Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2010, 13:03
Verwijderd
Citaat:
les 1 te hoog gegrepen?
ja lach maar
Advertentie
Oud 09-03-2010, 13:03
Verwijderd
@quis en @katje ik heb arresten nodig waar de HR een wettelijke regel soort van omzeild met een beroep op bijv. de redelijkheid en de billijkheid. (Of avas, noodweerexces e.d. maar ik hou het liever bij civiele uitspraken) Het gaat iig om het omzeilen van de wettelijke regeling. Uiteraard heb ik er zelf aardig wat, maar mochten jullie nog wat leuke zaken weten dan hou ik me graag aanbevolen
Oud 09-03-2010, 13:04
Verwijderd
Citaat:
@quis en @katje ik heb arresten nodig waar de HR een wettelijke regel soort van omzeild met een beroep op bijv. de redelijkheid en de billijkheid. (Of avas, noodweerexces e.d. maar ik hou het liever bij civiele uitspraken) Het gaat iig om het omzeilen van de wettelijke regeling. Uiteraard heb ik er zelf aardig wat, maar mochten jullie nog wat leuke zaken weten dan hou ik me graag aanbevolen
mja bij die ik gisteren noemde was dat het geval, dus Moordhuwelijk (HR 7 december 1990, NJ 1991, 593). verder zou ik het zo niet weten
Oud 09-03-2010, 13:05
Verwijderd
Citaat:
en dat zet je dan op je ipod ofzo?
Oud 09-03-2010, 13:06
Rationeel
Rationeel is offline
eigenlijk met je gewoon scatman aanzetten en op dat tempo rennen. fuck evy
Oud 09-03-2010, 13:07
Verwijderd
Citaat:
eigenlijk met je gewoon scatman aanzetten en op dat tempo rennen. fuck evy
ik heb evy nodig, anders zou ik nog eerder stoppen bij 1 stukje rennen gebruikte ze bloodhound gang, dat was leuk
Oud 09-03-2010, 13:09
Sherlock
Sherlock is offline
Hardstyle tijdens het rennen
Verwijderd
Ik haal nog net de tramhalte. Dat is zo'n vijftig meter.
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik luister nooit muziek tijdens het rennen. Rennen is al stom genoeg. En ik ren samen met papa
En ik ren ons hele rondje uit zonder wandelpauzes. Dat is zo'n 4,5 km denk ik. Twintig minuten in elk geval.
Oud 09-03-2010, 13:13
Verwijderd
op een gegeven moment werd ik gevolgd door een hond hij bracht me zijn vieze afgekloven balletje, dus ik dacht: ik gooi dat balletje richting zijn baasje, dan brengt ie hem wel naar haar terug. dat was niet zo slim van mij want toen dacht hij natuurlijk dat ik wilde spelen dus toen bleef hij maar achter me aan lopen, steeds die bal voor mijn voeten leggen en die vrouw maar roepen
Oud 09-03-2010, 13:14
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
haha katje
Oud 09-03-2010, 13:19
Verwijderd
Citaat:
Zie je! Ik vond het al als een Joods feest klinken. Ik ken alleen christelijke feesten. Maar nu weet ik Pesach ook.
Zowel pasen als kerstmis zijn dan ook geen christelijke maar heidense feesten
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik heb allemaal baklava en zalabia en gevulde dadels in mijn koektrommel gestopt
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Is heidendom een religie dan?
Oud 09-03-2010, 13:20
Verwijderd
Citaat:
Ik ken geen arresten uit mijn hoofd.
Oud 09-03-2010, 13:21
Verwijderd
Citaat:
Is heidendom een religie dan?
Oud 09-03-2010, 13:22
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Niks facepalm. Ik heb het over religieuze feesten. Als kerstmis een heidens feest is, is het dus geen religieus feest.
Verwijderd
Citaat:
eigenlijk met je gewoon scatman Röyksopp aanzetten en op dat tempo rennen. fuck evy
Verwijderd
Citaat:
Niks facepalm. Ik heb het over religieuze feesten. Als kerstmis een heidens feest is, is het dus geen religieus feest.
Het is overgenomen door de kerk, maar van oorsprong ''heidens.'' Heidens is dan weer de kerkelijke benaming voor alles wat niet christelijk is, maar dat sluit niet uit het niet religieus is. Het heidendom an sich bestaat niet, maar de natuurgodsdiensten waaruit feesten als kerst en pasen zijn ontstaan, waren wel degelijk religies.
Verwijderd
Hondje speelt met Katje
Oud 09-03-2010, 13:23
Verwijderd
Citaat:
Wel facepalm.

