Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-07-2010, 13:54
Verwijderd
Zeg maar gerust binnen vijf minuten. In elk geval werkte toen het systeem al niet meer. De eerste vijf minuten bij mij ook niet overigens.
Advertentie
Oud 20-07-2010, 13:55
Verwijderd
Citaat:
Er waren extra kaarten beschikbaar doordat sommige ongeldig zijn verklaard. Ik geloof dat het maar om iets van 450 kaarten ging.
ah en die extra's waren zo snel op? Mjah dat is dan al logischer.
Oud 20-07-2010, 13:56
Verwijderd
Yup. Het waren er maar 432. Maar dan is het nog bizar dat je om klokslag 14 uur gewoon die site al niet inkomt.
Oud 20-07-2010, 13:57
Verwijderd
Mwoa, zo verrassend vind ik het niet. Redelijk populair, dat Lowlands.
Oud 20-07-2010, 13:58
Verwijderd
Ok, misschien niet verrassend, maar wel een bizar iets.
Oud 20-07-2010, 13:59
Verwijderd
Je was echt niet de enige die aan het F5'en was, .
Oud 20-07-2010, 14:00
Verwijderd
Nee, dat weet ik ook wel.
Oud 20-07-2010, 14:00
Verwijderd
Misschien is het dan handig als ze ervoor zorgen dat de servers e.d. de drukte wel aankunnen.
Oud 20-07-2010, 14:01
Verwijderd
Voor die vierhonderd kaartjes? Ze zijn niet gek.
Oud 20-07-2010, 14:04
Verwijderd
Nee, maar ik gok dat zo'n run wel vaker voorkomt?
Oud 20-07-2010, 14:06
Verwijderd
Jammer minke!
Verwijderd
Ja, één keer per jaar, als de kaartverkoop begint.
Verwijderd
Weten jullie trouwens wat de deal is met Vista? Afgelopen dinsdag kreeg ik zoals elke dinsdag updates en daarna werkte alles nog maar nauwelijks. Woensdagochtend waren er alweer nieuwe updates, daarna kreeg ik nog steeds telkens meldingen dat programma's niet meer werkten maar werkten ze wél. Sindsdien heb ik elke dag nieuwe windowsupdates moeten installeren. Alles doet weer normaal, maar mijn laptop is nu na het opstarten een eeuw aan het nadenken voor ik eindelijk een programma kan openen.
Oud 20-07-2010, 14:07
Verwijderd
Maar aangezien dat waarschijnlijk één van de belangrijkste functies van die website is, lijkt het me wel handig als hij het ook aankan. (@Jaeger)
Oud 20-07-2010, 14:08
Verwijderd
Citaat:
Weten jullie trouwens wat de deal is met Vista? Afgelopen dinsdag kreeg ik zoals elke dinsdag updates en daarna werkte alles nog maar nauwelijks. Woensdagochtend waren er alweer nieuwe updates, daarna kreeg ik nog steeds telkens meldingen dat programma's niet meer werkten maar werkten ze wél. Sindsdien heb ik elke dag nieuwe windowsupdates moeten installeren. Alles doet weer normaal, maar mijn laptop is nu na het opstarten een eeuw aan het nadenken voor ik eindelijk een programma kan openen.
Geen idee, ik probeer me zo min mogelijk met Windows Vista en 7 bezig te houden.
Oud 20-07-2010, 14:10
Verwijderd
Ik neem aan dat het geld kost om die serverkracht* het hele jaar door te behouden.

*Ik weet het niet helemaal juist uit te drukken, maar je begrijpt wel wat ik bedoel.
Oud 20-07-2010, 14:10
Verwijderd
Ik moet maar eens op 7 overstappen, dat neemt minder capaciteit dan vista toch? Maar het probleem is dat ik liever geen illegale wil, en dat ik er ook liever geen 100 euro voor betaal

Ubuntu heb ik een jaar gehad, maar vond ik toch net te lastig.
Oud 20-07-2010, 14:11
Verwijderd
Dat klopt, maar volgens mij is het ook wel mogelijk om tijdelijk wat bij te huren. (wederom @Jaeger)
Oud 20-07-2010, 14:11
Verwijderd
Citaat:
Ik moet maar eens op 7 overstappen, dat neemt minder capaciteit dan vista toch? Maar het probleem is dat ik liever geen illegale wil, en dat ik er ook liever geen 100 euro voor betaal

En Ubuntu heb ik een jaar gehad, maar vond ik toch net te vaak lastig.
Kun je niet iets goedkoop krijgen via de universiteit?
Oud 20-07-2010, 14:12
Verwijderd
Ja, precies, en dat kost geld. Dan zou ik als management ook denken: 'krijg lekker de pleuris, voor die vierhonderd kaarten gaan we geen extra geld uitgeven'.

