijk zijn en afspreken dat ze gewoon af en toe eens broodpap maken omdat het alleen met mate lekker is!
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik kom duidelijk uit een hele andere familie. Sowieso ben ik nooit vaker dan 1 keer per jaar op vakantie geweest en dingen als slakken en kreeft lijken me echt smerig. Ik kom meer uit een biefstuk met patat gezin.
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Als mijn kind ooit op z'n tweede dolgraag escargots wil eten in een restaurant, en ik eet ze zelf ook, dan zou ik ze met plezier voor hem/haar bestellen
Mhm, maar niet bij alle kinderen. Mijn broertje wilde vaak dingen en dan at-ie er 2 happen van en dan vond-ie het genoeg geweest.. dan vind ik dat-ie beter een pannenkoek kan nemen Maar als zo'n kind dat echt lekker vindt en ook echt eet (hoeft dan niet alles te zijn natuurlijk) dan is dat prima Of dan bestel ik het en mag het kind mee-eten.
Verwijderd
Citaat:
Dat Katrien April, May en June leert om met oud brood allerlei gerechten te maken, zoals broodpap, en dat de nichtjes dan heel veel broodpap gaan maken, en dat katrien daarvoor heel veel oud brood spaart, maar dan hebben de nichtjes er genoeg van en dat durven ze niet te zeggen, terwijl Katrien heel veel brood overal vandaan moet halen en het zelf eigenlijk ook een beetje zat is maar het niet durft te zeggen en dat ze er dan achterkomen dat ze het allemaal zat zijn en dan vrolijk zijn en afspreken dat ze gewoon af en toe eens broodpap maken omdat het alleen met mate lekker is!
ahja die!
Oud 26-01-2010, 21:39
Verwijderd
Citaat:
Ik kom duidelijk uit een hele andere familie. Sowieso ben ik nooit vaker dan 1 keer per jaar op vakantie geweest en dingen als slakken en kreeft lijken me echt smerig. Ik kom meer uit een biefstuk met patat gezin.
Is niks mee hoor. Alleen zou ik nooit uit eten gaan en dan biefstuk bestellen, beetje zonde
Verwijderd
Citaat:
Aww, wat een schattig verhaaltje <3 En een waarheid als een koe
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Een soort wentelteefjes
Nee joh! gekke grl!

Citaat:
Jawel, want ze maakte wat ik het lekkerst vond Maar ik vond het toen wel een beetje gemakzuchtig. Ik weet niet meer of ik dat ook zo recht in haar gezicht heb gezegd toen ik 7 was.
Haha, maar ze maakte het vast vooral omdat jij het zo lekker vond en had vast ook met Liefde iets anders gemaakt!

Citaat:
Nee, wentelteefje is een boterham gedrenkt in ei en dan gebakken.
Verwijderd
Citaat:
Dat is toch zonde. Los van de prijs vind ik het gewoon heel leuk om gekke dingen te proberen.
Oud 26-01-2010, 21:40
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Je mixt ei, melk, suiker en kaneel en daar doop je witbrood in. En dan even bruin bakken in de koekenpan.
Verwijderd
Citaat:
Ook al zo'n fijn oudbroodverwerkmaaltje
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Aww, wat een schattig verhaaltje <3 En een waarheid als een koe
Ja, de Donald Duck bevat toch nog steeds een waardevolle boodschap!
Verwijderd
Ik ga binnenkort maar eens wentelteefjes maken dan!
Oud 26-01-2010, 21:41
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Nee joh! gekke grl!

Haha, maar ze maakte het vast vooral omdat jij het zo lekker vond en had vast ook met Liefde iets anders gemaakt!

Niet alleen ei. Ook melk, suiker en kaneel
Verwijderd
Ik zou m'n pap trouwens wel met mes en vork eten.
Verwijderd
Wij deden de suiker en kaneel er altijd pas op na het bakken
Oud 26-01-2010, 21:42
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Dat is toch zonde. Los van de prijs vind ik het gewoon heel leuk om gekke dingen te proberen.
Oh ik ben ook niet bang om 'rare' dingen te proeven hoor, maar als ik uit eten ga is dat vaak naar simpele tentjes en dan bestel ik vaak dingen waarvan ik weet dat ik 't lekker vind, anders vind ik 't zonde. Ik proef altijd eerst van iemand anders.
Verwijderd
Citaat:
Ik zou m'n pap trouwens wel met mes en vork eten.
:')
Wat beschaafd van je!
Verwijderd
Citaat:
Wij ook.
Oud 26-01-2010, 21:43
Verwijderd
Citaat:
Oh ik ben ook niet bang om 'rare' dingen te proeven hoor, maar als ik uit eten ga is dat vaak naar simpele tentjes en dan bestel ik vaak dingen waarvan ik weet dat ik 't lekker vind, anders vind ik 't zonde. Ik proef altijd eerst van iemand anders.
Aha.
Ik geloof dat ik in restaurants toch ook wel graag voor de minder voor de hand liggende gerechten ga. Die gewoon goed klinken. Maar niet altijd hoor.
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ik geloof dat wij niet alles bij elkaar gooiden maar: eerst in melk dopen, dan in ei dopen, dan suiker en kaneel erover en dan bakken. Maar erna kan natuurlijk prima.
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Niet alleen ei. Ook melk, suiker en kaneel
Ja, die melk klopt idd. Maar suiker en kaneel is optioneel hoor!

Regels voor berichten