Heidenen zijn er enkel vanuit een vaak christelijk standpunt.

Vaak worden er Keltische of Germaanse godsdiensten mee bedoeld.
Oud 09-03-2010, 13:24
Verwijderd
Citaat:
Ik ken geen arresten uit mijn hoofd.
Nepjurist
Oud 09-03-2010, 13:25
Verwijderd
Citaat:
Nepjurist
Ken jij NJ-nummers uit je hoofd dan?
Oud 09-03-2010, 13:25
Verwijderd
Citaat:
Nepjurist

Alhoewel, Kelderluik heb ik wel altijd onthouden. Dat is één.
Oud 09-03-2010, 13:26
Verwijderd
Citaat:
Een heiden is niet per definitie een ongelovige. Spanje veroordeelde ooit de complete Nederlandse populatie tot de doodstraf omdat ze zich aan het bekeren waren en dus heidens. In de ogen van de Spanjaarden waren ze dus heiden. In de ogen van een moslim zal een katholiek een heiden zijn.

In dit geval worden er oude stammen die in natuurgoden geloofden bedoeld.
Oud 09-03-2010, 13:28
Verwijderd
Citaat:
Ken jij NJ-nummers uit je hoofd dan?
Nee dat niet maar wel veel namen van arresten.
Verwijderd
Citaat:

ik weet nog wel het 'verhaaltje', maar al die criteria weet ik echt niet meer maar goed, dat heb ik bij heel veel arresten, nog wel het plot weten maar niet de rechtsregel [/slechte jurist]
Verwijderd
Citaat:
Nee dat niet maar wel veel namen van arresten.
oh ik schrok al
Verwijderd
Citaat:

portacabin ook sowieso wel toch?
haviltex?
Oud 09-03-2010, 13:29
Verwijderd
Citaat:
ik weet nog wel het 'verhaaltje', maar al die criteria weet ik echt niet meer maar goed, dat heb ik bij heel veel arresten, nog wel het plot weten maar niet de rechtsregel [/slechte jurist]
Ja dat heb ik dus ook. Ik snap niet hoe sommigen dat doen, al die arresten écht onthouden.
Oud 09-03-2010, 13:29
Verwijderd
Citaat:
oh ik schrok al
dat zou ook echt eng zijn.
Oud 09-03-2010, 13:30
Verwijderd
behalve haviltex, die komt bijna bij ieder vak weer voorbij, dus die rechtsregel ken ik wel (bijna) uit mn hoofd
Oud 09-03-2010, 13:30
Verwijderd
Citaat:
portacabin ook sowieso wel toch?
haviltex?
Oh god ja, nu je het zegt. Maar ik ben er ook even uit geweest hè, en ik heb in Zweden gestudeerd en daar kregen we alleen maar zaken van het US Supreme Court, dus het is al heul lang geleden dat ik überhaupt Nederlandse arresten las/leerde.
Oud 09-03-2010, 13:32
Verwijderd
Citaat:
ik weet alleen nog dat t over gevaarzetting ging en dat hoe voorzienbaarder een situatie was hoe eerder onrechtmatigheid werd aangenomen. En algemeen bekende kennis.
Maar volgens mij waren het 5 punten dus ik ben ook een slechte jurist.