Die kaarten worden toch wel verkocht. Dan is het inderdaad zuur dat sommige mensen een foutmelding krijgen, maar dat zal de organisator een worst wezen.
Oud 20-07-2010, 14:15
Martiño
Martiño is offline
YEAH, ik werd zojuist gebeld door het ziekenhuis in Den Bosch en iedereen van de selectiecommissie vond het geslaagd en ik ben uitgenodigd voor een meeloopdag volgende week.
Oud 20-07-2010, 14:16
Verwijderd
Citaat:
YEAH, ik werd zojuist gebeld door het ziekenhuis in Den Bosch en iedereen van de selectiecommissie vond het geslaagd en ik ben uitgenodigd voor een meeloopdag volgende week.
Gefeliciteerd, .
Oud 20-07-2010, 14:17
Martiño
Martiño is offline
Dankje! Nog niets definitiefs natuurlijk, maar wel al heel positief allemaal.
Oud 20-07-2010, 14:17
Verwijderd
Citaat:
Oeh wat goed zeg
Oud 20-07-2010, 14:19
Verwijderd
Citaat:

Ubuntu heb ik een jaar gehad, maar vond ik toch net te lastig.
Via surfspot kun je Win7 vrij goedkoop bestellen
Oud 20-07-2010, 14:19
Verwijderd
Citaat:
Gefeliciteerd!
Oud 20-07-2010, 14:20
Carn
Carn is offline
W00t, accreditatie voor Sziget gaat waarschijnlijk lukken; en het vervoer was al gratis
Oud 20-07-2010, 14:20
Verwijderd
Citaat:
Kun je niet iets goedkoop krijgen via de universiteit?
Citaat:
Via surfspot kun je Win7 vrij goedkoop bestellen
hmm inderdaad wel een upgrade vanaf Vista voor 42,75. Maar eigenlijk vind ik een nieuw besturingssysteem altijd een goede aanleiding voor formatteren, en dat gaat weer niet als je upgrade vanaf je oude systeem. Ik weet ook niet of de boel daar wel sneller van zou worden of dat (microsoft kennende) de features van win7 gewoon worden toegevoegd aan die van vista waardoor het er allebei op staat.

Oh kijk, de info zegt "Indien MS Windows 7 Professional Upgrade geïnstalleerd wordt op een computer met MS Windows XP, MS Windows Vista Home Premium of een andere MS Windows 7 versie wordt er een volledig nieuwe, schone installatie uitgevoerd. Het wordt geadviseerd in dit geval eerst een back-up te maken van bestanden, documenten en dergelijke zodat deze na voltooiing van de installatie van MS Windows 7 Professional Upgrade teruggeplaatst kunnen worden."

Dus dat is goed nieuws
Oud 20-07-2010, 14:23
Carn
Carn is offline
Ik heb gisteren gewoon de Win7 OEM gekocht; alles draait nu als een zonnetje.
Verwijderd
Ik kreeg net trouwens de eerste prijs(?) van een voetganger. Ik was de eerste fietser die voor een voetpad stopte in een lange tijd, aldus de beste man.
Verwijderd
Citaat:
Oh kijk, de info zegt "Indien MS Windows 7 Professional Upgrade geïnstalleerd wordt op een computer met MS Windows XP, MS Windows Vista Home Premium of een andere MS Windows 7 versie wordt er een volledig nieuwe, schone installatie uitgevoerd. Het wordt geadviseerd in dit geval eerst een back-up te maken van bestanden, documenten en dergelijke zodat deze na voltooiing van de installatie van MS Windows 7 Professional Upgrade teruggeplaatst kunnen worden."

Dus dat is goed nieuws
Yup, met de upgrade kan je ook gewoon een 'clean install' doen

Wel slim om van te voren alle drivers etc uit te zoeken voor Win7.
Oud 20-07-2010, 14:24
Verwijderd
Volgens mij kun je ook wel een gewone schone installatie doen met zo'n upgrade hoor.