Oh ziekenhuisbedarrest. Die vond ik ook tof.
Oud 09-03-2010, 13:33
Verwijderd
Citaat:
Oh god ja, nu je het zegt. Maar ik ben er ook even uit geweest hè, en ik heb in Zweden gestudeerd en daar kregen we alleen maar zaken van het US Supreme Court, dus het is al heul lang geleden dat ik überhaupt Nederlandse arresten las/leerde.
Vooruit, dat is een goed excuus.
Oud 09-03-2010, 13:33
Verwijderd
Citaat:
dat zou ook echt eng zijn.
Op de UM zat in mijn jaar een stelletje dat uit de kostschool leek ontsnapt. Ze haalden allebei regelmatig negens, zaten altijd vooraan en studeerden altijd hele dagen in de UB. Ik heb zo'n vermoeden dat ze meer uit hun hoofd weten dan goed voor ze is.
Oud 09-03-2010, 13:34
Verwijderd
Citaat:
ik weet alleen nog dat t over gevaarzetting ging en dat hoe voorzienbaarder een situatie was hoe eerder onrechtmatigheid werd aangenomen. En algemeen bekende kennis.
Maar volgens mij waren het 5 punten dus ik ben ook een slechte jurist.

Oh ziekenhuisbedarrest. Die vond ik ook tof.
Mja een coca cola-bezorger die kratten naar een cafe kwam brengen en het open kelderluik niet zag en daar vervolgens in stortte dacht ik

oh ja, die ken ik ook nog, daar hadden we een tentamenvraag over in het eerste jaar voor juridische vaardigheden
Oud 09-03-2010, 13:34
Verwijderd
Kut. Over arresten praten is in dit geval ook soggen. Ik ben weer aan mijn essay
Oud 09-03-2010, 13:35
Verwijderd
Citaat:
Mja een coca cola-bezorger die kratten naar een cafe kwam brengen en het open kelderluik niet zag en daar vervolgens in stortte dacht ik

oh ja, die ken ik ook nog, daar hadden we een tentamenvraag over in het eerste jaar voor juridische vaardigheden
Ja, en dat je niet mag uitgaan van een oplettende burger, maar het risico dat iemand niet oplet moet incalculeren en dus éxtra veiligheidsmaatregelen moet nemen voor het geval dat risico zou optreden, of zoiets.
Oud 09-03-2010, 13:36
Verwijderd
Citaat:

Nog 1 reactie dan. Dat wist ik ook nog, maar ik kende dat verhaal al voor mijn rechtenstudie omdat ik op mijn oude werk gigantisch op mijn flikker kreeg omdat ik geen kettingen voor het kelderluik had gedaan toen ik in de kelder was Toen werd dat verhaal mij verteld en toen kwam ik het tegen in mijn eerste jaar rechten. Toen vond ik het heel cool dat ik dat al wist
Oud 09-03-2010, 13:36
Verwijderd
Citaat:
Kut. Over arresten praten is in dit geval ook soggen. Ik ben weer aan mijn essay
Ik betrap mezelf weer eens.

Hoeveel slechte gewoontes kán een mens hebben, verdorie.
Oud 09-03-2010, 13:48
Rivka
Rivka is offline
Het lijkt me geweldig om op de universiteit/conservatorium te zitten . Ik ben enorm goed in zelfstudie en kan heel snel lezen en goed schrijven enzo, dus het wordt vast leuk later.
Oud 09-03-2010, 13:54
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Het lijkt me geweldig om op de universiteit/conservatorium te zitten . Ik ben enorm goed in zelfstudie en kan heel snel lezen en goed schrijven enzo, dus het wordt vast leuk later.
die goede, oude tijd
Oud 09-03-2010, 13:57
Sherlock
Sherlock is offline
Ik wil juist iets meer uitdagend dan dit.
Oud 09-03-2010, 13:59
Tink*
Tink* is offline
De middelbare school, toen het leven nog zo lekker makkelijk was!
Oud 09-03-2010, 14:00
Verwijderd
Wat zal ik vanavond eens gaan doen
Oud 09-03-2010, 14:01
Verwijderd
ik heb weer dringend een ban nodig, als ik binnen een half jaar afgestudeerd wil zijn ;( gewoon vakjes halen is nog wel ok, maar scriptie is killing meh
Oud 09-03-2010, 14:02
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Overigens zijn ze nu wel christelijk aangezien ze met dat oogpunt gevierd worden en volgens de christelijke leer. Ookal zijn ze dat oorspronkelijk niet.
Oud 09-03-2010, 14:03
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik heb een hele zalabia op, pff, nou zit ik me een partij vol!
Oud 09-03-2010, 14:03
Martiño
Martiño is offline
ik heb volgende week dinsdag een sollicitatiegesprek, ik gloei er helemaal van

Regels voor berichten