Edit: meerdere mensen hadden dezelfde gedachte zo te zien.
Oud 20-07-2010, 14:27
Verwijderd
Dan moet ik maar eens gaan back-uppen en de nieuwe kopen en installeren maar niet deze week denk ik. Hoewel, als ik vanavond back-up en morgenavond installeer kan het wel. Maar dat hangt er dan van af of Theodoors moeder vanavond komt eten.
Oud 20-07-2010, 14:28
Carn
Carn is offline
Citaat:
Wel slim om van te voren alle drivers etc uit te zoeken voor Win7.
Drivers zou in principe geen issue moeten zijn als je laptop niet al te antiek is. Bij mijn desktop werkte alles prima; zelfs de TV-kaart pakte ie netjes. Heb alleen handmatig nog de graphics driver gedownload voor de zekerheid maar dat was in principe niet nodig.
Oud 20-07-2010, 14:29
Verwijderd
laptop is uit juli 2008 met toen grotendeels standaard specs 2 gig ram is het enige wat ik uit m'n hoofd weet.

Oh kijk, ik heb in de lunchpauze nog updates laten installeren en Vista biedt me nu wéér nieuwe aan.
Oud 20-07-2010, 14:34
Verwijderd
Heb je 'm altijd netjes geüpdatet of heb je dat een lange tijd niet gedaan?
Oud 20-07-2010, 14:36
Verwijderd
Ja ik update 'm elke dinsdag. En de afgelopen week dus elke dag
Oud 20-07-2010, 14:37
Verwijderd
Zijn het niet elke keer dezelfde updates?
Oud 20-07-2010, 14:37
Carn
Carn is offline
hmm, je bent niet de enige met vista die opeens probleem heeft..naast mezelf ben je nu al de 3de dan waarbij het sinds een week opeens fout gaat. Maar ik kreeg ook opeens een of andere diehard virus/spyware aanval; iemand anders ook. Er gaat ook weer een virus de ronde dus misschien heeft het wel een verband met elkaar.
Oud 20-07-2010, 14:39
Verwijderd
Ik kreeg van de week voor het eerst in zeer lange tijd bij het opstarten de Blue Screen of Death. Erg zorgwekkend.
Oud 20-07-2010, 14:41
Verwijderd
Citaat:
Zijn het niet elke keer dezelfde updates?
In het begin merkte ik duidelijk verschil, van 'alles doet het gewoon' naar 'aaaah help niets werkt' naar 'hou toch eens op met die foutmeldingen' naar 'he loopt het nu weer vast' naar 'alles doet het weer maar wat is-ie langzaam geworden'. Sindsdien kan ik niet meer met zekerheid zeggen of het niet telkens dezelfde zijn.
Oud 20-07-2010, 14:43
Verwijderd
Absinthe, misschien komt er nog een kans: http://nos.nl/tekst/173193-kaartjes-...tverkocht.html
Oud 20-07-2010, 14:44
Verwijderd
Citaat:
In het begin merkte ik duidelijk verschil, van 'alles doet het gewoon' naar 'aaaah help niets werkt' naar 'hou toch eens op met die foutmeldingen' naar 'he loopt het nu weer vast' naar 'alles doet het weer maar wat is-ie langzaam geworden'. Sindsdien kan ik niet meer met zekerheid zeggen of het niet telkens dezelfde zijn.
Heb je ook gekeken naar welke updates het precies zijn (nummer, beschrijving, etc.)?
Oud 20-07-2010, 14:46
Verwijderd
Citaat:
Heb je ook gekeken naar welke updates het precies zijn (nummer, beschrijving, etc.)?
nee ik heb autoupdaten ingesteld, hij downloadt updates automatisch en installeert ze dan als ik afsluit. Dat moest van mijn in-ict-beveiling-werkende zwager.
Oud 20-07-2010, 14:48
Verwijderd
werken, geen ziiiiiiin
Oud 20-07-2010, 14:59
Verwijderd
Zo, over 2 uur tot Zondag naar DEUTSCHLAND.
Oud 20-07-2010, 15:16
Verwijderd
Citaat:
Sweet!
Oud 20-07-2010, 15:17
Verwijderd
Citaat:
Zo, over 2 uur tot Zondag naar DEUTSCHLAND.
Wat ga ja er zoal doen?
Oud 20-07-2010, 15:29
Verwijderd
Citaat:
Drivers zou in principe geen issue moeten zijn als je laptop niet al te antiek is. Bij mijn desktop werkte alles prima; zelfs de TV-kaart pakte ie netjes. Heb alleen handmatig nog de graphics driver gedownload voor de zekerheid maar dat was in principe niet nodig.
Mijn laptop is niet al te antiek, maar ondersteunt officieel Win7 niet, maar met handmatig installeren van de meeste drivers ging het prima, alleen moet je dat dus even handmatig doen. Was verder niet echt een issue, maar wel handig om vooraf te weten.
Oud 20-07-2010, 15:34
Carn
Carn is offline
wat ondersteunt ie dan niet? (is nieuwsgierig)

Regels voor berichten